Sigma PC 25.10 zwart, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sigma PC 25.10 zwart, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Datalek 07-08-2012
Geschreven voor: Sigma PC 25.10 zwart, grijs

Heb dit horloge nu 2 dagen en het werkt prima. Als je geen gebruik maakt van de speciale sport functies dan schakeld je terug naar tijd modus en kun je het als een gewoon horloge gebruiken. Het geeft dus ook jaar,maand,dag en tijd aan als ieder ander gewoon digitaalhorloge incl zeer goede totaldisplay backlight. De bijgeleverde op de borstkas te bevestigen hartslagsensor heeft een goed bereik en hoeft niet handmatig in verbinding gesteld te worden met het horloge.
Integenstelling tot wat er in de handleiding staat vermeld gebeurd dit automatisch zodra de hartslagsensor detecteerd wordt.
Ook staat vermeld in handleiding dat je het batterijdeksel een slagje moet draaien met het bijgeleverde gereedschap om het op ON te zetten. Ook dit klopt niet want je moet een van de knopjes 2 à 3 sec ingedrukt houden om het app aan te zetten voor 1e gebruik.
M.a.w. het model is waarschijnlijk vernieuwd en verbeterd maar er word nog de oude handleiding meegeleverd.
De complete menustructuur als beschreven klopt niet meer met het nieuwe revisie model van de PC15.10
Het harslaghorloge is geheel van kunststof heeft een redelijk groot en goed afleesbaar venster en ziet en voelt best wel robuust aan. Het is waterdicht met een O-ring seal in het batterijdeksel en het polsbandje is zeker niet aan de korte kant. De hartslag sensor heeft een lange koppelbare brede comfortabele borstriem dus zeer geschikt voor mensen met een wat ruimere borstomvang. Het betreft een standaard hartslagsensor van SIGMA die met meerdere modellen en apparaten werkt zelfs met de hometrainer heb ik gemerkt.
De degelijke verpakking bevat het hartslaghorloge, een hartslagsensor met koppelbare borstriem, gereedschap voor het batterijdeksel, papieren nederlandse handleiding, handleiding op mini cd-rom in pdf formaat in het nederlands. De fietstuurhouder/beugel is niet inbegrepen maar optioneel.
Kortom het is een mooi, fijn, degelijk en niet moeilijk te doorgronden hartslaghorloge dat er ook nog eens leuk uit ziet. Het geeft de tijd aan in uren, minuten,seconden en de datum en jaartal uitgevuld op het gehele display als het niet in de sportstand staat. Dus het heeft een nuttige dubbelfunctie als een net horloge. Bij het opnieuw omdoen van de hartslagsensor pikt het horloge de hartslag automatisch weer op zonder gepiel aan knopjes etc. Er is een intern geheugen voor opslaan van de sportieve gegevens die ook bewaard blijven als de batterij verwijderd wordt. Aan de binnenzijde van de batterijdeksel zit een rond plaatje met een platicfolie sticker er overheen geplakt. Daarop staat te lezen "do not remove" niet doen dus want dit is een isolatie tussen de batterij en de piëzoelctrische beeper.
Verder kan ik aanvullend nog melden dat het horloge 4 menu taal instellingen heeft Duits, Frans, Engels,Spaans en dat je geboortedatum, naam, gewicht kunt ingeven en nog veel meer lichaamsfuncties.
Als ik in de toekomst nog rare problemen of defecten tegen kom zal ik er hier weer meding van maken maar dat verwacht ik niet gezien de kwaliteit. Tenzij hij toch vol loopt met water want dat heb ik nog niet getest.
RichardAA 17-06-2013

bedankt voor je review. Je hebt me overtuigd deze te kopen. Ik zal ook mijn bevindingen melden zodra ik enige gebruikerservaring heb opgedaan. bedankt voor je moeite iig