Pebble 301BL - Reviews

Schermformaat
1 inch
Compatibel met
Android, iOS

Beoordeling op basis van 1 review

4ever2 03-03-2015 Product paar weken in bezit

Horloge aangeschaft als vervanger voor gps sporthorloge. Horloge is lekker ligt, comfortabel en waterdicht. Door het zuinige E-ink scherm is de batterij bij mij na 5 dagen nog 20% vol. Dankzij de E-ink is het horloge buiten in de felle zon nog steeds prima leesbaar. Ook de resolutie is prima (maar niet te vergelijken met de smartphone). Uiteraard is alles zwart/wit. Er zijn al heel veel apps en horloge interfaces beschikbaar via de pebble app store. Van stappenteller tot aan mini-games toe. Beperking is wel dat er maar 8 apps/watchfaces op kunnen, dus je moet een keuze maken wat je er wel/niet op wilt. Dankzij al die verschillende watchfaces kun je er een klassiek of juist heel modern horloge van maken (of je nu van Casio houdt, van Rolex of van Super Mario Bros, je vindt ze allemaal terug). Koppelen aan smartphone werkt simpel en uploaden/verwijderen van apps gaat snel en gemakkelijk. Instellen van de programmaatjes gaat simpel via je telefoon. Het is geen touchscreen, waardoor het scherm mooi blijft. Bediening gaat via de knoppen en extra licht krijg je door snel op en neer te bewegen.
In eerste instantie was horloge bedoeld voor sporten; ik gebruik runkeeper, dat de resultaten live op het scherm van de pebble toont (tijd, afstand en gemiddelde snelheid). Ook de muziek bedien ik via de pebble. Ideaal!
Daarnaast komen alle berichten binnen via de pebble, kan ik de telefoon ermee aannemen/weigeren, korte reacties op berichtjes versturen etc.
Er is ook een metalen variant (pebble steel), met een wat chiquere uitstraling, maar qua functionaliteit is deze exact hetzelfde als de gewone pebble (kost alleen ~100 euro meer). Daarnaast is er een 3e variant aangekondigd met een gekleurd E-ink scherm (Pebble time).