Samsung HW-Q90R grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q90R grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Todor 28-10-2020

Uitstekende audio-kwaliteit!

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Heb 2 dagen geleden gekocht in de winkel. Gezien er recent een nieuw model uitkwam Samsung Harman Kardon HW-Q950T - was deze in een korte tijd omlaag gegaan qua prijs. Ik vind het persoonlijk stijlvoller uitzien met zijn metalen buitenkant tov stof bij de nieuwe en het verschil in audio-kwaliteit is marginaal.
In ieder geval een geweldige set om thuis films te kijken. De surround sound is echt zoals in de bioscoop, zeker als je de speakers volgens de instructies op de juiste plekken in de kamer plaatst. Muziek luisteren voelt ook alsof je vooraan bij het concert of orkest zit. Alleen zijn de achterste speakers iets zachter dan de voorste - daar zijn sommige mensen minder blij als ze per se even hard geluid uit alle speakers willen. Maar een cinema-set is gemaakt om het geluid realistisch te houden en dan is het maar logisch dat de meeste geluit komt van de voorkant waar je zelf naar zit te kijken (als het om een video gaat). Connectiviteit werkt ook heel goed, speaker is goed te bedienen met Google-home. Alleen wilt het niet YouTube music willen afspelen maar vraagt steeds naar spotify premium. Wellicht moet ik iets doen met Chrome-cast om dat ook mogelijk te maken.
Concluderend, helemaal tevreden erover!

Pluspunten

• wireless
  • satteliet speakers
  • geweldige sound-kwaliteit

Minpunten

• afspelen Youtube music via Google home
  • geen geintegreerde Google assistant

Jori 04-08-2020

Geluid uitstekend voor de rest bagger.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Na de hw-Q90R een jaar in bezit te hebben en eerder een positive beoordeling gegeven ben ik minder enthousiast.

Kort een aantal positive punten:
Geluid is uitstekend, hiervoor een Sonos playbar Met 2 play 3’s gehad en geluid is minimaal gelijk zo niet beter door de toevoeging van een subwoofer, Absoluut top.

Negative punten.
Connectiviteit:
Spotify op Bluetooth werkt prima alleen zit je met de afstand.
Als je spotify via de WiFi optie aansluit werkt het regelmatig goed. MAAR mocht je je geluid hard hebben staan dan knalt het soms op geluidsniveau 50 door je kamer. Waar ik regelmatig een hartverzakking door krijg. Daarnaast kan het zo zijn dat ineens de muziek stopt zonder aanleiding of dergelijke abnormaal frustrerend.

Als je vanaf je mobiel het geluid harder wil zetten. Dan gaat dat prima als je in de spotify app zelf zit. Dan gaat het geluid gewoon bij elke druk op geluid harder +1. Wanneer je de app niet open hebt staan gaat het +5, dus net te hard of te zacht. Waardeloos dus.

SmartThings app:
Regelmatig ben ik de set kwijt en moet ik deze helemaal opnieuw connecten waar ik minimaal 10 min mee bezig ben. Waarom moet je het dan doen? Omdat je dit nodig hebt om spotify via WiFi af te spelen.

Conclusie:
Indien je de set alleen gebruikt vanaf je TV koop deze set meteen. Dan werkt het prima en geluid is top.

Ben je gewend aan het gemak van Sonos en wil je de set gebruiken vanaf je mobiel. NIET DOEN. Het weegt niet op tegen de mindere prijs die je betaald ivm Sonos.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• SmartThings
  • WiFi
  • Connectivteit met andere devices

