Skagen Falster 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Skagen Falster 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jan smets 28-09-2020

Falster 2

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Het is een mooi ding en daar is alles mee gezegd, batterij gaat nog geen dag mee en is niet te koppelen met een ipfone. En na drie weken gebruik reageert ze niet meer wanneer je op de knopjes duwt dus ik zal ze moeten terug sturen voor herstelling zeker geen aanrader voor deze prijs zijn er veel betere op de markt

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Batterij duur amper een dag
  • Snel stuk

MarjanPL 20-11-2018

Wow! Erg mooie en stoere smartwatch voor dames

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Eindelijk eens een stoere smartwatch voor vrouwen!

Wat een mooie smartwatch. Bij het openen van de doos maakte mijn hart een sprongetje, wat is dit een mooi horloge. Niet dat tuttige wat je meestal ziet voor vrouwen maar gewoon mooi strak en zwart.

Maar het gaat uiteraard niet alleen om het uiterlijk!

Wat kan dit mooie horloge?

Het installeren is zeer gemakkelijk, het verbinden met mijn Samsung was ook geen enkel probleem. En ook het verbinden met bv mijn mail, WhatsApp enz kinderspel.

Verder gebruik ik hem om mijn dagelijkse activiteit te monitoren en dit werkt ook allemaal perfect.

De accu zou van mij iets langer mee mogen gaan maar ik vind het niet storend.

Alles bij elkaar een voor mij perfecte smartwatch

• Oplaad snelheid
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Accuduur

P Mors 16-11-2018

Mooie smartwatch met handige functies, had beter gekund

Design
Ik heb zelf de Falster 2 (Gen 4) met het zwarte siliconen bandje, maar die staat niet op de site. Die met het metalen bandje is een tikje duurder, wat ik wat vreemd omdat de Fossil met een ronde prijs al een metalen band heeft. Maar goed het design is natuurlijk een deel smaak, maar het is een beetje bijzonder dat een smartwatch met siliconen bandje dezelfde prijs heeft als eentje die luxer oogt, met vol staal. Het design is mooi, minimaal, en met het zwarte, siliconen bandje zit het ook fijn tijdens het sporten.

Functies
Net als de andere smartwatches van tegenwoordig kan deze je hartslag tracken, zelfstandig je GPS tracken (dus zonder telefoon), NFC gebruiken, enzovoorts. Dat zijn mooie functies, en meestal werken ze ook goed. Helaas heb ik de laatste 2 keer tijdens het hardlopen pas na circa 10 minuten (!!) een GPS-fix gekregen, daarvoor stond er dat het bereik niet goed was en ik naar een open veld moest. Heel vreemd omdat het de 5 keer daarvoor wel zonder problemen ging. De hartslagmeter lijkt daarnaast soms op tilt te slaan, dat ik in rust plotseling van 150 opbouw naar 180bpm ipv afbouw naar 130 oid. Heel vreemd. Op basis daarvan kan ik deze smartwatch voor de fitness-functies ook helaas niet aanraden.

Accu
Tja, de accu is net als de andere Fossil-smartwatches niet echt goed. Hij gaat maximaal één dag mee, maar als je je een goede workout trackt (met hartslag en GPS) ben je in een half uurtje gerust 25-30% kwijt. Als je dan 7u uit bed bent en rond 20u nog ergens buitenshuis naartoe gaat lijkt het me dat je niet tussendoor het gedoe wil hebben van opladen, of met een "leeg horloge" te zitten.

Prijs
Ik vind de adviesprijs aan de hoge kant, zoals al gezegd omdat andere soorten voor een lagere prijs een luxere materiaalkeuze hebben, en omdat de sensors gewoon niet goed genoeg werken. Je hebt veel concurrentie in dezelfde prijsrange, dus kan ik het horloge op basis hiervan geen aanrader maken.

Pluspunten

• GPS en hartslagmonitor ingebouwd
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Accuduur
  • Prijs tov concurrentie

John 16-11-2018

Stijlvol ontwerp, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Het is een fraai vormgegeven horloge met een goede interface en laat zich makkelijk bedoenen. Ik ben echter grotere horloges gewend en kan maar niet wennen aan het gevoel alsof je niets om hebt. De test was een goede mogelijkheid om het horloge te proberen. Op zich is het zeer beslist een aanrader, maar ik heb ervoor gekozen om hem toch weer terug te doen.

