Yamaha YAS-101 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha YAS-101 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

mamaedje 09-08-2013
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Dit apparaat in het zilver samen aangeschaft met een Philips 32 inch PFL 5007.
Wat een fraaie combinatie is dat geworden. Zelfs de kleuren komen overeen. de TV op een glazen meubel en de soundbar een plateautje lager. Eerst maar eens de interne luidsprekers van de TV uitgeschakeld en daarna bijzonder eenvoudig aan te sluiten met het optische digitale kabeltje. Het mooie is dat je de afstandsbediening kunt "leren". Hierdoor hoef je nadien alleen de afstandsbediening van de TV gebruiken voor het veranderen van het volume en uit/aan schakelen van TV en soundbar Werkt perfect. De afstandsbediening van de YAS kan dus in de kast.
De YAS 101 ziet er goed uit en komt pas echt tot z'n recht bij (film) muziek. Een mooie bas zit er in, maar het surround effect heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Toch een echte aanrader deze soundbar!!

Taekema 07-08-2013
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Mooi vormgegeven soundbar met de bekende Yamaha kwaliteit. Een minpuntje is dat als ik beeld en geluid via audiodelay op het HD kanaal juist heb ingesteld het geluid bij de niet HD kanalen (en omgejeerd) niet synchroon loopt. Ik heb digitale tv via UPC. Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem en een oplossing??

1963jan 23-07-2013
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Mijn uitgangspunt voor een soundbar was simpel: een goed geluid voor de TV op de slaapkamer voor niet al teveel geld. Na enig zoekwerk viel de keus al snel op de YAS-101 van Yamaha.De reviews waren goed en daarmee doorslaggevend om tot aankoop over te gaan. Het installeren was voor mij als A-techneut prima te doen. De montage op de muur onder de TV geeft een mooi strak geheel. Het geluid is zeer veel beter dan van de TV; een extra subwoofer is voor mij niet nodig. De gebruiksmogelijkheden zijn wel beperkt, maar daar is de prijs dan ook naar. Jammer is dat het volume niet met cijfers in een display wordt weergeven. Al met al gewoonweg tevreden met deze aankoop

Anoniem 11-04-2013
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Gewoon een goede soundbar die de meeste goedkope Philips modellen laat verbleken. Bas gaat voor een soundbar behoorlijk diep en krachtig door, geeft een sprankelend en helder goed geluid. Nee, echt een aangename verassing. Zelfs de virtuele sound stand geeft een behoorlijk indrukwekkend geluidsbeeld teweeg. Nadeel is dat het tegenwoordig allemaal van dat glanzende plastic moet zijn. Ik heb deze vergeleken met de HTL2160 en de HTL7140, en kan je garanderen, ga voor de Yamaha!

Anoniem 25-07-2013

UPDATE:

Nog steeds na enkele maanden erg tevreden over deze soundbar. Het geluid is in virtuele 7.1 stand erg goed in films. Het geluid is helder en transparant. Wel jammer dat de soundbar niet autmatisch zoekt naar een bron die op dat moment is aangesloten, maar het mag de pret niet drukken. Laat je niets wijs maken door een duurdere met subwoofer te kopen, want dan moet je er 1 kopen die dik boven de 500 euro is. Succes met uw aankoop

johan46b 15-01-2013
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Omdat de huidige platte tv's over het algemeen een slecht geluid hebben, heb ik deze soundbar Yamaha YAS-101 aangeschaft.Eerder de philips HTS3111/12 beluisterd, maar deze haalt het niet bij de yamaha.

Deze soundbar geeft uw tv een perfekt mooi geluid. Mooie bas,zonder echt een apparte subwoofer te hoeven gebruiken/aanschaffen. De prijs is goed te doen, en het heeft een mooi dessin. Kortom dik tevreden en echt een aanrader.

eric amsterdam. 19-08-2012
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Gisteren gekocht bij Saturn voor 199 euro. Gezien de afmetingen fastastisch geluid; zeer muzikaal, diverse klanksoorten, gemakkelijk in te stellen. Subwoofertje ook afzonderlijk in te stellen. Gebruik m in de slaapkamer, ruim voldoende power. Simpele, maar effectieve afstandsbediening. Echte aanrader. Eerder een Samsung soundbar gehad: waardeloos, produceert alleen maar geluid, totaal zonder muzikale kwaliteiten.
Minpunt: alleen optische aansluitingen.

