Garmin Forerunner 405 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 405 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Jan 06-09-2016

na vijf jaar nog steeds goed werkend...

Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb hem nu vijf jaar, en nog steeds werkt hij prima. Gemiddeld loop ik 2 keer in de week. Batterij gaat nog steeds goed mee. Na 1 uur hard lopen met gps staat hij op 80% batterij . Heb voor de zekerheid een batterij reserve in duitsland gekocht voor 20 euro. op youtube staat hoe je hem moet vervangen.

Pluspunten

• duurzaamheid
  • accu
  • gebruikersvriendeljkheid

Jan 27-04-2015
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb deze hartslagmeter nu al minimaal vier jaar. Hij blijft het steeds goed doen. Soms is het lastig om ''contact'' te maken met de sateliet, maar hij blijft het goed doen. Harde reset is zelden nodig. Ben blij met de aanschaf . Motiveert om te lopen, want je houdt al je afstanden bij. De website van garmin is onlangs vernieuwd. Dus ook ook mooie mogelijkheid om al je resultaten door de jaren heen te bekijken.

bodil1996 06-11-2014
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Heb hem al meer dan 4 jaar in bezit en doet het perfect!
Gebruik hem 3x in de week ! Zelfs horlogeband is nog in prima staat!
Misschien mazzel gehad!

vincent_veen 16-08-2013
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Horloge gekocht voor de combinatie van GPS en hartslag meting. Gebruik het horloge tijdens het roeien dus je zou denken dat GPS geen probleem zou moeten zijn.
Mijn ervaringen zijn heel erg verschillend, soms werkt het perfect maar ik heb ook regelmatig problemen zoals:
- Gps werkt niet of het duur heel erg lang voordat er satelieten gevonden worden.
- De ring is een drama, vooral als het koud weer is, is bediening bijna onmogelijk.
- regelmatig stopt hij er halverwege de training mee.

Kortom het horloge is onbetrouwbaar en daarom wil ik hem niet eens verkopen omdat ik een ander niet met zo'n horloge wil opzadelen.....
Peteur 17-08-2013

Als al deze horloges dergelijke problemen zouden hebben, zouden deze dan zo populair zijn? Ben je met deze klachten terug geweest naar de winkel, want dit klinkt als slecht functionerend exemplaar.

Wat betreft de ring om hem te bedienen wordt er tijdens het sporten geadviseerd hem te vergrendelen. Ook tijdens het hardlopen zou deze bediend kunnen worden door kleding of zweet.

Ik heb de forerunner 405 sinds deze op de markt kwamen en heb er geen problemen mee. Of ik hem nu gebruik tijdens het wandelen, hardlopen, fietsen en zelfs in het vliegtuig werkt hij.

Hopelijk heb je nog garantie en kun je ermee terug naar de winkel!

Jan 18-08-2013

Ik heb het horloge nu zo'n jaar of drie. Nooit echt noemenswaardige problemen. Een enkele keer een vastloper, die met een harde reset te verhelpen was.
Twee weken geleden ben ik van Alkmaar naar Zutphen gefietst. De batterij hield het vol tot Ermelo, zo'n 130 km dus, ca 6 uur....
Goed horloge voor mij dus. Je hebt echt een misser, en ik zou ook teruggaan naar de winkel.

Tschja 16-01-2013
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Mooi vormgegeven en niet te groot horloge met veel mogelijkheden. Wel lastig in te stellen, je moet je echt inlezen.
Echter, na minder dan een kwartaal in gebruik doet het horloge niets meer. Ben nu al dagen bezig Garmin te bereiken voor een garantieclaim, maar zowel telefonisch als per e-mail lukt dit niet. Tot dusver dus een behoorlijke teleurstelling.
lauw 17-01-2013

Hoi , mijn eerste 405 was ook binnen een aantal maanden kapot, maar waar heb je hem gekocht diegeen moet dat voor jou regelen ik had hem bij een webshop gekocht en hem daarna teruggestuurd en binnen een paar dagen een andere maar moet je wel eerst contact opnemen met desbetreffende!
Succes ermee hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

