TomTom Runner blauw, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Runner blauw, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

YvoTuk 13-01-2019

Leek een koopje, blijkt een miskoop

Geschreven voor: TomTom Runner zwart, roze

De TomTom fitness horloges werden in eerste instantie aangeboden als Sporthorloge met smartwatch faciliteiten.
In de marketing praat werd gesproken over berichten van de smartphone en uiteraard alle sport faciliteiten.

Toen het horloge uit de doos kwam bleken de smartwatch mogelijkheden er 'nog niet' in te zitten. Dat heeft ruim een jaar geduurd en als je nu kijkt naar de mogelijkheden kan je niet anders concluderen dat het zwaar achterloopt op de concurrentie.

De nauwkeurigheid van metingen zijn discutabel. Ik meet 24/7 het aantal calorieen wat ik zou verbruiken. Van de ene op de andere update zat daar plots een verschil in van meer dan 500 kcal per dag. TomTom kon en wilde dat niet verklaren, maar het verschil was er en het was structureel. Toch wel vreemd. (ik was overigens niet de enige die daar vragen bij had)

De accu ging in eerste instantie ruim twee dagen mee, inclusief minimaal een uur sporten (met hartslag sensor aan en BT muziek). Na twee jaar gebruik gaat de accu niet eens meer een dag mee. Ook met BT uit en alleen de hoognodige sensoren is 24 uur al te veel gevraagd. De levensduur lijkt ook steeds meer random te worden. Soms lukt het met 's ochtends opladen om tot de volgende ochtend te komen, de volgende dat word je wakker en is het horloge zo dood als een pier. Niet handig als je hem als alarm wil gebruiken.

De bandjes... man oh man.. ik ben in twee jaar tijd aan het achtste bandje toe. Die dingen lijken hard te worden of zo. Na verloop van tijd zitten ze vol met scheuren en kan je het bandje in de vuilnisbak gooien.
Inmiddels maar overgestapt op een Ali bandje, die gaan nog langer mee dan de originele TomTom bandjes ook.

BT is een beetje houtje touwtje... Het kost nogal wat moeite om een BT headset te laten pairen met het horloge. Als dat eenmaal gebeurd is werkt het wel, maar voordat..
Tip: zorg als u de boel laat pairen dat er in de buurt geen enkele andere BT zender is. Het lijkt er op dat het horloge niet in staat is om meerdere bronnen van elkaar te onderscheiden.

Een bijzondere vermelding is het TomTom forum waard.
Op het moment dat je daar kritiek uit op rekenmethoden, bandjes etc wordt je steeds door dezelfde 'gebruikers' belaagd. Die mensen komen je vertellen dat je het allemaal mis hebt, verkeerd doet en het niet snapt etc.
Op het moment dat je datzelfde richting die 'gebruikers' doet krijg je per ommegaande een waarschuwing van een moderator dat ze je bij de volgende keer van het forum mikken.

Die speciale gebruikers zijn overigens wel heel bijzonder. TomTom introduceerde op een moment een nieuwe reeks modellen, waarop een potentieele klant wat vragen stelde op het forum.
Een van die bijzondere gebruikers wist binnen een uur na de officieele introductie van de nieuwe modellen tot in diepte uit te leggen hoe die dingen technisch in elkaar zaten. Dat is best knap als de enige communicatie van TomTom top op dat moment een aankondiging in een persbericht is en de feitelijke hardware nog helemaal niet leverbaar is.

TomTom gebruikt dus medewerkers die als gebruiker op het forum zitten om de discussie ten faveure van TomTom te draaien.
Heel vervelend, zeker op het moment dat je met valide problemen zit die je niet anders op kan lossen dan door discussie / ondersteuning van of met een programmeur (bijv het probleem dat de calorische metingen van de ene naar de andere update plots op grote schaal afweken).
Uiteraard zou je kunnen stellen dat het buiten 'vervelend' ook vooral misleidend is om op zo'n manier een 'gebruikersforum' aan te bieden.

