• Test panel 8.4 okt 2022
Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Versa 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

R************@g******** 10-11-2022

Superfijne Fitbit Watch roze Versa 4

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Hele mooie roze kleur Fitbit Versa 4, was er eerst sceptisch over want ja, roze… maar valt super mee. De Fitbit doet wat je er van kan verwachten! De watch zelf was snel verbonden met mijn Samsung mobiel maar moest er wel even voorzitten om het horloge precies in te stellen hoe ik het wil. Leuke achtergrond en eventuele meldingen aan en uitzetten. De stappenteller, hartslag , slaapscore en Fitbit Pay, werkt super.

Heb de Fitbit gekozen omdat deze bekend staat om het bijhouden van je sportactiviteiten, daar blinkt de Fitbit in uit. Het houdt je activiteiten goed bij. Voordat ik begin met mijn routine zet ik de Fitbit met de juiste activiteit aan en dan houdt het precies bij hoeveel calorieën je hebt verbrand en je hartslag en de pieken hierin. Ik heb hem wel eens vergeten aan te zetten maar na een poosje heeft de Fitbit zelf door dat je een activiteit bezig bent en start hij deze automatisch. Het houdt dus al je activiteiten bij die je doet, superhandig! Heb de Fitbit ook kunnen koppelen met de app van mijn sportschool, maar je kunt deze ook verbinden met Strava bijvoorbeeld, of een andere sportactiviteitenapp. Al met al, TOP WATCH 😊

Anoek 29-10-2022

Fit in a bit

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Ik heb dit horloge nu enkele weken in gebruik. Ik heb er veel plezier van. Wat ik erg fijn vind is dat het je sportactiviteiten erg secuur bijhoudt. Zo heb ik aan het einde van de dag, maar ook na elke activiteit een leuk overzicht over mijn inspanningen. Dit geeft mij nuttige informatie. Ook houdt die een slaapscore bij, maar dat heeft voor mij weinig betekenis. Het instellen ging erg makkelijk op mijn android telefoon. Hij heeft 1 keer de verbinding verloren, maar dat was redelijk snel opgelost. Daarnaast heeft het horloge een mooie, vrouwelijke, look die ik erg kan waarderen. Fitbit Premium is een leuke toevoeging, maar zal ik na een half jaar niet betaald nemen, omdat het voor mij te weinig toevoegt dat ik ervoor wil betalen. De batterij houdt het goed vol en moet ongeveer elke 4 dagen zo’n 2 uur opladen, wat ik zeer netjes vindt.

Pluspunten

• goede batterij
  • goede sportprestaties

Minpunten

• nfc betalen werkt (nog)niet

a******@o********** 28-10-2022

Net horloge maar nog niet compleet

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

De Fitbit Versa 4 komt in een mooi pakket met het horloge, een small en large bandje en de oplader. Na het apparaat opgeladen te hebben kon ik snel aan de slag met het horloge. Wat gelijk opvalt is het strakke design en de mooie afwerking. Ook hebben ze een nieuwe manier om het bandje vast te maken, een makkelijke klikmethode.

Qua functies kan de Versa 4 ten opzichte van zijn voorgangers een stuk minder. Iets wat wel nieuw is, is de ingebouwde GPS, waardoor je tijdens het trainen niet meer per se je telefoon moet meenemen.

Functies die de Versa 4 niet meer heeft ten opzichte van zijn voorgangers is een app store voor extra applicaties, het bedienen van je muziek vanaf je horloge en de optie om muziek te downloaden op je horloge. De laatste twee zijn voor mij belangrijk, daarom gaat dit horloge retour.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Software foutjes
  • Ontbrekende functies

Andre7455 28-10-2022

Een geweldig horloge voor de minimalist

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Dit is een prima horloge voor iemand die wil instappen in de smartwatch wereld.

Met een geweldige hartslag detectie en een goede stappen teller maakt dit een goede health tracker voor de gemiddelde gebruiker. Echter zijn er wel wat minpunten aan dit horloge.

Zoals het merk "Fitbit" al zegt is het vooral een fitness tracker en dat kan je merken.
Het aantal apps op de App Store is nogal klein, dit is een nadeel voor iemand die meer dingen wil doen op zijn horloge dan alleen checken hoe lang je slaapt en hoeveel je hebt bewogen.

Een van de pluspunten is wel dat er heel veel gratis watch faces in de store beschikbaar zijn die je zo kan downloaden en installeren op je horloge.