MaartR 06-07-2012
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

De Forerunner 405 heb ik nu een paar weken in bezit. Het is een mooie horloge met veel functies. De eerste week heeft ie het erg goed gedaan, de GPS was super nauwkeurig (vergeleken met de GPS op de smartphone). Het is in het begin even wennen de bezel, maar daar was ik zo aan gewend. Tijdens een training regende het een beetje waardoor de bezel niet meer te bedienen was. Ook met mountainbiken (droog weer) lukte het me moeilijk om de bezel te bedienen.
Na een week kwamen de eerste mankementen, het lampje begon uit zichzelf te knipperen. Tot begin van deze week (na 1,5 week in bezit te hebben) heeft het horloge het goed gedaan. Het begon bij het opladen, de horloge piepte om de 10/20 seconde ook nadat het uit de oplader gehaald was. Na een dag sprong de horloge zo nu en dan weer aan en zat er soms meer dan een uur tussen dat hij aan of uit was. Heb daarna een paar keer een harde reset uitgevoerd, maar bleef aan en uit gaan. Op dit moment gaat het horloge helemaal niet meer aan, af en toe zie je een streepje op het scherm, maar meer ook niet.
Na al die positieve reviews had ik gehoopt een goede aankoop gedaan te hebben, maar helaas heb ik niet getroffen met mijn horloge...
De horloge wordt nu opgestuurd naar Garmin ter reparatie of vervanging.
Ik had hem gekocht via Dealbird.nl, en er mag wel gezegd worden dat ze snel en adequaat reageren als je ze een mail stuurt.
anne2012 08-07-2012

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen? Ik wilde namelijk ook bij dealbird een 405 kopen.Ik hoor graag meer, succes!
mvgr anne

MaartR 09-01-2013

Heb de Forerunner na een paar weken teruggekregen, de oude hebben ze ingewisseld voor een nieuwe versie. En deze heeft het tot nu toe perfect gedaan, geen problemen met navigeren als het nat of koud is! Wat dat betreft had ik het niet getroffen met de eerste versie, maar nu ben ik er erg tevreden mee!

bencent 29-11-2011

---------Update review, 29-11-2011---------
Ik ben over de bank genomen tevreden over 405HRM, ik heb de 405 nu 3 jaar en het is toch wel een leuk apparaat. Gebruik het bij hardlopen, fietsen en autorijden( voor de juiste snelheid te bepalen
Ook leuk in de trein( HSL !!) en zelfs in een vliegtuig( bij dat laatste werkt de garmin software niet correct, wel bij TC, daar staat alles perfect op.TIP tijdens de vliegreis bij het raam, regelmatig op STOP drukken, en om de zoveel tijd even aanzetten. Je ziet de route, de startsnelheid e kruissnelheid, de hoogte, alleen op de TC !

Nadeel de batterij loopt in kwaliteit achteruit, na 3 jaar nog maar 3 uur GPS.
Vervanging bandje: tip kopen in LasVegas bij GPSCITY,
kostte maa $15,- + $1,45 porti

Je kunt prestaties met elkaar vergelijken, mits je maar consequent bent met naamgeving. Maak voor jezelf vaste termen waar je bent geweest.

Inmiddels zijn er nieuwe modellen nieuwe nummers, hopelijk bevatten deze goede verbeteringen, de 405 die ik heb vind ik nog steeds te gek.

----------1e review, 29-8-2010-----------
de 405 is een geweldig horloge

Ik moet wel zeggen dat je heel lang en intensief bezig mee moeten zijn,om de vele kneepjes te ontdekken. Eerlijk gezegd zijn de handleidingen foutloos, maar in het gebruik loop je tegen gekke dingen aan:
Ik noem maar eens wat: bij goed weer heb je kort mouwen aan,maar zo in december wanneer het ineens 8 graden is loop je al snel met langen mouwen of een jasje.
En dan schuurt het jasje langs de ring, je hebt dan nog niks in de gaten, je hoort wat piepjes.. maar je rent door en ja hoor plotseling gaat de 405 op tilt.Weg resultaten..hoe kan dat nou toch denk je al rennende.Je komt er niet op
Het staat in de handleiding dat je ring kunt vastzetten...
Met andere woorden alles staat maar die tip bij lange mouwen.. zou je daar echt aan denken?
En dat is maar een van de voorbeelden.

Denk nou niet dat ik de 405 hiermee 1 punt tekort wil doen, integendeel.

