Nokia E5-00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E5-00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

yvonne-73 27-04-2012
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik heb de telefoon in Dec 2011 gekocht.
Na anderhalf maand kon ik de gesprek niet meer voldoen omdat ik de andere niet meer hoorden. Ik heb een update gedaan maar het euvel kwam elke keer terug. Nadat ik de baterij 3 min eruit had gehad deed de telefoon weer even normaal maar na een aantal uren ( met of zonder gesprekken) deed hij weer raar.
Ik vond het heel vervelend om tegen de mensen te zeggen ik bel over een min of 4 terug als het goed is hoor ik je dan weer. Hiervoor heb ik geen telefoon gekocht en is momenteel nu al voor de derde keer terug voor reparatie. Foto's en filmpjes maken gaat goed sms is makkelijk. Internetten doe ik er niet mee. Ik hoop dat ik binnenkort mijn telefoon kan gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb.

stefano b 22-03-2012
Geschreven voor: Nokia E5-00 zwart

na anderhalf jaar deze telefoon te hebben word het tijd voor een revieuw.

de telefoon ligt lekker in de hand, de toetsen werken goed en laten niet los of dergelijke.

de camera maakt mooie foto's en is makkelijk om te zetten van fotocamera naar video.

erg makkelijk is de toets als je de spatiebalk ingedrukt houd, de zaklamp aangaat het ligt is lekker fel en komt vaak van pas.

en erg groot nadeel is de speaker, al binnen een paar maanden was het boxje kapot. nu speel ik amper muziek af dus kan ik hem nooit opgeblazen hebben.. maar voor je handsfree toch erg jammer.. heb hem teruggestuurd voor reperatie en kreeg een nieuwe speaker, deze was helaas al binnen een maand kapot en heb het toen maar laten doen..

nu begint ook de speaker waardoor je je telefoongesprekken voert raar te doen, een heel erg schel geluid en afentoe kan je de ander bijna niet verstaan.

al met al toch tevreden over de telefoon. jammer dat hij het maar een jaar volhoud maar dat zie je tegenwoordig vaak denkik.

Donnalia 19-01-2012
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

ik heb deze gsm reeds sinds mei 2011 en ondervind toch redelijk wat problemen. Allereerst maakte hij verbinding met het internet zonder dat ik hier instellingen voor ingesteld had. Dit zorgde voor maandelijkse roamingkosten van 120 tot 140 euro.

Maar nu ondervind ik steeds meer softwareproblemen. Wanneer ik een bericht krijg trilt hij niet meer, maakt geen geluid niet meer, en komt er ook geen mededeling: "1 nieuw bericht" niet meer op, ik heb hem hiervoor al eens laten maken. Men beweerde dat alles opgelost ging zijn, niet dus. Sinds enkele weken is het probleem terug, het enige dat helpt is elk uur de gsm opnieuw opzetten en dan doet hij het weer eventjes. dit is natuurlijk geen manier om mee te werken.

Verder is het een degelijk toestel voor basishandelingen zoals sms'en, bellen, muziek beluisteren en foto's nemen, maar op het gebied van internet is er toch nog plaats voor heel wat verbetering. Hij is vrij makkelijk in gebruik (als hij natuurlijk niet vastloopt).

Maar ik zou potentiële kopers toch afraden deze gsm te kopen. voor deze prijs zijn er namelijk veel betere gsm in de handel.

Parbo1 22-01-2012

Hallo,

Heb je je WLan als eerste prioriteit ingesteld,dit had ik gedaan,heb nog nooit internetkosten gehad via mijn provider.
Verder als je je software update kan je ook al veel problemen oplossen.
Heb zelf ook problemen gehad,zie Review Parbo1.
Via Nokia service point een gereviseerd toestel gekregen,heb nooit meer problemen gehad nadien !

moondog1 15-01-2012
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Toestel 2 weken geleden aangeschaft en zeer tevreden. Alleen een probleempje met de zaklantaarn. Als je de spatiebalk indrukt gaat de zaklantaarn aan ook als de rest vd toetsen vergrendeld is. Gevolg : als ik de Nokia e5 in het lederen beschermtasje schuif blijft de spatiebalk ingedrukt en blijft het lampje branden. Blijkbaar geen mogelijkheid om deze functie uit te schakelen.

