Fossil Q Explorist - Reviews

blauw
Compatibel met
Android, iOS
Camera

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Hoogbevaagd 05-02-2018

Mooi en handig

Qua design is het een prachtig staaltje techniek, het werkt vanzelf sprekend, de appstore staat vol met extra watchfaces, zodat je het helemaal kan aanpassen naar wat jij wilt! Je smartphone kan lekker in je tas of broekzak laten zitten, want met dit horloge kan je in stijl alles doen!

• Android wear 2.0

Minpunten

• batterij

Lorenzo 17-03-2018

Perfect smart watch

Smart watch is gelukkig geen fitness horloge.
Smart watch wordt vergeleken met cardio, hartslag etc..
Deze smart watch kun je foto, videos, messages, gmail, apps besturen, muziek, maps, google instructies, whatsapp, en natuurlijk fitness.

De smartwatch is goed in gebruik.
Heeft 24 uurs batterij en gewoon savonds opladen en je kan hele dag gebruiken.

Natuurlijk wel alle settings veranderen om levensduur batterij te vergroten.

Je kunt met draai van je pols, je watch activeren
Je kunt ipv je bonus kaarten gewoon langs AH kassa je smart watch door de scanners plaatsen.

De smart watch is volwassener.

Ik heb fossil vanwege de band die je kunt verwisselen.
Mijn volgende is empower armani smart watch.

Ietsje duurder maar een metalen band heeft wel wat chic.

Pluspunten

• Is geen fitness smart watch
  • Android apps kun je laden
  • Praten via je horloge
  • Geluid en response perfect

Minpunten

• Geen ...of men begrijpt de functies horloge niet

mjgremme 06-02-2018

Mooi maar beperkt

Om positief te beginnen: Het is een zeer mooi horloge. Qua uitstraling zou ik dit horloge direct aan iedereen aanbevelen. Echter de Smartwatch functionaliteit en de baterijduur vallen zeer tegen. Het verbinden met een iPhone gaat vrij eenvoudig en de meldingen komen goed binnen, echter er verder iets mee doen/reageren via de Smartwatch is niet/beperkt mogelijk. Verder valt me de baterij capaciteit ook sterk tegen, bij gering gebruik houdt de Smartwatch het iets meer dan een dag vol, vervolgens duurt het opladen vrij lang, waardoor je een zekere tijd zonder horloge zit.

Pluspunten

• Mooi horloge

Minpunten

• Batterij duur
  • Mogelijkheden met iPhone

Arnold 29-01-2018

Mooi design, eenvoudige koppeling met IOS

Eenvoudige installatie en koppeling met de iphone. Groot leesbaar display. Doet wat een horloge moet doen. Voor de fanatieke sporter zal ik dit horloge niet aanraden, geen GPS en hartslagmeter. De batterij is ook snel leeg, binnen 24 uur.

• eenvoudige koppeling met Iphone

Minpunten

• batterij is snel leeg

Luc 24-01-2018

Mooi horloge met mooi scherm maar snel leeg

Mooi horloge opgebouwd uit mooie materialen en met als highlight een mooi scherp en helder beeldscherm. Herkenbaar Fossil. Qua formaat past hij ook op minder grote polsen. De bandjes zijn verwisselbaar.
Hij draait op android wear2.0 en dit heeft vele mogelijkheden om het horloge naar je hand te zetten, waaronder spraakbesturing. Helaas is de werking hiervan beperkt in combinatie met een iPhone: snel antwoorden op berichten is bijvoorbeeld niet mogelijk.
Het is duidelijk een smartwatch en geen fitness watch. De fitness mogelijkheden zijn daarom ook beperkt (maar dat is een keuze)
De accuduur is teleurstellend: zelfs met veel notificatie opties uitgeschakeld, lage helderheid en het scherm niet automatisch aan laten gaan, moet je je inhouden qua gebruik om het einde van de dag te halen.
Het laden gaat dmv een magnetische puck met USB aansluiting. De magneet is vrij zwak waardoor het horloge er makkelijk vanaf glipt en het opladen niet altijd werkt. Bovendien gaat het laden vrij langzaam dus snel even bijtanken is geen optie.
Al met al een heel mooi horloge maar hij komt beter tot zijn recht in combinatie met een android telefoon dan met een iOS toestel. De batterij en het opladen ervan zijn het zwakste punt waardoor je minder doet met je horloge dan je eigenlijk zou willen.