Het scherm van het horloge is een beetje lage resolutie, dit is geen probleem in normaal gebruik want je zal nooit je horloge dichtbij genoeg houden om de pixels te zien maar het is wel opmerkelijk dat het scherm lagere resolutie is dan van vergelijkbare horloges in deze prijsklasse. Ook lijkt het contrast van het scherm een beetje hoog te staan waardoor alles een beetje wit getrokken wordt door het scherm.

Nu het laatste minpunt van deze review, in de standaard modus (dus nog niks aangepast uit de doos) kan je al merken dat hij een beetje vertraagt. Als je snel tussen de schermen wilt wisselen van het horloge zal je merken dat soms het horloge een beetje op je achterloopt of zelfs je swipen wordt genegeerd. Dit vind ik een beetje kwalijk gezien het horloge nog erg nieuw is en ik verwacht dit niet van een grote producten als Fitbit.

Maar alsnog raad ik dit product aan, de batterij gaat lang mee zelfs met Always-on-display aan, als je batterij toch bijna leeg is krijg je een handige melding op je scherm. Maar als je die melding krijgt heb je nog een dag lang aan batterij waardoor je nooit zonder je horloge hoeft te zitten.
Met de contacten op de achterkant kan je er ook van verzekerd zijn dat je horloge snel opgeladen is.

Het grote scherm is makkelijk te lezen ook op afstand en het horloge detecteert heel accuraat of je wil kijken naar het scherm of niet, zelfs als je in bed ligt.

Al met al is het dus een goed horloge voor mensen die geïnteresseerd zijn in de health tracking samen met een paar smart features. Maar voor mensen die meer willen van hun smart watch zou ik voorstellen toch even goed te kijken wat dit horloge wel en niet kan.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • groot scherm
  • zit lekker
  • groot aantal gratis watch fases
  • snel laden

Minpunten

• pixels te zien als je je horloge dichtbij houdt
  • weinig app support

Evelien_86 27-10-2022

Ideaal smartwatch voor sporters en meer beweging

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Het is een smartwatch die je helpt om gemotiveerd en fit te blijven.

Ja kan je telefoon thuis laten en hij registreer je tempo en afstand met de ingebouwde GPS. Ook kan je oproep-, bericht- en appmeldingen ontvangen en houd je actieve minuten bij. Als je een training start kan je uit heel veel soorten trainingen kiezen, van zwemmen tot paardrijden en fitness hardlopen wandelen etc. Ook gaat de batterij er lang mee ik denk dat ik de eerste keer pas na dag 5 hoefde op te laden. Wat ook ideaal is is de ingebouwde GPS die laat je zien Wat je tempo is en laat je afstand te zien bijvoorbeeld wanneer je buiten gaat hardlopen, hiken of fietsen een workout doet of gewoon aan het wandelen bent, na afloop kan je de route van je activiteit in de Fitbit app zien. Ik kwam er achter dat hij paardrijden niet echt herkend maar als je het begin start als workout kan je het later in de app om zetten bij training beheren naar horseback riding. Je kan je eigen doelen instellen en je statistieken bekijken. Zo Krijg je een beter beeld van je conditieniveau en ontdek hoe je dit in de loop van de tijd kunt verbeteren met een speciaal op jou afgestemde conditiescore in de app. Krijg de impuls die je nodig hebt om je doelen te bereiken met herinneringen die je helpen om actief te blijven, regelmatig te slapen en meer. Hartslagmeting Dankzij continue hartslagmeting van Fitbit kun je verbrande calorieën beter registreren, je work-outs optimaliseren en je conditieniveau en het verloop van je hartslag in rust bekijken in de Fitbit app. Ook met zwemmen is het ideaal hij is waterdicht tot 50 meter en na 10 minuten kan je je training automatisch laten registreren. Je kan ook betalen vanaf je pols dit moet je instellen met de app. Voeg betaalkaarten toe aan je Wallet in de Fitbit app en gebruik Fitbit Versa 4 om eenvoudig contact loos te betalen. Ook in je in de app bijhouden wat je eet en hoeveel calorieën dat zijn om zo bij te houden wat je bijvoorbeeld afvalt. Ook krijg je als je lang stil zit een bewegingsprikkel van je moet nog zoveel stappen maken om je dag doel te halen. Enige nadeel was voor mij het bandje daar kreeg ik een flinke allergische reactie op maar met een ander bandje ging het super, die waren ook makkelijk te vinden en te krijgen ook bandje wisselen is erg makkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede registratie
  • Bewegingsprikkels
  • Ideale motivatie om te bewegen

Minpunten

• Allergische reactie op het bandje

Wim van Puffelen 26-10-2022

Een sportieve slimme horloge voor de actieve man of vrouw

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Een comfortabele en slimme horloge voor de actieve man of vrouw!

