Fossil Q Venture FTW6005 beige, roze goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Q Venture FTW6005 beige, roze goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Evelien 16-02-2018

Mooie smartwatch

Gebruiksvriendelijke smartwatch met een mooi design. Helaas wel snel leeg, dus elke avond aan de lader. Helaas geen speaker en hartslagmeter.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• snel leeg
  • geen hartslagmeter

Gwen 10-02-2018

Mooi, zwaar, minder handig dan gehoopt

Prachtig horloge. Mooi design
Wel zwaar en niet waterdicht.
Kan er minder mee dan gehoopt. Kan geen whatsapp lezen en voelt zich fijner met Android dan iOS

Pluspunten

Minpunten

• Zwaar
  • Niet waterdicht
  • Android

Rianne Ketelaar 07-02-2018

Supermooi maar verslavend horloge

Toen ik de doos openende zag ik gelijk wat een mooie kwaliteit het horloge was.
Het koppelen met mijn iphone was zo gebeurd en het 'spelen' kon beginnen.
Dit was van korte duur wat de batterij loopt vrij snel leeg. Maar ja het opladen met de contactloze oplader is dan wel weer heel handig en stiekem ook erg leuk.

Ik wilde de Fossil Q in plaats van mijn Garmin watch.
Maar eigenlijk kun je hem daar niet mee vergelijken. De stappenteller van de Fossil Q is volgens mij niet erg nauwkeurig maar als indicatie wel erg handig.

Koppelingen met whatsapp, Facebook en mail werken goed. Berichten komen binnen en je kunt ze lezen. En daar komt nu net het punt van verslaving. Ik was mijn mobiele gebruik aan het minderen. En een mobiel kan je in de kast leggen. Maar als je de fossil eens om hebt, wil je die niet meer afdoen. En dan blijf je dus ook getriggerd op berichten.

Maar ben je op zoek naar een smartwatch die er ook nog eens mooi uitziet. Duidelijk is, makkelijk in te stellen. En je vind dagelijks opladen geen punt? Dan beveel ik de Fossil Q van harte aan.
Wil je net als ik je mobiele gebruik verminderen? Blijf er dan ver van vandaan want hij is echt verslavend leuk en handig!

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak

Minpunten

• batterijduur
  • stappenteller onnauwkeurig

Jade82 29-01-2018

Zeer stijlvolle smartwatch

Inmiddels heb ik de Fossil Q Venture ruim een maand in mijn bezit. In het begin werd ik overspoeld door de berichtgevingen via het horloge, maar door de voorkeursinstellingen op de Android Wear-app via mijn iPhone 8 aan te passen, kon ik gemakkelijk een selectie maken van de meldingen van de apps die ik niet wil ontvangen, waardoor het al gauw weer wat rustigers werd rondom mijn pols. Ik vind het super handig om de WhatsApp berichtjes op mijn horloge te kunnen lezen, waardoor ik minder snel naar het toestel zelf grijp.

Verder heb ik het horloge zo ingesteld dat de wijzerplaat standaard uit staat en alleen oplicht bij het kantelen van de pols, bij berichtgevingen en activering. Hierdoor gaat de batterij een stuk langer mee. Tegen de avond is de batterij meestal nog voor 40% gevuld, dus dat valt mij niets tegen.

De inkomende oproepen krijg ik wel via het horloge binnen en ik kan het telefoongesprek ook aannemen, maar ik kan het vervolgens niet voortzetten via het horloge. Volgens mij zou dit wel moeten kunnen, maar ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd maar het wil niet lukken. Misschien ligt dit aan het feit dat Android en iOS niet goed door één deur gaan. Wellicht dat een update te zijner tijd hier een verbetering met zich mee zou kunnen brengen.

Naar mijn mening is de Fossil Q venture de meest stijlvolle smartwatch van dit moment. In combinatie met een iPhone kun je helaas alleen niet optimaal gebruik maken van alle mogelijkheden, maar als ik dit vergelijk met de Apple Smartwatch die twee keer zo duur is (en minder mooi) stap ik daar gemakkelijk overheen.

