Fossil Q Explorist Gen 4 zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 73 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Q Explorist Gen 4 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

daan 30-08-2021

een zeer slecht horloge voor een zeer hoge prijs

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

ik heb dit horloge nou 2 jaar en in die 2 jaar kan ik niets positief zeggen over dit horloge. hij is namelijk super traag en verbruikt veel te veel stroom zelfs gebruik je hem nauwelijks. dus je kunt beter veder kijken naar een ander horloge.

Pluspunten

• mooi scherm
  • mooi ontwerp

Minpunten

• accu
  • zeer traag
  • veel te duur
  • gaat snel leeg zelfs gebruik je hem nauwelijks

Ferry 30-04-2020
  • Product gekregen

Mooie Smartwatch...maar

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Ik heb hem als cadeau gekregen, dus zal ik hem ook dragen. Zelf zou ik deze nooit gekocht hebben. Het is echt een gadget ding. Bluetooth trek de batterij zo vlug leeg. Kan alleen maar met voor geprogrammeerde antwoorden beantwoorden. Zit geen microfoon in. Om te kijken wat voor weer het wordt moet ik elke keer de bluetooth van mijn gsm eenmaal aan zetten. Terwijl wifi gewoon aan staat. Moet de watch strak om mijn pols doen anders wordt de grootte knop steeds geactiveerd als ik mijn hand met mijn pols beweging omhoog doe.
In de beschrijving staat dat je ermee kan zwemmen , terwijl er ook staat dat hij maar spatwaterdicht is. Vreemd ! Ik ga er in ieder geval niet mee zwemmen.
Te weinig gratis apps en wat er voor is moet je flink betalen.
Tja en dan toch die batterij. zo snel leeg en ik nauwelijks gebruik van de toepassingen.
Dan nog die dingen zoals vertel me een grap of of laat een verrassing zien. Onzin.
Te weinig tegels aanbod. Maps gebruiken ? Vergeet het maar.. veels te onhandig. wordt constant verwezen naar je smartphone.
Nou wat positiefs.....ja, hij is mooi.
Je moet er toch echt meer geld voor over hebben en waarschijnlijk ook een ander merk wil je er functioneels er iets aan hebben.
Helaas.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Batterijduur
  • Niet functioneel genoeg
  • Omschrijving gegevens niet correct

Mirjam 17-11-2019

Mooie smartwatch, maar slechte accu

Mooie smartwatch, veel opties en fijn in gebruik. Helaas redt de accu het nog niet eens 1 dag. Dat is een enorm nadeel. Het opladen gaat snel, maar het is een flink minpunt. Helaas is bij mij de achterkant losgelaten, is nu nog in behandeling, maar de reparatie duurt langer dan gepland. De kans is groot dat ze het niet kunnen repareren en ik mijn geld terug krijg. Of ik deze dan weer koop, weet ik nog niet.

• Opties
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Accuduur
  • Losgelaten achterkant

Es Kruijzen 05-08-2019

Zo jammer

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Deze moet je iedere avond opladen omdat erg snel leegloopt bij gebruik
Daarbij duurt het opladen een halve dag !!!
Ik ga deze dus terug brengen
Daarbij kan je geen mails lezen

Aaltje 08-05-2019

Smartwatch

Prima horloge met een lederen band.
Duidelijke wijzerplaat. Handleiding online te vinden met de productnaam van Coolblue.
Verschillende functies zijn in te stellen.

Timo 08-11-2018

Mooi design goede software matige batterij matige snelheid

De Fossil Exploris Gen 4 is de definitie van Fashion meets Technology. Maar al te vaak zien we tegenwoordig dat gadgets of enorm technisch en functioneel zijn of erg mooi en stijlvol, maar niet vaak kom je allebei tegen. De Explorist heeft een fijne middenweg gevonden. Het horloge ziet er erg netjes en representatief uit en kan goed meekomen in de competitive markt van wearables. Mijn ervaring met de Explorist samengevat: Voordelen - Stijlvolle band en blue metal case (de zilveren rand vind ik niet mooi, maar dat is wellicht smaak) - Draait op de laatste versie van Wear OS en dit is by far het beste wearable besturingssysteem beschikbaar - Het horloge draag licht Nadelen - De batterij tijd van ongeveer 1 dag (met always on display aan) is voor mij wel echt een struikelblok. Mijn ervaringen met eerdere wearables is dat op termijn de accu slechter wordt. Na een gemiddelde dag heb ik nu ongeveer 10% over, op termijn gaat dat waarschijnlijk een probleem worden - De hardware voelt soms net iets te traag, er zitten kleine vertragingen in het openen van apps en notifications. Het is geen belemmering in dagelijks gebruik, maar als je houdt van filtsend snel dan kan het je gaan irriteren.