Het kunnen meten van mijn activiteiten en het inzien van bewegingen of gezondheid, zowel overdag als in slaap. Daarvoor wilde ik de de Fitbit Versa 4 wel eens aan de tand voelen. Bij het openmaken van de verpakking zie je gelijk al dat er goed is nagedacht over veel praktische gebruiksdoeleinden. Het opstarten van de Fitbit met de instructies gaat super simpel en eenvoudig, net als het installeren en aanmaken van een account in de app. Stap voor stap ga je er doorheen samen met de Fitbit app op je telefoon. Een kind kan de was doen!

De Fitbit Versa 4 is erg licht, helemaal niet dik en draagt erg plezierig. Je merkt nauwelijks dat je hem om hebt. De blauwe kleur van de band vind ik mooi en de band sluit goed om de pols door de slimme sluiting. Het beeldscherm is helder en duidelijk en werkt intuïtief.

Goed om te weten is dat ik bij het testen van de Fitbit Versa 4 de gehele periode toegang had tot Fitbit Premium in de app op je smartphone. Dit is normaal een betaalde functie binnen de app waardoor je extra functies kunt gebruiken en meer data krijgt te zien van je welzijn en bewegen. Zoals je slaappatroon na 14 nachten, diverse hartzones, extra triggers voor bewegen en nog meer slimme functionaliteiten. Ik kan niet oordelen of het de moeite waard is aangezien ik niet getest heb zonder dit premium pakket. Maar het geeft je wel ontzettend veel bruikbare informatie om je welzijn te monitoren, piekmomenten te herkennen en prestaties te optimaliseren.

Alle notificaties op de Fitbit Versa 4 kun je eenvoudig aanpassen naar wens. Net als de mate waarin hij trilt en het licht dat het beeldscherm geeft. Handige functies zoals het weer kun je meteen checken net als eventueel smartphone berichten die binnenkomen. De horloge herkent al heel snel je activiteit en logt dit in de app. Deze app werkt snel en logt al je activiteiten op de locaties waar je was. Eventueel kun je sportieve activiteiten ook exporteren om ze in een andere tool in te laden. Dit heb ik gedaan met een aantal fiets logs.

Ben je veel actief en wil je je bewustzijn van je activiteiten en gezondheid? Dan zou ik de Fitbit Versa 4 aanraden. De gebruiksvriendelijkheid en het draagcomfort zijn een groot voordeel. Dit komt mede door het lichte gewicht en compacte formaat zonder in te boeten aan leesbaarheid en functies. Bedenk voordat je je keuze maakt wel goed of je nog andere wearables gebruikt tijdens het sporten die je kunt koppelen met elkaar. En bedenk goed of je na 6 maanden gratis premium nog steeds wilt blijven betalen voor Fitbit Premium. Het gaf mij in ieder geval veel extra inzichten!

Pluspunten

• Draagcomfort door slank model
  • Lichtgewicht
  • Analyses van gezondheid en prestaties
  • Snel opgeladen
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Bepaalde functies werken alleen in Fitbit Premium

Samanthanotenboom 26-10-2022

Geweldig smartwatch met extra toevoeging qua gezondheid

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Ik heb genoten van de testen van deze fitbit versa 4, ziet er super mooi uit. Er kwam 2 polsbanden in en waren makkelijk te wisselen. Ik kon ook de klok scherm instellen uit verschillende formaten waaronder ook een van star trek. Ik wou deze testen ivm long covid en mijn herstel ervan te monitoren. De slaapfunctie had goed uitleg, mijn spo2 was goed te checken maar werkt alleen tijdens slapen. Wel kan ik aanraden als je werk hebt met je handen dat je stappenteller niet nauwkeurig is. Ik werk in de bloemen waardoor het aangaf dat ik 25000 stappen had gemaakt en op mijn telefoon maar 12500. Ik wisselde de horloge tot mijn dominant hand met slapen zodat mijn huid niet ging irriteren van de silicone band. Verder de berichten dat binnenkwam via WhatsApp en messenger vond ik eerst een beetje lastig te koppelen maar eenmaal gelukt een handig toevoeging tijdens werk. Als ik te lang bleef zitten krijg je een melding om een beetje te bewegen maar ook een als het merkt dat je teveel doet. Dan krijg je een om even wat diep adem mindfulness techniek te doen. Dat had ik ook even nodig naar een trip door schiphol beveiliging. Ik raad het zeker aan als horloge, gezondheid checker en overal een leerzaam toevoeging aan mijn herstel.

