BlackBerry Torch 9810 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Torch 9810 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

martens_b2010 25-04-2013

Wat geluidskwaliteit betreft is het goed en ook qua mogelijkheden. De performance is zeldzaam slecht. Blijft voortdurend "hangen" en je moet gewoon wachten om in te kunnen loggen of zelfs maar te gebruiken. Batterij is erg snel leeg vergeleken met anderen. Heeft geen geweldige vormgeving maar is OK. Degelijkheid is ook OK.

Tienray 23-06-2012

Geweldig toestel. Zijn op het werk 3/4 jaar terug, overgstapt van HTC naar BB. Heb sinds ongeveer half jaar dit toestel. Echt een vooruitgang. Nooit meer mails ontvangen via google of hotmail maar gewoon op je werkmailadres. pingen naar alle collega's, vergaderen op afstand enz.
En het voordeel van dit toestel, wat mij betreft op een compleet touchscreentoestel, is dat je middels het uitschuiven het zo succesvolle BlackBerry toetsenbord kunt bedienen. Collega's met dikke vingers zagen hier erg tegen op. Maar het is niet voor niets zo succesvol. Toetsen staan zo dat ze geschikt zijn voor alle vingersoorten.
ideale mix voor snel internetten en groot beeldscherm hettouchscreen en voor snel typen het toetsenbord. Uiteraard kun je ook op de touchscreen typen maar meeste collega's hebben voorkeur voor BB toetsenbord.

Al met al een echte aanrader. Zijn idd minder apps te verkrijgen dan bij andere systemen maar ik heb met whatsapp, buienradar, nu.nl, telegraaf, shawweet live score, google, google maps, nobex radio, rabobank, qype, shazam, teletekst, youtube, i speech translator, alle social media enz enz genoeg apps op mijn toestel.

Hoop dat we op het werk nog lang vasthouden aan BB

Martin Meijerink 13-06-2012

Een verschrikkelijk ding. Echt af te raden. Om 2 redenen:

1. Toetsenblokkering werkt erg slecht.
Je kan hem niet instellen dat ie na een tijdje automatisch op toetsenblokkering gaat, maar je moet met een knopje aan de bovenkant toetsenblokkering aan- of uitzetten. Dit knopje gaat echter zo licht, je hoert hem maar iets aan te raken, en hij wordt al geactiveerd. Dus ook als je je telefoon in je broekzak doet, wordt deze vanzelf steeds ingedrukt. Dus de helft van de tijd krijg je te maken met broekzakgesprekken, broekzaksmsjes, en allerlei andere ongewenste broekzakactiviteiten. Soms hoor ik stemmen uit mijn broekzak, en vaak als ik mijn telefoon pak zit ie weer ergens in een of ander vaag willekeurig menu.

2. Geen wifi zonder 3G.
Als ik het internet op wil via alleen een wifi-verbinding, dan kan dat niet. Echt waar, het werkt alleen als je OOK 3G/2G aanzet. En zodra wifi even buiten bereik is, schakelt ie dus meteen over naar 3G/2G. Dus als je geen internetabonnement hebt, loopt dat al snel in de papieren. De enige manier om op dat ding te kunnen internetten (zonder gevaar te lopen dat je rekening exponentieel stijgt) moet je dus elke keer weer het sim-kaartje eruit halen. Dit is dus ondoenlijk.

Ik heb hem van mijn werk 'gekregen' (in bruikleen dus), maar zelf zou ik hem dus nooit kopen, elke willekeurige andere telefoon is gewoon veel beter...

Rossalynn23 09-03-2012

Na een jaar de BlackBerry 8520 te hebben gebruikt, overgestapt op deze en daar geen seconde spijt van gehad. Wat een heerlijk toestel. Ideaal is natuurlijk Touch&Type, maar ook de mogelijkheden, het razendsnelle internet, maar ook het snelle gebruik van het toestel - dankzij de snelle processor. OS7 is een fantastisch besturingssyteem, logisch, zonder al te veel poespas, maar met veel mogelijkheden. Het toestel biedt een groot scherm dat heel prettig te bedienen is als touchscreen, maar ook via de welbekende trackpad. Ik heb begrepen dat zijn voorganger - de 9800 - niet zo goed uit de testen gekomen is, maar dit toestel is echt geweldig. Eén minpuntje - zoals vele smartphones: de accu is gauw leeg. Ik gebruik het toestel veel (pingen, whatsappen, twitter, facebook, internet, mailen, fotograferen, noem maar op). Ik heb hiervoor een mobiel lader (Duracell) aangeschaft. Ideaal!

