Diesel Axial Gen 5 Display Smartwatch DZT2015

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Diesel Axial Gen 5 Display Smartwatch DZT2015 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

j**************@g******** 11-04-2022

Top smartwatch

Zeer mooie smartwatch, zeer robuust.
Maakt perfect verbinding met mijn iphone 11.
Wear os vindt ik zeer prettig werken googel fit ook erg dijn.
Gps werkt perfect. Ook bellen gaat prima zit een heel duidelijk
luidsprekertje in. Ook google assitent is heel prettig.
Vooral als je bv een restaurant zoekt in de stad.
Batterij eerst week ging 1 dag mee na 3 weken veel langer.
Ik heb de hartslag uitstaan en de batterij gaat nu bijna 2 dagen mee. Hartslag meter is perfect.
Opladen gaat heel snel na 45 min weer vol.
Gewoon een top watch

Pluspunten

• Robuust
  • Mooi
  • Batteriji
  • Hartslag meter
  • Google fit

Stimsle 02-02-2020

stoer design

Mooi design en past goed bij een spijkerbroek en nette blouse. het bandje van denim is wel mooi alleen wanneer je ermee zou gaan sporten lijkt het mij niet heel fris. een extra bandje erbij wanneer je gaat sporten lijkt mij dus wel handig. qua besturing op het horloge erg fijn met android. koppelt naadloos met je android telefoon en google fit account. één nadeel als je al een horloge hebt met android wear kun je problemen met syncen krijgen. Maar google kennende zal hiervoor snel een oplossing komen. je kunt verschillen de modus aanzetten wat betreft accuduur en gebruik. als je niet elke dag je horloge wilt opladen kun je hem op gebruik zetten voor weinig accuverbruik. nadeel is dan dat hij ook minder meet. Maar dat is prima als je een op kantoor zit overdag. voor een actieve sportavond kun je hem makkelijk overschakelen. het opladen is trouwens erg gemakkelijk. je kunt het horloge met de 'zwaardere' kast zo op de oplader leggen. prima horloge dus. alleen het design is echt Diesel. Voor mij een mooi horloge.

Pluspunten

• stoer design
  • prijs vs design

Minpunten

• prijs vs functionaliteit

PatrickB 20-01-2020

Mooi horloge, maar beperkte smartwatch extra's

Ik mocht dit horloge enkele weken testen.
De start was prachtig; het unboxen is een feestje en stoer/design wat je van Diesel verwacht.

Ook het horloge zelf heeft een mooi design; mooi 'Jeans' bandje, lekker stevig, vol design, maar ook weer niet te overdreven: wat dat betreft past het prima bij zowel een pak als casual. Als horloge voelt het goed aan.

Helaas heeft het horloge me als Smartwatch functioneel niet weten te raken: het installeren en koppelen met m'n telefoon lukte pas na diverse resets. Nadat ik het operationeel kreeg kon ik maar niet wennen aan de bediening: wellicht omdat ik gewend was mijn vorige smartwatch op een bepaalde manier te bedienen, maar zelfs na wat wennen bleef het onlogisch aanvoelen. Ook vond ik het aantal apps of horloge-frontjes onvoldoende divers. Jammer, want het design sprak me aan. Wellicht dat een software update verbetering brengt?
De batterij was snel leeg, maar dat is met uitgebreid testen niet heel gek. Wellicht door wat tunen te verbeteren.

Als Horloge prima, maar verwacht niet te veel van de smartwatch functionaliteit.

Pluspunten

• design
  • stevig

Minpunten

• bediening
  • aantal apps

The Cyberdude 20-01-2020

Stoere Diesel denim blue Smartwatch

De verpakking van deze smartwatch van Diesel beloofd al veel. De verpakking ziet er stoer uit. Als je het horloge eruit haalt klopt de verpakking met het horloge, wat een stoer ding! Mooie denim band welke prettig om de pols zit. Het horloge is wel aan de grote kant. Voor mijn vrij smalle pols zelfs iets te groot. Het activeren en koppelen met de Google wear OS gaat vrij eenvoudig. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Tevens is Wear OS een zwak punt van dit horloge. Het gebeurt regelmatig dat het contact tussen de Smartwatch en Smartphone verbroken wordt. b.v. omdat je Smartwatch even verwijderd is van de Smartphone. Op zich niet erg omdat ik gewend ben dat ze automatisch weer verbinding maken. Maar dat gebeurt regelmatig niet, zodat je ook geen meldingen meer ontvangt op je Smartwatch. Irritant! De batterij blijft bij een Smartwatch ook een zwak punt. Een dag gebruiken is mogelijk mits je niet teveel activiteiten op het horloge zelf doet want dan gaat de batterijduur snel achteruit. Hij is wel weer snel opgeladen. Voor mij nog een negatief puntje is de scherpe hoekjes aan de gesp. Deze blijven regelmatig haken aan de binnenzijde van mijn trui als ik op mijn horloge wil kijken. De vooraf geïnstalleerde Apps werken goed. De GPS kan prima je locatie bepalen en de hartslagsensor werkt ook goed. Tijdens het hardlopen moet je het horloge wel strak omdoen anders werkt het niet goed. Het always on scherm is fijn. Op zijn uiterlijk raad ik hem zeker aan. Er zijn nog wat verbeterpuntjes en deze zitten met name in de software van Wear OS van Google en in de capaciteit van de batterij.