Pluspunten

• design
  • gemak

Minpunten

• combinatie besturingssysteem

cindy 29-01-2018

Mooi design

Voor een smart watch heeft hij een mooi design, niet zoals andere waarbij je het gevoel hebt met een stappenteller rond te lopen

Pluspunten

• design
  • vele opties

Minpunten

• opladen moet vaak
  • koppelen mail anders dan gmail

Bik29 28-01-2018

mooi horloge

Het horloge ziet er mooi uit. Als je het horloge ziet zie je niet dat het een smarthorloge is. Installeren met iphone verliep goed. Binnen krijgen van whats app berichten gaat goed net zoals messenger. Het enige nadeel is dat de batterij snel leeg gaat. Dat vind ik jammer. Daarnaast is het draagcomfort heel goed. Dit horloge kun je ook dragen bij mooie kleding.

Bouchra 23-01-2018

Leuk ding als je van gadgets houdt

Mijn eerste indruk bij het openen van mijn insiders pakketje was: WAUW! Het horloge ziet er prachtig uit, helemaal mijn smaak! De smartwarch koppelen met mijn Iphone ging in een keer goed, dus dat is ook top. Echter leek ik moeite te hebben met binnenhalen van mijn e-mails/whatsappjes/etc. Ik weet nou niet of het aan mijn Iphone lag en dat de smartwatch beter/soepeler werkt met een Samsung. Doordat ik geen notificaties binnen kreeg vond ik het minder nodig om de smartwatch te dragen. Ook had ik voor ontvangst verwacht dat het meer functies zou bevatten. Kortom; Ik denk dat het horloge fijner werkt in combinatie met een Samsung smartphone. Hij staat uiteraard super mooi en classy om de pols, maar het moet echt wel je ding zijn!

Pluspunten

• Staat super classy om je pols
  • Mooi interface

Minpunten

• werkt niet goed met mijn iphone7
  • Handleiding zou wel fijn zijn

Wondeltje 20-01-2018

Mooi uiterlijk, batterijduur wat kort

Het is een erg mooi horloge, jammer dat de batterij het bij intensief gebruik nauwelijks een dag uithoud

