Garmin vívoactive 3

Bekijk 5 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin vívoactive 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Jacco 25-12-2020

Fijn horloge ook vor de minder actieve sporter

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

Fijn horlogen houd slaap trappen en stappen mooi bij. Ook met fietsen en wandelen werkt deze perfect. Fijne app minder fijn is nu na 2 jaar en 4 manden afgscheid te moeten nemen omdat de batterij op is..

Pluspunten

• mooi en degelijk
  • mooie app
  • werkt prima met fietsen en wandelen

Minpunten

• regelmatig verbinding kwijt met app
  • accu defect net na gartantie periode

Hans Zwart 12-11-2020

Mooi en betrouwbaar, minder nauwkeurig

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

Gekocht voor hardlopen, halve en hele marathon. Veel trainen dus en hartslag is belangrijk. Om met dat laatste te beginnen, al vrij snel besloot ik toch een hartslagband te kopen. De polsmeting vloog soms alle kanten uit, vooral bij een natte pols. En die heb je vrij snel met sporten. Het klokje is makkelijk aan eigen voorkeuren aan te passen. Met de GSM kun je eigen workouts samenstellen, dat is wel een beetje puzzelen in het begin. Je kunt verschillende displays samenstellen zodat je tijdens het sporten precies dat ziet wat je wil weten. Wel zou ik iets meer vrijheid willen hebben in het maken van snel menu's , bijvoorbeeld een vlottere manier om mijn hartslagmeting aan- en uit te zetten. Sommige sporten zal ik nooit beoefenen zoals golf, maar die keuze kan ik er niet afhalen. Afstand en snelheid meting zijn erg belangrijk en werken goed. Echter de momentopname, dus hoe snel ik precies nu loop is niet altijd betrouwbaar. Zeker onder bomen en bij slecht weer krijg je daar slechte informatie. De gemiddelde snelheid klopt altijd. Opladen gaat heel snel en bij slim aan- en uitzetten van functies gaat de accu best lang mee (meerdere dagen). Ik had wel een soort oplader-houder willen hebben, nu ligt mijn klokje op zijn kop op de grond, kabeltje aan de achterzijde. De GPS uitzetten gaat heel gemakkelijk. De touch screen werkt prima maar bij regenachtig weer wordt deze ook door je kleding geactiveerd, dat is vervelend. Dat kun je dan weer voorkomen door het scherm op blokkeren te zetten.

Pluspunten

• veel individuele instellingen
  • draagt lekker
  • laadt snel op, accu gaat lang mee
  • met display keuze altijd een mooi klokje

Minpunten

• overgevoelig screen bij nat weer
  • onder bomen is GPS onnaukeurig
  • individuele instellingen nog iets te beperkt
  • polshartslag niet betrouwbaar

Raymon 05-11-2019

Mooi horloge met mooie functie's maar....

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

Dit is mijn 2e Garmin. De eerste was een Viveoactive HR, deze beviel zeer goed, zowel gebruiksgemak, batterij als de nauwkeurigheid. Deze laatse 2 eigenschappen vallen me bij de Viveoactive 3 erg tegen. Batterij gaat zo'n 3 dagen minder lang mee als de HR. Vervelender is de onnauwkeurige snelheids meting. Ik loop zo'n 10 a 10,5 km per uur en kan dit dan 15 km volhouden. Ik hou hiervoor met name als ik net begin met lopen mijn snelheid goed in de gaten. De Viveoactive geeft alleen heel vaak of 9 km/u aan en een paar tellen later weer 11,1 km/u aan hierdoor kan ik dus nooit goed mijn tempo bepalen.

Jammer dat mijn Viveoactive HR afgelopen vakantie verzoop (terwijl deze waterdicht behoord te zijn) Ik mis hem nog regelmatig .

• Aantal functies
  • Gewicht

Minpunten

• Accuduur
  • Nauwkeurigheid snelheid (gps)

edwin 17-06-2018

Mooi sporthorloge die er uit ziet als een gewoon horloge.