Pluspunten

• Mooie materialen
  • Fossil design
  • Mooi scherp beeldscherm

Minpunten

• Accuduur
  • Lader
  • Gebruikservaring icm iPhone

sndrr 23-01-2018

Prachtig ontworpen smartwatch van Fossil

Design
Wanneer je van horloges houdt en graag de overstap wil maken naar een smartwatch loop je al snel tegen smartwatches aan die niet op een normaal horloge lijken. Dat is voor veel mensen een minpunt geweest om de overstap te maken. Met de Fossil is dat niet meer nodig. Dit is een prachtige smartwatch wat niet onder doet voor het uiterlijk van een normaal horloge.

Installatie

Het koppelen met mijn (Android) telefoon was een fluitje van een cent. Na het installeren van de Android Wear app is het horloge vrijwel direct te gebruiken.

Bouwkwaliteit
In de 3 weken dat ik hem nu om de pols heb zitten, zit er nog geen kras op. Goede kwaliteit en voelt zeker niet goedkoop aan.

Scherm
Mooi OLED scherm met goeie resolutie. Ik vind hem zelf al snel te fel, maar dit is aan te passen in de instellingen. Het always-on-screen is een groot pluspunt.

Functionaliteit
De reden waardoor ik altijd heb gewacht met de aanschaf van een smartwatch is het gebrek aan functionaliteit voor mij. Na een tijd met de Fossil te hebben gespeeld ben ik nog steeds niet achter het grote voordeel van een smartwatch. Het apparaat zelf werkt goed. De werkzaamheid van de knoppen en het scherm zijn goed uitgedacht. Maar ik gebruik het horloge toch minder intensief als dat ik vantevoren had gehoopt.

Accuduur
Ik haal het einde van de dag met zo’n 20% batterij over. Dat is naar mijn mening prima. ’s Nachts aan de (magnetische) lader en je kunt de volgende dag er weer tegenaan. Het viel mij overigens op dat het opladen niet bijster snel gaat.

Conclusie
Het is een prachtig apparaat met de looks van een ‘normaal’ horloge. Het werkt goed en de knoppen werken goed in de praktijk. Het horloge houdt het een hele dag vol, wat prima is voor dagelijks gebruik. Helaas ben ik nog niet helemaal overtuigd van het voordeel van een smartwatch. Dit ligt echter niet aan de Fossil. Dat is een geslaagd product met een fantastisch uiterlijk.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Laadt niet snel op

Jouke 22-01-2018

Mooi horloge maar voegt weinig toe

Ik heb het horloge nu een week of 4 in mijn bezit en de laatste 2 weken heb ik hem niet meer gebruikt. Daar waar ik op het begin nog super blij was met het horloge ben ik nu van mening dat hij niks toevoegt. In de eerste weken vond ik het vooral handig dat ik mijn muziek via de telefoon kon doorklikken en dat ik wist wanneer ik berichten binnen kreeg en dat ik ze ook kon lezen. Na een aantal dagen werd ik eigenlijk alleen maar gek van het continu lezen van de berichten, je krijgt gelijk het gevoel dat je moet reageren. Met een telefoon heb ik dat minder want dan reageer ik alleen als ik hem in mijn handen heb en er dus tijd voor heb.
Wat ik vooral mis zijn functionaliteiten voor het sporten. Bijvoorbeeld een hartslagmeter. Daarnaast is het horloge op normaal gebruik net een dag te gebruiken. De volgende dag is hij weer te gebruiken als je hem dan wel goed op de lader heb gedaan, de magneet is erg zwak.