Pluspunten

Minpunten

• Batterijduur

MJ134 17-01-2018

mooie smartwatch

Na het afhalen van het horloge natuurlijk gelijk het doosje open gemaakt om het horloge te bekijken. In het doosje zat een mooi roze goudkleurig Fossil Q Venture horloge met een beige leren band. De wijzerplaat is rond en als hij uitstaat zwart van kleur. Het horloge is erg mooi afgewerkt en qua kleurstelling past hij goed bij mijn kleding. Met zijn 42mm stainless steel ronde kast en 11,5 mm dik past hij goed om mijn toch best kleine polsen. Het bandje zelf is 18 mm en gemaakt van leer. Ik schrok in eerste instantie bij het openen wel even omdat ik dacht dat hij wat kleiner zou zijn en of hij nu niet te groot was maar dat valt enorm mee en qua gewicht valt het ook erg mee om mijn pols. Verder zat er een lader en een snelstartgids in de doos. Het horloge moest voor het gebruik direct opgeladen worden dus gelijk de magneetlader op de achterkant geklikt en hem aan de stroom gezet. Na het opladen kon ik het horloge aanzetten en hij startte redelijk snel op. Het koppelen via bluetooth aan mijn Iphone sprak voor zich en was snel gedaan. Daarna eerst een mooie watchface uitgezocht om te kijken wat allemaal mogelijk was en welke notificaties allemaal in beeld konden worden gebracht. Ik heb ondertussen al een aantal uitgeprobeerd maar toch vind ik zelf de portions voor mij in het dagelijkse gebruik het handigst omdat ik dan in een oogopslag kan zien wat de tijd en datum is, wat voor weer en hoe warm, welke afspraken ik heb, hoeveel minuten ik al actief ben geweest en ik kan met een vingertip runtastic opstarten voor als ik ga hardlopen of fietsen. Wel is het erg handig dat je met een swipe even een andere look kunt kiezen die meer match met je kleding of style op dat moment en dat je in je watchface zelf een instagram foto kunt uploaden zodat je bijvoorbeeld een printje van een leuk shirt wat je aan hebt kunt laten terugkomen op je horloge. Het horloge beschikt over 4GB opslag en daar kun je best wat apps op kwijt. Wat wel jammer is dat niet alle apps compatible zijn met Iphone waardoor niet alles werkt. Dat moet je een beetje uitvogelen wat wel en niet werkt. Op het horloge zelf zit een zaklamp functie wat erg handig is als je in het donker net even wat meer licht nodig hebt. Ook zit er een bewegingssensor op waarmee je je stappen kunt bijhouden en een gyroscoop waarmee je je horloge o.a. kunt besturen door je polsbewegingen. Dan de notificaties. Het instellen hiervan hoefde eigenlijk niet echt want ik kreeg na het pairen met mijn Iphone alles direct binnen (mail, sms, whatsapp, Insta, FB messenger en ingesteld app alerts). Handig als je op vakantie bent zijn de tijdzones die weergegeven kunnen worden. Ook zit er een alarm op waardoor je een subtiele hint kunt krijgen aan je pols dat je iets moet. Ook kun je een melding krijgen bij afspraken uit je agenda wat ook erg handig kan zijn. Verder kan ik gaan rennen met Runtastic aan op mijn horloge en laadt hij die gegevens automatisch naar mijn Iphone app. Erg handig. Binnenkomende oproepen kun je vanaf je pols aannemen (helaas niet vanaf je horloge beantwoorden) maar het scheelt mij vaak een run naar mijn Iphone omdat je die net niet binnen handbereik hebt. Ook voor binnenkomende bericht kijk ik veel minder op mijn IPhone omdat je via je horloge al weet wat er is. Alleen als het belangrijk is en antwoord terug moet geven haal ik hem tevoorschijn. De OK Google functie heb ik nog niet aan de praat gekregen om vanuit daar opdrachten te geven maar het inspreken als je iets moet typen werkt prima. Het touchscreen werkt op zich prima maar als je een langer woord moet typen maak je snel een tikfoutje met die kleine lettertjes. Verder is even een nummertje skippen of terugspoelen bij Deezer of Spotify erg handig en hoef je je GSM niet meer voor te pakken. Ook bij Netflix werkt het prima om even op pauze te zetten of een stukje te skippen. De IFTTT app werkt helaas niet bij mij maar de HUE app op het horloge om lampen aan en uit te zetten of van kleur te veranderen weer wel. Erg handig dus als je Hue lampen hebt. Verder staan er op het horloge zelf een paar retro spelletjes zoals Maze en Bolt Bot. Grappig om wat tijd te doden De translate functie is handig als je iets moet vertalen. Op het horloge laat hij het vervolgens op de kop zien voor degene die het moet lezen. Google maps en Bring zijn handige apps die je erop kunt zetten om je locatie te bepalen en zodat je je boodschappenlijstje altijd bij je hebt. Het horloge zelf is spatwaterdicht en de bandjes zijn verwisselbaar. Wat erg handig is als je hem zowel netjes wilt dragen maar ook voor het sporten. Een leren bandje vind ik zelf dan minder handig ivm hygiëne. Over sporten gesproken. Op het horloge kun je vrijwel elke sport kiezen om bij te houden. Zodra je start gaat de tijd lopen en geeft hij aan hoeveel calorieën je hebt verbrand. Wat dan wel jammer is dat hij niet echt meet. Ook als je stil staat blijft alles doorlopen zodat het lijkt of je heel veel calorieën verbrand hebt terwijl je bij wijze van gewoon op de bank chips kunt zitten eten . Ook zit er geen hartslagmeter en gps in dus dat is wel jammer omdat je dan alsnog een GSM mee moet nemen met hardlopen. Wat dan wel weer een pluspunt is zijn de Fit uitdagingen waarbij je push ups of sit ups of squats kunt doen en dan ook schriftelijke instructie krijgt en daarnaast een beeld van een man of vrouw die het voordoen. Ook de activity tracker om je stappen bij te houden of het aantal minuten beweging per dag (net welk doel je hebt ingesteld) is erg fijn om op je horloge te kunnen bekijken hoe actief je bent geweest in een bepaalde periode. Ook zit er nog een timer functie op.
De batterij gaat bij normaal gebruik de hele dag mee. Als je veel met het horloge bezig bent of dingen instelt en uitprobeert kan het zo zijn dat hij na een paar uur leeg is en hij aan de lader moet. Laden gaat redelijk snel dus dat scheelt. Ik neem mijn lader wel mee als ik langer weg moet zodat ik tussendoor even kan laden zodat hij het blijft doen omdat je er best snel aan went dat je meldingen krijgt en het erg handig is om even op je horloge te checken wat je binnenkrijgt aan meldingen. Conclusie: samen met een Iphone vallen mij de mogelijkheden erg mee helemaal na de update naar android wear 2.0. Wat jammer is, is dat niet alle functie met IOS samengaan en je met een Android GSM dan ook meer mogelijkheden hebt met dit horloge. Verder moet je voor jezelf goed de afweging maken of je een smartwatch wilt met wat sportfuncties of een toch een sporthorloge met gps en hartslagmeter die wellicht ook smartwatchfuncties heeft. Feit is wel dat dit horloge ook echt lijkt op een horloge en dat kun je van de meeste sporthorloges niet zeggen omdat ze groot vierkant en met veel plastic zijn. Al met al ben ik er tevreden over omdat hij goed bij mijn outfits past, kan ik gemakkelijk mijn meldingen discreet bekijken en houdt hij ook mijn activiteiten bij.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • goede afwerking