Pluspunten

• Design en uitstraling
  • Goede GPS
  • Apps

Minpunten

• Horloge vrij groot en zwaar
  • Software van Wear OS
  • Batterijcapaciteit

Mark 20-01-2020

MASSIVE, wellicht iets te...

Wat een MASSIVE apparaat! in alle opzichten. Ik houd van de stoere uitstraling, het vlotte reageren van het scherm en de dikke metalen rand (die toch nog verrassend licht aanvoelt)
Dit is helemaal tof als ik in de trein zit of ergens in te stad te vinden ben, maar ik ben een beetje bang dat ik met sporten mezelf of iemand anders een blauw oog tik met deze massieve stalen ring om mijn arm. Ook vind ik een denim bandje in combinatie met zweten (wat je toch doet met sporten) niet helemaal lekker. De oplossing hiervoor is makkelijk te vinden: een ander (kunststof) bandje. De bandjes zijn makkelijk te wisselen (indien gewenst) zelfs zonder dat het slimme mechanisme storend is of in de weg zit.

WearOS werkt vlot, soepel en intuïtief. Hier heb ik geen handleiding voor nodig. Wijzerplaten zijn er in overvloed en je bent wel heel picky als er geen tussen zit voor jou! Hartslag wordt netjes bijgehouden en kun je op je telefoon terugvinden. Ik kan mijn berichtjes lezen op de watch en reageren is ook verrassend makkelijk ondanks het formaat van het display.
De batterijduur is wat je van een modern smartwatch kan verwachten. Bij normaal gebruik gaat ie prima een dag mee. Zeker in het begin (met instellen en testen) zou ik de oplader even bij de hand houden :) Hier liep ik wel tegen wat moeite aan met verbinden. Het is met uiteindelijk gelukt, maar ik weet nog steeds niet waarom m’n device in den beginne weigerde mee te werken.

Alles bij elkaar vind ik het een enorm gaaf ding, maar met sporten ben ik er wat voorzichtig mee.

Pluspunten

• MASSIVE (design)
  • Snelheid
  • Bandjes makkelijk wisselen

Minpunten

• Wellicht iets te MASSIVE
  • voorzichtig met sporten
  • Connectiviteit

Leo Logister 19-01-2020

Coole Watch

Mooie Diesel Smart watch!

Verpakking geeft al meteen een goede indruk, mooi doosje.
Eenmaal uitgepakt is het een kwestie van de Wear OS app installeren op de GSM en dan stappen doorlopen.
Klokje zelf is heeft stoere uitstraling. Bandje van Jeans en behuizing is "industrieel".
De stevige knoppen opzij hebben weer een nadeel, dat ze ook regelmatig "per ongeluk" bediend worden.
Kan resulteren in Google assistent die actief wordt of zelfs herstart.

Apps zijn makkelijk te installeren en er zijn ook genoeg voorhanden.
Standaard apps werken prima en ook de Diesel ON app geeft he regelmatig hele grappige meldingen.
Maak bijvoorbeeld niet te weinig passen of je krijgt echt wel commentaar!! ;-)

Waterdichtheid niet echt getest, het Jeans bandje nodigt hier ook niet echt voor uit. Maar als hij een keer nat zou worden moet het geen probleem zijn.

Accuduur blijft toch wel een dingetje met deze horloges. Bij normaal gebruik red je de dag wel, dus wel elke avond op nachtkastje opladen. Ga je veel van de GPS gebruik maken, met bijvoorbeeld Strava of Google Fit, dan trek je de accu wel snel leeg en ga je de dag niet redden.

Al met al voor normaal gebruik is dit wel een erg cool klokje.