Tip"oefen altijd en overal in de auto( naast de bestuurder !) in de trein op de fiets, probeer van alles.

Een van de grapjes is dat je de snelheid kunt meten in alle soorten voertuigen( vliegtuig nog niet geprobeerd)

Let goed op als je de GPS inschakelt: het kan soms minuten duren voor de satellieten wakker worden. En dat net voor de race begint,gaat de 405 in zijn ruststand..Weg verbinding.

Om tenslotte te eindigen met de grootst mogelijke complimenten over de mogelijkheden en de waanzinnige software van Garmin en de TC extra's

Je kunt ook je vrienden en familie laten zien wat je hebt gepresteerd, de gelopen route schitterend zichtbaar op magistrale kaarten en Google earth

Na bijna 2 jaar 405 ben je nog steeds bezig met alles te ontdekken en in gebruik om te zetten.

Je waant je echt in SF
Jan 08-01-2013

ik ben het helemaal met deze review eens!
dit is een goede beschrijving van de gps
na 3 jaar nog steeds tevreden
Jan

Walliebal13 19-11-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405

Hier een update van mijn eerdere review. Na een crossloop in Hoorn op advies van Garmin de Forerunner gereset. Van de geregistreerde afstand klopte weinig en de route was ook bizar. Nu liep ik in het park door redelijk dicht begroeid terrein. Dat zal de satellietonvangst wel flink hebben verstoord. Het cijfer voor betrouwbaarheid heb ik daarom verlaagd. Vermoedelijk zal de nieuwe FR 610 het beter doen wat dat betreft.

RunningGert 30-10-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb de forerunner 405 ruim 2 jaar. Gisteren had ik geen beeld meer en de oplader deed het ook niet meer. Dat schijnt vaker voor te komen. De garantie is voorbij en reparatie is duur. Ik heb erg veel plezier gehad van het horloge, maar een 'levensduur' tussen de 2 en 3 jaar is wel erg kort.
pollewops 07-09-2012

RunningGert heb je hem laten repararen ?
De mijn heeft hetzelfde symptoom

Walliebal13 01-08-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405

Ik gebruik de forerunner altijd (fietsen en lopen) dus heb hem nu al zeer veel keren gebruikt.
Nadelen:
-Sattellieten vinden duurt soms (te) lang
-Snelheid weeregevn met vertraging. Vooral gemerkt op de fiets wanneer snelheidsverschillen soms groot zijn. Bv, je rijdt 30+ km en stopt plots. Terwijl je al een tijdje stilstaat zie je de snelheidsindicatie lamgzaam naar 0 lopen. De Dakota/Edge heeft hier veel minder last van.
-Snelheid gaat soms een eigen leven leiden. Dan loop je met een gelijkmatige snelheid en varieert de weergegeven snelheid van 6 naar 8 naar 20 naar 11 etc. Dit gebeurt niet heel vaak, overigens.
-Aanraakring werkt niet fijn. Vaak mis of er gebeurt niks. De 610 heeft dan ook een aanraakscherm. Garmin is blijkbaar tot de conclusie gekomen dat dit geen verbetering is geweest.
-Menustructuur niet erg overzichtelijk

Positief:
-Fantastisch om alles "op te nemen" en vervolgens je gegevens te bekijken in GarminConnect. Met ANT+ werkt het fantastisch (dataoverdracht)
-Je kunt een track invoeren en dan wijst de Forerunner je de weg (met pijlen etc). Of je je training dan ook op kunt nemen weet ik eigenlijk niet.
-Mooi compact tov de 305/310
Op zich dus een erg mooi apparaatje, maar wel met wat minpunten. Ik denk dat de Forerunner 610 wat de nadelen betreft een stuk beter is. Maar die is nu nog vrij duur.

janz 17-04-2011
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb hem via een engelse site (goedkoper) gekocht. Was benieuwd of daar nog kwaliteitsrisico's aan zitten, en dat bleek gelukkig niet het geval.
Dit is een fantastisch mooi horloge. Je zet hem aan, start met lopen en als je thuiskomt doe je het horloge af en legt het naast de pc. De gegevens worden automatisch overgeseind.
En je ziet je resultaten gelijk. ook op een kaartje
Hij kan nog veel meer, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Ronduit een prachtig ding!
janz 23-08-2012

na anderhalf jaar doet hij het nog steeds goed. De batterij duur gaat enigszins achteruit, en hij heeft een paar vastlopers gehad die ik zelf kon verhelpen. nog steeds een apparaatje waar ik plezier aan heb. er zitten voor mij alleen veel te veel functies op. ik gebruik de snelheidsmeter, gps en hartslag en sla de routes met info op dmv de garmin site en sporttracks, een app.

