TomTom Runner 3 Cardio + Music, zwart/groen (L) zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Runner 3 Cardio + Music, zwart/groen (L) zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Zeer slechte hartslagmeting TomTom Runner 28-09-2017

Volstrekt onbetrouwbare hartslagmeting TomTom Runner

Op 17-3-2017 kocht ik een TomTom Runner sporthorloge.
Bij het 1e exemplaar toonde de hartslagmeter een onjuiste, onregelmatige en meestal een sterk verhoogde hartslag tijdens hardlopen, wandelen en fietsen. Na een (achteraf) onnodig doktersbezoek, veel testen, vergelijken met traditionele hartslagmeters en handmatige polsmeting bleek bleek de Runner structureel een veel te hoge hartslag aan te geven, soms wel tot 75 % (227 i.p.v. 130 bpm) te hoog, soms ook te laag.
Na een zeer omslachtige, tijdrovende en ontmoedigende TomTom klachtenprocedure kreeg ik een nieuw horloge, dat na wederom tijdrovend uitproberen, weer even slecht bleek.
Blijkbaar zijn dit type TomTom sporthorloges niet in staat is om de hartslag op een acceptabele manier weer te geven.
Wegens het niet voldoen aan de eisen, die redelijkerwijze kunnen worden gesteld aan dit product, eiste ik de aanschafprijs terug.
De korte reactie van TomTom was “Wij gaan geen restitutie geven voor uw horloge.”
Wel konden ze mij “tegemoet komen met wederom een nieuwe versie van het zelfde type horloge. Ik heb dit geweigerd. Tegemoet komen??? Ik vind dit schandalig.

Pluspunten

• Overige functies

Minpunten

• Zeer slechte hartslagmeting
  • Kwalijke garantieregeling TomTom
  • Slap polsbandje

Marcel Hendriks 11-06-2017

werk goed, moet nog e.e.a. uitvogelen, via app kan je je route zien en delen. Ook via de app wordt alles per dag bijgehouden, apparaat vrij gebruiksvriendelijk, maar wel even klooien om alles in te stellen. geluid blue tooth oortjes ook best te doen.

Pluspunten

• grote
  • functionaliteiten

Minpunten

• nog niet ervaren

Jos van |ossum 09-01-2017

Goede prijs / prestatie verhouding, alles is goed, behalve de handleiding (op essentiele onderdelen geeft de handleiding onjuiste informatie of ontbreekt zelfs) en de mysports app werkt niet om updates te installeren.

Pluspunten

• Display
  • Gemak van selecteren activiteit

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing
  • TomTom Mysports connect app
Officiele reactie van TomTom 18-09-2017

Leuk te horen dat je zo tevreden bent met het horloge.
Dat de informatie uit de handleiding niet klopt zal ik intern doorgeven.

Dit is in ieder geval de uitgebreide online handleiding voor de TomTom Runner3/Spark3/Adventurer:

Kunt u aangeven wat in uw ervaring niet klopt?

Alvast bedankt!

- Rogier van TomTom