Pluspunten

• 6 maanden gratis fitbit premium
  • 2 polsbanden gratis
  • Goed inzicht in je gezondheid
  • Stylish horloge dat waterdicht is

Minpunten

• Polsbanden kan een beetje zweterig aanvoelen

jeroen 19-10-2022

fitbit getest

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Het is een mooi horloge om te dragen, design is goed, scherm is helder, duidelijk en de kleuren zijn goed uitgekozen. De Fitbit koppel je 1 een paar stappen aan je Android of aan je iOS telefoon. Je kan makkelijk het display open door de knop aan de zijkant in te drukken en door te swippen op de display kan je makkelijk o.a. zien je hartslag, hoeveel stappen je hebt gelopen, hoeveel je verbrand heb aan calorieën, je genoeg geslapen heb en aangeeft of je je doel voor die dag hebt behaald. Als je de app op je telefoon installeer krijg je toegang tot nog meer meetresultaten en het geeft je toegang tot extra oefeningen.
Bovendien word bij deze Fitbit half jaar premium meegeleverd.
Enige minpuntje dat ik heb, is het bandje, deze gaat na een tijdje de huid irriteren.

Pluspunten

• half jaar premium
  • desgin

Minpunten

• irritatie huid

CarlyndB 18-10-2022

Mooie sporthorloge met tal van opties!

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Wat een fijn horloge, de Fitbit Versa 4! Hij meet mijn hartslag, mijn stappen, mijn slaap en zelfs nog meer dan dat. De Fitbit meet ook je herstel score, dit vond ik ook echt een hele fijne optie. Aan de hand van andere metingen, zoals bijvoorbeeld je hartslag, gaat je Fitbit rekenen of je al toe bent aan een nieuwe workout. Omdat ik de horloge nog maar een week in gebruik heb, is hij nog een paar dagen bezig om een goed beeld te krijgen van hoe mijn herstel score er daadwerkelijk uitziet. Wat betreft het design ben ik ook erg tevreden, de kleur bevalt me goed en het scherm is niet onnodig groot. Wat me ook positief opviel is dat het scherm zulk scherp beeld geeft, dit in tegenstelling tot sommige andere merken sporthorloges. Aan de zijkant heeft de Fitbit een knopje, die je kunt gebruiken om naar je menu te gaan, dus ideaal om snel ergens naar toe te gaan. Verder is het touchscreen en bedien je hem dus door over het scherm te wrijven. Verder is hij met met zowel iOs en Android te gebruiken en het koppelen met mijn smartphone ging ook erg makkelijk. Bij het horloge krijg je 6 maanden premium, wat je toegang geeft tot extra oefeningen maar ook tot extra meetresultaten. Ik kan premium dus ook echt wel aanraden, het geeft je net dat beetje beter inzicht in je gezondheid.
Wat ik wel een klein nadeel vond, was dat het bandje eigenlijk net niet goed past. Dus in het ene gaatje is hij te groot en in het andere gaatje is hij te klein. Dit merk ik vooral doordat hij te wijd zit of doordat hij juist wat knelt. Als hij knelt merk ik wel dat mijn huid eronder snel gaat irriteren, dus ik hoop dat dit wel minder wordt zodra het bandje soepeler wordt. Verder alleen maar positief over deze Fitbit!

• Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Bandje irriteert

Ton O. 11-10-2022

Fitbit Versa 4 (Fitbit Pay functie werkt niet!)

Geschreven voor: Fitbit Versa 4

Fitbit Versa 4, Zolang naar uitgekeken, net nieuw op de markt en nu heb ik hem eindelijk. Tjonge, wat een teleurstelling. Dat wil zeggen tenminste wat de Fitbit Pay functie betreft, betalen met je horloge. Niet aan de gang te krijgen. Tijdens het installeren krijg je steeds de 500 internal server error te zien en kom je dus niet verder. Dit is een groot gemis. Vorige versies van de fitbit was nooit geen probleem. Het blijkt een bug te zijn en wellicht wordt het verholpen met de eerst volgende update. Maar ik zou even wachten met de aankoop van deze Fitbit Versa 4 en de nieuwe Sense 2 want die schijnt er ook last van te hebben.
Ik wacht nog even rustig af, ik heb 30 dagen de tijd om het horloge terug te brengen mocht het probleem niet verholpen zijn. Jammer...

Pluspunten

• Mooi Design

Minpunten

• Fitbit Pay werkt niet

MirandaF 24-10-2022

Klopt, heb hem ook in de pressie gekocht; al een maand aan het wachten op de juiste updates (mits die er komen). Fitbit weet ervanaf maar kan geen datums geven voor herstel en mogelijkheden andere functies die nu achterblijven. Hun voorstel is nu nog eens alles resetten en opnieuw installeren en anders retour. Wat een aanfluiting