Pebble Time zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pebble Time zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Parcol 30-08-2016

Fijne smartwatch, helaas niet water resistant gebleken

Geschreven voor: Pebble Time zwart

Heb de Pebble Time 14 maanden met veel plezier gebruikt. Gekocht bij Pebble zelf via de Kickstarter actie.
Positief aan de Pebble zijn het gebruiksgemak, het draagcomfort en de lange accuduur. Het is uitpakken, de app instellen op je smartphone en binnen no time heb je een werkende Pebble. Het instellen ging redelijk eenvoudig zonder een handleiding te raadplegen. Het wijst zichzelf. Het horloge zit lekker om de pols en irriteert de huid niet. Je merkt niet dat je hem om hebt. Bij mij varieerde de accuduur tussen de twee en vijf dagen. Dit is redelijk afhankelijk van de apps die je op de Pebble zet. Heb je een app die veel scherm veranderingen veroorzaakt dan gaat de batterij minder lang mee. Uiteindelijk heb ik alle fancy apps eraf gegooid en ben ik gegaan voor de langere accuduur.

Ik heb mijn Pebble gebruikt zowel met een Android telefoon als met een iPhone. In combinatie met de iPhone mis ik de mogelijkheid om vanaf de Pebble te reageren op bijvoorbeeld een Whatsapp bericht. Iets wat met een Android toestel wel mogelijk is. Er kan wel gereageerd worden op een bericht, echter wordt er dan een sms gestuurd naar de afzender in plaats van een Whatsapp bericht terug. Dit is onhandig. Hier schijnt aan gewerkt te worden door Pebble dus misschien komt dit nog. Alhoewel ze hier al anderhalf jaar mee bezig zijn.
Ik heb begrepen dat Apple deze functionaliteit niet vrij geeft aan derden en dat Pebble via omwegen probeert om toch deze functionaliteit aan IOS gebruikers aan te bieden.

Helaas is er voor mij vroegtijdig een einde gekomen aan mijn Pebble. Hij blijkt toch niet zo goed tegen water te kunnen als Pebble zegt. Na een kort stukje zwemmen in een ondiep zwembad was er condens zichtbaar achter het glas en hielt de Pebble op met functioneren. En dit gebeurde natuurlijk net buiten de garantie.
Dus als je er één koopt, hou hem dan binnen de garantie periode eens onder water om te kijken of hij er tegen kan. Of beter, hou hem droog om er het langste plezier van te hebben.

Ik sta nu voor het dilemma of ik weer een nieuwe Pebble koop. Of ga ik toch voor een Apple watch waarmee je wel normaal vanaf het horloge op berichten kunt reageren. Het prijsverschil is wel erg groot en de batterijduur van de Apple watch kan niet tippen aan die van de Pebble. Even de Apple Watch 2 afwachten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Draagcomfort
  • Accuduur

Minpunten

• Niet water resistant

4ever2 03-05-2016

beste smartwatch tot nu toe

Geschreven voor: Pebble Time zwart

pluspunten:
- lange batterijduur (~5 dagen)
- scherm continu aan
- lichtgewicht, draagt erg prettig
- waterdicht / in en onder water te gebruiken door knoppen
- android / iphone ondersteuning (android biedt meer functies)
- ideaal bij sporten (bv runkeeper)
- heel veel (gratis) watch-faces beschikbaar, waardoor je elke dag een ander horloge om kan
- diverse (gratis) handige programmaatjes, bv om muziek op je telefoon mee te bedienen, work-out programma, navigatie, buienalarm etc.
- alle (telefoon)notificaties komen binnen op je scherm
- stappenteller en slaaptracker
- microfoon voor bv boodschappenlijstje
- goede helpdesk / ondersteuning
nadelen:
- (nog) geen Nederlandse ondersteuning microfoon (tekst moet dus in Engels)
- contrast is vrij laag zeker bij minder licht en bepaalde kleurcombinaties) - dit is minder dan bij de originele zwart/wit pebble
- rand is krasgevoelig
- scherm is lang niet zo helder als bij andere smartwatches / telefoons

Wilupe 12-01-2016
Geschreven voor: Pebble Time zwart

De Pebble steel voldoet 100% aan mijn verwachtingen.Ik gebruik 'm in combinatie met de IPhone 5c en de "samenwerking" verloopt prima!Ik moet 'm gemiddeld eens in de 4à5 dagen opladen. Zoals gezegd ik ben er zeer tevreden mee.Ik vind de prijs kwaliteit verhouding zeer goed.

Edwin_vB 02-01-2016
Geschreven voor: Pebble Time zwart

De Pebble Time -Round, in mijn geval, is een smart watch die er niet zo uitziet. Hij is rond, als een gewoon horloge, en kan een watch face hebben als een gewoon horloge. Hij heeft ook een vergelijkend gewicht. Als zodanig zeer stijlvol. Alle apps op je telefoon die in de bovenbalk een melding achterlaten, geven ook een melding op je horloge. Dat kan zelfs een aankomende regenbui zijn. En ook alle social media-apps. Je bedient ook de meeste audio-apps. Sommige betaalde apps maken het allemaal wel heel mooi en makkelijk. Dan navigeer je via je telefoon en Google Maps, maar toch op je horloge. Doordat het horloge vrij klein is, is het niet zwaar. Het draagcomfort is hoog. Ik vind het persoonlijk niet prettig om 's nachts een horloge te dragen. De slaapmeldingen heb ik dus uitgeschakeld.
De kast is van geborsteld staal met een plat scherm, zonder "touch". Dat zorgt ervoor dat een kleine batterij voldoende is voor een ruime dag aan power. Door het e-ink scherm is altijd de scherminfo af te lezen. Als het aan staat, staat het toch uit. Er is alleen stroomconsumptie bij verandering van het scherm. Een secondewijzer op een watch face is dus niet zo handig.
Verder is het horloge niet merkgebonden en is de software open-source. Dat wil zeggen dat iedereen een face of app zou kunnen maken en deze aanbieden aan de community. Het horloge is te koppelen aan iPhones en Androids, nog niet aan Windows-phones. Misschien komt dat nog (?).
Het bedieningsgemak met de vier knopjes is goed. Het is even wennen, maar het werkt fantastisch. Alle programmeurs moeten zich houden aan de conventies en doen dat ook (imho).
Conclusie: het is een (h)eerlijk hebbeding. Precies wat een mooi horloge moet zijn. Naast functioneel.

Joep C 25-12-2015
Geschreven voor: Pebble Time zwart

Werkt perfect voor een alleszins acceptabele prijs. Mis hem direct als ik eens een ander horloge om hem. Dat je scherm altijd werkt is een groot pluspunt.

Frank 25-12-2015
Geschreven voor: Pebble Time zwart

De lange accuduur is wel het voornaamste. Als je een paar dagen weg gaat hoef je geen accu mee. En savonds hou je hem om in bed, waardoor je hem als wekker kan gebruiken. Ik heb er ook mee gezwommen, met een speciale app telt hij je baantjes. Heel praktisch allemaal.