Pluspunten

• Wear OS

Minpunten

• Batterijduur
  • Snelheid

Willem 07-11-2018

Mooi horloge

Ik had nog nooit een smartwatch gebruikt en wilde er nu wel één hebben. Gekozen voor dit horloge omdat hij in mijn ogen er echt uit ziet als een volwaardig horloge.
En dat is me niet tegen gevallen. Je kunt er veel mee, als je elke dag laden op de koop toe neemt.

Pluspunten

Minpunten

• Slechte batterijduur

Timo 06-11-2018

Mooi design goede software matige batterij matige snelheid

• Wear OS

Minpunten

• Batterijduur
  • Snelheid

j_or_n 05-11-2018

Opvallende gadget die hoge ogen gooit

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Een horloge dat hoge ogen gooit tijdens afspraken of op de werkvloer. Het toestel nodigt mensen uit de klassieke vraag te stellen: hoe laat is het? Het scherm is kraakhelder en met de interactieve functies een absolute hit tijdens verjaardagen en de donkere avonden voor kerst. De hartslagmeter is een topfunctie die nauwkeurig werkt. Het weerbericht is een handige tool die in Nederland onmisbaar wordt, zeker nu het onvoorspelbaar herfstweer begint te worden. De wijzerplaat is in te stellen op elk gewenste gemoedstoestand of gelegenheid. Een meerwaarde voor je pols, deze Fossil Q Explorist Gen 4. Minpunt is het oplaadsysteem, waardoor je iedere avond enkele seconden kwijt bent om de oplader in de goede positie te manouevreren. Maar voor de rest een topapparaat!

Pluspunten

• grootte scherm

Minpunten

• accuduur

Nathalia 04-11-2018

Mooiste smartwatch met meeste mogelijkheden. Superaankoop!

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Allereerst is het één van de mooist uitziende smartwatches. Niet zo lomp en dik als vele anderen. Toch zit alles er op: NFC, GPS, heart rate, etc.

Ik heb er meteen een siliconen bandje bijgekocht voor het sporten. Het horloge is dan zeker niet te zwaar! Ook een mooi lichtbruin lederen bandje erbij voor een totaal andere look. Ook erg stijlvol. Ik heb er al veel complimenten voor gehad.

Je kunt er dus erg veel mee. Dat is het voordeel van Android Wear: veel apps en veel wijzerplaten. Zoals bij iedere smartwatch wil je liever dat de batterij het langer uithoudt. Het is een geluk dat je de smartwatch zo makkelijk en snel kunt opladen.

Kortom, ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze supermooie smartwatch!

Pluspunten

• Mooi en stijlvol
  • Android Wear
  • Veel mogelijkheden als GPS, NFC, heartrate

Minpunten

• Accuduur (is bij alle Android Wear horloges)

JelmerB1981 02-11-2018

Geweldig design en doet wat hij moet doen!

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

De Fossil Gen 4 smartwatch is bovenal een heel mooi horloge. Hij doet precies wat een smartwatch moet doen. Wat meteen opvalt is de leesbaarheid en helderheid van het scherm. Zeer prettig! Na een week intensief gebruikt nog steeds erg tevreden over de smartwatch, al is een groot minpunt wel de batterij. Bij intensief gebruik is het horloge voor het eind van de dag leeg, wat voor mij persoonlijk net te snel is. Hiernaast is er volgens mij geen speaker in aanwezig. Daadwerkelijk bellen met het horloge gaat dus niet, en dat is wel een minpunt ten opzichte van sommige concurrenten in de markt. Al met al een heel mooi sieraad om de arm, maar mij net te snel leeg om echt ideaal te werken. De oplaadmethode, met een magneetje, vind ik ook niet ideaal. Een klein stootje hiertegen zorgt er al voor dat het horloge niet meer oplaadt.
Voordelen:
- Design
- Notificaties
- Helderheid en leesbaarheid van het scherm
Nadelen:
- Batterij
- Geen speaker
- Oplaadmethode (magneet)

• Notificaties
  • Helderheid en leesbaarheid scherm

Minpunten

• Batterij
  • Geen speaker
  • Oplaadmethode (magneet)

Arjen 02-11-2018

Leuke watch, zeker met wisselende wijzerplaten

Leuke smartwatch. Vind de wisselende 'wijzerplaat' leuk. Accu is snel leek maar wordt snel opgeladen.
Tekst van app en mails is goed leesbaar