Minpunten

• snel leeg
  • niet alle apps compatible met Iphone

wilma 11-01-2018

Mooi horloge

Leuk horloge om erbij te hebben. Ik vind het leuk dat de je het uiterlijk kan aanpassen.
niet zo tevreden over het downloaden van apps. Ook de link naar de mail werkte niet helemaal naar behoren. Als ik de volle prijs had moeten betalen had ik het horloge niet genomen.

Manon Strootman 08-01-2018

Design Horloge meest geschikt voor Android gebruikers

De Fossil Q Ventura heb ik nu ongeveer 3 weken kunnen testen om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik gebruik de smartwatch in combinatie met een Apple smartphone.
Laten we bij het begin beginnen; de verpakking:
De Fossil Q Ventura zit in een mooie handzame doos verpakt. In de doos zit uiteraard het horloge samen met een quickstart handleiding en USB snoer/oplader. De oplader is een ronde magnetische schijf waardoor draadloos opladen mogelijk is. Simpelweg je horloge erop leggen en op stroom aansluiten. Wel miste ik een adapter, je moet zelf een adapter aanschaffen als je hem via een stopcontact wilt opladen.

Installatie en specificaties:
De installatie is erg gemakkelijk en neemt ongeveer 15 minuten in beslag waarbij het meeste werk wachten is op de installatie en updates. De Q Ventura beschikt over een Qualcomm Snapdragon 2100 processor met 4 GB aan opslagruimte en 512 MB RAM geheugen. Qua software draait de Q Ventura op Android Wear 2.0. De koppeling via bluetooth is erg gemakkelijk, wil je dat alle notificaties binnenkomen moet je de app op je smartphone op de achtergrond laten draaien.

Uiterlijk:
De Fossil Q Ventura Zand/Leer is een grote dikke jongen, het display is redelijk groot te noemen. Voor vrouwen met dunnere polsen oogt het nogal massief. Hij is ongeveer 42 mm rond en 11 mm dik. De behuizing is roze goud en het leren bandje is in zandkleur. Een ontzettend mooi klokje. De Q Ventura is verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren. De bandjes kunnen redelijk simpel vervangen worden, waardoor je het horloge aan elke gewenste style kan aanpassen. Waar ik aan moest wennen was de grote en gewicht van de Q venture, hij is redelijk zwaar.

Android Wear 2.0:
Op deze Fossil is de playstore meteen via het horloge toegankelijk waardoor je meteen kan zien of de app geschikt is voor je Q Ventura. Wanneer je de knop aan de zijkant ingedrukt houdt, start google assistent op en kun je via de speaker je verzoek doorgeven. Het horloge laat zien wat je gevraagd hebt maar beantwoord dit niet in audio vorm. Als je naar onderen veegt op je horloge kom je bij de instellingen. Als je naar onderen veegt zie je alle notificaties, en bij een druk op de knop aan de zijkant worden je apps zichtbaar.

