Polar M430 wit - Reviews

Connectiviteit
bluetooth
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Polar M430 wit op Kieskeurig.nl.

Harrie N. 05-06-2017

Zeer functioneel sporthorloge

Geschreven voor: Polar M430 grijs

ik heb de M430 begin juni aangeschaft. Daarvoor had ik ca. 6 maanden ervaring met de Polar M400, samen met de losse hartslag-band. De reden voor de aanschaf was de uitstekende ingebouwde hartslagmeter met 6 (!) sensoren. Ik miste bij mijn oude 400 een stopwatch functie en een directe hartslagdisplay. Deze is op de nieuwe M430 wèl zichtbaar, De hartslagmeting is uitstekend en dit geldt ook voor de GPS. Ik moet wel bekennen dat het oppikken van het GPS-signaal iets langer duurt dan bij m'n M400, die binnen 5 à 7 seconden het signaal vond.
Het horloge zit prettig om de pols en het is voor de hartslagmeting niet nodig de band strakker aan te trekken. Wat ik een erg goede optie op dit horloge vind is de "terug naar startpunt".
Je kunt bijv. in een vreemd bos altijd via het GPS je startpunt terugvinden, compleet met afstand.
ook fijn is, dat hij de een signaal geeft, zodra je te lang inactief bent, het nodigt je dus uit om in beweging te komen. Verschil met de M400 is verder, dat je een korte trilling voelt i.p.v. een piepje bij in te stellen info-momenten.
De prijs van €230,- maakt hem natuurlijk niet heel goedkoop, maar m.i. is het zijn prijs waard.
De batterijduur heb ik nog niet helemaal uitgetest, maar die was bij de M400 uitstekend, dus dat verwacht ik bij deze ook.

Pluspunten

• uitstekende hartslagmeting
  • stimuleert je tijdens inactiviteit

Minpunten

• oppikken GPS-signaal wat traag
  • keuzemogelijkheden horlogedisplay beperkt.
WiboVisser 03-10-2017

Hallo Harrie.
Bedankt voor je review.
Ik heb momenteel ook een M400 (die dacht ik ook "terug naar startpunt" heeft) en overweeg de aanschaf van een M430.
Heb je inmiddels al meer inzicht in de batterij duur van de M430?
Die van de M400 is inderdaad heel goed.

Tessa 20-11-2018

Veel opties, slechte hartslagmeting

Geschreven voor: Polar M430 wit

Horloge heeft veel mogelijkheden en trainingsopties. Ook groepslessen van less mills zitten er bij inbegrepen. Sportprofielen kun je dusdanig aanpassen dat alles er op staat wat je zelf wilt.

Met hardlopen (en ook met andere sporten), is de hartslag meting vaak niet nauwkeurig. Soms herstelt dat zich na 10 minuten hardlopen, maar soms niet. Hierdoor klopt de running index e.d. niet met de werkelijkheid. Dit is jammer en frustrerend..

Ik zou dit product niet kopen als je op hartslag wilt trainen. Als je dat niks uit maakt, is het een prima horloge.

Pluspunten

• veel opties
  • less mills trainingen

Minpunten

• hartslagmeting niet nauwkeurig
  • Geen kleuren scherm

Marco van Gijssel 16-10-2017

Zwakke optische hartslagmeting

Geschreven voor: Polar M430 grijs

Prima horloge. Nu ongeveer 2,5 maand in mijn bezit. Zeer uitgebreide mogelijkheden. Hartslagmeting in het begin van het hardlopen veel te laag. Dit herstelt zich pas na 2 km. O.a. trilfunctie, stopwatch, hartslagmeting als extra t.o.v. de M400. De GPS werkt zeer nauwkeurig. Evenals de de M400 zeer veel gegevens te zien in de app en via de computer. De koppeling met Strava werkt super.
Ik kan het horloge aanraden, maar de onnauwkeurige hartslagmeting op de eerste (hardloop)kilometers stoort mij wel. Voor de rest een aanrader.

Pluspunten

• Nauwkeurige GPS
  • Uitgebreide gegevensinformatie van workouts

Minpunten

• Zeer matige optische hartslagmeting
  • Geen kleurenscherm

Sietze 21-06-2017

Prima Horloge , nu de accessoires nog!

Geschreven voor: Polar M430 grijs

Horloge doet wat hij moet doen en werkt prima. Minpunt vond ik toen ik graag een tweede laadkabel wilde bestellen.
Deze kabel kost in Duitsland €4,95 maar Polar Nederland durfde voor dezelfde kabel €19,90 te vragen. Helaas mag je van Polar Duitsland niet daar bestellen en moet je dit in Nederland doen.
Maar wachten dus tot het aanbod groter word en er wel elders besteld kan worden. Slechte beurt van Polar Nederland.

Pluspunten

• Horloge

Minpunten

• Prijs extra laadkabeltje