Fitbit Versa Lite paars / S|L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Versa Lite paars / S|L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

hijskraan 25-03-2020

na 2 slechte ervaringen, klaar ermee

Geschreven voor: Fitbit Versa Lite wit / S|L

Begon goed, de eerste maanden deed hij het prima, tot er een update kwam, daar is hij niet meer uitgekomen, hij bleef maar zeuren dat ik de app moest downloaden, terwijl deze al lang op de telefoon stond!
Kontakt gezocht met Fitbit, geen steek verder gekomen, uiteindelijk een reparatieverzoek gedaan,teruggestuurd, niet te repareren dus, geld terug gekregen.

Dacht, ach, maandagmorgenprodukt geweest, geef ze nog een kans.
Nieuwe besteld,uit de doos gehaald,opgeladen,kan mijn telefoon hem via bleutooth niet eens vinden!
Hoppa, klaar met Fitbit, weg ermee, terug in de doos en retour,

dus Fitbit Versa Lite:

Ik zou het niet adviseren.

Minpunten

• updates,daardoor kapot
  • geen verbinding
  • 2e werkt ook niet

Lotusbloempje 24-04-2019

Gemakkelijk te koppelen

Geschreven voor: Fitbit Versa Lite roze / S|L

De Versa Light watch heeft een mooi design en is geschikt voor de smalle pols. Het koppelen van de horloge aan de fitbit app ging erg gemakkelijk. In de app heb je verschillende functies als het registreren van trainingen, het zien van de hoeveelheid stappen die je hebt gezet, hoeveel je hebt geslapen en een overzicht van je hartslag.

Ook kan je zien op basis van de gegevens van het sporten, waar je jezelf bevindt met je conditieniveau. Het minimale is Poor en het maximale is Excellent. Ik begon bij Average en zit nu tegen Goed/Erg goed aan. Dit heb ik zelf als prettig ervaren, omdat ik vooruitgang in mijn conditie heb gezien en dit mij motiveerde meer te gaan sporten.

Persoonlijk gebruik ik de Fitbit tijdens het hardlopen, waar ik na de training kan zien of mijn hartslag constant is gebleven. Dit geeft een goed overzicht in mijn trainingen en helpt mij sneller de doelen die ik voor ogen heb te behalen. De Versa Light voelt automatisch aan wanneer je beweegt en start de training voor je. Echter werkt dit niet op de loopband met stijle helling in de sportschool. Ik heb dit niet als storend ervaren, omdat ik de training vaak met de hand start. Dit is naar mijn idee meer accuraat betreft de tijd. Verder meet de Versa Light de afstand en heb ik na het hardlopen mijn routes kunnen terug zien.

Pluspunten

• Inzicht conditie
  • Ook voor de smalle pols
  • Motiverend

Minpunten

• Start niet altijd automatisch de training
  • Prijzig

Sander94 23-04-2019

Leuk horloge voor tijdens het sporten maar dat is het

Mooi horloge, eenvoudig menu.
werkt prima in de sportschool.
Niet handig in gebruik voor het dagelijks leven.
Het horloge heeft geen gps en telt ook stappen als je bezig bent met tandenpoetsen, koken enzovoort...
Hierdoor klopt de calorien meter ook niet meer..

conclusie leuk horloge om mee te sporten maar niet voor in het dagelijkse gebruik

Pluspunten

• mooi design
  • eenvouding in gebruik
  • laad snel op

Minpunten

• niet handig in dagelijks leven
  • geen GPS
  • constante verbinding met telefoon verreist

jetje108 22-04-2019

goed, maar groot en zweterig

Toen ik hoorde dat ik deze fitbit versa lite mocht uittesten was ik dolblij! Ten eerste omdat ik echt op zoek was, en geïnteresseerd was in een activitytracker. Ten tweede omdat ik hem zo eerst uit kan proberen voordat ik hem koop. Wat achteraf gezien erg fijn is, want als ik deze nu had gekocht, had ik nu wel een beetje teleurgesteld geweest.

Dat heeft niks met de kwaliteit te maken, want die is goed. Hij heeft duidelijke overizchten van je bewegingen, slapen, stappen enz. Ook zijn de meldingen vanaf je telefoon goed in te stellen, en fijn dat het kan. Vooral het slaapritme en de hartslag meter vind ik fijn om terug te kunnen zien. De stappen klopt niet helemaal. omdat je de horloge aan je arm draagt, telt hij bewegingen die je met je arm doet ook als stappen.

