Samsung Gear 2 oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear 2 oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Lady2012 23-06-2015
Geschreven voor: Samsung Gear 2 zwart

ik heb de Gear 2 nu ongeveer een maand en ik ben er dik tevreden mee.ik ben er achter gekomen dat hij niet helemaal functioneert met de samsung A3 ondanks op mijn telefoon android 4.4.4 kitkat heeft emailen andere berichten krijg ik gewoon door alleen het weersverwachting werkt niet. misschien als de nieuwe update komt ( 5.0 lolliepop)
maar verder werkt hij prima

Jan Celica 18-09-2014
Geschreven voor: Samsung Gear 2 zwart

Een van de mooiste gadgets op dit moment. Het werkt in combinatie met de Galaxy S5 uitstekend. Binnenkomende email kan zo vanaf de horloge worden gelezen. Inkomende gesprekken of uitgaande gesprekken zijn geen probleem. De mensen aan de andere kant van de lijn horen dan ook niet het verschil. Alleen in een rijdende auto is het niet altijd goed verstaanbaar. Het is een mooi luxe ogende smartwatch die gezien mag worden.

MoveIt 04-05-2014
Geschreven voor: Samsung Gear 2 zwart

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor de GG2 en niet voor de GG1. Veel van de verhalen die op internet staan zijn simpelweg niet waar. In tegenstelling tot hetgeen hier in de specificaties staat, is de Gear 2 is NIET voorzien van Android, maar van een eigen Samsung OS. (naam is mij ontschoten).
Verder moet ik erbij zeggen dat ik de GG2 samen met de Galaxy Note 3 gebruik. Dit betekent dat alle berichten die op de Note 3 binnenkomen ook kunnen worden gelezen door de GG2. (Geen een uitzondering. Dus ook Whatsapp en de tegenhanger daarvan Telegram).
Hoe het berichtenverkeer met een andere Smartphone gaat, kan ik natuurlijk niet zeggen. Dus deze beoordeling is wat mij betreft alleen van toepassing op de Note 3.
Draagcomfort: Toevallig hoefde ik het horlogebandje niet aan te passen. Het paste direct perfect. Het zit goed en comfortabel. Niet anders dan een "normaal" horloge.
Functionaliteit: Een dikke 10. Alle functies zijn via de Note 3 in te stellen. De wijze waarop de klok wordt getoond (lettertype, kleur, vorm) is volledig naar eigen hand te zetten.
Met S-Voice kun je via de GG2 uit bellen. Ook is er een toetsenbordje waarmee je telefoonnummers kunt kiezen.
De camera is niet zoals de GG1 in het bandje verwerkt, maar in de body. De kwaliteit
Inkomende telefoongesprekken kunnen worden aangenomen en je bent handsfree bezig.
Kwaliteit: Het beeld is haarscherp. Heel goed te lezen. Ik ben er wel bang voor dat het glas erg krasgevoelig is. Dus ik zal trachten er voorzichtig mee om te gaan.
Het enige nadeel (als je dit als nadeel mag noemen) is het feit dat je er niet mee onder water kan.

De GG2 is dus een verlengstuk van de telefoon. De berichten die je via de telefoon op de GG2 binnen krijgt, kun je op de GG2 verwijderen, maar ze worden dan niet verwijderd op de telefoon. Je kunt de berichten ook niet beantwoorden via de GG2. Dat zul je toch op de telefoon moeten doen.
Een ingekomen telefoongesprek kun je weigeren. Via een ingebouwde sjabloon heb je direct de mogelijkheid om op te geven waarom je geweigerd hebt. Je hoeft dan alleen de juiste optie te kiezen en een SMS wordt gestuurd naar het telefoonnummer dat je hebt geweigerd.
Wellicht dat dit in een toekomstige update ook mogelijk is om via zelf gemaakte sjablonen te antwoorden op de andere berichten.
Een volledig uitgetypt antwoord op een bericht is uiteraard niet te doen op de smartwatch.

Ik ben er eigenlijk op aan het wachten dat S-Voice de Nederlandse taal ondersteunt. Dan zou het helemaal "kaasje" zijn.

Kortom: tot nu toe ERG tevreden met de GG2. Het was immers toch een gok/risico omdat er zo weinig over beschreven is, maar ik ben blij dat ik voor de GG2 heb gekozen.

MoveIt 22-08-2014

Na 3 maanden het apparaat in bezit en gebruik te hebben gehad, heb ik de GEAR 2 vandaag ter reparatie moeten aanbieden. De batterij laadde niet meer op en werd gloeiend heet.
Volgens de dealer zou het aan de batterij moeten liggen. Maar goed. Het apparaat is/wordt opgestuurd en ik zou binnen 2 weken bericht moeten krijgen.
Ben eens benieuwd.