Pluspunten

• Stoere uitstraling
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• accuduur
  • per ongeluk knoppen bedienen

tcsboom 19-01-2020

Rubuust horloge

wat een mooi echte mannen horloge...natuurlijk ook voor vrouwen maar...echt rubuust, stevig en duidelijk te bedienen. hij zit ook lekker en je heb geen last van het dragen

Base202 17-01-2020

mooi horloge met veel functies

Heb de Diesel watch een paar weken in gebruik. Design is mooi en oogt robuust maar voelt niet zwaar aan. Het scherm is ook helder en goed leesbaar. Er zitten erg veel functie op maar ik merk dat ik het overgrote deel eigenlijk niet echt gebruik. De hartslag en beweging registratie werkt goed. Moet wel een aantal handelingen doen om mijn hartslag te zien. Vind wel dat ik vaak de verbinding moet herstellen ondanks dat de telefoon meestal wel in de buurt is. Hij maakt dan niet automatisch verbinding maar moet handmatig gedaan worden door de app op de telefoon te activeren. Dit vind ik wel jammer.
Moet zeggen dat ik wel tevreden ben ondanks dat er een paar opmerkingen zijn omdat het wel een erg uitgebreid product is. Vind het wel jammer dat ik er geen muziek op kan zetten. Heeft voor mij het grote geheugen niet echt heel veel meerwaarde.

• Helder display
  • sterke behuizing

Minpunten

• geen muziek erop zetten

HvgZ 16-01-2020

Groot scherm, mooi design

Gelijk bij het uitpakken al positief verrast. Het leek veel meer op een normaal horloge dan op een smartwatch, wat mij erg bevalt. Van familie en vrienden ook niks anders gehoord dat complimenten over het horloge. Echt een topding dus. Verder heb ik nog niet kunnen uitproberen of het horloge ook daadwerkelijk waterdicht is, op een wandeling door een beste regenbui na. Ook verloopt de integratie van google fit erg goed, het houd gedurende de hele dag je aantal stappen en hartslag bij, google fit werkt ook prima als je het gebruikt tijdens een workout. Het meet precies welke oefeningen je aan het doen bent en houdt gedurende de gehele workout je hartslag bij, erg leuk om afteraf terug te zien. Minpuntje is wel dat je het horloge alleen kunt opladen met de meegeleverde oplader, en dus niet met een andere draadloze oplader.

• Snelheid

Minpunten

• Alleen op te laden met meegeleverde kabel
  • Geen handleiding
  • Niet contactloos betalen

GIzmobos 16-01-2020

Leuke basis smartwatch

Ook ik mocht de Diesel On Axial testen. Ik was vooral benieuwd naar het gebruiksgemak van een andere smartwatch dan de Galaxy-serie. Tijdens het uitpakken werd ik al enthousiast, een mooie geschenkverpakking zoals je van Diesel mag verwachten. Ook het horloge voelt stevig en degelijk aan, bijna net zoals de "normale" horloges van hen.

Het instellen was even werk, zeker zonder handleiding, maar gelukkig wel intuitief dus zeker te doen! Mijn horloge had in het begin wat moeite om verbinding te maken, mogelijk omdat ik nog een andere smartwactch verbonden had. Nadat ik deze verwijderd had ging het beter. Wel merkte ik gedurende de testperiode dat de verbinding regelmatig weg viel. Ook de accuduur is beperkt. Meestal red de accu het een ruime werkdag, maar tegen het eind van de avond is de batterij echt leeg.
De Google assistent werkt net zo prettig als op de telefoon, een waardevolle toevoeging.
De bediening van het horloge is top! Het scherm voelt prettig aan en reageert goed. Ook de twee zijknoppen werken goed. De knop waarmee je bij een analoge klok de tijd verstelt is een drukknop waarmee de Google assistent ook geactiveerd wordt, en deze kun je niet uitzetten. Soms best lastig als Google zich met je gesprek bemoeit... Dat is voor mij echt een minpunt, het niet uit kunnen schakelen van deze knop/ de hardwareknoppen zelf toe kunnen wijzen.
Wat betreft wijzerplaten zijn de mogelijkheden beperkt. Er zijn geen andere dan de de prefixed beschikbaar. De wijzerplaten die beschikbaar zijn kun je daarentegen wel eindeloos naar eigen inzicht aanpassen.

Al met al een goed horloge om mee te beginnen als je twijfelt of een smartwatch iets voor je is. Als je al een smartwatch hebt is dit een leuke toevoeging, voornamelijk voor de looks en feel maar zeker niet voor het gemak. Het wisselen tussen de smartwatches is lastig en de verschillende OS-en maken het er niet makkelijker op.

• Google assistent

Minpunten

• Accuduur
  • Instelling hardwareknoppen

Rafman 16-01-2020

Stoere. Mannen horloge

Een super mooi uiterlijk.
Zacht bandje en handige app je kunt alles ontvangen op je watch wat je wilt.
Alleen de batterij duur is erg kort en hij is wel een beetje gewichtig. Maar verder heel veel opties qua workout en berichten ontvangen. #TestingDieselOn.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • App om alle instellingen mee te doen.