Pluspunten

• Stijlvol ontwerp
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Te klein naar mijn smaak
  • Te korte handleiding

Erikvs 15-11-2018

Prachtig design, complete Wear OS smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Zonder twijfel de mooiste en meest uitgebreide Wear OS smartwatch die ik tot nu toe ben tegengekomen. Design en gebruiksgemak zijn perfect. Synchronisatie super snel en gelukkig geen app van een derde partij, maar alles binnen Android (Wear OS) omgeving. Google assistent is zeer handig, maar GPS nog niet optimaal (Runkeeper en Google Fit); dus helaas geen 1 op 1 vervanging van een sport horloge. Batterij gaat makkelijk een volle dag mee, en 's nachts opladen erg simpel met bijgeleverde magneet aansluiting.

• Ingebouwde GPS en hartslagmeter
  • Wear OS synchronisatie
  • Waterdicht
  • Snel opladen

Minpunten

• GPS nier altijd acuraat
  • Geen speaker

Paula 13-11-2018

Mooie smartwtach

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Deze Skagen smartwatch heeft een erg mooi design en zit heel comfortabel door het siliconen bandje. Het besturingssysteem (Wear OS) is intuitief en makkelijk te bedienen. Soms duurt het even voordat de bluetooth connect met het horloge, maar meestal is dat geen probleem. Het enige probleem is eigenlijk de batterij, waar meer mensen over vallen. Je kunt niet een volle dag (24 uur) zonder opladen en dat is jammer natuurlijk. Verder ben ik erg tevreden over de Skagen smartwatch. Het bijhouden van je workouts en verschillende wijzerplaten die in te stellen zijn, zijn leuke features! Wat mij betreft is het scherm ook groot genoeg en het lettertype is in te stellen. Gave gadget!

• Activity tracker
  • Wijzerplaten wijzigen

Minpunten

• Batterij

Thijs Houtenbos 13-11-2018

Mooi ontwerp, en hopelijk went/verbetert de software nog.

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

De Skagen heeft een mooi tijdloos ontwerp. Ik zie een smartwatch als een sieraad en het moet er dus ook als een echt horloge uitzien, en dat doet deze zeker. Als je een goede watchface met wijzers installeert is het bijna niet van een gewoon horloge te onderscheiden. Het bandje zit comfortabel en is traploos te verstellen met de magneetsluiting. Deze sluiting heb ik gemengde gevoelens over, het is weliswaar een prachtig ontwerp maar komt al redelijk snel een beetje los. Ik ben bang dat ik deze smartwatch kwijtraak als ik lekker hard ga dansen (en dat is me al eens eerder gebeurd met de stevigere sluiting van mijn andere smartwatch). Qua software werkt de Skagen in sommige opzichten heel intuitief, maar andere dingen zijn nodeloos tegenintuitief en ingewikkeld. Meestal is het wel op te lossen door even te googlen hoe iets werkt, maar bijvoorbeeld het weerbericht altijd in graden Celcius krijgen blijkt dan alsnog onoplosbaar.
Andere belangrijke taken zoals het lezen van appjes en agenda notificaties gaan weer heel goed. Het scherm is duidelijk leesbaar, en door de lijst scrollen met de draaiknop gaat vlot. Antwoorden op een appje kan ook met een snelkeuze van een paar veel voorkomende antwoorden, dat kan zeker handig zijn onderweg.
Ik gebruik mijn smartwatch verder altijd bij het sporten, en de Skagen werkt goed om de hele dag stappen en hartslag bij te houden. Op je mobiel gebruik je Google Fit om deze gegevens bij te houden. Omdat ik niet zo'n fan was van dat programma en graag deze stappen/hartslag wil vergelijken met de afgelopen jaren heb ik de app 'Health Sync' geinstalleerd om deze data te synchroniseren met Samsung Health. Dit werkte relatief eenvouding, ik kan nu data van zowel de Skagen als mijn oude smartwatch bijhouden. Nu kan ik dagelijks kiezen welke smartwatch het beste past bij mijn outfit zonder interruptie van mijn health data.