Pluspunten

• Wijzerplaat
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Accuduur

Hubo 02-11-2018

Mooi design met enkele aandachtspunten

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

De Fossil is een mooi horloge. Het komt in een mooie doos met daarin een lader en handleidingen. Wat er niet bijzit is iets van gereedschap om het bandje te verstellen. Als je dit horloge bij een horlogewinkel of juwelier zou kopen dan wordt het daar voor je versteld. Nu moet je het zelf doen. Hiervoor heb je goed gereedschap nodig wil je het goed doen.
De installatie van de app op je telefoon gaat snel (WEAR OS), alleen het koppelen tussen telefoon en horloge ging bij mij niet in 1 keer goed.
Het horloge heeft verschillende weergaven voor de tijd en informatie. Hierbij is er voor iedereen wel wat te vinden.
De meldingen van de accounts komen duidelijk en goed binnen. Ook spotify werkt hierop goed.
Alleen moet je het horloge wel elke dag opladen, ook als je het scherm uit hebt staan en de stappenteller niet gebruikt redt het horloge het niet langer dan iets meer dan één dag.

Pluspunten

• veel keuze voor klokweergave
  • stappenteller

Minpunten

• Elke dag opladen
  • Verstelbaarheid van horlogebandje

Explorerart 02-11-2018

Veel complimenten voor een top horloge

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

nstallatie: eenvoudig. Installeer de app Wear OS op je telefoon en maak contact met je horloge in enkele stappen. Je mobiel bepaald wat je ziet op je Fossil watch.
Op dat moment komen alle meldingen die je telefoon weer geeft binnen. Daarin kun je nog heel eenvoudig een selectie in maken. Het horloge en de telefoon werken eigenlijk twee kanten op heel goed samen. Als je in de app iets aanpast zie je dat op je telefoon verschijnen en andersom hetzelfde.

- Ervaring: Het horloge draagt prettig ondanks dat het uurwerk net zo groot is als mijn (dunne) pols. Het scherm heeft een soort standby stand waarbij alleen de tijd in beeld is. Wanneer je het horloge draait om te kijken naar het scherm verhoogt het contrast en krijg je een mooi (zelf ingestelde) uurwerk te zien met extra informatie (berichten, batterijduur, calorieën en dergelijke) Er zijn ook verschillende apps op het horloge te gebruiken. Deze apps moeten dan ook op je telefoon zijn geïnstalleerd. De buienradar of de weer app werkt bijvoorbeeld prima. Je kunt ze zelfs starten met behulp van Google Assistent praten tegen je telefoon. en dat werkt zover ik nu heb uitgeprobeerd best goed. Het is wel zo dat al deze functionaliteiten de batterijduur beïnvloeden. Wanneer je het gebruik beperkt tot klokkijken en berichten ontvangen kom je de dag prima door. Het gebruik van apps en felgekleurde schermen gebruikt wel wat energie en dan is het een paar keer gebeurd dat het horloge het einde van de dag niet haalt en aan de oplader moet. Het opladen is trouwens wel snel gebeurd. Het horloge zit binnen een uur weer op 100%.
Je hartslag wordt elke 20 min even gemeten. En je dagelijks inspanning wordt in Google Fit vastgelegd.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Bepaal welke meldingen je ontvangt
  • google assistant
  • muziek bediening

Minpunten

• batterijduur
  • lastiger berichten versturen
  • niet als standalone

Tommy 31-10-2018

Stijl en technologie in 1

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Dit is zeker een horloge dat ik zou aanbevelen. Het horloge ziet er stijlvol uit en doordat je watchfaces en de bandjes kunt verwisselen kan je het steeds een andere look geven. Het horloge is met de Wear OS app van Google makkelijk te installeren. De accu is misschien niet heel erg groot, maar je kan de dag er makkelijk mee halen, tenzij je het scherm altijd aan hebt staan. Ik heb tot nu toe nog geen een keer de dag niet gehaald op de accu. Als ik weet dat ik 's nachts nog ga stappen dan kan ik het horloge nog even snel opladen. Het horloge geeft je binnen een uur weer genoeg energie om een volledige dag verder mee te kunnen. De hartslagmeter is erg handig voor het sporten. Google Fit herkent genoeg sporten en je kan zo makkelijk bijhouden hoeveel kilometer je gelopen, gerend, gefietst etc. hebt. Het bandje piept nog een klein beetje, maar dit lijkt met de tijd te verminderen. Het enige grote nadeel vind ik dat het horloge soms wel eens traag reageert. Vooral als ik even snel de tijd wil zien en uiteindelijk is een horloge daar toch voor bedoelt. In combinatie met je telefoon en een draadloze headset/oordopjes is dit horloge erg handig. Je kunt via het horloge een telefoon opnemen of door je contactenlijst scrollen om iemand te bellen. Ook kan je media ermee bedienen door nummers of series op play en pauze te zetten, naar het volgende of vorige nummer te gaan en om het volume met de middelste knop harder of zachter te zetten.