Minpunten

• Zwaar
  • Korte batterij duur

Twan08 15-01-2020

Erg mooi horloge

Om te beginnen groot complimenten voor het design van het horloge. Het Diesel design spreekt me erg aan ten opzichte van andere smartwatches. Het touchscreen en de draaiknop werken perfect. Het touchscreen is helder en gemakkelijk te bedienen.
In het begin is het wat puzzelen om te verbinden met de smartphone maar dit gaat naar verloop probleemloos. Bij uitgebreid gebruik is de accu binnen een dag leeg maar door wat instellingen aan te passen is dit voor mij niet hinderlijk. Voordeel is dat de horloge zeer snel weer opgeladen is.
Ik gebruik het horloge met name tijdens het hardlopen en fietsen. Het zit comfortabel om de pols en registreert netjes oa afstand en hartslag. Ook in de regen ondervind ik geen problemen. Verder vind ik de functies op de horloge tegenvallen. Voor meer dan meldingen lezen gebruik ik het eigenlijk niet. Gezien het feit dat dit mijn eerste smartwatch is heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Al met al ben ik vooral vanwege het Diesel design erg blij met het horloge.

Pluspunten

• draagbaarheid
  • snelheid opladen
  • design

Minpunten

• aantal functies

MaartenF 14-01-2020

Stoer uiterlijk, matige software

Ik heb dit Diesel horloge mogen testen en heb deze kunnen vergelijken met mijn Fossil van dezelfde generatie.
Beiden hebben Wear OS en zijn qua hardwarematige functionaliteiten gelijk. Welke goed zijn, met als enige zwakke punt dat de batterij maar een dag mee gaat.

Dit Diesel horloge heeft echter een heel mooie stoere afwerking, wat echt een pluspunt is.
Maar de software zijn Diesel-specifieke apps, welke helaas niet goed uitgewerkt en zelfs enigszins kinderachtig zijn. Ook de watchfaces vind ik tegenvallen in tegenstelling tot wat je op de standaard Fossil-brand horloges krijgt.

Pluspunten

• Stoer uiterlijk

Minpunten

• Diesel apps zijn matig
  • Geen mooie watchfaces

skipper79 13-01-2020

Stoer, groot en opvallend desgin

Bij ontvangst van deze Diesel On Axial was ik vol verwachting. Een stoer, zwart doosje kwam tevoorschijn, en niet veel later had ik een groot blinkende Smart watch in handen.
Persoonlijk vind ik de chrome ombouw wat aan de grote kant. Het band je was in het begin wat stug, maar zat na een paar dag erg comfortabel.
Met het opzetten van de connectie had ik wat meer moeite. Ik had eerst de app van Diesel on gedownload, maar kreeg daar geen verbinding mee. Na wat speuren heb ik de juiste app gedownload op mijn iPhone. Dat duurde mij zo'n 15 min. Ook tijdens het gebruik was de connectie van de Diesel On Axial met mijn iPhone niet optimaal. In 2 weken tijd moest ik de connectie 3x opnieuw instellen, omdat deze niet meer naar behoren werkte, zoals berichten die meer werden getoond, inkomende gesprekken niet werden getoond.
Deze smartwatch werkt niet altijd even lekker met iOS van Apple. Ik moet zeggen dat ik heel wat verbetering heb gezien tov een Fossil horloge van 2 jaar geleden!
Verder vind ik de gebruikersvriendelijkheid van het horloge goed. Ik heb even een avond gezeten om de meeste functies te testen, maar dan heb je wel goed door wat ie allemaal kan. En dat is behoorlijk! Om maar niet te spreken over het aantal 'klok'- lay outs. Gewoonweg te veel ;-) Ook de mogelijkheden van Google Fit maakt deze Smartwatch geschikt voor een aantal sporten! De maximale afwijking bij het meten van m'n hartslag was 2 bpm, wat best nauwkeurig is voor een polsmeting!
Kortom, een mooie Smartwatch die ervoor zorgt dat je je telefoon wat minder hoeft te gebruiken, iets wat mij bovenverwachting gebeurde.