Pluspunten

Minpunten

• Batterij
  • Functionaliteiten

Wim 20-01-2018

Stoer horloge

Horloge draagt hel prettig en voegt mooie functionaliteiten toe. Mijn koppeling aan een i-phone werkte zeer soepel en is stabiel. Blijkbaar mis je wel wat functionaliteiten zo, maar daar heb ik geen problemen mee ondervonden. Fossil levert veel mooie en functionele horloge "faces" mee die goed in te stellen zijn. Zo kun je als je wilt voor iedere gelegenheid een ander horloge dragen. Via de Google Play store kun je leuke extra Apps toevoegen die goed werken op de smartwatch. Mijn favoriete apps in combinatie met de Fossil Q Explorist zijn Strava, Accu Weather en Bring. Met deze extra apps en de mooie Fossil "faces" ben je verzekerd van veel complimenten.

Pluspunten

• Draagt zeer prettig
  • Stabiele koppeling met smartphone

Minpunten

• batterijduur meestal binnen 24 uur op
  • Horloge glijdt gemakkelijk van oplader

Maurice van Tol 19-01-2018

Mooi design, accuduur minder

Een prachtig horloge om als sieraad aan je pols te dragen. Een helder scherm en een diversiteit aan mogelijkheden is wat gelijk opvalt. De bediening is optimaal en erg makkelijk. Het enige dat een beetje tegenvalt, is de accuduur. Ik moet hem nagenoeg iedere dag opladen omdat hij redelijk snel leeg is. Het kan ook komen omdat ik hem erg veel en uitgebreidt test waardoor het veel vergt van de batterij.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Makkelijke bediening
  • Mooi sieraad

Minpunten

• Accuduur

Roy 18-01-2018

Prachtige smartwatch

Kwaliteit
Hoewel ik niet kan aangeven of de kwaliteit op lange termijn goed is, lijkt hij op het eerste gezicht erg degelijk. Ook de knappen zitten goed vast aan de horloge.
Het uiterlijk, het design
Deze Fossil is misschien wel de mooiste smartwatch die verkrijgbaar is. Prachtig lederen bandje. Het klokje is niet te groot dus ook voor smalle polsen aan te raden. Behalve een leeg scherm lijkt dit horloge op een normaal normaal horloge. Beeldscherm
Hier valt niks negatiefs over te zeggen. Het scherm is kraak helder en duidelijk leesbaar. De resolutie is perfect. Hoe het scherm in volle zon functioneert weet ik niet. Tijdens deze donkere dagen heb ik geen zon gezien.
Installatie
Koppelen met mijn Iphone was binnen 2 minuten geregeld. Direct daarna kun je spelen met je horloge. Functionaliteit Laten we beginnen met wat mij betreft een grote min. De minste knop, rechts op de horloge, wordt onbedoeld vaak ingedrukt waardoor de horloge een actie verwacht. Dit komt waardoor je een uitwendige hoek met je hand maakt tov de onderarm. Ik heb dit probleem opgelost door de horloge rechts te dragen. Er zijn legio apps en wijzerplaten beschikbaar. Berichten op je whatsapp komen duidelijk zichtbaar in het scherm. Ook de melding als je gebeld wordt (en dan opnemen of wegdrukken) is erg handig. Zeker wanneer je telefoon in je zak zit.
Accuduur
Dit is wat mij betreft de grootste min. Bij intensief gebruik haalde ik nooit het einde van de dag. Dit zou toch wel zeker een halve dag langer mogen. Wanneer je functies gaat uitzetten, wifi en gebaren bijvoorbeeld, dan haal je het wel maar dan gebruik je deze functies niet. Ik zie dit een beetje als een auto met stoelverwarming en cruisecontrol maar deze kun je op de snelweg niet gebruiken anders haal je de eindbestemming niet. Erg jammer. Opladen gaat gemakkelijk maar niet snel.
Conclusie, een prachtige smartwatch die er heel degelijk lijkt te zijn met veel functionaliteiten. Wanneer vaak opladen geen probleem is, kopen!