Parbo1 17-11-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Heb het toestel gereviseerd sinds juni j.l. terug.
Heb hierna geen enkel probleem meer gehad.
Toestel doet alles perfect,foto's,bellen,sms,internet via wifi.
Zeer tevreden dus.
Mensen die storingen hebben zoals ik heb gehad raad ik aan erop te staan dat je een nieuw c.q. gereviseerd toestel van Nokia krijgt!

Sophi 15-11-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik heb 'm nu ongeveer 7 maanden, en word er echt helemaal gestoord van! Ik had hem opgestuurd omdat hij steeds uitvalt en vastloopt, na 5 weken kreeg ik 'm terug en ging het een weekje goed, toen begon het weer. Weer opgestuurd, ik haalde 'm zaterdagavond op en zondagochtend had ik weer dezelfde problemen. ik had er duidelijk bij laten vermelden dat er vorige keer een softwareupdate was gedaan en dat dit totaal geen zin had, vervolgens hebben ze de 2e keer TOCH weer een softwareupdate gedaan, wat weer geen werking had. ik heb m'n telefoon nu 4x opgestuurd terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt en ik ben er echt helemaal klaar mee..

Parbo1 17-11-2011

Hallo Sophi,

Heb zelf dezelfde problemen gehad, heb toen na de tweede keer dat hij bij een service point van Nokia was geweest een gereviseerd toestel gekregen, heb hiermee geen enkel probleem gehad, werkt perfect,zie mijn review.
P.S. Heb je het toestel zelf opgestuurd of via een service point van Nokia aangeboden ?

Vr. Groet, Jeep

Daryl7 20-11-2011

Sophi,
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb em ong. 3 maanden en ik word er nu al gek van.
Hij loopt telkens vast. Ik heb de hele dag dat ding gewoon niet aangeraakt.
Heb je ondertussen al oplossingen gevonden? Of heb je al een nieuwe aangeschaft?

berg1990 01-11-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 zwart

ik snap niet waar mensen de klachten vandaan halen. Ik ben er echt zeer tevreden mee. ik kan 6 dagen met de batterij..het is gewoon een super toestel en ligt lekker in de hand

roninh 26-09-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

ik snap niet waar somige mensen om zeuren ik ben er wel tevreden mee heb hem nu al 4 maanden en nog niks kapot gehad over dat hij vastloopt bij somige moet je hem de niewste update geven ik vind dat deze mobiel aan alle eisen voldoet en als je op internet gaat met wifi en er staat ongeldige servernaam dan ligt dit aan je router want dan staat hij te hoog in gesteld voor telefoons

Connie39 22-09-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 grijs, zilver

Ik moet helaas terugkomen op mijn eerdere positieve review. Na een half jaar deed hij helemaal niets meer, gaf geen enkel teken van stroom oid. Ik ben er heel voorzichtig mee omgegaan altijd. Het kan absoluut geen gebruiksschade zijn. Het kan toeval zijn, maar ik geef nu toch een stuk lager cijfer op degelijkheid.

Karin1988 20-09-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik heb de e-5 nu een tijdje en aan het begin was ik heel tevreden. maar nu zie ik toch een paar minpuntjes. De zaklamp deed het in 1x niet meer. normaal druk je de spatiebalk een tijdje in en dan ging hij aan. maar dat gebeurde niet meer. na een week deed hij het in 1x weer wel. vreemd. Ook was mijn telefoon van het weekend leeg, en toen ik hem weer aanzette was mijn bel-geheugen weg. alle ontvangen en uitgaande telefoontjes waren weg. Verder liep mijn telefoon een keer vast en kon ik nergens meer op drukken. Nu doet de telefoon het heel goed en heb ik geen klachten. maar ik vind het wel vreemd dat dit soort dingen gebeuren. lijkt mij niet gebruikelijk. Hoop dat het niet meer voorkomt.

