TomTom Runner 3, zwart/groen (L) zwart, groen / L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Runner 3, zwart/groen (L) zwart, groen / L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RJRunner 21-01-2018

GPS vinden erg traag

- Ondanks een bijgewerkte 'Quick GPS fix' duurt het minutenlang voordat je GPS verbinding hebt, ook op een open plek bij onbewolkt weer. Heel irritant, als je daardoor koud staat te worden.
- Synchroniseren met telefoon (Sony XZ, Android Oreo 8.1) duurt dagen (als het al gebeurt). TomTom Sports app meerdere keren ge-update en alles opnieuw gekoppeld etc., maar zonder verbetering.
- De enige manier om de route achteraf uit te lezen is dus via een PC (TomTom Sports website). Detail: de gemiddelde snelheid wordt daar weergegeven in min/km, terwijl ik gewoon km/uur wil. Zelf omrekenen dus.
- Stappenteller slaat nergens op, die doet maar wat.
Al met al begrijp ik wel dat TomTom het niet heeft gered op de markt van sporthorloges. Jammer, ik had juist bewust voor een Nederlands product gekozen.

Pluspunten

• Goed ontwerp. Fijne band, draagcomfort.
  • Afstand wordt nauwkeurig bepaald.
  • Bediening horloge is eenvoudig en duidelijk.

Minpunten

• GPS zoeken duurt echt té lang.
  • Synchroniseren met telefoon app lukt niet.
  • Stappenteller onnauwkeurig.

Rita 27-09-2017

Telt stappen die je niet maakt

Vond mijn stappen wel erg snel gaan dus ging ik het extra in de gaten houden, als je je handen wast krijg je er zomaar 11 (ik) of 41 (mijn man) stappen bij. Als je je haar opduwt weer 13 extra, klopt niets van dat je stappen erbij krijgt terwijl je niet loopt.
Officiele reactie van TomTom 03-10-2017

Het is inderdaad niet de bedoeling dat er zo snel stappen bij worden gerekend. Hoewel de stappenteller let op armbewegingen hoort dit niet te betekenen dat handen wassen en/of haren opduwen al resulteert in een x aantal stappen.
Om dit probleem op te lossen raden wij aan om een reset van de software uit te voeren.

U kunt hier de stappen vinden: www.tomtom.com/reset

- Rogier van TomTom