Pluspunten

• prachtig design
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• accu veel te snel leeg
  • Minder met IOS
  • Knoppen onhandig wanneer horloge links

WJH 18-01-2018

Leuke gadget! met een paar kleine aanmerkingen

Op dit moment heb ik het horloge bijna 3 weken dagelijks in gebruik. Als pluspunten wil ik benoemen dat het horloge goed samengaat met mijn Sony Z5 Android telefoon. Ik krijg alle meldingen binnen en kan zelfs antwoorden versturen via mijn horloge! Daarnaast is het een opvallend horloge, een klassiek uiterlijk met een hypermodern innerlijk. Er zijn al heel wat gesprekken begonnen doordat mensen aan het kijken waren naar mijn horloge. Nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb zijn de batterijduur (1dag maximaal bij normaal tot stevig gebruik) en dat er bij een horloge van 290 euro is bezuinigd door de stekker van de oplader er niet bij te leveren. . Tot zo ver mijn bevindingen.

Pluspunten

• Goede connectiviteit met Android
  • Super design
  • Makkelijk reageren op conversaties

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen stekker bij de oplader

Peter 17-01-2018

Mooi horloge, lastig te bedienen

Mooi horloge, goed design, mooi helder display. Wel lastig te bedienen, onlogisch ingedeeld en niet erg intuïtief. Lukte niet om Whatsapp te installeren.

• Goed display

Minpunten

• Lastig te bedienen
  • Onlogische software

BrooksNL 17-01-2018

Een geweldig mooi horloge, maar ruimte voor verbetering

De verpakking is al net zo stijlvol als het horloge zelf, echter de inhoud verraste mij enigszins. Naast het horloge en een laadkabel zat er enkel een quick start guide. Deze beknopte handleiding is dusdanig summier dat je niet alle functies kunt instellen/gebruiken. Persoonlijk miste ik de informatie met betrekking tot de lader. Ik heb meerdere Apple laders waarvan de uitgangsstroom 1-2,1A is. dan is het fijn om te weten welk type gewenst is bij de Fossil. Ik gebruik de Fossil Q in combinatie met een iPhone 7, en dan valt op dat indien je niet aan RTFM doet dat de batterij hooguit een uur of 10-12 meegaat en je enkel google gerelateerde berichten binnenkrijgt op het horloge. Dit vond ik toch wel enigzins storend dat ik maar eens ben gaan googlen en kwam er toen achter dat de benodigde app, android wear, altijd "aan" moet zijn. Is de app actief, dan ontvang je alle berichten die ook op je iPhone ziet. Het echte testen kon nu beginnen aangezien de batterij van het horloge het nu wel de 30 uur volhoudt. Het horloge ziet er stijlvol uit, net als de verpakking. Het voelt stevig aan, terwijl ik het niet zwaar vind. Het scherm is duidelijk afleesbaar, en na drie weken dragen nog steeds krasvrij. De bandjes zijn gemakkelijk te wisselen. Nieuwe bandjes kosten ca. €25,- hetgeen meevalt voor een lederen bandje (naar mijn mening). De bedieningsknoppen voelen stevig aan. Het koppelen met de iPhone is een fluitje van een cent, echter let op dat je de app Android Wear actief laat. Alleen dan krijg je alle berichten binnen. Kijken we naar de functionaliteiten van het horloge, dan valt meteen op dat je niet kunt beantwoorden op binnenkomende berichten. Voor mij is dit prima, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen een must is. Dat je knoppen kunt configureren is een plus, maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen hoe ik die Google Now uitzet. Zeer irritant.
Conclusie tot dusver:
+ design
+ bedieningsgemak
+ in combinatie met een Android-toestel functioneler dan met een iOS-telefoon
+ telefoon/muziekfuncties
- Accu-duur
- beperkte functionaliteit bij een iOS-telefoon

