Fossil Q Venture FTW6003

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Q Venture FTW6003 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

A v wely 01-02-2018

Mooi horloge voor Android

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Inmiddels het horloge een paar weken in gebruik, en ik krijg er veel complimenten over.
Het is een ontzettend mooi klokje om te zien, en omdat je de wijzerplaat kan wijzigen past het altijd bij je outfit.

De pluspunten:
- je krijgt de meldingen via je horloge binnen en kan direct zien wie je appt, snapt en belt
- de vormgeving
- hoe het horloge aanvoelt en reageert
- muziek regelen via het horloge!

De minpunten:
- omdat ik een iPhone ( 8 plus ) heb, is het toch allemaal niet zo goed op elkaar afgestemd. Agenda synct niet. Geen mails etc.
- niet direct kunnen reageren op je horloge, of het whatsapp berichtje open klikken.
- de app die je er bij moet gebruiken vind ik niet zoveel voor stellen. Eigenlijk kan je alleen de wijzerplaten wijzigen. Maar stappen historie etc kan je niet inzien.
- stappenteller is niet heel nauwkeurig

Al met al zou ik hem aanraden als je van een mooi klokje houdt. Het is echt een sieraad.
Wil je een smartwatch? Sla dit horloge dan over.

Marrel 29-01-2018

Grote klok, geen goede combi met Iphone

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Deze smartwatch zou ik niet aanbevelen. De klok is erg groot om mijn pols. Daarnaast vind ik de functies in combinatie met een iPhone te beperkt. Ik geef daarom toch de voorkeur aan een normaal horloge.

Minpunten

• Grote klok
  • Geen goede combi met iPhone
  • Verbinding valt regelmatig weg

JessZ 22-01-2018

Mooi universeel horloge

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Ik heb de gelegenheid gekregen om dit horloge te testen via theinsiders.eu. Ik vind het fijn dat dit horloge van scherm kan veranderen waardoor je bij elke outfit of elke mood het scherm kan veranderen. Het horloge zit lekker en heeft een goede sluiting. Ik moest het even op maat laten maken bij de juwelier. Het is jammer dat er niet nog een half ijzertje af kon waardoor het horloge bij mij of te strak of te los zit. Het is fijn dat je kan zien hoeveel je bewogen hebt op een dag omdat je dit normaal niet zo door hebt tijdens het werken. Ik vind het vervelend dat de batterij erg snel leeg is. Een halve dag in gebruik en hij is op. Wel fijn is de draadloze oplader en de korte laadtijd.

Pluspunten

• Klok veranderen
  • Stappenteller
  • Prettige sluiting

Minpunten

• Accuduur
  • Horloge bandje

ljan1977 21-01-2018

Mooi horloge met smart functies!

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Dit horloge mocht ik testen via de Insiders en ik was al fan van Fossil dus het design van het horloge is voor mij in ieder geval al goed en dan de smartwatch functie is een erg leuke maar ook vooral nuttige toevoeging. Het verbinden met je telefoon gaat super makkelijk en je kunt veel verschillende apps instellen en ook leuke covers kiezen. Het werkt goed met wifi en bluetooth dus je berichten komen altijd wel binnen en heb geen problemen ondervonden met geen verbinding tussen telefoon en horloge.

Pluspunten

• mooi horloge
  • veel opties voor apps
  • zien wie er belt
  • reageren op berichten werkt best goed

Minpunten

• alleen een usb kabel meegeleverd geen stekker
  • niet vergeten op te laden

MarliesA 16-01-2018

Ideale smartwatch voor kantoor

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Unboxing was al een leuke ervaring! Horloge zag er super mooi uit en duidelijk hoge kwaliteit materiaal. Installeren ging bij mij iets minder soepel, maar ik ben dan ook geen tech geek. Mede door de erg korte instructie gids, was ik toch even aan het puzzelen. Maar na wat google speurwerk toch gelukt om te pairen met Android telefoon en de benodigde apps te installeren. Groot voordeel is de enorme keuze aan wijzerplaten en instellingen op de wijzerplaat. Het is geen fitness horloge, maar je kunt toch vrij veel activiteiten bijhouden. Door zijn luxe uitstraling is dit horloge ideaal om naar kantoor en zakelijke afspraken te dragen. Het valt niet eens op dat het een smartwach is. Batterij moet helaas wel elke dag opgeladen worden en door het constante pairen met mobiel, is ook deze batterij eerder leeg. Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over de functionaliteiten van deze smartwatch!