janz 08-11-2011

op ebay heb ik heb hem gekocht

Oend 31-10-2011

Misschien aardig voor andere geïnteresseerden om de Engelse site te vermelden waar je hem hebt gekocht??

decaboot 28-12-2010
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Het enige minpuntje misschien is de levensduur van de batterij wanneer de GPS aan staat (max 8 uur). Best is om de discipline van herladen na gebruik aan te leren. Maar dit vind ik dan ook het enige minpunt. Dit is een uurwerk met veel mogelijkheden. Aanrader.

Joris uit Breda 29-09-2010
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Wat een fantastisch sporthorloge! Ik heb hem gebruikt bij de voorbereiding voor de halve marathon. Progressie is goed te monitoren en GPS werkt perfect. Na de training wordt de data draadloos naar je computer gestuurd waarop je in een overzichtelijk programma je prestaties en route kan bekijken. Groot voordeel van het horloge vind ik tevens dat je zelf je trainingen kan samenstellen (in een programma op je computer) gebaseerd op afstand, tijd of hartslag (zone). Het horloge stuurt je door de training heen. Dit heeft me echt geholpen om veel bewuster te lopen en door te gaan op momenten dat ik anders zou afhaken. Dit horloge kan ik alle serieuze hardlopers aanbevelen.

stefankuijken 26-09-2010

-----------Update review, 26-9-2010----------
Zoals beloofd na 1 maand opnieuw een review. 21x gebruikt en tot volle tevredenheid. Afwijking in de door de GPS gemeten afstand bedraagt 20-100 meter over een afstand van 9 km. Bij langere afstanden heb ik geen data verzameld. Flipperen van de HF zoals vaak bij Polar (in mijn geval de RS300x sd) plaatsvindt is bij mij nog maar 1x voorgekomen, oorzaak lag in onvoldoende vochtig hebben van de HFmonitorsensoren. Gebruiksgemak en bediening zijn ongeëvenaard. Prijs-kwaliteit idem, zag van Polar bijv ook een horloge met GPS inside maar kost circa €500,- terwijl de Garmin forerunner 405 hr nu voor €231,- te koop is! Heb nog geen trainingsschema's ingevoerd omdat ik dat zelf niet prettig lopen vind, kan dat dus niet beoordelen. Het laden van de gegevens in de comp/laptop gaat super eenvoudig en snel. Je krijgt echt goed inzicht in wat er gebeurt en kunt daardoor veel gerichter trainen maar hebt ook veel beter zicht op je (on)mogelijkheden tijdens de aanstaande wedstrijd! Kortom: nog steeds erg tevreden en kan het iedereen die hardlopen leuk vindt en er wat meer van wil weten aanraden!

------------1e review, 21-8-2010------------
Net in bezit maar dit is nu de Rolls Royce onder de HFmeters. Vorige was een RS Polar 300x sd. Dat is een dafje. De Garmin heeft een ongelooflijk plezierige en gemakkelijke interface. Zeer veel mogelijkheden en veel gemak. Tijdens het lopen word je geïnformeerd hoelang je over 1 km (instelbaar) hebt gedaan, je kunt trainingsvormen, de schermen die je tijdens je training wilt zien en nog veel meer lekkers zelf instellen. Een verademing. De GPS vindt de satellieten snel en je bent vlot thuis in die mooie interface. Een punt van mijn interesse gaat nog wel uit naar de snelheidsmeting. Heb vanochtend heen 3 km en terug 3 km gelopen. Gevoelsmatig was mijn snelheid nagenoeg gelijk echter de satellieten maten 1 minuut verschil per km.... Dat vertrouw ik nog niet helemaal en ga dat natuurlijk de komende tijd testen. Ben wel erg in mijn sas... ben aan het trainen voor de marathon en dan is dit instrument van geweldig gemak en nut. Ook voor de wedstrijd zelf. Ga over een maand opnieuw een review insturen... dus keep you posted.