CeeBee 21-03-2020

De meest betaalbare Dolby Atmos oplossing van dit moment

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Omdat ik een echte audio freak ben, maar geen zin had om er duizenden euro's in te investeren en vanwege het niet hoeven plaatsen van plafond speakers voor Dolby Atmos geluid, besloot ik voor de Samsung soundbar te kiezen. Voorheen had ik een AV receiver i.c.m. Harman Kardon speakers, in een 5.1 opstelling, en aangezien ik zeer tevreden was over het geluid van Harmon Kardon….....
Het surround /Atmos geluid is inderdaad overweldigend, maar voor muziek te luisteren vond ik het aanvankelijk waardeloos. Na wat equalizer instellingen, en een abonnement op Deezer (een van de 2 standaardapps die op de Samsung Smart Things app zit, ben ik hier nu ook super tevreden over. Aangezien de soundbar ook muziek in HiFi kwaliteit (high resolution audio) ondersteunt wil ik in de toekomst ook eens een abonnement voor HiRes audio uitproberen. Enige minpuntje is dat de equalizer instellingen niet werken in de surround modus. Met aansluiten geen enkel probleem gehad, maar volgens mij moet je de volgorde goed aanhouden. Firmware updates hoeven niet met een USB stick, maar kunnen met de Smart Things app, mits de soundbar op wifi is aangesloten. Een minpuntje misschien is dat de subwoofer af en toe wel heel erg aanwezig is, maar ook dit is in te stellen, echter bij -12 houdt het op. In mijn geval ook wel belangrijk; ik moest de standaard meegeleverde HDMI kabel van Samsung verwisselen voor een CEC geschikte kabel omdat ik last had van wegvallend geluid bij Netflix. En ook belangrijk om te weten; Atmos geluid is alleen mogelijk via een (e)ARC verbinding (TV) en HDMI kabel. Nog een aandachtspunt is de afmeting van de soundbar, je TV moet toch minimaal 55 inch zijn, anders steekt hij aan weerskanten uit t.o.v. het scherm. Wat ik ook wel een beetje mis is een kalibratie functie, ik zit erg dicht bij de linker surroundspeaker, en dit is m.b.v. geluidskalibratie aan te passen.
Het is geen goedkope soundbar, maar de prijs/kwaliteit/mogelijkheden verhouding is prima.
Conclusie; voor een betaalbare prijs een hele goede bioscoop ervaring!

Pluspunten

• Geluid/Atmos functie
  • Compactheid
  • Prijs
  • Geen kabelspaghetti

Minpunten

• Equalizer werkt niet in surround modus
  • De korte kabeltjes van de surround speakers
  • Geen kalibratie mogelijk

Jacksent 18-01-2020

Geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Het een goede aankoop zowel gebuik gemak al geluids kwaliteit, instaleren ging prima.
Het is voor ons een goede aanwinst

Alex 02-01-2020

onverslaanbare prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ik was eerst aan het kijken voor een sonos set en dan de beam sub en 2 keer one maar dan kwam ik rond een prijs van dik 1500 euro.
En ik ben eens wat testen gaan kijken op youtube en tot mijn verbazing kwam de samsung dus ook heel goed uit de test dus heb naar een review gezocht waar deze 2 sets naast elkaar stonden en dat ging gewoon gelijk op en als ik dan naar prijs kwaliteit kijk wint de samsung met vlag en wimpel, ik heb hem nu bijna een half jaar in mijn bezit en wat een geluid, bij sonos ontbreekt bleutooth en dolby atmos wat de samsung dus weer wel heeft en ik las over het geluid dat de achter speakers te zacht waren....deze doen gewoon mee en zijn vooral voor de effecten en eehh dat werkt....ik zou toch zweren dat ik de bel hoorde dus naar de deur gelopen en eehhh niemand....vreemd.....en daarna hoorde ik het nog een keer en toen begon me wat te dagen even iets terug en weer kijken en verdomd het leek echt of de bel ging want het kwam daar ook vandaan.....zo leek het dus hahaha tja dolby atmos werkt dus echt en ook via de achterspeakers.
Het geluid is subliem en de bas die voel je ook wel als je hem wat harder zet.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik hem voor de oude aktie prijs bij de media markt....waren de aktie prijs vergeten weg te halen en nog een cashback ook van 250 euro dus ik had de set voor nog geen 1000 euro en ik kan hem iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• high end geluid
  • voelbare bas
  • bluetooth
  • dolby atmos
  • meerdere hdmi aansluitingen en een optical