Waarom ik wel teleurgesteld zou zijn als ik hem gekocht zou hebben is omdat hij niet lekker zit. Hij is voor mij echt te groot, waardoor het niet lekker zit onder een shirt met lange mouwen, en al zeker niet onder een jas. Nu ben ik ook niet gewend om een horloge te dragen, maar dan nog is het te groot en onhandig om te dragen. Ook gaat hij snel zweten. Nu heb ik hem al een paar keer afgedaan tussendoor, bijvoorbeeld als ik ga douche doe ik hem af, of als hij op moet laden, maar als je hem dan weer aandoet, is het snel weer zweterig en jeukt het.

Kortom zou deze fitbit voor mij niks zijn, maar mocht je op zoek zijn naar een smartwatch EN gewend zijn om een horloge van deze maat aan te hebben, dan is hij goed. De kwaliteit is goed. Het design is mooi.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • duidelijk overzicht

Minpunten

• groot
  • zweterig

muizjuh 20-04-2019

Inzicht in beweging door stappenteller en hartslagmeting

Ik heb de Fitbit nu een ruime week in gebruik.

De kleur is prachtig, valt meteen op. Het horloge zit fijn, is niet zwaar of te groot, en het bandje voelt zacht aan. Ik draag de Fitbit bijna altijd en merk wel dat het fijn is om hem af en toe even af te doen.

Ik laad de Fitbit elke 3 dagen op. Omdat ik hem ’s nachts draag voor het monitoren van mijn slaap, moet het opladen overdag. Je mist dan helaas wel wat stappen ;)

Het tellen van de stappen, en de reminders over de hoeveelheid stappen die je al gezet hebt, geven mij motivatie om meer te lopen. Ik neem vaker net even die andere, net iets langere, route, zodat mijn stappen omhoog gaan. De Fitbit is ook in staat om work-outs te herkennen; fietsen wordt alleen niet herkend. Laatst werd het was ophangen herkend als zwemmen, ik ben benieuwd of daadwerkelijk zwemmen ook gedetecteerd wordt als zwemmen.

De hartslagmetingen geven me tot nu toe vooral inzicht in hoe intensief mijn sporten zijn, wat soms verrassend was. ’s Nachts heb ik het horloge om, zodat mijn slaap gemonitord kan worden. Dat is dan ook het eerste wat ik doe als ik wakker wordt; kijken hoe ik geslapen heb. Soms zit het horloge wat strak tijdens het slapen; ik ben niet gewend om iets om mijn pols te hebben als ik slaap, maar over het algemeen valt het mee.

De Fitbit was heel makkelijk in te stellen via de Fitbit app. Dit viel me ontzetten mee. Ik heb alleen in het begin problemen gehad met het instellen van de meldingen. Nu dit eenmaal werkt, ben ik daar blij mee.

Al met al zijn mijn eerste ervaringen positief. Ik merk dat de Fitbit een hulpmiddel is om mij te motiveren meer te bewegen, en zo, hopelijk, fitter te worden.

Pluspunten

• hartslag meting
  • stappen teller
  • slaap monitoring
  • Voelt fijn aan
  • Niet te zwaar

Minpunten

• geen GPS
  • prijs

Noekie 18-04-2019

fittracker smartwatch en ziet er goed uit

getest en gekocht, wat is tie fijn! Prettige prijs, lange batterijduur en makkelijk in gebruik. Samen met mijn iphone 7 plus werkt het super. Oproepen van mijn telefoon op stil komen decent trillend op mijn horloge binnen, geen oproep meer gemist, en toch meer afstand van mijn telefoon. Belangrijke berichten komen ook goed binnen en synchronisatie verloopt vlot. Via de app op de telefoon een keur aan informatie over mijn beweging van de dag, aantal stappen, hartslag, calorieën. Slaapritme overzichtelijk an accuraat. Strava erbij en je echte sportmomenten zijn ook helder in beeld. Stappenteller is accuraat en door simpele targets en targets op het uur ben je wel aangemoedigd net even die activiteit te zoeken. Draagt makkelijk, niet te groot, lekker kleurtje en doordat hij goed zit is snachts dragen ook gewoon prettig. water bestendig is echt wel een pre

Pluspunten

• stappenteller accuraat
  • lange batterijduur
  • laad snel op
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen netstekker bij lader
  • geen eigen gps

xlau 18-04-2019

Zit lekker

Heb deze smartwatch nu sinds een week thuis, in het blauw. Hij zit lekker maar na een dag dragen wel fijn om hem even af te doen. Je kan er prima mee slapen zonder last te hebben en ook leuk dat er een slaapfunctie op zit en je statistieken terug kunt kijken van hoe de nacht is verlopen.

