Garmin vívoactive wit

• Test panel 8,6 jun 2015

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin vívoactive wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

altenburg86 29-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Draagt er prettig en heeft veel functionaliteit om optimaal te ondersteunen tijdens het sporten. Geeft daarna veel inzicht in je prestaties.

MCKempff 25-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Voor mij is het horloge ideaal omdat ik meerdere sporten beoefen. Hardlopen, golfen en wandelen het meeste en in de wintermaanden ook zwemmen. Nu heb je 1 horloge die t allemaal kan én ook nog notificaties kan weergeven van je smartphone. De eigen GPS is super zodat je ook zonder gsm kunt hardlopen. Het gebruik is intuïtief en door down te loaden apps en horlogevarianten geef je het een persoonlijke tint. Accugebruik is ook echt een plus. Slechts éénmaal per week laad ik m bij en da's ruim voldoende.
Is er dan ook een nadeel? Ja, het design. Het horloge is erg dun wat fijn is. Maar de looks laten je terugkeren in de jaren 80. Dan vind ik een rond design wat mooier.
Ook het synchroniseren gaat niet altijd automatisch (HTC one m8). Dan moet ik weer even op telefoon en horloge verbinden en is t opgelost.

Prijs kwaliteit is echt super vanwege de veelzijdigheid. De ontvangen notificaties zijn ook super omdat je je gsm op stil kunt zetten en in een oogopslag op je pols kunt zien wat er aan de hand is.

Kort om ik kan m alleen maar aanprijzen.

Marije1001 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Pluspunten:
- zit prettig en is vrij stijlvol, ook voor vrouwen. (niet te groot)
- veel mogelijkheden wat betreft metingen, je kunt er met veel sporten goed gebruik van maken.
- leuk dat er smartwatch functies op zitten, maar ik maak er niet zoveel gebruik van omdat het via bluetooth gaat en mijn telefoon daar te snel van leeg loopt.
- vooral via desktop mooie statistieken terug te vinden over je activiteiten en je slaap.

Nadelen:
- Menu is niet zo intuitief, ik denk dat dat beter kan.
- Ik kan tijdens racefietsen niet tegelijk mijn hartslag en snelheid laten weergeven, terwijl ik dat juist het meest interessant zou vinden.
- jammer dat hartslag meten alleen via de hartslagband kan, ik had het leuk gevonden als dat geintegreerd was in de vivoactive zelf.

marije 12-09-2016

Helemaal vergeten te reageren, maar direct na je tip gedaan en het hielp enorm! Nog bedankt!

Ik ben hier opnieuw omdat mijn bandje na een jaar en 3 maanden toch wel echt behoorlijk afgedragen is. Er zitten diepe scheuren in de binnenkant, waardoor ik wel weer een nieuw bandje moet kopen. Vind ik wel jammer!

Jasja71 09-07-2015

Beste Marije1001,

Je kunt de gegevensvelden aanpassen naar jou smaak! Betekent dus ook dat je hartslag én snelheid in 1 veld kunt laten zien, samen met bijvoorbeeld de verstreken tijd. Als je een activiteit kiest kun je daarna door op de 3 streepjes rechtsonder te drukken de gegevensschermen aanpassen!

Veel succes!

Groet, Jasja.

Dannyh070 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

De vivoactive nu een maand in mijn bezit. Ik gebruik de sporthorloge met name voor het hardlopen, wandelen en wielrennen. Hij is makkelijk in gebruik en het menu is makkelijk te bedienen.
Je kan op het horloge diverse sportapps downloaden, zo heb je voor een ieder wat wils.
Hij is voorzien van ingebouwde gps die nauwkeurig je afstand etc meet. Beeldscherm is makkelijk schoon te houden en is in de zon goed leesbaar. Hij is compatibel met je smartphone waarin je met connecten je prestaties kan bijhouden. Hij wordt geleverd met een oplader die makkelijk in gebruik is.
Batterijduur is ook goed na intensief gebruik heb ik er twee weken mee gedaan. Hij is ook redelijk snel opgeladen. Het is zeker een aanrader voor de sportliefhebber.