Evert 23-12-2019

Niet goedkoop, wel formidabel.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Harmann/Kardon, dat wekt verwachtingen. Wat mij betreft waargemaakt. In andere reviews gelezen over connectieproblemen, totaal geen last van. Werkt uitstekend. Woofer en satellietspeakers zonder problemen verbonden. Aangesloten op een Philips 49PUS4612/12 middels HDMI (optisch kan ook nog, maar dat kabeltje was tekort....)en alles functioneert naar behoren. Schijnt met Samsung tv's nog beter compatible te zijn omdat er dan een user-interface in beeld schijnt te komen, maar zonder is het ook uitstekend te bedienen. Heb het weekend als een soort van kluizenaar doorgebracht om alles uitgebreid te testen.
Het geluid: mijn vorige home-cinema set (Sony BDV n7200) was ook niet verkeerd. Toch daar meer naar mijn smaak het gevoel dat het signaal soms wat geforceerd klonk. Niet helemaal natuurlijk zeg maar.
Bij deze installatie komt het geluid echt van alle kanten. Aan te raden titel om uit te proberen: Alita:Battle Angel. Het geluid is goed te regelen en af te stemmen op alle speakers. Met een goed afgestelde balans tussen bar, woofer en satellieten kan je met je ogen dicht je hoofd draaien en blijf je het geluid van alle kanten vloeiend horen alsof je midden in de film zit. Daarna wel weer je ogen open doen, want anders mis je de film.....
Muziek: 'gewone muziek' via de standaard mode levert een mooi direct geluid van de soundbar en woofer. Een dvd (Get over it, Eagles) via surround mode: alsof je in het concert zit.
Enige minpunt: de smart-thingsapp van Samsung wil geen verbinding maken. Aan de andere kant: ik gebruik de app nu dus niet, en ik kan heel goed zonder.
De afstandsbediening is inmiddels met succes geïntegreerd in de Harmony Elite. Werkt ook zonder mankeren.
Verder in andere reviews gelezen dat een kalibratiefunctie ontbreekt. Klopt. Echter, ik pas het geluid/balans vaak aan per titel, omdat het uitsturen van diverse kanalen behoorlijk per titel (film/cd of dvd) kan verschillen. Dat is met de afstandsbediening een peulenschil.
Ik ben écht blij met de aanschaf, ondanks de prijs!

Pluspunten

• Bioscoopervaring!
  • Muziek prima
  • Makkelijke installatie
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• stevig prijskaartje

Bert 30-11-2019

Software is nog lang niet af!

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Dit model gekocht vanwege de hoge waardering en wereldwijd op nummer 1 van alle beoordelingssites. Wat heb ik een spijt.
Bij de eerste bar kreeg ik de achterspeakers en de subwoofer niet gekoppeld als ik de handleiding volgde. Na onderzoek bleken er ook zeer veel mensen te zijn die dezelfde problemen hadden.
De firmware moest eerste geupdate worden voordat er gekoppeld kon worden. Ik wilde de update via SmartThings doen, maar helaas bij het koppelen van de soundbar bleef de scan op 39% hangen, bij nakijken op internet weet Samsung nog niet waar dat aan ligt, er zijn meer mensen met dit probleem. Eerst dus de Firmware geupdate via een usb stick, die in 1 minuut klaar was (dit zou volgens de documentatie langer moeten duren), daarna geprobeerd de achterspeakers te verbinden, na 5 pogingen had ik eindelijk de subwoofer verbonden en na 12 pogingen ook de achter speakers. Wel verbonden maar geen geluid uit de achter speakers.
Dus de vervolgstappen gedaan om de achter speakers te updaten, maar helaas, na 0,1 seconde is de update over. Na 4 uur ploeteren Samsung gebeld, die mij vertelde dat ik de fabrieksinstellingen terug moest zetten. Dit gedaan, toen waren de achterspeakers met geen mogelijkheid meer te verbinden. Na een uur aan de lijn vertelde Samsung dat dit niet goed was en dat ik de soundbar terug moest brengen naar de winkel. In de winkel aangekomen, wilde ze toch nog 'even' testen. 1,5 uur later waren ze er achter dat hij niet goed was en kreeg ik na een aantal dagen mijn geld terug. Meteen dezelfde dag een nieuwe besteld. De nieuwe soundbar verbond meteen de achter speakers en de subwoofer. Maar nog steeds een probleem met verbinden via SmartThings. Uiteindelijk eerst gekoppeld met een Galaxy S7, dat ging meteen goed, daarna de set met mijn S8 overgenomen en weer op mijn Samsung account gekoppeld.

De achter speakers klonken erg zacht, ook na het volume op +6 te zetten en de soundbar zelf op -6. De volume regeling werkt gewoon niet. Samsung gebeld en de eerste mevrouw zei dat ik eerst moest updaten, iets wat ik al meteen gedaan had. Toen vertelde ze dat ik de achter speakers apart moest update, wat ik ook al geprobeerd had, maar net als de eerste soundbar meteen werd afgebroken. Bij navraag bleek er volgens de mevrouw dat er toch geen update was voor de achter speakers en dat dit het was.
Het volume moet echt keihard om de achterspeakers te horen, ook bij een DTS 5.1 film.
Wederom gebeld met Samsung, nu krijg ik weer te horen dat er meer mensen zijn met het probleem van de achter speakers en dat ik het beste deze set kan terug brengen naar de winkel, wederom met 28 kilo sjouwen. De kwaliteit is dus om te huilen.

