BlackBerry Bold 9900 wit / 8 GB - Reviews

Opslag
8 GB opslag

Shuisman 18-09-2013 Product half jaar in bezit

4,6
Heb een half jaar dit abonnement met de Bold 9900 afgesloten, sindsdien is hij al 3 keer ter reparatie aangeboden. Telkens bleek hij niet te repareren, dus werd hij omgeruild voor een nieuwe.
De klachten?
Toestel wordt heet aan de oplader.
Toestel loopt regelmatig vast en is vaak traag.
De lock-knop is doorgebrand.
De scrol-knop reageert soms niet.
De scrol-knop leidt soms een eigen leven (een bericht typen in de zon/schaduw is een hell, want de cursor verspringt steeds).
Het schermlicht valt soms zomaar uit.
Het hele toestel valt soms zomaar uit.

Daarnaast zijn er nog maar weinig applicaties beschikbaar voor de Blackberry.
Ik vind het toestel (en daarmee Blackberry) echt niet meer betrouwbaar.

RoZijn 20-02-2013 Product half jaar in bezit

3,2
Wat een slechte gebruikersinterface! Instellen is een drama. WhatApp hangt steeds hierop. WhatsApp toen maar verwijdert maar krijg nog steeds notificatie berichtjes binnen op m'n startscherm. Heb er een IPhone naast want dit is echt slecht.

Daan1965 23-11-2012 Product paar dagen in bezit

Wat een fraai en fijn toestel ! Had hiervoor de BB bold 9780 maar de 9900 is echt een klasse apart. De combinatie toetsenbord en touch screen ervaar ik als erg prettig. Zeer fraaie vormgeving en voelt goed stevig aan. Voor de basisfuncties zoals telefoneren, sms'n, malen e.d. een perfect toestel. Voor multimedia gebruik ik de iPad en de iPodtouch al zijn beeld en geluid van de 9900 zo op het eerste gezicht ook prima. Kan me voorstellen dat voor met name multimediagebruik scherm te klein is vergeleken met iPhone en Samsung.

Als er een nadeeltje genoemd moet worden dan is dat idd het vergrendelknopje; deze is een stuk gevoeliger dan bij de 9780.

Tip: koop er een cradle bij voor het automatisch opladen, werkt perfect !

Joey24 01-07-2012 Product kwartaal in bezit

Even een opmerking over de batterijduur ... wat ik nergens lees is dat het batterijklepje, met dat "rare" patroontje, in feite een zonnecel is. Dus heb je geen lichtnet in de buurt, en schijnt de zon, leg hem op z'n kop en voila!
Voor de rest vind ik het een heerlijk toestel, ik heb ook nog een Galaxy S2 maar voor email, whatsapp, etc. gebruik ik altijd mijn BB. Mijn SGS2 gebruik ik alleen voor wat handige apps, youtube en internet. Voor typen is de BB superieur.

CRijntjes 22-04-2012 Product maand in bezit

Prima telefoon, die alles goed doet en vele toepassingen kan uitvoeren, maar wat een slechte batterij.
Het enige waar RIM echt niet goed over heeft nagedacht naar mijn mening: de kleine/lichte accu van 1250 mAh is te klein voor dit toestel.
Ik heb dus een 2e batterij gekocht voor als ik lang onderweg ben.

Ricardo- 07-04-2012 Product half jaar in bezit

6,2
Ik ben een student en heb deze telefoon nu een halfjaar in bezit (twee jarig abonnement). Ik had hiervoor een blackberry bold 9780 en wilde een nieuwe telefoon met een toetsenboard want ik heb een hekel aan touchscreen typen en gebruik alleen bbm, whatsapp en verder geen apps. (heb hier een ipad voor)

Mijn eerste indruk van de telefoon was goed. Hij oogt zakelijk en modern maar iets wat er van buiten goed uitziet wilt niet zeggen dat het ook van binnen goed is.

Ik ben eerlijk gezegd ontevreden over deze telefoon en wel hierom: 1)Hij loopt regelmatig vast als je een snelle handeling wilt verrichten. 2) Het ontgrendelknopje werkt soms wel en soms niet (heel storend) en 3) Hij start werkelijk de heledag door opnieuw op. vandaag al tussen de 5 en 10 keer. Soms doet die dit een week niet meer maar daarna begint de ellende weer.

Een aantal punten waar ik positief over ben is de bouw van de telefoon want die is stevig, het toetsenboard typt heerlijk en de resolutie van het scherm is goed.

