Samsung Gear S3 Classic Silver zwart / S|L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear S3 Classic Silver zwart / S|L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Billies 15-08-2018

Slecht support softwareprobleem verbinding met mobiel

De Samsung Gear S3 is een zogenaamde smartwatch dat via bluetooth in verbinding staat met een mobiele telefoon. Daarvoor moet dan wel de Samsung Gear app gedownload en geïnstalleerd worden op de telefoon. Aanvankelijk ging dit verder zonder problemen. Begin mei 2018 kreeg ik een melding op mijn Samsung A5 2017 telefoon dat de Samsung Gear app bijgewerkt moest worden. Dat heb ik gedaan en sindsdien werkt de verbinding tussen de telefoon en het horloge niet meer. Oorzaak is dat de bijbehorende app blijft “hangen” tijdens de installatie op de telefoon. Daardoor kan ik de smartwatch niet meer gebruiken zoals het bedoeld is. Het horloge is nu slechts te gebruiken als een simpel digitaal horloge.
Ik heb contact gezocht met Samsung voor een oplossing. Ik heb zelf gezocht op internet en op de community van de site van Samsung. Dit heeft niet geleid tot een oplossing van het probleem. Resetten ne terug zetten naar fabrieksinstellingen werkte niet. Ik heb tot drie keer toe gegevens en foutrapportages, op verzoek, doorgestuurd. Ook bezoek aan het servicepunt gaf geen oplossing. Daar kwam men tot de conclusie dat het aan de Samsung Gear applicatie ligt en dat er niets anders gedaan kan worden dan afwachten op een update. Daar is nu al ruim 3 maanden het wachten op en al die tijd kan ik niets met mijn dure smartwatch van uw bedrijf.
Het zoek op internet leerde mij wel dat ik niet de enige ben. Dagelijks sluiten zich mensen aan die hetzelfde probleem hebben en ook aan hen wordt geen oplossing aangeboden. Zelf geven wij aan dat het terug zetten van de wel werkende versie van de applicatie een tussenoplossing kan zijn. Hier wordt echter niets mee gedaan.
Ook wereldwijd is dit probleem aanwezig. Ik moet helaas constateren dat Samsung deze klanten allemaal op respectloze wijze in de steek laat. Contact met het bedrijf geeft alleen maar de mededeling: “Het probleem is bekend. Er wordt aan gewerkt. U moet gewoon afwachten”. Op dinsdag 14 augustus 2018 kwam de melding dat er een update van de Samsung Gear app was. Hoopvol is die update geïnstalleerd en teleurgesteld moet de conclusie getrokken worden dat het probleem blijft bestaan. Alleen de naam van de applicatie is veranderd. Was het eerder de Samsung Gear app, nu is het de Galaxcy Wearable app. Na ruim 3 maanden heb ik dus nog steeds een simpele digitale horloge van Samsung voor de prijs van 400 euro.

De bezint eer gij aan een Samsung product begint !

Pluspunten

• mooi robuust horloge

Minpunten

• slechte verbinding met mobiel
  • geen supprot van klantenservice