Na twee jaar gebruik verdwijnt het TomTom horloge in de prullenbak. Niet omdat het glaasje kapot is (wat overigens niet gerepareerd kan worden!) maar omdat de accu onbetrouwbaar is, de metingen onbetrouwbaar zijn en omdat ik nu we klaar ben om keer op keer bandjes te moeten kopen.
Conclusie: rommel! Begin er niet aan, het levert vooral heel veel frustratie op.

Wat overigens in de winkels niet vermeld wordt: TomTom is gestopt met de ontwikkeling van de horloges... ze worden uitverkocht en dat is het dan weer.

Pluspunten

• Goed afleesbaar

Minpunten

• Accu onbetrouwbaar
  • Bandjes blijven keer op keer kapot gaan
  • Smartwatch functionaliteit ver beneden peil
  • Metingen kloppen niet
  • TomTom is oneerlijk met gebruikers op het forum

Hanna 02-03-2018

tom tom runner

Geschreven voor: TomTom Runner zwart, roze

Ik vind het TomTom horloge heel makkelijk in gebruik. Helaas heb ik wat twijfels over hoe accuraat hij is. Overgangen in snelheid pakt hij niet snel op, wat nogal onhandig is. Ook bij langere tochten , met name in het bos, heb ik vaak het idee dat er toch iets niet klopt. Ik vind het nogal vervelend, maar toch ook overdreven om een nieuwe te kopen. Ook was hij wel erg snel leeg bij de nachtfunctie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • meerdere sporten

Minpunten

• overgangen in snelheid traag?
  • gps niet altijd accuraat?
  • snel leeg bij nacht functie

Rnowd 27-03-2017

Onnauwkeurig

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Dit product valt me tegen. GPS verliest kennelijk soms contact, is dan ook zo 100m kwijt (en ik loop niet onder de bomen dan).
Verder valt ie bij ongeveer bij halve accuduur gewoon uit (En dan heb ik de GPS niet aanstaan.

Minpunten

• valt uit bij halve accuduur
  • onnauwkeurig

Gio Smits 28-02-2017

Groot scherm, prima leesbaar en eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Ik heb deze Tomtom 2 jaar en is nu al 4 maal opgestuurd naar Coolblue vanwege defect. De klacht is door Coolblue zeer goed opgelost. Ik kreeg een refurbished exemplaar of een nieuwe hartslagmeter. Met mijn Garmin heb ik in 6-7 jaar nooit klachten gehad.

Pluspunten

• display goed leesbaar
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• regelmatig defect
  • pakt actuele snelheid traag op
  • niet betrouwbaar

Steef 15-02-2017

Makkelijke bediening

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Fijn horloge, makkelijk te bedienen, betaalbaar, stevig, goed leesbaar, goede gps ontvangst. Duidelijke handleiding via internet.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Stevig,robuust
  • Goede gps
  • Duidelijke bediening
  • Goede pc ondersteuning

Minpunten

• de Android app is erg slecht,gemiste kans

Nic Van Calster 11-02-2017

Vrij kompleet

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Is mijn 2de tomtom zijn ten opzichte van garin handiger in gebruik (bezit een 15 tal toestellen) en ben vanaf commercialisering met GPS vertrouwd
Enige minpunt is de batterij indicatie als die in % zou zijn zou aangeven wanneer je moet opladen .

Pluspunten

• Duidelijk
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Batterij niveau niet in %weergegeven

Mike 08-02-2017

Maakt beloften waar!

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Het apparaat maakt zijn belofte waar. Ik kan mijn hardloopprestaties zowel tijdens een training als gedurende een langere periode goed volgen en vergelijken. Daarbij is het makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Functies
  • Gebruik

Minpunten

• Soms even tijd nodig om gps-signaal op te pakken

maria 29-01-2017

Goed en makkelijk horloge voor mijn doeleinden

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Ik vind het een heel makkelijk horloge. Ik gebruik hem voor het wandelen. Onderweg kan ik zien hoeveel kilometers we hebben gelopen hoelang en hoe laat het is (je kunt dit instellen wat je allemaal wilt zien op je scherm) Nadien kan ik hem koppelen met een app op de telefoon of op de PC en kun je alles in grafieken ed bijhouden. hij is precies wat ik nodig heb, onderweg niet teveel poespas en later alles rustig bekijken.