Esp 08-02-2010
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Na een maand 3x per week dit sporthorloge gebruikt te hebben, ben ik zeer positief over dit product.

Ik train 3x per week: 1x duurloop van zo'n 11km, 1x een baantraining intervallen en 1x een lange duurloop van zo'n 15 tot 20km. In alle soorten trainingen bevalt dit horloge. Ik kan er goed mee uit de voeten. De gegevens worden na de training automatisch weggeschreven op mijn laptop, zowel op de harde schijf, als op internet. De extra mogenlijkheden op de Garmin site, zijn erg leuk!

Hier voor trainde ik met een Polar, een simpel aparaat. De Polar is iets overzichtelijker en bedienen is eenvoudiger. Deze Garmin is, vooral in begin erg ingewikkeld. Eenmaal ingesteld en na een paar keer nazoeken heb ik het onder controle. Eigenlijk is het erg simpel, als je het een paar keer gedaan hebt.

Vooral de prijs/ kwaliteit verhoudig vind ik goed. Het horloge kost zo'n 250 euro en de Polar was 120 euro. Als je ziet wat je er 'meer' voor hebt, dan vind ik de Garmin niet duur.

Enkele nadelen:
Je moet wel aan denken de accu op te laden als je gaat trainen. Ik heb daar een schakelklok op gezet zodat ik iedere keer met een volle accu ga trainen.
Ook een nadeel is dat je er geen fatsoenlijke nederlanstalige handleiding bij krijgt. Deze heb ik zelf moeten printen; beetje lullig.

Marvin1974 14-05-2009
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik was als beginnend hardloper al een tijdje aan het orienteren op een sporthorloge waarmee ik tijd, snelheid en afstand kon meten. De GPS functie maakt het apparaat echter een stuk duurder dan een footpod. Toch leek het me beter om iets meer geld uit te geven en daarmee te kiezen voor nauwkeurigheid en gebruiksgemak. De 405 heeft een geintegreerde GPS unit en dat is een pré ten opzichte van andere merken. Mijn ervaring met Garmin autonavigatie (zeer goed) deed mij uiteindelijk kiezen voor Garmin. Ik heb niet gekozen voor de 305 omdat ik die lelijk vind. Je kunt 'm niet in het dagelijks gebruik dragen, tenzij je het leuk vindt om met een mini-computer look-a-like om je pols te lopen op kantoor. Dat deden we in de jaren '80. Toegegeven, de grafische mogelijkheden van de 305 vind ik niet terug op de 405, maar dat is dan maar zo.

De USB-dongle van Garmin installeert heel eenvoudig en als je de ANT Agent software laat draaien dan pikt de dongle netjes alle nieuwe trainingsdata van de 405 op en stuurt ze naar Garmin Connect (wel zelf eerst een account aanmaken aldaar). Werk je liever met SportTracks, dan moet je zelf even klikken op 'importeer data van 405' en de rest gaat vanzelf.

Tijdens het sporten is het handig om de ringbediening uit te schakelen omdat je dan niet de kans hebt om per ongeluk andere schermen of menu's in beeld te krijgen. Uitschakelen is heel eenvoudig door beide externe knoppen gelijktijdig in te drukken. Hiermee kan je ook ontgrendelen. Sta je tijdens je training even stil, dan treedt AutoPause in werking, maar je kan natuurlijk ook zelf de timer pauzeren. Mocht je namelijk even gaan wandelen om op adem te komen, dan wil je misschien niet dat deze meters ook in je totaal worden meegeteld. AutoPause houdt hier geen rekening mee en zal de timer weer activeren zodra je in beweging komt.

De ringbediening is wat lastig, maar wel innovatief. De ring zelf draait niet maar op de Noord, Oost, Zuid en West kant van de ring zitten de touch-punten die, als je ronddraaid met je vinger, een bewegingscombinatie vormen en het ronddraai effect veroorzaken. Je kan de gevoeligheid instellen op Hoog, Middel en Laag. Ik heb zelf gekozen voor Laag, maar dan reageert de ring soms niet en moet je het een paar keer proberen. Als je de bediening combineert met de externe knoppen, dan krijg je er al snel handigheid in.