JGJ1964 13-07-2012
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Gebruik deze soundbar vanwege het lage energieverbruik (22 Watt) dit komt door het gebruik van een digitale versterker. De geluidskwaliteit is boven verwachting met ,goed instelbare, bass. Alleen het surround effect valt een beetje tegen maar je beleeft alles toch intenser als alleen het geluid van je tv. Gebruik `m vooral voor doorgifte van geluid (van tv/radio)via digitenne. Als ik een blu-ray bekijk doe ik dit via m`n Onkyo TX NR 609 7.1 Receiver (verbruik 610 Watt) welke je niet met de soundbar kan vergelijken. Kortom leuk speeltje voor er bij met geluid boven verwachting (aparte subwoofer is absoluut niet nodig) en zeer laag energie verbruik!

JGJ1964 24-10-2013

`update`zwarte high gloss uitvoering verkocht ivm stof aan trekken en omdat we een nieuwe led tv (zilver) met ambilight willen aanschaffen inmiddels dezelfde soundbar in premium zilver aangeschaft. Nog steeds tevreden over prestaties vd soundbar en de zilveren uitvoering komt minder plasticachtig over. Voor €188 met gratis verzending bij MM kunnen aanschaffen, inmiddels zijn de prijzen voor de premium zilver uitvoering al weer flink gestegen.

p v d vlies 15-05-2012

-----------Update review, 15-5-2012-----------
Heb hem inmiddels een aantal maanden staan ,en is naar voole tevredenheid!
Als men hem uitschakkeld hoord men hoe verwent men is.
1-punt je nog ,heb hem singgroom geschakeld met de T.V als men hem niet goed richt met de afst. bediening schakelt hij uit i.p.v.aan!
Verder ,,,Super,,,!!

----------1e review, 26-1-2012------------
Mooi compackt apparaat.
Luxe uitsraling door piano glans ,hij is vrij hoog oop poten daardoor blind hij de infrarood oog af .
Had de pootjes er af geschroeft maar dan werkt de subwoofer niet!
Mooistrak geluid ,kan aan vollume veel hebben.
Maar voor intense beleving schakel ik wel door naar mn 5.1 systeem.
Voor muziek en tv perfeckt!!

Maluku50 25-01-2012
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Ik ben met Opgenoort eens, maar alleen de volume en ook van de subwoofer kun je niet zien hoe hard of zacht ze staan in het display. Verders een mooi en goed apparaat,heb ik eigenlijk aangeschaft voor mijn lcdtv voor een beter geluidsbeeld.Ik heb meteen geprobeerd met een vette film waar het geluid overdonderend is,maar komt niet in de buurt van een echte 5.1 receiver, maar is best wel te doen. Gelukkig kun je nog een losse subwoofer er op aansluiten en toevallig heb ik voor een half jaar geleden een Yamaha subwoofer aangeschaft.Ook ben ik blij met de extra (2) optische aansluiting, kan ik mijn mediaplayer op aan sluiten. Echt(!)waar voor je geld.

dukyparo 03-05-2013

hallo hoe heb jij die externe sub aangesloten ik met 1 kabel maar krijg er geen geluid uit nu staat in de beschrijving dat je een tricker kabel aan moet sluiten en de sub uit de 101 moet afsluiten maar kom er niet uit. helppp. Gr. rob

opgenoort 04-01-2012
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Geweldige soundbar, geen losse woofer nodig.
functie: uni volume werkt perfect, bij tv kijken gewoon constant hetzelfde volume wat je ook kijkt.
functie: clear voice ideaal bij praat progamma's haalt stem naar voren. Surround geluid werkt voor mijn doel perfect op de blue-ray en dvd speler.

Opgenoort 28-12-2011
Geschreven voor: Yamaha YAS-101 zwart

Geweldig product, paar dagen in huis maar voldoet aan mijn wensen. Uni-volume ideaal,Clear voice ideaal, Dts werkt voor mijn wensen perfect.
Kortom perfecte vervanging voor een home cinema set (met al die vervelende boxen en losse woofer).