Pluspunten

• mooi design
  • robuust

Minpunten

• accuduur
  • connectie met iOS

Bas 19 12-01-2020

niet mijn klok

ik was 1 van de gelukkigen die dit horloge mocht testen via The Insiders.
ik heb al wat jaren mijn eigen smartwatch in het gebruik en was erg benieuwd of er in die jaren veel vooruitgang is gemaakt in functies en gebruikers gemak. Na alles van te voren goed bekeken te hebben besloten om aan de diesel axial insiders campagnes mee te doen.
Toen heb ik erg uitgekeken naar het moment dat ik het horloge binnenkreeg.
Erg mooie klok met een super mooie display waar alle kleuren erg mooi worden weergegegven zeker een verbetering ten op zichten van mijn oude. Maar toen ik uit eindelijk er echt mee aan de slag ging was de battery wel erg snel leeg(1,5uur). Ook waren de verbindingen zo wel via bluetooth en wifi niet stabiel en vielen vaak uit op het moment dat je bezig was met de verschillende apps. Zeker als met Google assistent bezig was gebeurde dit erg veel waardoor de eigenlijke rede dat ik deze klok wou hebben weg viel. Ook tijdens het hardlopen ging de klok een eigen leven leiden en registreerde hij geen hardloop maar een andere activiteit terwijl ik wel de hardloop functie aan gezet had.
al met al een hele mooie klok maar helaas niet voor mij.

Pluspunten

• erg mooi klok

Minpunten

• stabiliteit van de fincties
  • baterij duur

Bert van de Luijtgaarden 12-01-2020

Stoer uiterlijk met klein hartje

Inmiddels is dit mijn derde smartwatch, want ik hou van afwisseling en match mijn horloge bij mijn outfit.

Qua uiterlijk stoer robuust ben ik zeer tevreden ook ben ik zeer tevreden over de hartstreek functie en apps als Spotify’s etc.

Echter heeft dit beest een klein hartje, waardoor ik meestal voor ik ga slapen mijn horloge al moet opladen omdat hij in spaarstand gaat.

Maar vooral het feit, dat als ik de wear os app wil gebruiken, ik horloge moet resetten naar fabrieksinstellingen om horloge opnieuw te koppelen is heel irritant.

Pluspunten

• Mooi stoer uiterlijk
  • Vele functies

Minpunten

• Korte levensduur accu
  • Bluetooth verbinding steeds opnieuw Instellen

FritzG 10-01-2020

Mooi design

Ik heb de Diesel On Axial Denim Blue nu enkele weken in gebruik. Voor wat betreft de mogelijkheden van het 'horloge' zou ik hem zeker aanbevelen, maar voor wat betreft de accuduur niet. Als je gedurende de dag regelmatig apps op je smartwatch gebruikt, dan houdt de accu het niet de hele dag vol. Het opladen gaat overigens wel heel erg snel, maar telkens de laadkabel meenemen overal waar je gaat is ook geen optie lijkt me.

Het in gebruik nemen van de smartwatch is erg eenvoudig. De mogelijkheden van Google Wear zijn natuurlijk heel uitgebreid en alle geteste apps werken allemaal perfect op de Axial Denim Blue. Ook de vele watch faces maken het erg leuk om zo af en toe eens te wisselen van uiterlijk.

Kortom; een prachtige smartwatch met een matige accu.

Pluspunten

• design
  • wear os
  • display

Minpunten

• accuduur

Lex 09-01-2020

Mijn Ervaring

Ik was een van de gelukkigen die deze prachtige horloge mocht testen.
Na deze bijna een maand in mijn bezit te hebben, ben ik er ontzettend tevreden over.
Alleen al het design is echt prachtig.
In eerste instantie was ik zeer afwachtend of deze google gestuurde horloge wel goed met mijn Iphone zou samenwerken.
Al snel kwam ik er achter dat dit geen enkel probleem gaf.
Ondanks dat het een design horloge is, kan je er ook zeer goed met sporten, waar ik hem ook continu voor gebruik.
Ik hou er van om mijn bewegingen en hartslag iedere dag te volgen, wat uitstekend met deze smartwatch kan. Als ik niet genoeg heb bewogen volgens mijn wensen, zal de horloge je op een komische wijze laten weten dat er deze dag nog werk aan de winkel is.
Verder gebruik ik hem ook uitgebreid om mijn afspraken en berichten te lezen.
Gelukkig kan je er ook de tijd op lezen ;-), wat met de vele keuze's aan wijzerplaten zeker geen probleem is.
Verder zitten er nog vele functie's op die zeker de moeite zijn om uit te proberen.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• design
  • oplaadtijd
  • vele mogelijkheden
  • overzichtelijk
  • gebruik gemak

Minpunten

• accu tijd

fkeijzer 09-01-2020

Mooi, stoer en groot draagcomfort

De Diesel On Axial Denim Blue kwam mooi verpakt binnen. Een stoere verpakking dus direct al plezier om uit te pakken. Ik vind de denim band erg mooi en een verademing na vooral veel stalen banden die ik gezien heb de afgelopen jaren.
Wat nog belangrijker is: de stalen banden geven me altijd irritatie om mijn pols, dat heb ik met deze band helemaal niet. Het horloge is groot en heeft best wat gewicht, maar hij zit erg prettig. Ik heb niet na een paar uur de neiging om hem weer af te doen.