judith1987 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Ben erg tevreden over dit horloge, heb er ook veel leuke reacties op gekregen. Qua functionaliteiten ontbreekt er niets. Je kunt het horloge makkelijk aanpassen aan je eigen behoeften. Hij is makkelijk te bedienen en simpel in gebruik. Ik miste een uitleg met de functionaliteiten in de verpakking, maar deze zijn makkelijk online te vinden. De store mag nog wel iets mooier gemaakt worden en wat duidelijker, maar het horloge is top! Echt een aanrader.

rschim 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

De Garmin vivoactive is een zeer compleet horloge dat meerdere functionaliteiten combineert. Mensen zeggen wel eens, hé wat leuk een golfhorloge of hé wat leuk een smartwatch. Nee, het is beide en nog veel meer. Golf, hardlopen, zwemmen, fietsen, stappen tellen en het is ook een smartwatch. Ik heb het nog niet eerder gezien.
Ook de gemakkelijke connectie die je kunt maken met een myFitnessPal account is ideaal. Dan hoef je je activiteiten er niet meer met de hand in te zetten!

Het enige minpuntje is dat de connectie met mijn telefoon af en toe verloren gaat en dat het soms lastig is om die terug te krijgen. Dat is jammer, maar als de connectie er weer is, gaat ie weer een tijd mee.

Bij gewoon dragen is de batterijduur zeker 2 weken. Als je wat fanatieker gaat sporten, wordt het iets korter (ongeveer een week), maar ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad!

Ook als vrouw is het een prima horloge om dagelijks te dragen naar kantoor etc. En bij het sporten past het natuurlijk helemaal goed.

knarfd 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Door het gebruik van de Vivofit, meer dan ooit bewust van het belang van bewegen. Door een persoonlijk doel in te stellen, werkt het zeer triggerend om meer te bewegen

NielsSimons 24-06-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Het is een mooi horloge dat alle juist functionaliteiten bezit die ik nodig heb bij het hardlopen. Ik ben me door de activiteiten tracker beter van bewust dat ik meer moet bewegen gedurende de dag

revo11 13-04-2015
Geschreven voor: Garmin vívoactive zwart

Laat ik beginnen met te stellen dat ik een slechte relatie heb met electronica; zelfs dat ene Apple apparaat dat ik ooit kocht was een DOA en van mijn LED TV moest na drie maanden het complete moederbord worden vervangen. Maar de Vivo Active is toch wel de tobber onder de tobbers; na drie weken loopt de batterij in een dag van 100% naar 0% met kantoor werk en anderhalf uur sporten, de bluetooth verbinding werkt alleen als ik het toestel eerst in Garmine Connect verwijder en weer compleet opnieuw zoek, het apparaat reset zich soms spontaan als ik een app start, de HRM slaat over (tenminste, ik hoop dat het de meter is) en ik weet niet waar de binnenfietsen app voor is bedoeld, maar voor RPM/Spinnen werkt het iig niet.
En dan heb ik de nieuwe firmware 2.6 er al opgezet.

@GARMIN: PLEASE GET YOUR ACT TOGETHER AND DELIVER DECENT SOFTWARE.

revo11 10-08-2015

Na ruim vier maanden en vele firmware versies (3.10 inmiddels) verder begint dit alsnog een prima aankoop te lijken. De batterij gaat nu drie dagen mee, ik heb een bijpassende cadans- en tempometer op de racefiets gemonteerd, de bluetooth connectie werkt meestal direct en Garmin Connect synchroniseert direct door naar Strava. Op kantoor geeft dit horloge aan wanneer het tijd wordt voor wat beweging en de GPS is sowieso een welkome aanvulling op Strava. Tegelijkertijd komt er steeds meer functionaliteit beschikbaar. Tevens ben ik verrast door de uitstekende leesbaarheid van het scherm in de volle zon. Zelfs de kuren van Garmin Express voor de Mac lijken opgelost met de laatste update.
Hopelijk houdt Garmin deze verbeteringen nog even vol.