Na een aantal weten te hebben getest ben ik nog steeds erg blij en zeer tevreden met de prestaties van dit horloge.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Hartslagmeter
  • Simpel besturingsprogramma

Minpunten

• Piepende polsband
  • kleine accu
  • soms wat traag

hvdboogert 31-10-2018

Schitterend design

Dit horloge nu een paar weken in bezit. Het horloge ziet er om te beginnen zeer stijlvol uit, waardoor het niet onderdoet voor een klassiek model. De pluspunten: + Schitterend design, mooi afgewerkt + vele verschillende "looks" mogelijk (wijzerplaat) + helder en duidelijk scherm + veel apps beschikbaar + berichtjes goed leesbaar, eenvoudige bediening + bandje aan binnenkant van rubber voorzien, wat aangenamer draagt. De minpunten: - Om te fitnessen is het horloge vrij zwaar - batterij bijna iedere dag opladen - bang om het glas te beschadigen Het is een mooi, praktisch horloge met zeer veel mogelijkheden. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Prachtig klassiek uiterlijk
  • Helder scherm
  • draagcomfort

Minpunten

• batterijduur
  • niet echt een sporthorloge

Jordy 31-10-2018

Mooi design smartwatch

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Super mooi horloge. Makkelijk ingebruik. Degelijke kwaliteit. Stevige band om de pols. Veel gebruikersinstellingen mogelijk. Vele complimenten gekregen over het design. Loopt soms alleen een beetje vast als ik een melding krijg en mijn pincode wil intoetsen. enige nadeel is dat de batterijduur beperkt is tot 1 dag.

Pluspunten

• desgin
  • veel instellingen mogelijk

Minpunten

• accuduur
  • wordt soms traag

Jeroen 31-10-2018

Designvolle, veelzijdige smartwatch

Dit is een smartwatch voor iedereen, een mooi design en veelzijdig. Makkelijk in te stellen en te gebruiken met een scala aan apps die te downloaden zijn voor dit horloge. Enige minpunt is de accuduur, deze gaat ongeveer een dag mee, maar voor zo'n horloge best ok.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Designvol
  • Veel apps
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Accuduur

Sander 31-10-2018

Mooi en strak horloge

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

Het Fossil horloge ziet er erg strak uit, en ik vind het erg mooi dat het niet lijkt op een typisch smartwatch horloge. Veel mensen zien dus ook niet dat het een smartwatch is, totdat er een melding op komt of doordat het licht geeft in het donker. De installatie verliep eenvoudig, en was snel geregeld. Nadat het horloge op maat gemaakt was, kon ik hem gaan dragen. Het is leuk om de verschillende functies te ontdekken, zoals de vele verschillende wijzerplaten en de mogelijke apps. Als apps is het bijvoorbeeld mogelijk om met Google Maps te navigeren, en met Stocard de klantenkaarten van winkels erop te zetten. Het horloge is makkelijk in gebruik. De Google Assistant is leuk en handig, al kan deze niet terug praten, omdat er geen speaker in het horloge zit. Het is handig om daarmee snel een herinnering of timer in te stellen, of iemand te bellen of whatsappen. Google Fit werkt ook, door het meten van hartslag, stappen, traplopen en fietsen. Ik heb wel af en toe het gevoel dat het niet heel nauwkeurig is, want ook als ik mijn horloge niet om heb krijg ik nog meldingen dat ik ‘hartpunten’ verdiend heb. De batterij van het horloge is snel opgeladen, maar het nadeel is dat de batterij ook vrij snel leeg is. Zeker als je apps intensief gebruikt, bijvoorbeeld tijdens het sporten, gaat de batterij snel leeg. Ik heb de functie dat het scherm oplicht als je naar het horloge kijkt uit gezet (het gaat dus alleen aan als je er op tikt), en dan gaat de batterij wel veel langer mee. Als je dit dus niet erg vindt, dan heeft het horloge verder weinig nadelen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden
  • Apps
  • NFC

Minpunten

• Batterijduur

Matthijssen 31-10-2018

mooie watch

een mooi design, duidelijk en zit erg lekker om de pols. accu gaat 1 dag mee.
de keuze uit wijzerplaten is erg groot waardoor je er niet snel op uitgekeken raakt.