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • mogelijkheden icm android telefoon

Minpunten

• accu
  • mogelijkheden icm ios telefoon

edwin 17-01-2018

stijlvolle smart horloge

Een mooi stijlvolle smart horloge die kan gebruikt worden op andriod en iphone, het is een goed algemeen smart horloge voor dagelijks gebruik met veel mogelijkheden

Pluspunten

• stijlvol
  • mooi scherm

Minpunten

• gevoelige knoppen

wtrbrg 16-01-2018

Mooie stijlvolle smartwatch

Dit nieuwe model van Fossil ziet er door zijn mooie leren band uit als een stijlvol horloge. Het bandje is snel te verwisselen mocht je iets anders willen.

Het touch screen werkt prima, maar aan de zijkant kun je ook de knoppen gebruiken, mocht je dat fijner vinden.

Ik heb oa weer, e-mail, WhatsApp aangezet en krijg daar meldingen van. Werkt erg handig, je voelt een tril en je ziet wat er binnenkomt. Antwoorden kan niet, wel als je een app daarvoor installeert. Je kunt het horloge via Wifi of bluetooth laten communiceren met je telefoon.

Je kunt via de Playstore voor Android wear apps downloaden en installeren.

Opladen gaat makkelijk, maar wel wat langzaam. Op zich geen probleem, want ik leg hem 's avonds net als mijn iPhone aan de lader.

Voor sommigen een minpuntje is dat er geen hartslagmeter op zit, maar het is dan ook niet echt een sporthorloge, meer een mooi uitziend stijlvol horloge met extra functies.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Accu (1 dag)

Kees 16-01-2018

Mooie smartwatch

Ik was heel nieuwsgierig hoe ie er uit zag in het echt en wat ik er mee kan. Na het uitpakken was mijn eerste reactie, wow wat een mooi horloge! Echte eyecatcher! Snel en makkelijk op te starten en instaleren, ff de app op mijn Android telefoon instaleren en gaan. Dit moet iedereen kunnen. Ik vind het horloge niet te groot, maar snap dat als je dunne polsen heb dat ie wat grof zou kunnen zijn. Ik heb veel positieve reacties gehad van de omgeving op de uitstraling van de fossil. Het scherm is heel duidelijk en reageert erg goed. Ook de verschillende (wijzerplaten) zijn erg leuk en voor iedereen is een mooie of leuke te vinden. Ik had nog geen ervaring met een smartwatch dus heb ik het een en ander rond gevraagd bij vrienden/collega 's of en hoe de fossil Zich verhoudt tot andere merken. Zelf vond ik de batterij snel leeg gaan, Ik kan er makkelijk (nog 30% over) een lange dag mee doen, wel elke nacht aan de op lader maar dat is geen probleem met de draadloze oplader. Maar de fossil blijkt niet echt beter of slechter met de batterij te doen dan andere merken. Maar is wel mooier. Nu even een paar mindere dingen, Er zit geen hartslag meter op dus als fitness horloge is ie minder geschikt. En het scherm is heel mooi en helder maar ik moet wel mijn leesbril op om het allemaal goed te kunnen lezen,dus pak ik toch mijn telefoon weer. Dus even samen vatten. Uitstraling een dikke 10 erg mooi. Kwaliteit lijkt ook een dikke 10 voelt degelijk aan Scherm is ook een dikke 10 helder en werkt goed en snel. Batterij is blijkbaar goed maar ik had meer verwacht. Installeren en in gebruik nemen ook een dikke 10. Erg simpel en makkelijk. Ondanks het mooie helder scherm Voor mij geen meerwaarde. Ik pak toch elke keer mijn telefoon om het goed te kunnen lezen of de foto's goed te kunnen zien.

suzanne 16-01-2018

Degelijk horloge

Het horloge heeft een mooi design en is makkelijk te bedienen. Het is ook een leuke gadget. Het is wel jammer dat de batterij dagelijks op de lader moet. Verder een gebruiksvriendelijke smartwatch die er uitziet als een ‘gewoon’ horloge.