Het navigeren via GPS op het schermpje vind ik persoonlijk niet zo makkelijk werken. Ik krijg de indruk dat je hemelsbreed naar je bestemming wordt geleid. Ook de afstand van tot je bestemming wordt hemelsbreed in kilometers weergegeven. Er wordt geen rekening gehouden met het wegennet en geeft daardoor een vertekend beeld van de daadwerkelijke afstand tot je bestemming. Dit zou een welkome aanvulling zijn. Maar misschien doe ik wel iets verkeerd of is het een instelling die ik niet ken. Tips en adviezen zijn welkom.

Al met al ben ik, na een kilometertje of 70 testen, zeer tevreden of de 405. Hij zal me de komende maanden/jaren nog een hoop plezier gaan geven en bijdragen aan mijn duurloop ontwikkeling. Als de software ontwikkelaars nu ook nog wat meer online functionaliteiten ontwikkelen (wat betere overzichten, rapportage mogelijkheden, combineren van data), dan is dit horloge onmisbaar voor elke hardloper.

pompoen2 25-02-2009
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405

Ik heb de 405 nu een paar weken en ben er zeer blij mee. Ik vind hem makkelijk te gebruiken en in combinatie met sporttracks krijg je een goed overzicht van de trainingen.Het beeldscherm is erg duidelijk je bedient het apparaat via de ring. Net als bij een I-pod.

Betrouwbaarheid en duurzaamheid weet ik natuurlijk nog niet.

Filip 405 14-01-2009
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Aangekocht toen het toestel op de markt kwam. Nog steeds ben ik eraan verknocht. zonder de forerunner 405 ga ik niet sporten. Rondjes lopen, intervaltrainingen, joggings meedoen. Naar al deze evenementen ben ik in 1 minut klaar met mn instellingen. Als we op training tijd of afstand lopen of we doen interval op de piste of erbuiten. Steeds kan ik de gewenste tijden, afstanden instellen. Of starten zonder instellellingen, de forerunner houdt de ronden, rondetijden, afstand wel bij. Met drie schermen, per scherm max 3 gegevens, kan ik alles wat relevant is aflezen. Na training kommen medesporters steeds de geg. opvragen (afstanden,tijden, ronde tijden,...). Met de bijhorende kadanssensor voor de fiets, ben ik continu met de gewenste trapfrequentie aan het sporten. Kom je thuis is de fun nog niet over, in 2 minuten zijn de gegevens overgeplaatst naar de PC, Google earth geladen, met een totaal overzicht van de geleverde prestatie waar ook ter wereld. Ik gebruik de forerunner eveneens op de motor bij zowel rondritten als op circuit. Een hoge prijs maar een deftig toestel met vele mogelijkheden (ik moet nog een paar mogelijkheden uittesten). Nog geen seconde spijt van de aankoop.
Martijntje1978 19-01-2012

hoi mooie review, zit er ook een stopwatch functie op? dat wanneer je bijv 400 mtrs loopt je steeds kan starten bij vertrek en afklokken als je dat punt gepasseert bent?

ferry K. 07-11-2008
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb de Forerunner 405 nu een aantal weken in bezit.
En ben er nu al helemaal in thuis.
Met Garmin connect kun je automatisch een eigen logboek
maken (dit is niet mogelijk met de 305).
De GPS & Hardslagfunctie is top.
Op dit moment heb ik de Forerunner 405 ingesteld op een kilometer, dus krijg ik elke kilometer een signaal,
dat ik de tijd kan aflezen.

De innovatieve aanraakrand
moet je even leren mee om te gaan

Ik heb veel horloges uitgeprobeerd, maar dit is wel een topper.

Forerunner 305 30-09-2008
Geschreven voor: Garmin Forerunner 405 zwart

Ik heb de 405 een paar dagen uitgeprobeerd. Hiervoor had ik een 305. Ben weer snel terug gegaan naar de 305. Bij de 405 schijn thet niet mogelijk te zijn om tijdens een wedstrijd/training een signaal af te laten gaan op een ingestelde tijd. Voorbeeld elke kilometer een signaal is dus niet mogelijk. Ook het kaartje is niet aanwezig op de 405. Kortom in mijn ogen minder functies dan de 305. Wat wel positief is, is dat je het percentage van je HRmax kan aflezen.
Ook de bediening is erg wennen.