Pluspunten

• Ziet er niet uit als een smartwatch
  • veel verschillende apps

Minpunten

• batterij snel leeg

Skaye 16-01-2018

Mooi design en handige funtionaliteiten

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Nadat mijn telefoon tijdens de eerste keer connectie maken het niet fatsoenlijk deed en daardoor het horloge bleef hangen om verbinding te maken is het me gelukt om deze te resetten en een nieuwe poging te doen.
Vervolgens ging het super simpel om een connectie te maken. De connectie tussen het horloge en de telefoon werkt erg goed, al kost het wel wat meer batterij van mijn telefoon. De batterij van het horloge houdt het ruim een dag uit, zelfs bij redelijk intensief gebruik haalt de batterij het gemakkelijk tot de avond.
De keuze van achtergronden voor het horloge is geweldig, hier zit echt voor iedereen wat bij. Het enige wat ik jammer vind is dat naar links of naar rechts swipen ervoor zorgt dat je een andere achtergrond kunt kiezen. Ik had graag gezien dat je op die manier bij ingestelde apps kunt komen, wisselen van achtergronden is niet iets wat ik dagelijks doe.
De mogelijkheid om in te stellen of je het horloge continue de tijd wilt laten zien of wat batterij te besparen door dit uit te zetten werkt erg goed. Ik twijfelde of het storend zou zijn als het horloge niet zichtbaar was, maar met de draaibeweging die je maakt om op je horloge te kijken springt het beeld direct aan.
Het horloge voelde in eerste instantie wat zwaarder aan mijn pols, maar na een dag voelde ik dit niet meer. Het horloge ziet er heel stijlvol uit en op het eerste oog zou je niet zeggen dat het een smartwatch is.
De mogelijkheid om via het horloge terug te appen werkt goed, al moet je geen dikke vingers hebben om de letters te kunnen typen. Het terug sturen van een emoticon is erg leuk aangezien je deze ook kunt tekenen en het horloge zet deze vervolgens om in het bijpassende plaatje. De voorgeprogrammeerde reacties zijn ook handig als je even snel een standaard berichtje terug wilt sturen.
Het horloge heeft ook spraakherkenning en dit werkt heel goed wanneer je iemand wilt bellen, vooral handig in de auto wanneer je telefoon op handsfree staat. Hierdoor hoef je ook je telefoon niet aan te raken om de juiste persoon te bellen. Het pauzeren, volgende of vorige van muziek op je telefoon gaat ook heel gemakkelijk met het horloge, waardoor je telefoon gewoon in je tas kan blijven zitten.
Zoals je kunt zien ben ik zeer tevreden met het horloge en zou ik deze ook zeker aanraden wanneer je een horloge wilt dat eruit ziet als een normaal horloge, maar toch de functionaliteiten van een smartwatch wilt hebben.

Pluspunten

• design
  • stemgebruik bellen
  • horloge band
  • schermgebruik

Minpunten

• eerste connectie ging fout
  • achtergrond wissel door swipen

Karin W 15-01-2018

Een echte smartwatch!

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Een beetje sceptisch was ik wel, van mijn hybride smartwatch(ook van Fossil, gekocht om zijn mooie design), naar een echte smartwatch. Op de foto's op de website zag hij er erg mooi uit en ook in het echt, is het een plaatje; stoer, stijlvol en door de makkelijk te wisselen achtergrondjes, matcht hij bij elke outfit! Ondanks dat de bijgeleverde beschrijving vrij summier is, vond ik de installatie goed te doen (ik heb een Android telefoon). Waar mijn hybride smartwatch eigenlijk alleen stappenteller is, kan ik nu met telefoon aan lader of in de tas, via telefoon scrollen door mijn Spotify lijsten (ik heb een premium account), appjes lezen(antwoorden met een emoticon gaat makkelijk, antwoorden met tekst niet) of even de weersverwachting bekijken. De stappenteller werkt prima. Bij het hardlopen vind ik het horloge wat zwaar om mijn pols, het wiebelt ook een beetje, maar een extra schakel uit de band was geen optie. Pluspunten genoeg benoemd. Minpunten : de batterij is snel leeg (als je voortdurend ermee zit te "spelen"), de oplaadtijd is ca 4 uur

Pluspunten

• scrollen door je Spotifylijsten
  • goede activity tracker

Minpunten

• batterij snel leeg
  • oplaadtijd ca 4 uur

Romy 15-01-2018

Fijn horloge!

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Ik heb de Fossil Q nu een tijdje in mijn bezit. Ik ben er tevreden over alle functionaliteiten die dit horloge te bieden heeft in combinatie met mijn Android telefoon (Samsung Galaxy S7 Edge).