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • makkelijk te koppelen met pc en app
  • goede accuduur
  • duidelijk leesbaar

Minpunten

• soms duurt het even voor de gps gevonden is

Willibrord 11-01-2017

De beste GPS meting

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Ik heb de GPS meting vergeleken met die van een Garmin horloge, een Samsung S5 smartphone en met meting op de fiets. De Tomtom is de enige die geen last heeft van dichte bebossing en de meest accurate meting levert. Verder is dit horloge simpel tijdens het lopen te bedienen en af te lezen op een grote keuze aan scherm layouts. Alleen jammer dat na het stoppen van de training de gegevens meteen van het scherm verdwijnen en je die pas te zien krijgt als je hem thuis gedownload hebt.

Pluspunten

• nauwkeurige GPS meting
  • geen GPS verstoring door bomen
  • makkelijk bedienbaar tijdens lopen
  • mooie app om alle trainingen terug te zien

Minpunten

• gegevens niet zichtbaar als je de training stopt

Adriaan 25-11-2016

Voldoende opties, synchroniseren met telefoon is drama

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Echt een fijn horloge dat je ook 'normaal' kunt dragen. De opties die het biedt zijn voor de hobby-hardloper ruim voldoende.
Accu gaat zonder dat de GPS aanstaat meer dan een week mee. Mooi duidelijk scherm

Het synchroniseren met de telefoon is een drama. Ik heb het na drie weken nog niet voor elkaar gekregen en heb zo ongeveer elke helppagina op internet geprobeerd.
Dus die hoop heb ik maar opgegeven.

Pluspunten

• Accu
  • Scherm

Minpunten

• Synchronisatie met telefoon

Gio 09-11-2016

Gebruikersvriendelijk en een mooi groot display

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Het is een gebruikersvriendelijk sporthorloge met alle functies die je nodig hebt bij het sporten. De instellen van het horloge is gemakkelijk en de display is groot en goed leesbaar, ook in het donker. Mijn horloge heb ik binnen ongeveer 1 jaar al tweemaal wegens een defect naar TomTom moeten sturen en een "refurbished"exemplaar teruggekregen. Met mijn Garmin heb ik 6 jaar zonder problemen gedaan.

Pluspunten

• display
  • instellingen

Minpunten

• snel defect - gevoelig
  • reageert langzaam bij verandering van snelheid.
  • batterij hartslagband snel leeg

Lisa 29-09-2016

Fijn sporthorloge voor de gemiddelde sporter

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Voordeel van dit horloge is dat je loop, zwem en fiets prestaties kan meten. Nadeel is wel dat als je eerst gaat fietsen en daarna gaat hardlopen handmatig de sportonderdelen moet wisselen. Tijdens een triatlon is dit niet handig. De losse hartslagmeter werkt prima, echter zou ik nu kiezen voor een met geïntegreerde hartslagmeter.

Pluspunten

• Zowel voor zwemmen, hardlopen en fietsen

Minpunten

• Handmatig wisselen van onderdelen
  • Kan lang duren voordat ie GPS ontvangst heeft

jeroen 09-09-2016

prima horloge, slecht werkende app

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

De horloge is erg fijn. Duidelijk display en met de juiste informatie. Batterij gaat erg lang mee. GPS in no-time wanneer het horloge goed is geupdate.
De tomtom mysports app is erg traag. Duurt echt veeeeel te lang voordat de gevraagde pagina wordt geopend (bijna niet werkbaar). uploaden van de activiteit is ook erg langzaam. Als de app zou werken, zoals bv runtastic gewoon goed en snel, is het helemaal top! hier ligt nog (heel) veel werk voor tomtom.

Pluspunten

• horloge doet wat ik wil
  • Makkelijk te bedienen.
  • Goed display

Minpunten

• Slechte App

André 27-07-2016

Geen aanrader

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

GPS signaal wordt traag gevonden.
Bijhorende app werkt flauwtjes. Onduidelijk hoe of wanneer gegevens doorgestuurd worden naar app.

