Diesel Axial Gen 5 Display Smartwatch DZT2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Diesel Axial Gen 5 Display Smartwatch DZT2017 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

John 28-01-2020

Stoere smartwatch

#TestingDieselOn

Verpakking
Verpakt in een mooi luxe en toch stoer doosje. Meegeleverd wordt een usb oplaadkabel en een snelstartgids.

Verbinding maken
Eerste keer verbinden ging gemakkelijk en snel.
Na een paar dagen kreeg ik helemaal geen verbinding meer met mijn telefoon (Iphone XR). Ik heb toen alles compleet gereset en opnieuw ingesteld.
Verbinding met mijn telefoon valt vaak weg. Met een druk op de smartwatch is deze verbinding terug maar dit heb ik wel als irritant ervaren.

Batterij
Bij actief gebruik gaat de batterij snel achteruit. Een hele dag doe je er dus niet mee. Laden gaat wel best snel dus vaak deed ik ‘m op mijn werk tussendoor even bijladen.

Wear OS
Om je telefoon te koppelen moet je de ‘Wear OS’ app op je smartphone installeren. Via de app kun je tevens je wijzerplaat wijzigen, google fit in de gaten houden en je instellingen raadplegen en wijzigen. Ook zie je in deze app of je smartwatch wel of niet gekoppeld is.

Google fit
Handig te benaderen d.m.v. een swipe. Hou je hartslag en sportresultaten in de gaten. Werkt erg makkelijk. Hartslag meting gaat automatisch gedurende de dag en nacht (als je hem dan draagt). Zelf heb ik ‘m na enkele dagen ’s-nacht niet meer om gehad omdat er van allerlei functies een eigen leven gingen leiden. Mogelijk instelbaar maar dat heb ik niet heel handig terug kunnen vinden.

Store
Je kan apps rechtstreeks downloaden via de store op je smartwatch. Dit is fijn want deze mogelijkheid zit er vaak niet op de andere smartwatches.

Google assistant
Is beschikbaar op deze smartwatch. Zelf heb ik hier geen gebruik van gemaakt.

Waterproof
Deze smartwatch is waterproof. Blijft vreemd of ermee het zwembad in te gaan maar kan dus gewoon. Bandje (denim variant) blijft dan eventjes vochtig. Dit heb ik niet al storend ervaren.

Speaker
Volume is voldoende voor waarschuwingen of als je gebeld wordt.

Pluspunten

• vormgeving
  • Waterproof
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Batterij
  • Verbinding

RA38 28-01-2020
  • Product gekregen

Elke dag opladen

Het design is schitterend, de accu alles behalve.

OOTB staat zo'n beetje alles op de horloge ingeschakeld en dit is direct te merken aan de accuduur. Na een paar dagen net aan een werkdag te redden heb ik de Wi-Fi uitgeschakeld. Dit zorgde ervoor dat ik het makkelijk met intensief gebruik een anderhalve dag vol hield.

Het bedienen van muziek werkt super. De Google Assistant werkt prima, maar reageert soms wel erg traag waardoor de smart speakers en smartphones in huis al ruimschoots het commando opgepakt hebben voordat de horloge ook maar iets heeft gedaan. WearOS heeft als besturingssysteem immens veel potentie, maar Google lijkt er niet zoveel zin in te hebben deze te benutten.

Ik kan iedere functie uitgebreid omschrijven en beoordelen, maar uiteindelijk is het na de honeymoon periode voor mij allemaal niet meer zo interessant en gebruik ik het horloge alleen voor notificaties en om ouderwets te kijken hoe laat het is. Heb dan ook geen spijt van de aanschaf, maar voor deze prijs had ik wel wat beters verwacht.

• Gebruiksgemak
  • Functies

Minpunten

• Accuduur
  • WearOS

randyvp 26-01-2020

beter, maar nog niet supergoed

Ik had hoge verwachtingen van dit horloge toen ik het ontving. Ik ben namelijk al de bezitter van een smartwatch van Fossil (gen 4) en gezien de horloges tot dezelfde groep behoren, had ik verwacht dat veel van de minpunten verbeterd zouden zijn. Hoewel ik mijn vorig horloge ook heel mooi vond, moet ik zeggen dat deze nog meer heeft. Echt een stoer uiterlijk en mooi om je pols. Als je kijkt naar de software is deze (waarschijnlijk logisch) eigenlijk gelijk. Wat wel opvallend is, is dat een aantal apps die ik voorheen wel kon installeren, bijvoorbeeld Runkeeper, nu niet meer te vinden zijn.
Verder heeft Diesel een app op zijn horloge gezet, T-on-I. Ik denk dat de bedoeling van diesel is geweest om het horloge extra stoer te maken. Dit heeft zijn doel volledig gemist en is voornamelijk heel irritant.
Mijn grootste verwachting voor verbetering zat in de batterij duur. Hoewel deze wel iets is verbeterd, is het nog steeds teleurstellend. Hierbij moet ik wel zeggen dat de batterijduur aanvaardbaar is als je alleen de meegeleverde Faces gebruikt (zelfs met alles aan). Apps als Facer trekken de batterij een stuk sneller leeg. En daar zit dus wel een groot nadeel. Persoonlijk vind ik de meegeleverde faces maar mwah. En ik ben gewend bijna iedere dag een nieuwe face te hebben, danwel door het horloge zelf, of door mr Time of door Facer. Een verbetering ten opzichte van mijn Fossil is het speakertje. Het is toch makkelijker als je af en toe een piepje of iets hoort. Ook bij het alarm. :-). Soms zorgt, doordat Google vaak aan gaat door de onhandige knoppen aan de zijkant, het speakertje ook voor grappige situaties. Als Google namelijk per ongeluk aan gaat, heb je nog al eens de kans dat je horloge een heel verhaal gaat houden over een woord dat net in de kamer is gezegd. :-). Maar wat vind ik nu van het horloge? Tja, ik weet het niet. Ik vind hem echt mooi staan, vind de smartwatch features echt makkelijk en vind ook het speakertje goed klinken. Maar toch had ik er meer van verwacht. Wat wel lekker is, is dat ik nu 24 uur per dag een smartwatch om kan hebben. Maar eigenlijk komt dit omdat ik er 2 heb en de ene om kan terwijl de andere aan het opladen is. Dus vind je het uiterlijk van dit horloge mooi, wil je een horloge met goed werkende smart functies en vind je het geen probleem dat een horloge binnen een dag leeg is, koop hem. Anders raad ik aan nog een aantal jaar op gen 8 te wachten.

Pluspunten

• Uiterlijk van het horloge is echt mooi
  • het speakertje

Minpunten

• batterijduur
  • batterijduur nog slechter met Faces apps
  • T-on-I