Het formaat is soms wat minder prettig als je een jas aanhebt, of een trui, maar al met al vind ik hem gaaf genoeg om dat minpuntje voor lief te nemen.

Bij een smartwatch gaat het er natuurlijk ook vooral om wat hij ‘smart’ kan. En bij de huidige smartwatches is het vooral de vraag hoelang hij het kan. De meeste vallen tot nu toe binnen een dag uit en dat is me echt te kort.
Deze Diesel On heeft wat slimme functies die de duur van de batterij kunnen verlengen. Ik ben echter vooral benieuwd naar de duur bij gewoon gebruik van het horloge, inclusief mild gebruik van de smart functies. Dus geen power savers aan, maar ook niet de hele dag bellen via je horloge.

Dat blijkt voor het eerst goed te gaan met dit horloge. Hij gaat een hele dag mee als ik er bij tijd en wijle lekker mee rommel. Ga ik echt actief lopen testen en mijn spotify bedienen, bellen en andere smarte dingen, dan haalt hij het niet de hele dag. Dat is echter niet de manier waarop ik hem zal gebruiken. Voor het eerst ben ik dus tevreden met de batterijduur van een smartwatch. Opnieuw punten voor de Diesel On.

Ook ben ik erg benieuwd naar de functionaliteit van de WearOs in deze versie en de snelheid van de menu’s. Dat laatste gaat prima. Een voorloper (gen 4?) van deze Fossil techniek reageert net een fractie traag, maar deze Gen5 gaat lekker.
Een enkele keer bevriest het menu, als ik van alles probeer, maar over het algemeen voelt het goed en responsive aan.

Over WearOs zelf ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik zou graag meer gemak zien in het downloaden en installeren van watchfaces. Daarbij vind ik het vooral belangrijk dat dit niet op het horloge geregeld hoeft te worden. Veel liever regel ik alles op mijn mobiel om het resultaat op het horloge gepresenteerd te krijgen. Dat laatste is in heel veel gevallen niet zomaar mogelijk. Watchfaces kun je wel wisselen via de mobiel, zolang het de watchfaces uit de Google Play store zijn. Dat kan helaas niet meer als je een app als Facer gebruikt. Ook andere instellingen kun je niet zomaar op je telefoon regelen. Dat is dan wat gepriegel op het schermpje van het horloge. Bedenk maar eens hoe fijn het is om op een toetsenbord van 1,5 inch groot je wachtwoord van Spotify in te typen.

Facer is een applicatie die voor mij bij dit soort horloges erg belangrijk is. Je kunt daarin namelijk verschillende watchfaces downloaden. De verscheidenheid is een veelvoud van hetgeen in de Play store wordt aangeboden. Een paar keer is het me gelukt om eenvoudig de faces te downloaden naar het horloge, maar meestal lukt dit niet. Om de een of andere reden is het horloge hier heel traag in.
De laatste paar weken lukt het me in het geheel niet meer om watchfaces naar het horloge te pushen. Ik kan alleen nog de random functie van Facer gebruiken om ad random nieuw faces erop te installeren. Dat valt erg tegen.

Het is natuurlijk de vraag in hoeverre je een Diesel On watch moet beoordelen op de WearOs applicatie of zelfs een app die je daarbinnen gebruikt.
Toch hoort het wat mij betreft bij deze symbiose van hardware en software dat je het beoordeelt op hoe het samenwerkt. Het ene deel kan namelijk niet zonder het andere.

Hierdoor komt het dan ook dat ik vooral door de haperingen van WearOs en de apps die net niet heel lekker lijken te draaien daarop, toch het gevoel heb dat deze industrie nog een paar stappen heeft te zetten.

Ik vind de Diesel On vooral in deze Denim Blue uitvoering erg mooi. De software erop maakt me nog niet voldoende gelukkig. Ik hoop dat die samensmelting snel beter wordt.