Pluspunten

• draagcomfort
  • design

Minpunten

• niet alle apps duidelijk leesbaar

Eijkie21 31-10-2018

Totally blown away

Echt erg verrast. Mooi product. Geniet er elke dag van. Zit ook erg prettig , leer bandje. De installatie was erg eenvoudig en interactief. Leuk dat ik zelf kan kiezen voor een passende wijzerplaat. Veel mogelijkheden beschikbaar. Kunt er mee zwemmen. Trilt wanneer je gebeld word. Hartslag meter nauwkeurig. Stappen tellen iets minder goed.

• Kunt er mee zwemmen
  • Trilt wanneer er gebeld wordt

Minpunten

• Stappenteller onnauwkeurig

Sander 30-10-2018

Prachtige Smartwatch

Een mooi horloge wat ik met plezier gebruik. Het prachtige scherm in combinatie met de hartslagmeter werkt heel goed. Zeker ten opzichte van het voorgaande model een vooruitgang.

• Always on display

Minpunten

• Snelheid
  • Oplaadtijd

Dennis van Kapel 30-10-2018

Mooi Helder display!

Geschreven voor: Fossil Q Explorist Gen 4

De Fossil Q is een mooi en degelijke smartwatch die zijn geld meer dan waard is.
De installatie gaat bijna vanzelf wat je zelf moet doen is de goedkeuringen van de apps toewijzen.
De horloge zit lekker om de pols en de vergrendeling is ook super om hem af te doen moet je een vergrendeling indrukken om hem af te kunnen doen.
Enige min puntje wat ik vond was dat de batterij sneller leeg raakt met het gebruik van de hartslagmeting door deze standaard uitgeschakeld te laten is dat geen probleem meer , voor mij hoeft hij ook niet de hele dag door te meten dat vind ik persoonlijk niet nodig.
De bediening van deze smartwatch is eenvoudig en snel , apps zijn te downloaden via de speciale app store voor smartwatches.
Er zit wifi , bluetooth op en gps dus tijden het hardlopen zou je geen telefoon nodig hebben mits je wilt bellen of gebeld worden dan wel want er kan geen simkaart in.

Pluspunten

• Snel en soepel menu
  • Helder display , ook in de volle zon

Minpunten

• batterij sneller leeg bij gebruik hartslagmeting

UtrechtseBert 30-10-2018

Stoer uiterlijk

Een stoer horloge waarmee je echt voor de dag kunt komen. Makkelijk te bedienen en prettig om te dragen

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren
  • Laad heel snel op
  • Stoer uiterlijk

Minpunten

• Is vrij snel leeg

Duncan 30-10-2018

Goede looks, maar wel nog wat verbeterpunten

Ik krijg veel complimenten over de uitstraling van het horloge en ik ben er zelf ook erg blij mee!

Na de recente Wear OS update is het horloge ook een stuk handiger en prettiger in het gebruik. De focus op notificaties, mediabediening en Google Fit zijn weer terug en je hebt een stuk duidelijker overzicht. Ik zie direct als ik een melding krijg of het iets is waarvoor ik mijn telefoon uit mijn zak moet pakken of dat ik het kan negeren, en dat is precies wat ik in een smartwatch zoek!

Jammer genoeg lijkt de processor deze ogenschijnlijk simpele basistaken niet allemaal bij te kunnen benen. Regelmatig is het onmogelijk om door de menus te bladeren of simpelweg door je notificaties te scrollen, omdat het horloge het niet kan bijhouden. Opnieuw opstarten is dan ook niet mogelijk, omdat je niet zover in het instellingenmenu komt, zonder dat het scherm zelfs helemaal op zwart springt of teruggaat naar de klok. Als ik een oproep ontvang op mijn telefoon duurt het soms ook 3 tot 4 seconden voordat mijn horloge de naam van de contactpersoon laat zien, terwijl hij wel al direct trilt.

Dat heeft vast ook zijn tol op de batterijduur, als is die inmiddels wel verbeterd na het horloge zo'n 3 weken in gebruik te hebben. De eerste twee weken redde ik geen dag, inmiddels kom ik met zo'n 40% over de dag door.

Voor de looks en de notificaties kan ik dit horloge zeker aanraden, voor het gebruiken van andere apps of een gewenste langere batterijduur zeker niet.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Compact
  • Mooie klok

Minpunten

• Snelheid
  • Batterijduur