Via Smartthings kan je internet radio via wifi aanzetten, echter alleen via het Samsung account waar de soundbar is geregistreerd, dus de rest van de familie heeft gewoon pech als die internet radio op wil zetten. Het kan wel, maar dan alleen via bluetooth, waardoor je alle piepjes van elk appje ook over de speaker krijgt.

Al met al, vind ik dit geen aanrader, als je een Soundbar op de markt brengt, zorg dan op zijn minst dat de software af is. Ik ben geen leek met dit soort dingen, maar dit ding is echt een draak van een soundbar. Heb je geen zin in uren het internet afzoeken voor een oplossing en je een breuk sjouwen, vooral NIET kopen!

Pluspunten

Minpunten

• Te duur, erg groot
  • Niet te koppelen via SmartThings en voor 1 persoon
  • Achter speakers en subwoofer slecht te verbinden
  • Eerst update nodig,
  • Achter speakers niet of nauwelijks hoorbaar

Ryuu 05-11-2019

Beste Atmos ervaring tot nu toe

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

De Q90R gekocht bij platteTV in Breda zelf heb ik al eerder wat soundbars/5.1 systemen beluisterd zoals de Sony HT-ST5000 en de LG SL10YG deze geeft daadwerkelijk in mijn mening de beste Cinema ervaring! Mensen die eventueel last hebben van subwoofer of achterspeakers disconnects kunnen het beste vanaf de Samsung site de nieuwste firmware downloaden dit lost het grotendeels op! Onthoud wel de speakers en subwoofer zijn draadloos en mocht je last krijgen van een slechte verbinding kan het ook bijvoorbeeld te maken hebben met en router "of ander draadloos apparaat wat "te" dicht in de buurt staat.

Het geluid klinkt erg goed! De bass is diep en aanwezig maar absoluut niet overweldigend of te aanwezig. De mid tonen / range is prima helder en duidelijk. En natuurlijk ook genoeg hoge tonen het geluid vind ik zelf perfect in Balans en zou mensen aanraden die interesse hebben in deze set em toch zelf gaan beluisteren.

De Atmos ervaring is zeer aangenaam je word omhuld in het geluid maar ik had zelf niet het idee dat het geluid van boven kwam. Of in ieder geval van het plafond hoorde afketsen.

Natuurliijk komt er met een spoedige firmware update deze maand als het goed is ondersteuning voor eARC!

Pluspunten

• Beste Atmos ervaring
  • Helder geluid
  • Volume kan erg luid!!
  • Ondersteuning voor eARC

Minpunten

• Soundbar redelijk hoog voor TV op tafel

Miroslav 04-11-2019

Great Product

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

I was surprised with the great sound, big advantage of this product is that it has real rear speakers - no virtual sound and of course support of Dolby ATMOS and DTS-X.

Pluspunten

• real rear speakers
  • Dolby Atmos
  • Nice design
  • Samsung product friendly

Minpunten

• small display

Freak 31-10-2019

Eenvoud en subliem geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

In combinatie met mijn Samsung Qled TV de perfecte combinatie. Installatie is echt heel eenvoudig, alles gaat bijna vanzelf... erg tevreden

Pluspunten

• eenvoud
  • straalt klasse uit
  • mooi geluid

RobAst 16-10-2019

Zeer goede soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Geluidservaring komt dicht in de buurt van veel duurdere losse componenten Dolby Atmos installaties!
Bouwkwaliteit is uitstekend en eenvoudig te installeren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Kwaliteit materiaal

Fabian 15-10-2019

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ondersteuning voor Dolby Atmos en DTS:X! Hij is niet goedkoop, maar voor alle mogelijkheden die dit apparaat biedt, kun je geen betere krijgen.

Barry 14-10-2019

Beter dan gehoopt

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Geweldige Soundbar met indrukwekkend goed geluid. Ik hoor tijdens het kijken veel meer details dan anders. Volume kan ook best hard maar blijft goed klinken. DTS en 5.1 werkt super. Atmos film helaas nog niet tegen gekomen, maar dat zal vast net zo goed klinken.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit geluid
  • Alle surround formaten
  • Draadloze achter speakers
  • Draadloze woofer

Minpunten

• Display aan kleine kant
  • Zonder app op mobiel geen TuneIn radio mogelijk

Piet 12-10-2019

Soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Wij hebben div. Soundbar,s gehoord, gezien en we vonden deze met vlag en wimpel de beste dus we hebben deze gekozen.