DESIGN & LOOKS
Het is ontzettend leuk om verschillende achtergronden op het horloge in te kunnen stellen, voor iedere outfit is er wel een bijpassende wijzerplaat. Zelfs foto's - die je bijvoorbeeld van je eigen Facebook kan halen - kunnen worden gebruikt als achtergrond. Het scherm en alle buttons kunnen naar eigen inzicht worden ingevuld, zodat jij altijd in één oogopslag de informatie te zien krijgt die jij het belangrijkste vindt; zoals het weer, het aantal stappen, ongelezen meldingen, agenda, enzovoorts. Het horloge zelf ziet er niet direct uit als een echte smartwatch, maar lijkt meer op een normaal horloge. Dit vind ik een groot pluspunt, gezien dit horloge niet direct het idee opwekt dat je gaat sporten.

FUNCTIONALITEIT
Mijn Fossil en Samsung zijn echt beste maatjes, ik kan via mijn horloge berichtjes - zowel via SMS, Whatsapp, Messenger en E-mail - lezen en beantwoorden. Wanneer ik een nieuw bericht ontvang, geeft het horloge een klein seintje in de zin van een trilling. Ook wanneer ik gebeld wordt, kan ik de oproep accepteren via mijn horloge. Er wordt dan wel gebeld via de mobiele telefoon, maar deze is meestal toch in de buurt. Ook uitgaande oproepen kunnen worden gemaakt met een paar klikken op de Fossil Smartwatch. Ook was ik erg verrast toen het bleek dat ook Google Maps beschikbaar is op het horloge! Mijn navigatie stond via mijn telefoon ingesteld, maar dit kan ook via de smartwatch gedaan worden. De navigatie geeft duidelijke beschrijvingen en is makkelijker om 'even snel' te controleren. Zo heeft de smartwatch nog een aantal leuke functies, zoals Spotify, Alarm en Agenda.

Gul 14-01-2018

Mooie smartwatch voor vrouwen die houden van verandering!

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Ik mocht deze mooie smartwatch testen. Het is voor een vrouw die houdt van verandering een mooie aanwinst. Je kunt de wijzerplaten veranderen, dus passend maken bij je kleding. Stappenteller zodanig aan te passen op wat je doet, wandelen, hardlopen, fietsen. Hier kan je ook zien hoeveel calorien je verbrand hebt.
Minpunt is dat je na intensief gebruik je wel moet opladen en dit duurt best lang. Er zit wel een oplaadkabel maar geen accu das ook jammer. Maar in zijn algemeen is het een aanwinst.

Pluspunten

• Verbrande calorieteller
  • Stappenteller
  • Veranderbare wijzerplaat
  • Veranderbare riem(wel zelf extra aanschaffen)

Minpunten

• Geen accu bij
  • Opladen duurt lang
  • Werkt beter met Android dan ios

Jessica1972 12-01-2018

Fijn, stoer horloge

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Mooi, stoer horloge waarbij je de mogelijkheid hebt om de wijzerplaat te wijzigen. Het vervangen van de band gaat makkelijk en er is een ruime keus. Hierdoor kun je het uiterlijk van je horloge makkelijk wijzigen. Ik gebruik het horloge voornamelijk voor de stappenteller en het binnenkrijgen van berichten. Beantwoorden doe ik dan toch weer met m'n telefoon.

Pluspunten

• uiterlijk
  • gebruiksgemak

Minpunten

• batterij snel leeg
  • lange oplaadtijd

Chantal 08-01-2018

Mooi afgewerkt horloge, software kan beter

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Het horloge ziet er mooi en strak uit, afwerking is erg netjes. Display heeft ook mooie heldere kleuren. Verder kan je makkelijk van bandje wisselen als je dat graag wilt.
De software werkt vrij eenvoudig en is erg duidelijk, koppelt eenvoudig met je telefoon. Alleen soms vergeet het horloge bepaalde instellingen. De batterij gaat niet heel lang mee, deze dient elke dag wel opgeladen te worden. De stappenteller is ook niet geheel accuraat.
De werking met je telefoon werkt wel goed, telefoontjes en appjes komen goed binnen. Deze kunnen ook beantwoordt worden op de smartwacht.