Pluspunten

• Mooi stijlvol ontwerp.
  • Draaiknopje rechts is heel gevoelig voor scrollen.
  • Muziek aansturen werkt simpel.
  • Duidelijk voelbare notificaties.
  • Scherm is goed leesbaar.

Minpunten

• Magneetsluiting blijft niet heel goed zitten.
  • Interface (swipen) is soms best tegeninuitief
  • Dingen in de instellingen terugvinden.
  • Scherm is kleiner dan andere smartwatches.

Kaatje1 13-11-2018

Fraai design, matige batterij.

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Horloge met een zeer fraai design. Koppeling met mijn smartphone ging zonder problemen. Bediening van het horloge gaat intuïtief. Het scherm zou wat groter mogen zodat een en ander net even wat beter valt af te lezen. Batterijduur is zeer matig. Na een paar uur sporten moet het horloge aan de lader. Deze lader is juist weer een pluspunt, die werkt magnetisch en klikt zo aan het horloge vast. Na een uur laden staat de batterij weer op ca. 80%. De processor van het horloge is niet een van de snelste.

• Comfortabel
  • Google Wear OS

Minpunten

• Batterijduur
  • Processor

sughush 13-11-2018

Mooie smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Elegant en simpel design, past bij iedeere outfit, op kantoor en ook in de sportschool. Met handige sport apps en Google fit je kan je progress makkelijk volgen en bewaren.

Pluspunten

• Mooie design
  • Makkelijk te gebruiken dankzij Wear OS

Minpunten

• Batterijduur

Betty Janssen 13-11-2018

Mooie smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Deze Skagen horloge heb ik nu een paar weken in gebruik. Het is een mooi horloge die ook nog prettig te dragen is. Hij is heel makkelijk in gebruik en er zitten veel functies op. Zo kan ik nu via de fit app mijn hartslag, calorieën, kilometers en stappen bijhouden. Ook komen alle berichten binnen wat heel makkelijk is. Agenda weerbericht alles bij de hand. Alleen de batterij gaat niet zo lang mee maar is gelukkig wel in een uur opgeladen.

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Batterij

Erwina 13-11-2018

Gaaf horloge met veel mogelijkheden, maar korte accuduur

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Al een tijdje was ik aan het rondkijken voor een smartwatch, maar doordat ik er nog geen ervaring mee had, was het kiezen erg lastig. Heel fijn dus om er een te mogen testen.

Van te voren twijfelde ik of het design niet te mannelijk zou zijn, maar dat vind ik absoluut niet. Een stijlvol en sportief horloge om te dragen, wat ook nog eens lekker zit. En met verschillende extra apps kan je elke keer weer een nieuwe stijl wijzerplaat kiezen.

Het koppelen van het horloge met mijn telefoon verliep soepel. Ik lees dat veel horloges niet goed samenwerken met Huawei telefoons, maar dat is met dit horloge geen probleem. Ik kon er super snel mee aan de gang en notificaties van mijn telefoon kwamen gelijk binnen. Ik heb tussendoor nog een keer problemen gehad met het binnenkomen van notificaties. Uiteindelijk is het gelukkig toch weer gelukt om het hersteld te krijgen, door alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Mijn telefoon staat meestal op stil en door het dragen van het horloge heb ik toch gelijk door als er iets belangrijks binnenkomt. Heel fijn als ik in een les zit, maar toch bereikbaar wil zijn, zonder mijn telefoon op tafel te hebben.

Google Fit wat er standaard op zit, is weer een enorm pluspunt. De hele dag wordt er bijgehouden hoeveel je beweegt en ook met hardlopen is de Skagen mijn maatje geworden. Geen gezeul meer met mijn telefoon, maar horloge om en gaan. En achteraf kan ik op mijn telefoon makkelijk mijn activiteit bekijken (zie foto). Wat mij echt enorm doet twijfelen aan dit horloge is de accuduur.