Draagcomfort uitstekend
Functionaliteit voldoende
Kwaliteit goed

Pluspunten

• Draagcomfort

Minpunten

• snel leeg

jjjp 14-01-2018

Stijlvolle smartwatch

De Fossil Q laat Het is een smartwatch die bescheiden oogt. Maar alles in huis heeft . Kortom een aanrader.
Wel moet de batterij dagelijks opgeladen worden maar dit gebeurd zonder stekkertje,draadloos ,dit kabeltje is meegeleverd maar de lader niet.

• Gewicht

Minpunten

• Batterijduur

yamahaxl 14-01-2018

Leuk horloge

Het horloge heeft een mooi design en is makkelijk te bedienen. Het is ook een leuke gadget. Een nadeel is wel dat de knoppen snel in te drukken zijn. Het zou eenvoudig op te lossen zijn met een brugje. Voor linkshandigen zou het ook handig zijn als het horloge andersom te dragen viel, dit inregelen zou technisch niet zo moeilijk moeten zijn. Het is wel jammer dat de batterij dagelijks op de lader moet.

Pluspunten

• design
  • mogelijkheden

Minpunten

• knoppen makkelijk in te drukken
  • batterij snel leeg

Fieldmaster 13-01-2018

Degelijk en mooie Smartwatch

Het Horloge nu bijna een maand getest, dus tijd voor een review.
Allereerst vind ik het de mooiste smartwatch die ik gezien heb, het oogt als een traditioneel horloge. Het scherm is super duidelijk afleesbaar en heeft mooie kleuren.
Het mooie van het Fossil concept is dat het uiterlijk simpel en redelijk goedkoop kan worden aangepast door de keuze van de snel verwisselbare polsbanden.
De kwaliteit is ook goed, na een maand nog geen krasje op het scherm.

Ik heb de smartwatch eerst getest met de iPhone hoewel beperkt krijg ik alle meldingen van het beginscherm van mijn iPhone ook op de smartwatch, mede omdat ik op diverse plaatsen las dat het met Android meer mogelijk was heeft mijn zoon het toestel ook enkele weken getest.
Conclusie met Android zijn er significant meer mogelijkheden,
- Niet allen meldingen komen binnen er kan ook met de smartwatch worden gereageerd.
- Je kunt met Android ook handsfree telefoneren via de aangesloten telefoon.
- Met Android kun je ook de foto's die via bv. Whatsapp binnenkomen bekijken en ondanks het kleine scherm erg duidelijk.
Na een maand testen ben ik mij wel af gaan vragen of een smartwatch echt iets is wat ik nodig heb, het voortdurend ontvangen van meldingen ervaar ik ook vaak als storend. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, als pensionado voelt dat vast anders dan iemand die een drukke baan heeft.

Ook het dagelijks opladen vraagt om een routine, mijn traditionele horloge heeft een zonnecel en werkt nu al ruim 5 jaren zonder actie. De accu capaciteit is bij normaal gebruik ruim voldoende voor één dag en andere testers geven aan er door aanpassingen in de instellingen zelfs 2 dagen mee te kunnen.

Eind conclusie: Ik vind het een degelijk en prachtige smartwatch met beperkte mogelijkheden voor iPhone gebruikers maar Android gebruikers hebben full options. De prijs kwaliteitsverhouding is mijn inziens erg goed, je krijgt goede waar voor jouw geld.

Pluspunten

• Uitstraling als een traditioneel horloge
  • Uiterlijk aan te passen door wissel polsbanden.
  • Degelijke bouw
  • Uitstekend scherm, helder en goede kleuren.

Minpunten

• Beperkte mogelijkheden iPhone gebruikers.