Richard011986 01-03-2012

Vind het een mooie BlackBerry. Ik ben persoonlijk niet zo van het typen op een touchscreen en ben daarom erg blij met het uitschuifbaar qwerty toetsenbord. Lekker snel en voor een ervaren BlackBerry gebruiker als ik, een waardige opvolger van mijn Blackberry Curve 8520!

firepeet 17-10-2011

Normaal gesproken ben ik niet zo negatief, maar wat een verschrikkelijk slecht toestel is dit.
Zelf bezit ik een Iphone, maar mijn vrouw wilde graag een Blackberry vanwege het pingen naar familie in haar moederland Indonesie. Ik had er al niet zoveel hoop op, maar ik gunde deze BB het voordeel van de twijfel.

Misschien komt het vanwege mijn Iphone 4. Die doet namelijk wat ik wil. Deze BB kan dat dus net even niet. Het scrollen gaat er gevoelig, software werkt traag, hij is lastig hard te resetten (batterij moet er dan uit), camera geeft vlekkerige foto's, de BB app store ziet er niet uit vergeleken met de app store van Apple.
Het schuifje gaat nu al speling krijgen. Ben benieuwd hoe dat over een paar maanden is.
Ook vind ik het belachelijk dat een BB eigenaar altijd 5 euro per maand meer moet betalen om connectie te kunnen maken met de BB-server.

Om de BB te gebruiken mag je haast wel een cursus volgen t.o.v. vergelijkbare phones.

Nee, ik ben geen Apple fan, maar de Iphone is voor mij wel het beste toestel allertijden in mijn bestaan (46 jaar).

Nog anderhalf jaar vast aan een contract. Grrr....

bpmd 14-12-2011

Helaas is dit geen review maar een uiting van frustratie. We kennen allemaal de argumenten van Iphone en Blackberry gebruikers. De laatste zin in deze review komt dan ook heel vreemd over (ik ben geen Apple fan, maar...)
Natuurlijk als je wisselt van OS kun je niet zo maar vooruit. Daarvoor zijn handleidingen meegeleverd.
Waarom zou je je Blackberry een harde reset willen geven? Ik doe dat nooit en mijn BB werkt perfect (eerst 9800 nu 9810). Vlekkerige foto's heb ik ook geen last van. Maar goed, ik kies voor de kwaliteit en veiligheid van Blackberry maar ik begrijp het als anderen liever een Iphone hebben.

Een sterk punt is inderdaad dat extra geld. Omdat je provider je verkeer niet af hoeft te handelen maar dat doorschuift naar de RIM servers moet je meer betalen. Aan de andere kant is je email, sms en ping verkeer wel veilig en soms is dat juist heel belangrijk.

martens_b2010 18-05-2013

Ik heb geen Iphone. Mijn vrouw wel. Ik ben helemaal geen Iphone fan, integendeel en daarom dacht ik juist blij te zijn met deze BB. Ik heb al aardig wat verschillende modellen gehad van verschillende merken maar ik moet eerlijk zeggen dat dit wel het slechste toestel is wat ik ken. Deze BB is vergelijkbaar van kwaliteit met de eerste Iphone en die is al heel lang geleden "overleden". Veel "hangen" Moet hem regelmatig rebooten door de batterij er uit te halen omdat hij anders helemaal niet meer reageert. Cursus volgen hoeft niet. Hij is vrij duidelijk en makkelijk te bedienen maar de performance is inderdaad zeldzaam slecht. Ik zou in elk geval zeker geen tweede keer zo'n BB kopen. Dan nog liever een Iphone hoewel er ook ander leuk spul op de markt is tegenwoordig.

Qua kwaliteit/techniek moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat iphone duidelijk voorop ligt bij deze BB.