Als ik hem in de ochtend met een volle accu meeneem, haalt hij het einde van de avond niet. En dan ben ik er echt niet de hele dag mee bezig geweest. Dit vind ik enorm jammer. Als ik een dag van huis ben, wil ik hem niet ergens nog een keer op moeten laden. Ik ga zeker nog uitzoeken of er iets mogelijk is qua energiebesparing. Inmiddels lukt het me om hem de hele dag mee te laten gaan. Ik heb de continue hartslagmeting uitgezet en dit lijkt wel wat te helpen. Toch blijft de accuduur een twijfelpunt, ook al laad ik mijn telefoon ook elke dag op. Om de een of andere reden verwacht ik van een horloge een langere batterijduur, al weet ik niet precies waarom.

Al met al een positieve ervaring, want ik draag hem graag! Ik heb het idee dat ik nog lang niet alles ontdekt heb.

Pluspunten

• Gaaf design
  • Werkt goed samen met Huawei telefoon

Minpunten

• Relatief korte accuduur

Ranya 13-11-2018

Verslavend

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Ben op Zich best tevreden over skagen. Mooi design en vind het leuk dat je verschillende wijzerplaten kan kiezen.
Ook vind ik de stappenteller verslavend. Hij zorgt ervoor dat ik er continue op let en ook de trap neem ipv de lift!
Ik vind het jammer dat de batterij niet lang mee gaat.
Ook vind ik de prijs te hoog voor de applicaties die ik gebruik

Pluspunten

• Heb bij een gezond leefstyle

Minpunten

• Batterij is snel leeg
  • Prijs

susan 12-11-2018

licht gewicht smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

licht gewicht horloge. na 1,5/2 dagen is het horloge bij normaal gebruik leeg. het bandje gaat laat door het magneet bandje snel los.

Pluspunten

• licht gewicht.
  • helder scherm

Minpunten

• batterij snel leeg
  • bandje gaat snel losser zitten

John 12-11-2018

mooi Design

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Een mooi onopvallend horloge, wat niet gelijk gezien wordt als Smartwatch als mensen het aan je pols zien
Makkelijk te bedienen, ik was er binnen een paar dagen aangewend en 2 van de 3 knoppen zijn vrij instelbaar voor apps of andere functies

• makkelijke bediening

Minpunten

• Magneetbandje gaat snel los zitten

Suzanne 12-11-2018

Stijlvol horloge, batterij snel leeg

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Dit horloge ziet er erg mooi uit, staat bij iedereen goed! Het horloge is heel makkelijk in te stellen en na een uurtje opladen kun je hem gebruiken.

Door de magnetische sluiting past het horloge iedereen, je moet alleen oppassen bij sommige trapleuningen, het horloge gaat dan losser zitten.
Door Google Fit wordt je gestimuleerd om je beweegminuten elke dag te halen.
De batterij gaat snel leeg, na 16 km wandelen is de batterij van 100% naar 14% gegaan, dit vind ik erg jammer, de batterij is snel weer opgeladen. (duurt iets meer dan een uur)

Pluspunten

• Sluiting
  • Stijlvol

Minpunten

• Batterij

natasja 11-11-2018

Prachtig Deens design!

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Ik heb het horloge nu iets meer dan een week in mijn bezit en kan alleen maar zeggen dat het mijn verwachtingen heeft overtroffen! Het design is vrouwelijk, vederlicht en past perfect om mijn pols. De magnetische sluiting was in het begin even puzzelen, maar als je de handigheid hebt gevonden is het een fluitje van een cent. Ik vind de sluiting ideaal, want het is een klein beetje flexibel en daar houd ik van. Wel ben ik benieuwd of dit zijn kracht nog zal verliezen in de toekomst of niet.

Verder is het installeren simpel en ben je zo gewend aan de besturing van het horloge. Wat ik erg fijn vind is de GPS tracker en de hartslagmeter. Met sporten ideaal!

Ik heb al vele gezichten zien omdraaien naar mijn horloge en dat zal het zeker blijven doen. Zo zie je maar weer dat over Deens design niet te twisten valt!