Meerdere vrienden van mij hebben deze telefoon met dezelfde soort klachten als hierboven genoemd. Mijn volgende telefoon wordt gewoon een iphone aangezien deze telefoon onbetrouwbaar is.

dulk65 12-03-2012 Product paar weken in bezit

1 1/2 week geleden voor mijn dochter een Bold 9900 gekocht. Batterij erin, simkaart erin en aangezet. Telefoon startte op en bleek de trackball niet te werken. Van alles geprobeert en uiteindelijk de batterij eruit gehaald en er weer ingezet. Trackball werkte. Vervolgens viel toestel 15 tot 20 keer per dag spontaan uit en startte vervolgens weer op. Het duurde 10 minuten voordat de telefoon het weer deed en vaak weigerde de trackball weer. Batterij eruit en erin en hij deed het weer. 1 dag na aankoop terug naar The Phonehouse met deze klachten. Daar werd een software update gedaan waarna de telefoon het weer goed moest doen. Dit klopte. Tot na een week de zelfde problemen weer terug kwamen. Ook reageert het touchscreen soms niet. Ik ga het toestel nu omruilen voor een Samsung Galaxy S II of HTC. Dat zijn tenminste betrouwbare telefoons voor het zelfde geld.

Samantha92 24-02-2012 Product paar dagen in bezit

Ik ben sinds kort weer terug bij de blackberry's gekomen, ik had een aantal maanden 2 verschillende HTC's en ben totaal niet blij met het android systeem (veel te langzaam en moest alles handmatig verversen, kreeg geen (of niet direct) meldingen van facebook etc.)
Met de blackberry gaat dit natuurlijk allemaal wel meteen, en ik ben weer helemaal verliefd op mn blackberry hierdoor.
Toetsenbord tikt erg lekker, het touchscreen is ook enorm handig (maar dat is iets waar ik niet gewend aan ben om te gebruiken) Mooi display en ligt erg goed in de handen.
Muziek vind ik erg goed klinken, weet niet of dit aan de oordopjes ligt die je erbij krijgt of aan de telefoon zelf, maar ik ben er erg tevreden mee

Het enige minpuntje wat ik me kan bedenken op het moment is dat er geen Britse adaptor bij zit (Aangezien ik Engels ben en vaak naar Engeland ga om familie te zien) en de oplader is veranderd zodat ik mijn oude adaptor die ik bij mn Curve 8520 kreeg niet kan gebruiken.

ro.es 13-01-2012 Product half jaar in bezit

na 8 jaar Blackberry te hebben gebruikt en als laatste deze Bold 9900, gebeude mij tijdens het software updaten dat ik het hele OS kwijtraakte, komt vaker voor las ik op het Internet. Komt goed allemaal garantie maar ik ben nu om naar Android. Besturings systeem kwijtraken zou niet mogen gebeuren?

Push mail was voor mij altij de bepalende factor dat Blackberry mijn telefoon was. Het niet met VOIP kunnen bellen, vond ik anno nu een groot gemis van Blackberry. Dat lukt eenvoudig niet met BB, alle discussies hierover ten spijt.

Ik heb nu voor de Galaxy Nexus gekozen met Android Ice cream sandwich, push mail werkt hierop perfect en steekt de software vele malen beter in elkaar dan bij Blackberry het geval is. Blackberry was jaren een van de koplopers en heb ik dit merk altijd met groot enthousiasme gebruikt, maar is helaas achter gebleven met zijn OS ten opzichte van de rest.

hey23 06-01-2012 Product half jaar in bezit

6,6
Ik heb dit toestel al 5 maanden waar van ik hem nu al bijna een maand kwijt ben aan reparatie.. De batterij is bijzonder slecht, hij loopt vast en dat dingt valt ook om de haverklap uit... super irritant! verder is het een mooi toetsel, alleen ik heb heel veel spijt van mijn keuze!

max0481 19-12-2011 Product paar dagen in bezit

6,6
Wat een verschrikkelijk toestel!
Ik heb de bold9900 afgelopen donderdag gehaald,
en vrijdagmiddag stond ik weer in dezelfde winkel, en wel omdat het *ik mag niet schelden* na een dag al kapot was. Het toetsenbord deed totaal niks meer, de touchpad reageerde verkeerd, en de touchscreen haperde.. Is er nog heel veel meer wat er kapot aan kan gaan?
Kortom; ik ben na een 2e kapotte blackberry mijn vertrouwen in het betreffende merk totaal kwijt, ik heb weer lekker een Iphone.

