Polar Ignite

Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polar Ignite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeroen 24-01-2020

Sport/beweeg/slaaphorloge met GPS en hartslagsensor

Geschreven voor: Polar Ignite zwart / M|L

Polar is echt een sport/hartloopmerk. Ik had een Polar M400 met een aparte hardslagband. Die vond ik best fijn voor alleen het sporten.
De ignite draag ik nu hele dagen en geeft je ook slaapinfo en daaraan gekoppeld sportadvies. Je hebt keuzes uit heel veel sportprofielen.

Pluspunten

• geïntegreerde hartslagsensor
  • veel sportprofielen
  • Volgt beweging/slaap hele dag
  • GPS

Minpunten

• elke 3-4 dgn opladen via niet-standaard kabeltje
  • weergave tijd gaat niet soepel
  • touchscreen werkt matig

Koen 29-11-2019

Super horloge zowel voor slaap als sporten

Geschreven voor: Polar Ignite wit / S

Ik gebruik de Polar Ignite niet alleen om mn trainingen te tracken maar ook om bij te houden hoe kwalitatief mn slaap was ten op zichte van de dagen ervoor. Wat echt mooi is aan dit horloge is dat het niet alleen zegt of je goed of minder goed herstelde, het past ook de voorgestelde trainingen aan met de Fitspark functie.

Pluspunten

• licht & dun
  • lange batterijduur

Minpunten

• schermverlichting niet altijd actief

Edwin73 07-07-2019

Mooi design, onhandig in gebruik

Geschreven voor: Polar Ignite zwart / M|L

Heb dit product gekocht als upgrade van mijn Polar m430, met name omdat ik de m430 nogal lomp en lelijk vind. De m430 is dan ook het uitgangspunt ter vergelijk.

Het design van de Ignite is m.i. mooi, het horloge is niet te groot en ook lekker dun. De meegeleverde USB kabel is eenvoudig te bevestigen en klikt magnetisch vast op het horloge. Het scherm is helder en het is mooi scherp, zeker in vergelijking met de m430.

Ik heb de indruk dat de sensoren aan de achterkant van het horloge wat uitgebreider zijn dan de m430, maar wat er dan precies extra is kan ik niet vinden. Wel valt me op dat je het bandje (tov de m430) wat strakker moet doen om goede metingen te kunnen doen. GPS ontvangst is goed.

Functionaliteit: Nieuw zijn voorgestelde trainingen en sereniteit ontspanningsoefeningen, leuke gimmicks, maar in de praktijk (voor mij) iets wat ik waarschijnlijk nooit gebruik. Maar komend van de m430 is er 1 functie die ik mis op dit horloge: ZoneLock (vastzetten van je trainingszones), dit zit er dus niet op en dat is wat mij betreft een misser van jewelste. Zeker omdat je niet even makkelijk op het horloge kijkt tijdens het lopen om je hartslag (zone) te checken, tenzij je je scherm continu aan zet tijdens training, maar dat slurpt de batterij sneller leeg. Ik heb inmiddels op de Polar site gezien dat dit er officieel niet op zit, maar als je een nieuwer duurder horloge koopt verwacht je dit gewoon, zeker omdat het een functie is die gratis in de software geimplementeerd kan worden.

Verder is het de bedoeling dat je het merendeel van de functies via het touchscherm bediend, omdat er maar 1 knop op het horloge zit. Omdat de bediening niet zo responsief is als je van een smartphone gewend bent werkt dit eigenlijk niet fijn en weet je soms niet of je nu wel of niet goed gedrukt hebt of op de juiste plek op het scherm. Persoonlijk vind ik knoppen handiger, zeker als je aan het sporten bent. Weet ook niet of het touch scherm goed werkt als je druipt van het zweet of in de regen loopt.

Verder gaat het scherm automatisch uit om de batterij te sparen en aan als je het horloge naar je toe draait, maar dit werkt dan weer alleen goed als je rechtop staat (dus niet in bed) en hiervoor geld hetzelfde als de touch bediening, werkt 8 van de 10 keer goed en 2x niet en dan moet je weer op de knop drukken. Ook gebruikte ik de m430 om tijdens het windsurfen mijn snelheden af te lezen, bij de Ignite moet je het scherm altijd aan zetten om te zorgen dat dit praktisch werkt en dan is het stroomverbuik weer hoger.

Conclusie: Prima design; mooi horloge met een goed scherm. Ik heb het idee dat de hardware van dit horloge een goede basis vormt (m.u.v. het aantal knoppen) en dat er een heleboel verbeterd kan worden door uitbreidingen van de software. Touch bediening kan mij (nog?) niet bekoren en het toestel zit vol met (deels onzinnige) functies en mist de voor mij belangrijke ZoneLock functie.

Het is de keuze vorm over functie vs. functie over vorm. Vooralsnog vind ik de m430 praktischer en beter als sporthorloge, maar dat kan en kwestie van gewenning zijn, ik kijk het nog een paar dagen aan. Zoals de vlag er nu bij hangt gaat de Ignite terug in de doos naar de winkel.

• Mooi scherm
  • Prima hartslagmeting

Minpunten

• Geen ZoneLock
  • Maar 1 knop: Grotendeels touchbediening scherm
  • Afleesbaarheid scherm
  • Accuduur