Pluspunten

• Stoere uitstraling
  • Batterijduur is voldoende
  • Net wat sneller in menu's dan vorige versie

Minpunten

• WearOS voelt nog wat haperig
  • Sommige apps draaien niet lekker
  • Batterijduur mag nog wel wat langer

JWB117 08-01-2020

Mooi Design, functioneel maar lage accuduur

Na het uitpakken bleek de batterij van het horloge al voor 70% opgeladen te zijn, ik kon het dus direct gebruiken en installeren. Na het koppelen aan mijn telefoon ging het horloge automatisch updates downloaden en installeren. De eerste avond nog niet goed kunnen gebruiken daardoor. Inmiddels een paar dagen in gebruik. De koppeling aan mijn Android telefoon werkt goed, alle app-meldingen waaronder de Sonos-player, mails, whatsapp komen direct en overzichtelijk door. Het horloge is na een dag goed gebruik leeg. Hoewel het opladen snel gaat is dat niet erg praktisch; het betekent dat je altijd een oplader bij je moet hebben om niet met een leeg horloge te zitten. De koppeling met mijn Android telefoon gaat wel beter, hoewel na een lege batterij steeds opnieuw Bluetooth ingeschakeld moet worden. Het horloge vind ik voor mijn pols te groot. Het gebruik bij sporten werkt wel naar verwachting.

• functionaliteit

Minpunten

• accuduur
  • groot

kemphaas 02-01-2020

Typisch Diesel, maar dan als smartwatch

Bij het uitpakken is het op en top Diesel. Verpakking is uniek, en duidelijk al aandacht aan besteed. Horloge an sich past wel binnen de lijn die Diesel normaal voert. "Jeans-look" bandje en kast passen prima bij het merk.

Functionaliteit is prima, niet de meeste functies die op sommige andere smartwatches te vinden zijn, maar nog steeds ruim voldoende.

Horloge lijkt af en toe bluetooth connectie te verliezen, zelfs als de telefoon echt in de buurt is gebleven. Batterijduur bij een klein beetje gebruik zal niet twee dagen zijn, wat effectief betekent dat er iedere dag opgeladen zal moeten worden. Ook heb ik al een aantal keren volledig per ongeluk een functie geactiveerd doordat mijn arm met horloge blijkbaar ergens tegen aan kwam. Zo heb ik al een keer de "find my phone" geactiveerd, waar dus ook scherm aanraking voor nodig is. Dus scherm lijkt erg gevoelig, maar kan ook een instelling zijn.

Aangezien het horloge op Android wear draait, loopt dat allemaal soepel. Vanuit de telefoon kun je wat instellingen doen, het meerendeel op het horloge zelf.

Pluspunten

• Typisch Diesel design
  • Wear OS

Minpunten

• Ongewenst acties uitvoeren

Maurice84 29-12-2019

Een zeer luxueuze smartwatch!

Eerste indruk:
Met volle overgave en nieuwsgierigheid heb ik de smartwatch uitgepakt en bekeken, wat een prachtig apparaat om te zien! Het zat in een mooi luxueuze doos met een magnetische laadkabel (helaas zonder lader) en een Quick Guide hoe je de horloge kan synchroniseren. De smartwatch voelt heel solide en goed afgewerkt uit, je ziet en voelt dat hier veel aandacht aan is geschonken.

Ervaring:
De smartwatch draait op Google Wear OS en heb deze middels de app gesynchroniseerd met mijn OnePlus 7 Pro (Android 10) en dat ging erg soepel. De app vraagt wat ik precies wil synchroniseren en was daarna klaar voor gebruik. Vervolgens heb ik deze op mijn arm gedaan en de smartwatch (en Denim bandje) voelt prima en niet zwaar. Zoals gemeld draait de smartwatch op Wear OS en het scrollen door het menu voelt in de meeste gevallen snel, alhoewel het regelmatig voorkwam dat deze wat haperde. Ik kreeg tijdens het testen een melding van een systeemupdate en heb deze maar gelijk uitgevoerd, maar kon niet echt ontdekken of dit de snelheid heeft verbeterd. Hierna heb ik de hartslagsensor getest en dit werkte keurig en snel! Vervolgens ben ik gaan fitnessen met de smartwatch, maar ik merkte dat ik snel rond de horlogeband ga zweten wat ik niet zo prettig vind.

Nadelen:
Er zijn naar mijn mening geen echte nadelen behalve de werking van Wear OS die soms wat hapert. Verder is het heel persoonlijk of je de smartwatch prettig zit als je sport. Ik vind het zelf bij krachttraining niet fijn zitten, echter heb ik dit bij alle horloges en dat is niets ten nadele van deze smartwatch.

Conclusie:
Het is een erg fraaie smartwatch met zeer hoge kwaliteit. De smartwatch draait op Google Wear OS welke wel een snelheidsboost kan gebruiken. Voor de rest een prachtig apparaat met klasse!