• Gewicht
  • Hartslagmeter

Minpunten

• Magnetische sluiting

Marc 11-11-2018

met pijn in mijn hart leg ik hem in de la

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Het is zo'n mooi horloge, qua uiterlijk, dat ik met pijn in mijn hart alsnog mijn oude horloges gebruik:
Het magnetische bandje is wennen. Ik, als man, kreeg hem moelijk om. De batterij moet elke dag worden opgeladen. De stappenteller lijkt niet nauwkeurig te zijn. Wanneer we de stappenteller wilden controleren kreeg ik met geen mogelijkheid het overzicht op een kaart. De bluetooth verbinding vervalt op de raarste momenten en is pas terug te krijgen na 4 keer herstarten van de apparaten. Getest op meerere iOS en Android apparaten.

Pluspunten

• mooi design
  • wear os

Minpunten

• stappenteller nauwkeurigheid
  • batterij snel leeg
  • bandje is moeilijk
  • geen gps map overzicht
  • bluetooth verbinding hapert

Mijn persoonlijke.assistent 10-11-2018
  • Product gekregen

Mijn eigen personal assistent en sportinstructeur

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Door De Schitterende uitstraling heb ik veel bekijks van andere die wel vaker een Smartwatch hebben gezien maar het is gewoon een mooi en degelijk ding. Nooit gedacht dat ik zo'n Smartwatch zou dragen met mijn 51 jaar maar ik zou niet meer zonder willen. Je hebt niet altijd je telefoon in je handen tenminste ik niet! Maar hoe vaak komt het niet voor dat je iets in je agenda moet zetten? In no time heb je met een paar mondelinge opdrachten het in je agenda gezet. Tegen de tijd dat het tijd is om je afspraak te doen trilt mijn horloge En komt er op het scherm te staan wat mijn afspraak is. Verder staat mijn domotica gekoppeld met mijn horloge. Ik kan zien wanneer er mensen in mijn huis komen die er niks te zoeken hebben: Ik kan mijn lichten thuis veranderen en aan en uitzetten en zelfs mijn wasmachine geeft een seintje wanneer hij klaar is.

En dan het sporten nooit verwacht dat ik getriggerd zou worden om iedere dag een stukje verder te gaan want dat gebeurt er: je wordt getriggerd om jezelf iedere dag te overtreffen. Je kan zelf zwemmen met dit horloge (moet je wel een zwemdiploma hebben natuurlijk 😁)

Ik krijg ook meldingen wanneer het gaat regenen bij mij in de buurt en 9 van de 10 keer klopt het ook.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik hem niet meer af doet.
Ik en mijn personal Assistant!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Mooie uitstraling
  • Vele achtergronden
  • Te koppelen met domotica
  • Met sporten wil je net even iets beter dan ervoor

Minpunten

• Magnetisch bandje gaat wat losser zitten
  • 24 uur = de batterij leeg is maar in 80 min. vol

Iris Th. 10-11-2018

Bescheiden smart sporthorloge

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Mooi design dat niet overdreven 'smart' oogt. Het horloge is te bedienen met het scherm, maar ook met de knoppen aan de zijkant. De middelste is de thuisknop en de buitenste twee kun je zelf koppelen aan een favoriete app.

Het horlogebandje is mooi en zit goed. In eerste instantie leek hij te kort voor dikke polsen, maar hij 'loopt uit', waardoor je meer ruimte hebt. Hij sluit door middel van een magneet. Bijzonder en netjes, maar onhandig omdat je vast blijft zitten aan alle metalen voorwerpen waar je langsgaat: bestek, deurposten, trapleuningen...

De batterij laadt heel snel op en geeft ook een leuke animatie op het scherm, maar moet helaas wel iedere dag gebeuren.

De hartslagmeter werkt fijn samen met de app van Google Fit.

Pluspunten

• hartslagmeter
  • snelknoppen zijkant voor apps
  • scrollen d.m.v. middelste knop zijkant
  • bescheiden design

Minpunten

• magneet in horlogebandje
  • levensduur batterij

K. de Bruin 09-11-2018

“Mooie smartwatch, gemakkelijk te bedienen.”

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Super mooi design. Het bedienen van het horloge zowel op het scherm als met de knoppen aan de zijkant werkt prima.
Het horlogebandje is lang genoeg alleen heb ik wat moeite omdat hij magnetisch sluit. Hij blijft vast zitten een metalen voorwerpen zoals metalen voorraadbus, metalen leuningen van stoel enz.