David - C3k 01-10-2019

HW-Q90R - beste soundbar die ik tot nu heb mogen horen.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

beste soundbar die ik tot nu heb mogen horen.
Veel connectie mogelijkheden, zoals bluetooth, wifi, Hdmi 1,2 en E-Arc over HDMI.
Afstandsbediening is klein, licht, en doet wat het doen moet.
De soundbar is makkelijk te voorzien van een update door middel van wifi in combinatie met de smart things app, en anders door middel van een usb stick, deze plug je in de service poort onderop de soundbar. De rest gaat vanzelf.

Support en documentatie is via samsung te vinden.

Geluid: Wow, overtreft mijn verwachtingen van een soundbar.
De bass is diep en krachtig, heldere tonen over het midden en hoge gedeelte.

Tv en de betreffende soundbar zijn te bedienen met 1 afstandsbediening mits je alles goed instelt, en als voorbeeld gaan de soundbar en tv met 1 knop tegelijk aan en uit.

Pluspunten

• Plug & Play
  • Veel connectie mogelijkheden
  • Krachtige bass
  • eenvoudige bediening
  • E-ARC

Danny 30-09-2019

Top soundbar, Samsung HW-Q90R

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Lang gezocht naar een nieuwe soundbar en deze in de Samsung HW-Q90R gevonden. Uit diverse reviews bleek dit de beste soundbar van 2019 te zijn en die reviews hadden geen ongelijk. Perfect geluid voor mijn Ultra HD filmcollectie door ATMOS en DTS X ondersteuning. Gemakkelijke setup, na 10 minuten was de set up and running!

Pluspunten

• ATMOS en DTSX
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Prijs/kwaliteit

S.F. 30-09-2019

Groot geluid, kleine omvang

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ontzettend mooi geluid, uit kleine boxen die je mooi kunt wegwerken in je interieur. Bij mij geen problemen met de connectie met de rearspeakers

Pluspunten

• klein
  • mooi geluid
  • Ideaal te verbinden met telefoon / tablet

TREES KRETE 27-09-2019

STEENGOEIE sOUND

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Het klinkt allemaal zeer goed tot uitstekend. Omdat ook Harman/Kardon erbij betrokken is i.c.m. Samsung.

Koos 26-09-2019

fantastisch geluid

na wat uitzoekwerk gekozen voor de Samsung HW-Q90R
installatie ging makkelijk plug and play ondanks aansluiten op oudere Samsung TV (plasma 2012)
voorheen had ik losse reciever en speakers nu een bioscoopervaring rijker.

Pluspunten

• makkelijk aansluiten

Minpunten

• geen

Cor van Egdom 25-09-2019

Soundbar ook voor muziek luisteren.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Goede Soundbar voor films maar ook voor muziek te luisteren. Met name bij kwalitatief goede muziek zit je midden in het geluid en hoor je bepaalde geluiden gescheiden op je afkomen. Bij het kijken naar een film is het ruimtelijke geluid een aanwinst en verhoogd de beleving.

Pluspunten

• Indrukwekkend geluid ook de bassen
  • Ruimtelijk geluid

Minpunten

• Soundbar is relatief groot

WM_N 23-09-2019

Subliem geluid

1 week in bezit.
Zeer goed geluid dat je aan alle kanten omringd.
Boven verwachting goede lage tonen.
Eenvoudige bediening met Qled tv

Pluspunten

• Boven verwachting goede lage tonen
  • Draadloze subwoofer
  • Draadloze surround speakers
  • Eenvoudige bediening
  • Goede combo icm Qled 65Q85r

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

P.Serlier 21-09-2019

Beste soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Deze soundbar is geweldig. Fantastische geluid en hij connect automatisch, wat het aansluiten zeker makkelijker maakt. Er zitten zelfs ophang beugels bij voor de soundbar. Jammergenoeg niks voor de surround speakers.

Hommen 20-09-2019

mooie afwerking

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Makkelijk te installeren.er komt een super geluid uit. Het geheel ziet er zeer mooi afgewerkt uit. Zeer aan te raden!

breug 16-09-2019

complete soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

prachtige soundbar. goed geluid. goede uitstraling. makkelijke instalatie. makkelijk te plaatsen. past heel goed bij de qled televisie

Pluspunten

• compleet
  • uitstekend geluid

Minpunten

• geen
  • geen

Rolin 15-09-2019

De beste soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Super geluid ook met muziek ,Dolby Atmos zeer indrukwekkend. vele mogelijkheden
Alleen jammer dat op de smartthings app geen Tidal als music services aanwezig is alleen Deezer en Tuneln,spottify connect weer wel.