Emstelon 25-12-2019

Stoer hightec horloge

Ik heb deze Diesel Smartwatch enige tijd goed kunnen testen via The Insiders. De smartwatch wordt in een prachtige verpakking geleverd. Is al een cadeau op zich. Er is helaas geen gebruikershandleiding te vinden op internet, dus je moet wel alles zelf uitzoeken. Hier gaat wel een flinke tijd in zitten. Op de telefoon moet je in ieder geval de Wear OS bij Google downloaden om de smartwatch in te stellen etc. Maar eenmaal gedownload wijst zich de installatie zich vanzelf. Neem er wel je tijd voor. De vormgeving ziet er lekker robuust uit. Ook de diverse wijzerplaten zijn divers en mooi, ook als extra te downloaden. Deze high tec horloge kan veel, je hebt wel even nodig om het systeem te leren kennen. De batterij is vrij snel leeg ,is mijn ervaring. Maar binnen 1 uur weer op 80%. Kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen, juiste keuze maken. Dat is een kwestie van uitproberen, je kan energie besparen door verschillende instellingen, weergaven aan te passen. Je hartslag wordt geregeld gemeten en is zichtbaar in een grafiek. Je hartslag kan je op elk gewenst moment laten meten in Google fit. Tevens vind je hier een begeleide ademhalingsoefening.(soort Mindfullness). Al je sportactiviteiten(en dat zijn er echt veel!) zijn meetbaar met Google Fit, de smartwatch ontvangt notificaties van inkomende oproepen, inkomende Whatsapp berichtjes en je favoriete social media apps. Heel veel mogelijkheden zoals ook Google assistent, GPS tracking zonder je eigen telefoon mee te moeten nemen. GPS tracking werkt echt goed, de GPS is snel gevonden. Of je nu gewoon gaat fietsen, wandelen of een sportactiviteit binnen of buiten gaat doen alles wordt geregistreerd en achteraf uit te lezen in de Google Fit App. Agenda, contacten, work-out kiezen, herinneringen, Play store, Spotify, stopwatch, telefoon vinden, translate, weer, wekker, zaklamp etc. Zoveel hightec op deze horloge. Minpunt vind ik als je met de smartwatch te ver van de gekoppelde telefoon komt, je opnieuw moet koppelen. Het denim horlogeband had wat mij betreft wel wat langer mogen zijn. Maar al met al een heel mooie high tec smartwatch.

Pluspunten

• Mooi, Stoer design
  • Google Assistent
  • Keuze uit heel veel workouts
  • Hartslagmeting
  • gps Tracking zonder telefoon

Minpunten

• Batterij vrij snel leeg
  • Horlogeband denim mag langer

NoFearzz 23-12-2019

Dit is gewoon vet!

Alles straalt kwaliteit uit. De verpakking is al om van te smullen. Bij het design van het doosje zie je al dat overal aandacht aan besteed is. De robuustheid van het horloge, het (te wisselen) display en de mogelijkheid om zeer gemakkelijk je bandje te wisselen allemaal super. Alle meldingen van je telefoon (incl. whatsapp, agenda, twitter etc.) komen op het horloge.
Het horloge is niet zwaar, gemakkelijk in te stellen en duidelijk af te lezen. Tot nu toe gaat hij zo'n 30 uur mee maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er nu meer mee 'speel'. Het horloge komt zelf met een voorstel (batterijmodus) om de batterijduur te verlengen zodat je nog een paar uur vooruit kunt. Af en toe raakt hij de verbinding met de telefoon kwijt maar dat is tot nu toe niet storend. Wat ook fijn is google fit die alles qua gezondheid in de gaten houdt en waarin je diverse workouts kunt vastleggen. Tot op heden moet ik zeggen: "dit is gewoon een vet horloge !"

Pluspunten

• Personalisering
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs

Ronnie 22-12-2019

mooi product, matige batterij

#TestingDieselOn
Als je van een analoog horloge naar een smartwatch gaat is dit wel een hele overstap.
Het horloge zit in een mooie verpakking en oog best wel groot. als je het draag went je aan het gewicht, die eigenlijk best zwaar is als je hem voor het eerst in je handen heb.
Er zitten een aantal voor ingestalleerde apps op bij Google. waarbij de hartslag meter en wandelafstand goed bij wordt gehouden. het bandje bij dit type is niet ververlend.
Er zitten een aantal mooie wijzerplaten op, die je na eigen wens kan wisselen.
een nadeel is de batterij, die soms best wel snel leeg loopt. het laden van de batterij gaat in een uur. als je een apps gebruik dan gaat de batterij wel langer mee.
ander punt is dat sommige apps werken met bluetooth, maar als je de teledoon niet mee mag nemen. Heb je hier niet zo veel aan en is het dan zonde voor de paar apps die je dan zonder bluetooth gebruikt. Ik vindt het een aanrader.

Pluspunten

• verschillende wijzerplaten
  • mooi design
  • goed hart en wandel programma

Minpunten

• geen mobiel geen spotify
  • batterij snel leeg