Max

Nona7 10-12-2011 Product paar weken in bezit

Mijn vorige bb waren een bold 9700 en 9780 en qua geluid waren die telefoons ongelooflijk veel beter. Dit geluid is gewoon slecht vergeleken met de andere bolds die ik gehad heb. De batterij gaat sneller leeg als eerst, en als ik aan het scrollen ben met de scroltoets opent hij opeens dingen waar ik niet op geklikt heb, of ik doe zelf iets fout dat kan ook maar dat is wel irritant. De telefoon zelf ligt heel fijn in de hand en ziet heel mooi uit. Veel verschil qua opties is er niet echt. Al met al vind ik tot nu toe de 9780 fijner maar ik heb de telefoon pas 2 weken dus ik moet er ook nog aan wennen. Maar mooier als alle andere bb is deze telefoon absoluut!

Carbella 06-12-2011 Product paar weken in bezit

9,6
Met de opkomst van talloze smartphones op de huidige markt raak je het overzicht snel kwijt. De illusie wordt op dit moment gemaakt dat de toestellen als de Iphone, Samsung Galaxy S2 en HTC dé enige top toestellen zijn. Ik denk dat je jezelf goed moet afvragen waarvoor je hem concreet voor wilt gebruiken en welke eisen je zelf stelt.

Als zakelijke gebruiker blijft de Blackberry uniek in zijn segment. Ik heb de Blackberry 9900 nu enkele weken en ik ben bijzonder tevreden. Een verbetering op elk vlak. Weliswaar met een warrig uitstapje naar een touchscreen TFT waarvan ik eerst dacht wat de logica daarvan was. Nu, blijkt het naast de vertrouwelijke Qwuerty toetsenbord een welkome aanvulling! Je kunt naast de duim op de trackpad, ook met je wijsvinger door de applicaties heen gaan. Vooral bij het inlezen van PDF documenten, reuze handig. Je kunt nu écht multitasken. Push-Email en internettoegankelijkheid is verbeterd en alles, maar dan ook alles werkt bijzonder snel. Hij is verder breder en ligt lekker in de hand en ook het HD opnemen is adembenemend bij het terugkijken. Over de degelijkheid en vormgeving niets meer dan lof! Het gebruiksgemak is oud vertrouwd.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken is het tekort aan apps binnen Blackberry World. Maar dat is natuurlijk voor een ieder persoonlijk. Voor de zakelijke gebruiker is het een knaller van een toestel. Voor de leuke apps heb ik nog een backup Galaxy Tablet als ik daar behoefte aan heb.

Kortom, Blackberry petje af voor het opnieuw uitbrengen van een onderscheidende telefoon anno 2011!

ro.es 05-11-2011 Product paar weken in bezit

Ik gebruik de Bold 9900 nu 2 weken intensief en het is de beste Blackberry tot nu toe. Ik heb inmiddels zo een 10 BB´s versleten v.a. 2004.

Het typen gaat bijzonder fijn, ze hebben de toetsaanslag nog verder weten te verbeteren van deze Bold 9900. Voor het reageren op e-mails of sms is dit een belangrijk detail. Snel typen gaat vrijwel foutloos door het uitstekende toetsenbord. Ook de vele sneltoetsen voor telefoon nrs. is een groot gemak. In de praktijk werkt dat zo comfortabel, even een toest ingedrukt houden en je belt de persoon die je hebt toegwezen aan die letter.

Internet is snel net als de hele telefoon dat in feite is. Dit model ligt ook bijzonder lekker in de hand (veel beter als bijv. de zware Thorch). de Bold is breed maar wel dun en dat maakt het toestel erg prettig meedragen.

Blackberry is een keuze, maar voor mij onbetwist een van de beste telefoons die op de markt verkrijgbaar zijn. Deze Bold bewijst nog eens des te meer.

Sweetheartxx 22-10-2011 Product kwartaal in bezit

Dit is alweer me 3e BlackBerry en zeker weten de beste BlackBerry.
Voorheen de curve 8900 gehad vervolgens de Bold 9700.
Ik zal nooit vreemdgaan met een ander toestel.
Echt een toptoestel! Heerlijke toetsenbord en makkelijk dat je boven gewoon touchscreen hebt!
Hij is snel en heeft een goede beeldkwaliteit.
Ik zal 2 jaar met de toestel moeten doen maar dat zal wel lukken...
Kortom je moet hem gewoon hebben!

ro.es 20-10-2011 Product paar dagen in bezit

Binnen 48 uur deze BOLD 9900 ontvangen van Vodafone. Ik gebruik sinds 2004 Blackberry´s. Mijn Torch heb ik nu vervangen voor deze prachtige BOLD. Een mooi dun toestel die overal goede resenties ontvangt.