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

Een super gave gadget. Eenvoudig te bedienen, veel mogelijkheden, ziet er als een normaal horloge uit, goede updates. Ik droeg nooit een horloge, nu heb ik hem elke dag om.

Pluspunten

• zo mooi als een echt horloge
  • mooie app op telefoon en pc
  • gemakkelijk te bedienen
  • goede updats
  • ook voor niet sporters

Minpunten

• trapteller niet even accuraat
  • verder niets

Robert 23-04-2018

Aardig horloge, maar bluetooth werkt niet en slechte support

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

De VivoActive 3 is een smart watch, met hartslag en GPS. Deze review begint positief maar eindigt in een horror verhaal:

Pluspunten:
+ goed digitaal horloge met tijd, stopwatch, timer, etc zoals je mag verwachten. Tijd wordt gesync-ed via de gps.
+ het horloge heeft hartslag, stappenteller + gps, en die worden gebruikt door vele meegeleverde 'apps' die je prestaties bijhouden tijdens verschillende sporten. Deze apps zijn goed zelf aan te passen.
+ via internet kun je het horloge zelf aanpassen door extra wijzerplaten + apps te downloaden
+ je kunt via een kabeltje alle historie van je horloge uploaden naar een website zodat je daar van alles en nog wat kunt inzien (hartslag, route, snelheid, rondetijden, ....). Dit zou ook moeten kunnen via bluetooth + app op mobiel maar lees dan nog even verder.
+ software op horloge wordt automatisch bijgewerkt
+ touchscreen bediening voelt logisch aan

Minpunten:
- de batterij houdt het max. 7 dagen uit en meestal max 3 dagen. Dan moet je weer opladen via een specifiek Garmin ubs kabeltje. Dus er ligt weer een extra kabel in je laadje wat weer kwijt kan raken.
- de batterij kun je volgens mij niet vervangen. Dus over laat ik zeggen 5 jaar kun je het horloge weg gooien als de batterij is versleten
- je moet je afvragen hoe lang garmin support levert voor dit horloge. Waarschijnlijk krijg je over een paar jaar geen updates meer en werkt de synchronisatie met laptop/telefoon niet meer wegens versie problemen. Alleen weggooien helpt dan nog.
- dit horloge heeft gps en wordt verkocht bij Bever. Dus ik verwachtte iets meer (outdoor)navigatie mogelijkheden. Maar die zijn zeer beperkt. Het is meet een fit/smart-watch dan navigatie-horloge.

Maar dan de echte problemen:
-- in theorie praat het horloge via bluetooth met je mobiel en kan dan allerlei smart dingetjes. Maar die bluetooth sync is echt een drama:
1. (re-)pairen met je mobiel is vrijwel onmogelijk. Ik had zo'n tien pogingen nodig om dit te laten slagen. Meestal bleef het pair-proces ergens op de helft hangen zonder enige voortgang. Je zag alleen het batterij niveau op beide naar beneden gaan.
2. Als je dan gepaird bent, dan valt continu de bt-verbinding weg, ook als horloge + mobiel naast elkaar liggen, meestal binnen 3 minuten al. Er bestaat hiervoor zelfs een niet officiele 'Reconnect garmin app' voor probeert de verbinding te herstellen. Dus ik ben hier niet de enige die hier last van heeft. Ter info: ik gebruikt ook regelmatig een bluetooth Philips headphone, zonder enig probleem.
3. het horloge is smart: het kan via je telefoon slimme dingen zoals weerbericht tonen, spotify bedienen, volume up/down, berichten tonen, etc. Maar dit werkt totaal niet: echt helemaal niet. Volume up zet het volume maximaal, volume down ook (!), volgende liedje gaat 5 liedjes verder. Telefoon zoeken met behulp van een geluidje: geluid gaat met geen mogelijkheid meer uit, alleen telefoon uitzetten helpt. Meldingen (whatsapp, email, etc) komen binnen maar als je ze dan wil lezen op je horloge dan is er geen verbinding (want immers verbroken).

