Garmin Forerunner 645

Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 645 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fragiel product en waardeloze service 13-11-2018

Fragiel product en waardeloze service

Geschreven voor: Garmin Forerunner 645

Ik was enorm blij met dit product, tot het na +-5 maanden gebruik een hardware gebrek vertoonde: de houder van het bandje was gebroken, door normaal gebruik. Waardeloze reactie van Garmin gehad en gaven vooral geen thuis om het product onder garantie voorwaarden te repareren. Oftewel, prima product, maar een waardeloze organisatie die niet thuis geeft als er iets aan de hand is. Doe er je voordeel mee en koop dit niet!

Pluspunten

• Prima horloge

Minpunten

• Kwetsbaar
  • Waardeloze service

TacoRojo 09-11-2018

Fijne metgezel bij sporten, maar niet perfect

Geschreven voor: Garmin Forerunner 645

Omdat mijn oude Garmin Forerunner 305 van een jaar of tien oud niet meer ondersteund werd en verbinden met de computer niet langer mogelijk was heb ik deze forerunner 645 aangeschaft. Tussendoor heb ik ook nog kort de Garmin Forerunner 235 (uit 2016) gehad maar die ben ik na korte tijd al verloren of is gestolen.

Wat opvalt aan de 645 tov de oude 305 is dat er in de basis eigenlijk niet zo heel veel veranderd of verbeterd is. De basisfunctionaliteiten GPS en snelheid-/tijdregistratie waren altijd al in orde en zijn dat nog steeds.

De ingebouwde hartslagmeting is natuurlijk een grote plus, dat scheelt een band om de borst. En stelt je in staat om inzicht te krijgen in je activiteitenniveau gedurende de dag incl. stappenteller.

Maar... de hartslag polsmeting werkt bij lange na niet zo accuraat! Mijn ervaringen bij de 235 en 645 zijn in dat opzicht gelijk. Hartslagmeting gaat prima zolang je een redelijk constant activiteitniveau hebt. Wanneer je gaat intervallen heeft het horloge grote moeite - althans op mijn pols - de wisselingen in hartslag bij te houden en te registreren. Zo kan het dat ik een rondje met snelle intervallen loop met pieken van ca. 190 bpm (op basis van eerdere ervaringen), maar dat ik bij thuiskomst een licht stijgend hartslagverloop zie dat niet boven de 155 uitkomt. Ik vind dat behoorlijk storend, maar gelukkig is de oude hartslagband ook te koppelen wanneer je meer accurate monitoring wilt hebben.

Pluspunten verder:

- wanneer je in het donker loopt en je kijkt op je horloge, dan heeft het horloge dat door en gaat de achtergrondverlichting aan zonder dat je knopje hoeft in te drukken
- GPS signaal heeft hij snel te pakken (ca. 5 sec) dus je kunt snel starten, was tien jaar geleden wel anders...
- je kunt helemaal je eigen keuze maken over de weergave van de reguliere tijdsaanduiding - dus buiten het sporten om. Daarbij is het ook mogelijk om gewoon een sobere wijzerplaataanduiding te kiezen, waardoor helemaal niet opvalt dat het om een geavanceerd sporthorloge gaat. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind dat wel prettig en kan het horloge daarom ook overdag tijdens kantoorwerkzaamheden als vervanger van mijn oude analoge horloge

Ten slotte vind ik het horloge wel vrij duur, het was dat ik niet twee keer achter elkaar de 235 wilde kopen, maar de extra functionaliteiten van de 645 tov de 235 vind ik het prijsverschil niet rechtvaardigen.

Pluspunten

• mooi
  • snelle accurate gps herkenning
  • wifi en bluetooth icm app werkt goed

Minpunten

• weinig accurate hartslagmeting
  • duur