Nokia C2-00 (dualsim) - Reviews

1.8 inch scherm
Dual SIM
Datanetwerk
GPRS (2.5G), EDGE (2.75G), WAP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia C2-00 (dualsim) op Kieskeurig.nl.

WOteB2 21-08-2012

Een prima toestel. Heel degelijk gebouwd en voelt ook stevig aan.Verder ben ik goed te spreken over de geluidskwaliteit (ik ben slechthorend) en over de mogelijkheden van dual-sim. Ik heb het idee dat de C2-00 onthoud met welke simkaart je iemand voor het laatst hebt gebeld en stelt dat dan de volgende keer voor. Je kunt altijd kiezen om de andere kaart te kiezen.
Wanneer je een kaart vaak gebruikt, stop hem dan in het slot onder de accu, het tweede simkaartslot kun je dan gebruiken om de simkaart die je niet vaak gebruikt eruit te halen. Dat gaat overigens ook makkelijk. Gebruik je een simkaart met een microsimkaart adapter, dan is het wat prutsen om die eruit te krijgen, maar lukken doet het zeker.

Heb je een simkaart met databundel,dan kun je die kiezen en instellen.
Ben je het Symbian S40 gewend, dan voel jeje snel thuis met de bediening. Het toestel is heel vlotjes en allerminst 'stroperig' in de bedienig. Alles is rap te zien.

De camera zit erop, doet z'n werk ook goed, maar verwacht er geen wonderen van. Het zijn uiterst simpele foto's om snel iets vast te leggen. De kwaliteit is van VGA, dus selt eigenlijk niet veel voor.

SMS-en gaat heel makkelijk. De toetsen drukken vlotjes ensoepel, alleen de soft-keys moet je wat harder indrukken, maar niet hinderlijk zwaar.

Voor wie is deze C2-00 geschikt: Voor mensen die veel bellenen sms-en. Internetten en e-mailen gaat ook, maar alleen via GPRS of Edge (Vodafone biedt dat aan).
Ook voor mensen die twee simkaarten willen gebruiken en veel bellenis de C2-00 heel geschikt. Dit toestel is een echt werkpaardje.
Wil je goede foto's maken of snel internetten, dan kun je beter een ander toestel kiezen. De C2-00 is nu eenmaal gen smartphone.

Elianneke 21-03-2012
  • Product half jaar in bezit

6,6
Mooie en gemakkelijke telefoon, alles werkt perfect, hij is klein en mooi, maar het batterijleven is echt waardeloos, binnen 2 dagen is de batterij leeg omdat waar ik woon niet altijd even goede ontvangst is. Nu dus opzoek naar een beter duelsim phone!

WieMie 29-01-2012
  • Product kwartaal in bezit

7,6
Zover ik weet is dit het eerste dual-sim toestel van Nokia met dual-standby. Het toestel zelf is degelijk gebouwd en ligt prettig in de hand. Andere reviews spreken over slecht bereik als gevolg van de plaatsing van de antenne, tot op heden heb ik hier geen last van gehad.

De firmware van het toestel kent enkele storende fouten maar de meeste hiervan zijn verholpen in versie 3.82 (toets *#0000# om de software versie te zien) welke via de Nokia PC-Suite gratis is te downloaden.

In de huidige tijd van smartphones, apps en touchscreens komt dit toestel wat gedateerd over maar heeft daarbij het voordeel snel te zijn en het bij normaal gebruik circa een week met een volle batterij uit te houden.

Het is helaas niet mogelijk een 'standaard' SIM aan een contactpersoon te koppelen, bij elke SMS of gesprek wordt gevraagd of SIM1 of SIM2 moet worden gebruikt. Wanneer via Bluetooth wordt gebeld kiest het toestel overigens standaard voor SIM1.

Ook is het niet mogelijk een van beide SIMs uit te zetten (bijvoorbeeld in het weekend een zakelijk nummer uit te schakelen). Dankzij de hotswappable SIM kan natuurlijk wel snel de 2e SIM uit het toestel worden gehaald.