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Duidelijk bediening

Minpunten

• Stappenteller
  • Batterij
  • Werking software

Marlie 03-01-2018

Mooi design

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Door The Insiders ben ik uitgekozen om de Fossil Q Venture Stainless Steel te testen. Bij het unboxen van de smartwatch werd ik oprecht verrast door het uiterlijk van dit horloge. Het is namelijk een heel mooi horloge om te zien en doet niet direct als smartwatch aan. Iets wat ik een heel groot pluspunt vind! Na het unboxen heb ik het horloge direct aan de oplader gelegd en heb ik deze gekoppeld aan mijn iPhone. Dit ging allemaal heel vlot en goed en het horloge was klaar voor gebruik. Wat mij tijdens het opladen wel direct opviel is dat het horloge er lang over doet om op te laden. Maar goed, dat is voor mij geen probleem, ik kan het horloge 's nachts opladen en dan kan ik er één dag mee doen. In eerste instantie had ik alle instellingen aanstaan, horloge altijd aan, werken met gebaren, etc. Ik merkte hierdoor dat mijn horloge snel leeg was, niet echt handig. Maar nadat ik deze instellingen heb uitgeschakeld gaat het horloge zeker een dag mee. Wat ik fijn vind is dat je zelf kunt kiezen welke meldingen je wel en niet wilt ontvangen op het horloge. Ook is het super tof dat je het horloge naar eigen wens kunt aanpassen met alle verschillende wijzerplaten die er zijn. Het is echt een horloge van deze tijd en dat vind ik écht een heel groot pluspunt. Ben ik helemaal lyrisch over het horloge? Nee... Maar dat ligt niet aan de functies van het horloge, dat ligt aan mij. Ik zie namelijk het nut niet echt in van de meldingen die ik op mijn horloge ontvang, van de stappenteller, etc. Voor mensen die het interessant en handig vinden hoeveel stappen ze zetten, die even snel een berichtje willen lezen, etc. lijkt het mij een zeer geschikt horloge. Mijn conclusie is dan ook: Het horloge is zeer geschikt, maar ik ben een minder geschikt persoon voor dit horloge.

Pluspunten

• Koppelen aan iPhone ging vlot

Minpunten

• Opladen batterij duurt lang
  • Batterijduur

Chantal 31-12-2017

Mooie gadget, maar geen toegevoegde waarde

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Horloge ziet er mooi uit en koppelen met de iphone ging best goed. Ik ben geen android-fan en daar moet je toch mee werken, via de app. Je kunt dus geen IPhone apps gebruiken op de Fossil. Vandaag 22-12 de hele dag gedragen, er was nog geen 20% batterij over na 12 uur en ik heb het horloge alleen maar gedragen. Niet intensief gebruikt dus, af en toe op het schermpje gekeken. Lader blijft niet goed aan het horloge kleven. Gedurende de dag heb ik meerdere keren opnieuw moeten verbinden met mijn telefoon, die geen 2 meter van het horloge vandaan is geweest: horloge zat om mijn pols, mijn telefoon zat de hele dag in mijn broekzak. Iets intypen via een app op het horloge (locatie voor weerbericht, dat werd niet overgenomen van iphone) krijg ik niet voor elkaar, nog niet met het topje van mijn pink. De verschillende wijzerplaten zijn echt heel leuk. De stappenteller van het horloge geeft meer dan 1.000 stappen minder aan dan die van de iphone. Het knopje aan de zijkant van het horloge moet behoorlijk hard ingedrukt worden en maakt een niet heel stevige indruk; het geeft mij het gevoel dat het snel defect zal zijn. De keuze in wijzerplaten is leuk, genoeg variatie; koppelen gaat makkelijk, maar de combinatie van IPhone en Android vind ik persoonlijk niet prettig. Als je iets wilt, zul je daarvoor nieuwe apps moeten downloaden, terwijl ik een IPhone vol apps heb die me goed bevallen. Voor mij heeft een smartwatch geen toegevoegde waarde; het gebruiksgemak is me tegengevallen.

• Wijzerplaten om te personaliseren
  • Koppelen met iphone gaat wel redelijk

Minpunten

• Erg snel leeg
  • De combinatie van Android en Apple
  • Geen toegevoegde waarde
  • Lader blijft niet goed zitten
  • Verbinding met telefoon valt vaak weg

bloesem75 29-12-2017

Top Notch Watch

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Ik vind het echt een hele coole smartwatch. Alles werkt prima, ik gebruik hem dan ook voor allerlei doeleinde. Stopwatch, timer, geef commando's aan het horloge, buienradar, WhatsApp, reminder, messenger, etc.. Het kan echt heel veel. Connectie met mijn telefoon is prima (Samsung S5 mini). Krijg al mijn berichtjes binnen en krijg een subtiele trilling wanneer er een nieuw bericht is. En ik kan hem ook mijn telefoon laten oproepen, super handig voor een type zoals ik haha. Ook erg leuk dat je hem helemaal kan aanpassen aan je kledingstijl of aan welke stijl je maar wil...Ohja, je kan er zelfs de tijd van aflezen ;-).

Pluspunten

• design, aanpassen van wijzerplaat, polsbandje
  • Goede touchscreen
  • Scherp beeld

Minpunten

• batterij is snel leeg

An 23-12-2017

Mooi horloge met verschillende mogelijkheden

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6003

Het is een mooi horloge met verschillende mogelijkheden. Mooi dat je diverse achtergronden kan instellen maar ook kan bellen met het horloge.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Diverse mogelijkheden

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Opladen duurt lang