Verschillende functies Sport/Spelletjes/Wijzerplaat/Microfoon:
Er zit helaas geen GPS of hartslagmeter in het horloge. Wel kun je gebruik maken van verschillende fitness apps, die gelinkt zijn aan je telefoon. Ook zitten er verschillende arcade spelletje op de Q Ventura, wel lastig om te spelen als je lange nagels hebt, op een klein schermpje.

De wijzerplaat kun je aanpassen naar je eigen gewenste stijl, kleur, vormgeving alles is mogelijk. Ook kun je nog kiezen of je batterijstatus, stappenteller, calorieteller, datumnotering, en nog veel meer mogelijkheden op je wijzerplaat wilt weergeven.

Op de Q Ventura zit helaas geen speaker maar wel een microfoon. En hij beschikt over een trilfunctie.

Android in combonatie met Apple:
De Fossil Q Ventura draait bij mij via de Apple IPhone. Hierin mis ik wel een aantal koppelingen die gebruikers met bijvoorbeeld een Samsung wel hebben. Ik gebruik een externe agenda App die niet compatible is met AndroidWear, dus geen Agenda notificaties voor mij. Ook het gebruik van de Health App van IPhone kan ik niet koppelen aan Androidwear. Hiervoor moet ik gebruik maken van Google Fit. Ik maak geen gebruik van mijn google mailaccount, maar het koppelen van een ander mailaccount moet eerst via je Gmail voordat je de mails via de Q Ventura kunt bekijken. Te omslachtig en ik wil mijn gewone mailaccount niet gekoppeld hebben aan mijn Gmail.

Helaas werken dus sommige functies die via Apple lopen niet of niet soepel met het gebruik van AndroidWear.

Dagelijks gebruik:
De Fossil Q Ventura is een horloge wat een mooi design heeft, maar voor mij iets te groot en zwaar.
Zelf ben ik geen fan van Android Wear, dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik een Apple smartphone heb en hierdoor de koppeling met Android minder soepel werkt. Als je graag meerdere apps gebruikt op de Q Ventura duurt het erg lang que installatie en ook met gebruik duurt het lang voordat de apps openen.

Vaak was de batterij al leeg na ongeveer 8 uur gebruik. Hierdoor moet je elke avond je Ventura opladen. Wat erg vervelend is vooral als je dit vergeet, omdat je er de volgende dag niks aan hebt.
Het display kun je gelukkig aanpassen qua helderheid, dit is er fijn als er bijvoorbeeld veel zonlicht is.

Ondanks de traagheid van sommige apps, is het een snel horloge, voor ontvangen van notificaties (e-mail, whatsapp enz.) en je stappen bijhouden.

De Fossil Q Ventura ziet er supermooi uit en kun je zowel op je werk dragen als naar een chique feestje, het is een klokje waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen.

Prijs:
De gemiddelde prijs van de Q Venture ligt tussen de 259,00 en 299,00 euro.

Pluspunten

Minpunten

• Batterijduur
  • Koppeling Iphone

Olivette 05-01-2018

Eyecatcher en ideaal voor android gebruikers

De Fossil Q is een eyecatcher! De combinatie met het design en technologie spreekt me enorm aan. Momenteel ben ik een iphone (IOS) gebruiker en overweeg te switchen naar een Android telefoon. Ik merk dat het niet heel erg goed synchroniseert waardoor berichtjes te laat, of niet binnen komen tijdens het sporten heb ik het horloge omgedaan, maar dit werkte tot mijn spijt niet. Hier heb ik inmiddels vrede mee en gebruik het horloge als digitaal klokje waarmee ik zie dat er telefoontjes & berichtjes binnenkomen (als hij respondeert) Ook mijn afspraken kan ik in de gaten houden mocht het nodig zijn.