LJJ64 15-07-2016

Prima sport horloge

Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Als je enkel wilt rennen en trainen zonder al teveel gedoe is dit een prima sport horloge voor een goede prijs. De software is duidelijk en functioneert naar behoren. Enkel het zoeken naar de satelliet duurt soms even, maar dat vindt ik geen probleem. Voor mij voldoet dit horloge prima aan mijn wens.

mrhulzink 10-01-2016
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Ik ben er erg tevreden mee. Had in het begin een probleem met handmatig klokken maar dat werd perfect opgelost door Tomtom.

wil 26-12-2015
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Huidige snelheid is niet meteen actueel.
De gegevens zijn niet precies ik heb 2 horloges en deze geven een andere uitslag bij dezelfde afstand (tegelijk gemeten)
Jammer dat je geen piramide interval kunt instellen
griwim 29-12-2015

Mijn ervaring is ook dat de Garmin Forerunner nauwkeuriger is. Allebei tegelijk omgehad en de Garmin gaf een hogere snelheid aan. De Tomtom bleef ook regelmatig hangen om dan even later weer te gaan lopen.
Het display is erg duidelijk. Ook omdat de nachtstand is in te schakelen en je niet op een knop hoeft te drukken om bij te lichten. Bij mij gaat de voorkeur toch uit naar de Garmin en ga mijn Tomtom in de uitverkoop gooien.

Opajan schiedam 03-01-2015
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

ik heb inmiddels een tomtom horloge met ingebouwde hartslagmeter;
en sinds de tomtom de software heeft geupdate werk alles perfect.
alles woord netjes in MY-Sports gezet routes worden getekend en als je regelmatig loopt en dus je prestaties wil registreren laat hij automatisch weer op.ben trots op mijn speeltje

Protocol 07-09-2014
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Wat een miskoop. Satellietontvangst is zeer wisselvallig. Quick GPS werkt alleen als je het horloge dagelijks aan de PC hangt. Vandaag voor het eerst een wedstrijd mee gelopen en ja hoor: na 3 km verliest het horloge zomaar ineens het GPS signaal, en vindt het de rest van de wedstrijd niet meer terug.

Had ik toch maar meteen een Garmin gekocht...

paulband 20-07-2014
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Horloge heeft alle functies die je nodig hebt en je kunt op één scherm drie functies naar keuze zichtbaar maken.
Minpunten zijn de upload functie naar de Website die vaak niet werkt en de quick GPS functie die ook vaak niet beschikbaar is zodat je lange tijd moet wachten voordat je kunt beginnen.

Opajan schiedam 30-06-2014
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Ik heb dit hologe genomen voor het grote diplay.wat ik zonder bril ken lezen ;behalve de kleine details.werkt goed maar op de computer gaat het niet naar wens ;verder had ik eerder willen weten dat er een horloge met hart slag meter op de markt zou komen dan had ik deze gekocht.Nog geen week nadat ik deze heb aangeschaft ;kwam ik op de beurs van rotterdan marathon de hartslaghologe al tegen.

annette79 18-04-2014
Geschreven voor: TomTom Runner zwart, roze

Mooi horloge met fijne functies, eigenlijk alles erop wat je nodig hebt, handig groot duidelijk scherm.
minpunten; programma op pc is drama, je kunt geen tussentijden bekijken, gatering data laden...daarna treedt er steeds een fout op waarna ik steeds opnieuw moet proberen. Alles is in het engels! je kunt op horloge zelf niet terugkijken.
Ik zou het horloge niet aanraden aan anderen.

leolodder 23-03-2014
Geschreven voor: TomTom Runner grijs

Mooi en plat horloge, zit comfortabel om de pols, gebruiksgemak is prima, alles met 1 knop. Alleen jammer dat er GEEN functie op zit van km/ per uur. Ik las dat dit met een laatste update is toegevoegd, bij mij werkt het nog niet, terwijl ik mijn horloge 3 maal per week aan de computer hang. Ook jammer dat je je hardloopgegevens niet rechtstreeks kunt delen op b.v. twitter en facebook. Soms duurt het even voordat ik contact heb met de satelliet.
rhulzink 24-03-2014

Km/uur werkt bij mij prima. Ook kan ik gewoon mijn data van de loop wel op facebook zetten. dat met de sateliet klopt qwel dat heb ik soms ook maar zet hem tijdens de warming up al aan, als ik dan ga lopen heb ik meestal wel de satelieten.