De camera is van matige kwaliteit maar de rest van het toestel voelt degelijk aan. Ook de menu's zijn intuïtief zoals van Nokia mag worden verwacht. Gezien de vrij lage prijs wat mij betreft een prima product.

becxster 10-12-2011

6,5
Wilde graag van mijn tweede telefoon af en omdat ik eigenlijk altijd Nokia's heb gehad begon de zoektocht daar. De dual sim functie werkt prima, met veel gemak bepaal je met welke sim je wilt bellen, of je met allebei bereikbaar wilt zijn etc. Als dat alles is wat je wilt doen (bellen en op twee nummer bereikbaar zijn) dat is het toestel perfect. Voelt prima aan en geluid is in orde.

Helaas is het bereik niet wat ik gewend ben van Nokia (bekende antene onderin), had ik toch wat problemen om mijn oude nummer over te zetten. Maar bovenal is het onmogelijk om mobiel internet handmatig uit te zetten!! Vooral dit laatste is voor mij echt een probleem. Ik heb namelijk geen internet bundel en reis erg veel. Waardoor per ongelijk het internet opgaan nogal duur kan worden. Voor mij een totaal onbegrijpelijke en erg vervelende versimpeling van de opties. Jammer! Dus denk hier even om als je dit toestel aanschaft!

----------- 09-12-2011

5,4
Deze telefoon gekocht omdat er 2 simkaarten in kunnen. Erg handig. Ook het 'hot-swappen' van de 2e simkaart is handig, datum en tijd hoeven daardoor niet steeds opnieuw worden ingesteld na het plaatsen/verwijderen van de 2e simkaart.

Het plaatsen/verwijderen van de 2e simkaart gaat overigens vrij moeilijk. Deze moet er ver naar binnen gedrukt worden, met korte nagels valt dat nog niet mee.

De geluidskwaliteit van deze telfoon is niet wat ik van vorige Nokia modellen gewend was. Het klinkt erg hol.

De mogelijkheden van de software zijn prima, jammer dat het indelen van contacten in verschillende groepen niet ondersteund wordt (wat met mijn vorige Nokia wel kon) zeker wanneer je gebruik maakt van een prive sim en een zakelijke sim. Het gebruik van verschillende profielen voor zakelijke en prive contacten is dus niet mogelijk.

Qua vormgeving ziet de telefoon er goed uit. Praktisch is ie echter niet! De toetsen zitten ver naar onderen, wat het gebruik van de toetsen niet ten goede komt. Mede door de gladde buitenkant en de sterk afgronde hoeken. Bij gebruik van de onderste toetsen is het moeilijk grip te houden op het toestel.
Volgens de gebruiksaanwijzign zit de antenne onder in het toestel. Dat is goed te merken, want heel regelmatig valt tijdens geprekken het bereik weg. Zeker wanneer je het toestel aan de onderkant vast houd. (Dit ervaar ik ook op plaatsten waar ik met mijn vorige Nokia, en dezelfde simkaart wel volop bereik had) Ook het verzenden van bereichten mislukt regelmatig wanneer je het toestel in de hand houdt.
Hierdoor is het gebruiksgemak niet wat het had kunnen zijn. Ook het opladen van een batterij duurt erg lang (ruim 2 uur)

Verder oogt het toestel degelijk. Het scherm is goed leesbaar, ook bij zonlicht. De aansluitingen aan de buitenkant (Oplader, hoofdtelefoon en mini USB) zijn echter niet voorzien van een klepje, de luidspreker aan de achterkant evenmin. Het is even afwachten hoe lang dat goed blijft gaan met het ophopen van stof.

cornina 02-11-2011
  • Product maand in bezit

Omdat ik steeds met 2 telefoons liep, overgegaan op de dual sim van Nokia. Dit bevalt uitstekend. Je stelt de sim die je het meest gebruikt in als standaard. Gebeld worden kan dus op beide. Ideaal!

Eén opmerking en tevens vraag: de tweede sim kaart stop je aan de zijkant van de telefoon erin. Mijn sim (provider maakt volgens mij niet uit, qua grootte van het kaartje) past alleen niet lekker... Het klepje blijft ietwat open staan. Is er iemand die deze ervaring ook heeft en dit heeft opgelost?
Daarom nu voor degelijkheid een 6. De rest is prima, voor dit goedkopen toestel van Nokia!