Op een drukke dag heel fijn. Het schermpje kun je personaliseren en ook de alarm functie is ideaal. Het klokje is overigens heel handig tijdens het verschonen van mijn kleintje(1) Hij kijkt er elke keer vol verwondering naar en swiped er al op los. Mijn kleintje groeit op met een classy klokje ;-D. Met kerst had ik een kerst schermpje en nu heb ik gekozen voor een strak design. Ik heb het zo ingesteld dat het klokje niet non-stop licht geeft. De ruststand is ook perfect en beter voor een langere batterij duur. Ik leg het klokje elke avond op de oplader die standaard naast mijn bed ligt. De oplader is overigens wireless, top! Ik ben er soort van mee vergroeit. Als je je smartwatch vaak gebruikt is het sneller leeg, maar bij mij redt het horloge zeker een dag

De mogelijkheden met de smartwatch van Fossil Q zijn eindeloos. Via de multifunctionele touchscreen kun je er apps opzetten die bij je passen. Met google fit kun je je activiteiten volgen. Ideaal met al mijn goede voornemens, al doe ik hem niet meer om met sporten. Zonde leer & zweet gaan niet heel fijn samen. Ik gebruik Met een premium account kun je ook spotify koppelen aan je smartwatch. Dit heb ik overigens nog niet geprobeerd, omdat ik het deel met mijn man en het al op verschillende devices staat. Het instellen van het alarm is mogelijk en ook je slaapkwaliteit kun je controleren. Je kunt er overigens niet mee bellen. Er zit wel een voicerecorder op Wij raden het klokje aan maar wel met een Android telefoon. Met IOS is het een tof klokje maar benut je het niet helemaal optimaal.

• Functionaliteiten
  • Wireless lader

Minpunten

• Niet ideaal bij een iphone

Marga 30-12-2017

Prachtig horloge - doet wat hij belooft

Ik heb dit horloge nu ruim een week in huis om te testen. Ik vind hem prachtig om te zien. De reden dat ik er tot nu toe zelf nooit 1 kocht is omdat ik andere horloges vaak te sportief vindt ogen.
Na een week bevalt hij goed. Hij zit lekker en ik krijg complimentjes over het uiterlijk.
Je kunt zelf een wijzerplaat uiterlijk kiezen en apps installeren. Hij verbindt heel makkelijk met je smartphone. Het geeft je de mogelijkheid om discreet even je mails of whatsapp berichtjes te lezen zonder steeds je telefoon op tafel te hoeven leggen.
Ook motiveert hij me meer te bewegen want ik zag steeds dat ik te weinig stappen zette op een dag en dat motiveert dan toch om wat te gaan doen.
Grootste nadeel vind ik de accuduur. Hij moet elke nacht opgeladen worden want dan is hij wel leeg. Verder had ik het leuker gevonden als hij ook mijn hartslag kon meten en mijn slaappatroon kon bijhouden. Maar als ik moet kiezen tusssen een 'uitgebreider' horloge met sportief uiterlijk of deze, dan zou ik toch voor deze gaan!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Makkelijk te koppelen met je telefoon

Minpunten

• Accuduur
  • Geen hartslagmeter

jvgj 27-12-2017

Mooi horloge maar alleen leuk voor Android gebruikers

Het is een fantastisch mooi horloge Dat je de wijzerplaten kunt aanpassen is ook heel tof.
Jammer dat je als Apple gebruiker nogal beperkt bent en ik vind het zonde dat de batterij na een dag al leeg is. Het opladen daarentegen gaat wel gemakkelijk op een magneetplaatje.

• leuke features

Minpunten

• batterij snel leeg
  • Voor apple gebruikers helaas beperkt

Linda71 26-12-2017

Stijlvolle smartwatch

Ik test deze smartwatch nu een week uit en vind het een stijlvol horloge. Ik had zelf een Fitbit Alta wat meer een sportief bandje is maar wat doet wat die moet doen. Echter is dit meer een horloge die fashionable is en welke je door de diverse wijzerplaten elke dag tot een ander exemplaar kunt omtoveren. Je hebt dus elke dag een ander horloge. Ik ben zelf een Apple liefhebber en dus in het bezit van een iPhone, De combinatie van dit horloge met IOS vind ik niet geweldig maar voor de Android gebruiker zijn er genoeg mogelijkheden. Wel moet je de smartwatch iedere dag, anderhalve dag opladen.

Pluspunten

• Fashionable
  • Leuke wijzerplaten

Minpunten

• Accuduur
  • IOS minder