Wellicht is dit de laatste authentie Blackberry samen met de nieuwe Thorch die nog op de markt wordt gebracht?, gezien ze binnekort op een geheel nieuwe OS overgaan.

Het eerste wat opvalt is dat deze Bold 9900 met alles een stuk sneller is. De nieuwe processor en het nieuwe OS7 zijn goed merkbaar. Internet is ook flink verbeterd. De desktop software van Blackberry is een van de beste die te verkrijgen is voor GSM´s. Alle data overzetten van het ene naar het andere is a peace of cake. Alle data verwijderen van het oude toestel is allemaal makkelijk te doen. perfecte desktopsoftware welke Blackberry levert. Ook de nieuwe compacte USB en reisoplader (eindelijk) mag er wezen.

En dan het nieuwe toetsenbord met nog verder verbeterde toetsen maakt zelfs met iets grotere vingers typen erg secuur. Naast de styling, hij is erg dun en mooi afgewerkt met een zeer helder en gedetailleerd scherm, mag er wezen. Naast de goede telefoon kwaliteiten is het ook een eyecatcher.

De Apps zijn voldoende voor zakelijk gebruikers.

Ik kan niks negatief bespeuren aan deze Bold 9900. Het is een grote voorruitgang met de vorige Blackberry´s en is het de perfecte oplossing voor e-mail verkeer, pingen en sms´en onderweg.

Toestel ligt verder goed in de hand. Top toestel, kan er niks ander van maken.

Topblackberry 08-09-2011 Product paar dagen in bezit

9,4
Na vele Blackberry's begonnen met deze telefoon. Geweldige telefoon waar ik eerst even aan moest wennen. Dit kwam doordat ik nog niet wist waar ik mn touchschreen wel of niet voor kon gebruiken.

Na enkele dagen is dit probleem opgelost en weet ik precies hoe ik het kan gebruiken.

Geluidskwaliteit: Is goed maar niet enthousiast over, klinkt redelijk 'leeg'
Mogelijkheden: Er is ongelooflijk veel mogelijk met deze telefoon er komen steeds meer apps en de appstore merkt alles snel op
Gebruiksgemak: Super!! Staat Blackberry overigens bekend om.
Vormgeving: Ten opzichte van de andere Blackberry's is deze perfect! Net als de Bold 9000, dunner en een tracpad, TOP!
Degelijkheid: Wederom natuurlijk degelijk. Weer een van de USP's van Blackberry.

Ik zeg een toptelefoon!!

avda69 03-09-2011 Product paar weken in bezit

9,6
Dit toestel is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en vooral snel. Geschikt voor mensen die veel mailen(vele malen sneller dan Android/Iphone), pingen en social media gebruiken. Touchscreen dik in orde. Toetsenbord is geweldig! Tijdelijk een android touchscreen telefoon gehad, maar ik vind dit erg onhandig (zelfs na 4 weken gebruik) en ik ben niet geïnteresseerd in al die onnodige apps.

MvdVen 02-09-2011 Product paar dagen in bezit

Ik ben echt een BB fan, maar wat valt dit tegen! Ik vergelijk met de BB 9780;

MIN
- veel te groot geworden, past niet meer lekker in de broekzak, ding is groter dan een iphone!
- het touchscreen icm de navigatie button werkt erg slecht; cursor vliegt alle kanten op
- je "opent" onbewust hyperlinks, ondanks het wijzigen van de instellingen, bijzonder IRRITANT
- allerergste is ; de batterijduur is net zo'n drama geworden zoals bij de iphone, echt bagger!

- toestel ziet er toch weer chique uit
- materialen zijn mooi, degelijk
- toetsen zijn verbeterd (groter), het tikt heerlijk!

Kortom, na 1 dag toestel op MM gezet en verkocht met dik verlies. Terug naar de 9780!

U bent gewaarschuwd.

RuT68 28-08-2011 Product paar dagen in bezit

super toestel in gebruik en design. Toch een paar opmerkingen. In tegenstelling tot mijn BB Torch en 9780 doe ik met de batterij Amper een dag.
Trackball en de toetsen 2 en 3 kraken. Nieuw toestel opgestuurd gekregen, hierbij werkt de trackball niet naar behoren. Wacht nu op het derde toestel... Hopelijk werkt deze naar behoren.