Hij is waterbestendig tot 50m je kan er dus mee douchen, zwemmen en je hoeft je geen zorgen te maken dat die word nat geregend.

De sportfuncties lijken wat karrig maar dat zal misschien komen omdat het toch meer gericht is op de mensen die een smartwatch willen. Ik twijfel daarom nog een beetje of ik niet toch liever een ander fitbit heb.

De stappenteller lijkt niet helemaal te kloppen helaas. En de hartslag lijkt ook hoger dan werkerlijk.

Batterij gaat zo'n 4 dagen mee zoals aangegeven.

Hij is makkelijk in gebruik maar de eerste update duurde wel een stuk langer dan aangegeven.

Pluspunten

• Zit lekker

Minpunten

• Niet helemaal accuraat

Lois 17-04-2019

Goede accuduur en mooi design

Geschreven voor: Fitbit Versa Lite roze / S|L

Ik heb de Fitbit nu zo’n 3 weken in bezit en ik kan niet meer zonder. De Fitbit is gemakkelijk in gebruik en het touchscreen werkt goed. Ook is het handig om meldingen via de Fitbit binnen te krijgen, al lopen deze niet altijd even goed door. Een kwestie van de Fitbit uit en aanzetten verhelpt dit. Daarnaast vind ik dat het touchscreen snel beschadigd, maar dit is niet storend.

Ik vind het design ook mooi, precies groot genoeg. Het bandje zorgt nog wel eens voor wat zweten, maar toch blijft het horloge goed zitten. De batterij gaat laaaaaang mee en als de Fitbit weer opgeladen is, is deze ook weer zo vol. Ik vind dat de Fitbit mij op een motiverende manier helpt om sportief bezig te zijn. Ik krijg een reminder om nog wat extra stappen te lopen of als ik moet gaan slapen.

• Lange accuduur

Minpunten

• Zwetend
  • Touchscreen beschadigd snel

xmeissiex 16-04-2019

Fijne smartwatch met lange accuduur

Mooie en hippe vormgegeven FITBIT smartwatch.
Leuk en opvallend kleurtje, net weer even anders!

Handige app welke eenvoudig in gebruik is en je snel aan de slag kunt en je bewegingsactiviteit kunt inzien.

Het is een mooi licht horloge wat makkelijk draagt. Handig is dat je verschillende bandjes, breed en smal, kun je afwisselen.
Ik heb hem nu een week of 4 in gebruik. Ik ben er blij mee.
De batterij houdt het lang vol en is ook snel weer opgeladen waardoor je geen prestaties mist ;)
Motiverend dat je een reminder, een trilsignaal, krijgt wanneer je nog wat stappen te maken hebt of ze juist al behaald hebt. Dat motiveert om je doel steeds wat uitdagender te maken.

De stappenteller en hartslagmeter geven een goed beeld van activiteiten gedurende de dag. Ook de registratie van je slaapritme is erg handig en ook leuk om hier meer inzicht in te krijgen.

Een mooi en fijn draagbaar horloge wat handig in gebruik is, ik raad hem aan!

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• Bandje plakt bij warmte wat

Johan de Meijer 14-04-2019

Goede prijs/kwaliteit & accu!

Geschreven voor: Fitbit Versa Lite wit / S|L

Dit is een zeer fijn horloge, die erg goed ligt qua prijs. Hij meet zeer veel en met behulp van de app kan je zeer veel invoeren, om alles te meten wat je wilt. Sporten houdt hij accuraat bij, ook al heb je voor het GPS signaal wel je telefoon nodig.
Hij zit lekker, maar het bandje zweet een klein beetje bij mij.
Ik zit nogal wat op een bureaustoel door de dag heen en ik kon instellen dat ik een seintje kreeg als ik nog niet het gewenste aantal stappen heb gezet in 't uur. Dus dan kan ik weet even bewegen, wat erg goed voelt.
De accu gaat ongelooflijk lang mee. Zo'n 3-4 dagen.

Pluspunten

• Accu
  • Statistieken
  • Pasvorm

Minpunten

• Bandje zweet beetje
  • Geen GPS