--- nou ja denk je, geeft niet. Even een vraag stellen aan Garmin Support dan hebben ze wel een antwoord. Nou nee dus: je krijg alleen een antwoord van support op de aller domste vragen. Bv: "Heeft u mijn email van vorige week ontvangen, en zo ja zou u die willen beantwoorden", met als antwoord: "zou u de eerste mail nog maals willen op sturen" waarna de stilte weer terug keert. Ik wacht nu al 3 weken op een zinnig antwoord. Zelfs een: "dit is een lastige vraag en u krijgt volgende week antwoord" kan er niet vanaf.

En dat laatste vind ik dus echt schandalig. Een duur horloge verkopen met crappy software en dan geen support leveren.

Dus conclusie: als simpel horloge is dit een fraai product maar veel te duur en te korte batterij duur. Als smart-watch werkt het niet. Koop iets anders! Die van mij is terug naar de winkel.

Pluspunten

• horloge zelf
  • alle aanpas-mogelijkheden

Minpunten

• bluetooth verbinding
  • support

Eddie 11-04-2018

Waar voor je geld

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

De Vivoactive is een handzaam, erg licht en fijn toestel. Allereerst is het als horloge te gebruiken. Voldoende apps/widgets om klok aan te passen. Je merkt nauwelijks dat je het toestel draagt. Doordat het zo licht is, maar ook voelt de rubberband precies goed aan.
Het apparaat is al standaard voorzien van software voor meer dan 10 sporten, zoals Golf, running, fietsen (binnen en buiten!), fitnes, etc. Precies de reden waarom ik het gekocht. Nog niet alles getest. Wel Golf, running, binnen fietsen, fitness. En het moet gezegd, dat bevalt prima. Het is zeker bij golf even wennen waar de functies precies zitten, maar dat is snel geleerd. Het werkt heel goed en heeft ruim voldoende functies binnen de sporten voor me. Ben blij dat ik geen speciaal golfhorloge heb gekocht.
Erg fijn dat je je telefoon kunt koppelen zodat je mail, apps en telefoontjes doorkrijgt. Prettig is dat je dit op gekozen momenten, bijvoorbeeld 's nachts uit kunt laten.
Niet alles even acuraat zoals stappen en trappen lopen. Een paar keer een heuvel op of een trap op: het is hem om het even.
Updates zijn er regelmatig. Die worden vlot geinstalleerd.
Ik had een TomTom running device en ik wilde een fietscomputer en golfhorloge. Heb nog getwijfeld om de Fenix 5 te nemen. Maar ik heb er na een week of 5 nog steeds geen spijt van dat ik de Vivoactive 3 heb aangeschaft. Bij 2 sporten of meer is hij zijn geld zeker waard.

Pluspunten

• Compact
  • Aanpasbaar/apps
  • veel gangbare sporten standaard
  • accuduur
  • Goede smartphone app

Minpunten

• Hoeveelheid geheugen
  • Software updates soms met fouten
  • Nauwkeurigheid bij stappen, trappen lopen
  • Accuduur bij golf

Edwin 27-02-2018

Zeer confortabel, mooi design en helder scherm, ook in zon

Geschreven voor: Garmin vívoactive 3

Het horloge functioneert prima met de app op je smartphone en heeft zeer veel mogelijkheden. Door de polshartslagsensoren hoef je niet meer zon koude borstband om. Kleren aan en gelijk weglopen. De bediening is simpel, al moet je echt wel leren wat hij allemaal voor gegevens verzameld. Dit staat goed beschreven in een PDF en het is super leuk om het allemaal te ontdekken.

Pluspunten

• mooi design
  • koppelt simpel met je smartphone
  • verzamelt veel gegevens
  • polshartslagmeting goed
  • beeldscherm helder, ook in de zon

Minpunten

• stappenteller via armbewegingen
  • prijs iets hoog, maar de kwaliteit is er naar.