TomTom Multi-Sport Cardio

6,9

Mr.Sony 08-07-2015
  • Product half jaar in bezit

Qua lopen: bevalt redelijk, alleen zit de hartslagmeting er wel regelmatig naast met soms extreem hoge pieken. Tijdens marathon ineens 4 hoge pieken die onverklaarbaar waren. Heb na contact met TomTom een ander horloge gekregen, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Verder geeft het horloge een te hoge hartslagfrequentie op de eerste 'koude' kilometers. Dit wordt ook door TomTom erkend en is eenvoudig te voorkomen door het horloge bv al tijdens warming-up te dragen. Qua fietsen: valt me erg tegen. De snelheid wordt met een vertraging weergegeven en dat is soms erg vervelend; terwijl je met 40 km/uur een viaduct afdaalt, geeft het horloge nog steeds de snelheid van 29 km/uur aan, de snelheid tijdens het beklimmen van het viaduct. Tevens valt de snelheidsmeting weg bij tunneltjes en wordt de meting veel minder accuraat in het bos, waar geen vrij zicht op de open lucht is. TomTom gaf aan dat deze problemen worden veroorzaakt door de relatief zwakke processor die in het horloge zit. De problemen met de vertraaggde weergave van de snelheid kan worden opgelost door een cadans- en speedsensor aan te schaffen, maar dan ben je wel weer 60 euro verder. Jammer dat het horloge als 'stand alone' niet goed functioneert.

jwiro 03-05-2015

Met de quickGPS zijn de satellieten zo gevonden. Je kan al na 3 seconde beginnen, echter wel elke week de quickGPS lijst downloaden. Dit gaat automatisch zodra je het horloge met je PC verbindt. Het hoofd display is lekker groot en de 2 kleinere velden in het display zijn naar eigen inzicht in te vullen. Hartslag meting geeft dezelfde waarde weer als mijn Polar met borstband meting.
Verder is het horloge makkelijk in te stellen, de menu's zijn duidelijk en begrijpelijk. Door de brede band is het draag comfort prettig, het horloge moet wel wat strakker zitten dan een gewoon horloge.
Zoals altijd zijn er ook minpunten.
- Als je de training hebt beëindigd is het niet mogelijk om de resultaten terug te zien op het horloge
- Er zit geen auto pauze op, dit moet je handmatig doen.
- Als je het horloge op pauze zet komt er na verloop van tijd een herstel waarde in het display. Wat deze betekend is onbekend.

ro.es 08-10-2014

Ik heb gemende gevoelens bij dit horloge. De reden tot aanschaf was hoofdzakelijk voor de cardio meting zonder borstband. Dat werkt goed. GPS wordt snel opgepakt. Maar waarom op alle afbeeldingen een zwarte display met witte info. Het display is een grijs/blauwe led die van iets betere kwaliteit is als die ik tot nu toe heb gezien. Superscherp is het beeldscherm beslist niet.

Het horloge is makkelijk instelbaar, het programma My Sports houd op een mooie manier de statistieken bij. Het klokje maakt slecht contact via Bluetooth met mijn Sony Z2 compact Android telefoon. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt. terwijl het klokje word wel herkend? Jammer want voor het sporten zou de info via een smartphone makkelijker zijn om af te lezen.

Pluspunten

Styling en comfort
My sports software

Min punten

Klokje is met €299 sterk overprijst
LCD Display is lang niet zo mooi en scherp als overal afgebeeld.
Lastige houder voor het opladen.

Ik probeer het nog een weekje met de Tom Tom en mocht hij mij uiteindelijk helemaal niet bevallen, breng ik hem terug.
Ron 09-12-2015

een usb micro aansluiting is ook niets. Ik heb een Polar RC3 met zo'n aansluiting maar die is binnen 2 jaar zo verroest dat ik het app. kan weggooien. niet meer uit te lezen en/of op te laden. volgens mij moet het draadloos.