Pluspunten

• design
  • draagcomfort

Minpunten

• vaak opladen
  • magnetische band

Ingrid van de Leur 09-11-2018

Erg fijne, mooie smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Ik heb deze smartwatch nu enkele weken en hij bevalt me erg goed. Het installeren en koppelen ging erg soepel. dat Google assistent erop zit vind ik erg fijn, hierdoor kan je berichten verzenden, telefoon gesprekken starten, het weer opvragen of vragen naar de qoute van de dag. De muziekbediening vind ik ook erg prettig, zo kan je tijdens het fietsen of sporten van het ene naar het andere nummer gaan, een nummer op pauze zetten en je geluid regelen

Wat ik wel mis is een uitgebreide handleiding, waar bijvoorbeeld alle functies en de knoppen worden uitgelegd. Heb al een paar keer online gekeken hoe iets in elkaar zat, wat soms ook niet even gemakkelijk is. verder is er wel een hele goede service als je een vraag hebt over je horloge op de site van skagen zelf.

Pluspunten

• Berichten verzenden en beantwoorden
  • Muziekbediening
  • verschillende achtergronden
  • fijn draagcomfort

Minpunten

• Geen handleiding

saskia 07-11-2018

Super mooi

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Ik vind het een super mooi horloge welke met een magneetsluiting vast zit. Gemakkelijk in gebruik in combinatie met de app. Als enige minpunt de batterijduur, maar daar tegenover staat ook weer als pluspunt de korte laadtijd.

Pluspunten

• design
  • laadtijd
  • magneetsluiting

Minpunten

• batterijduur

Bianca 04-11-2018

Fijne smartwatch

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Fijn horloge,met een fijne band met magneetsluiting. Je merkt bijna niet dat je hem om hebt. Heb lang geen horloge gehad, maar hoefde niet te wennen dat ik nu wel weer wat om heb.
Opladen moet ongeveer om de anderhalve dag en is binnen anderhalf uur klaar. Gemakkelijk gelinkt aan mijn mobiel en duidelijk berichten af te lezen, en ook Whatsapp te beantwoorden.
Gemakkelijk persoonlijk aan te passen

Pluspunten

• Draagt comfortabel
  • Makkelijk in gebruik

madtweety 03-11-2018

Mooi horloge, met alle wensbare functionaliteiten

Geschreven voor: Skagen Falster 2 zilver

Super fijn klokje, bandje is even wennen, maar staat wel heel mooi. Bediening is snel en betrouwbaar. Batterij gaat ongeveer een dag mee, opladen is snel gebeurt in ongeveer 1,5 uur. Google WearOs werkt ook prima, met Google fit worden je stappen en hartslag bijgehouden. De synchronisatie met mijn S8 werkt prima.

• Handige bediening
  • Goed en snel OS

Minpunten

• bandje is even wennen met omdoen

Rdkraker 02-11-2018

Mooi gestyled android Wear horloge!

Geschreven voor: Skagen Falster 2

Ik heb een tijdje de beschikking gehad over een andere smartwatch met Android Wear, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal. Wat als eerste positief opvalt is het design en de build quality. Design is simpel en strak zoals we van skagen gewend zijn. Persoonlijk vind ik de doorsnede wat aan de kleine kant, maar dat is smaak. Jammer is dat er ook een kleine zwarte rand om het scherm zit, niet het hele glas is dus scherm al lijkt dat wel zo. De draaiknop doet perfect zijn werk en maakt navigeren door Android Wear makkelijk. Wel jammer dat je na het draaien, geen selectie kan maken door op het knopje te drukken. Je moet alsnog je selectie maken door met je vinger op t scherm te klikken, was juist zo makkelijk geweest dit ook met de knop te kunnen doen. Fijn dat hij douche proof is! Het siliconen bandje zit erg prettig en opladen moet idd elke dag, maar je klikt het horloge zo op de magnetische lader. De hartslag functie werkt goed, evenals de stappenteller. Door Android Wear heb je de beschikking over heel veel apps.

• Waterdicht

Minpunten

• Prijs
  • Klein scherm
  • Geen belfunctie