rnw78 18-09-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

heb het toestel nu iets meer dan een half jaar .
kan hem niemand aanraden is al 7 keer opgestuurd .
ben hem nu(want hij is weer weg)al meer dan 20 weken bij elkaar kwijt .
en vervangen of omwisselen doen ze hem niet bij nokia
en bij de phonehouse weten ze er ook niet wat ze er mee aan moeten want die zijn weer afhankelijk van nokia .
een ding weet ik zeker mijn volgende telefoon word geen nokia .

Connie39 23-08-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Gekocht vanwege de mogelijkheden: scherpe foto's, navigatie (voor noodgevallen), lange accuduur.
De fotokwaliteit vind ik prima, ook voor dagjes weg. Over de automatische belichting ed ben ik heel tevreden.
GPS vindt hij nauwelijks, alleen navigatie via internet werkt min of meer. Ik vind het handig dat ik mezelf op de kaart zou kunnen terugvinden, maar het is echt geen vervanger voor een navigatieapparaat. Daar is hij veel te traag voor.
De accuduur is heel prima. Als ik hem intensief gebruik, gaat hij minimaal twee hele dagen mee (bij een uur per dag gebruik doe ik er zo'n 4 dagen mee). In vergelijking met andere telefoons is dat prima.
Over het internet ben ik heel tevreden. Ik heb Opera Mobile erbij gedownload en dat werkt super (en veel sneller dan de bijgeleverde browser).
Het is een gsm met veel functies, sneltoetsen die je zelf kan instellen, het startscherm kan je zelf helemaal aanpassen etc. Ik werd een beetje uitgelachen omdat ik Symbian nam, maar ik vind het echt prima werken. Als je niet allerlei spelletjes enzo wil downloaden, maar gewoon een degelijk systeem wil, dan is het een goede.

stvgeel 30-07-2011

----------Update review 1-8-2011----------
Mijn tweede review over dit toestel. Voorheen was ik zeer tevreden met dit toestel. Gps werkte goed, internet werkte goed. Jammer genoeg is nu mijn mening over dit toestel gewijzigd. Het werkt steeds trager en trager, het blokeert vaak als ik mijn mail open en som valt hij gewoon uit. Ik was tevreden van nokia, maar nu niet meer. Ook is het scherm ongelooflijk krasgevoelig. Voorheen had ik Blackberry (2 jaar) en ik heb nooit zoveel krassen op mijn scherm gehad als bij de nokia op 2 weken! Ik overweeg om de gsm te laten repareren, maar dan ben ik hem wss zeer lang kwijt. Ik zou hem geen tweede keer kopen.

----------1e review 19-2-2011---------
Ik heb de nokia E5 een paar weken in mijn bezit. Over het algemeen ben ik zeer tevreden. Behalve over het scherm. Dit is zeer krasgevoelig. Ik had mijn BB 2 jaar en nooit heb ik zoveel krassen gehad als nu op deze nokia e5 die ik slechts een paar weken heb. Hij steekt nochtans altijd in een hoesje.
Voor de rest werkt de gsm perfect. Zowel de gps, wifi als 3G werkt goed. De batterij is ook zeer goed.

PatriciaSP 21-07-2011

----------Update review 21-7-2011----------

Inmiddels half jaar in gebruik. Nog steeds prima toestel. Alleen jammer van het beeldscherm. Iets "teveel" licht of een zonnebril op en je ziet niets meer. En de volumeknop aan de zijkant reageert slecht.
En inmiddels wel aan het mobiel internetten geslagen: Symbian is echt het mindere platform, dat is wel duidelijk.

----------1e review 11-2-2011----------

Na een moeizame relatie met een Samsung Jet weer overgestapt op Nokia.
Ten eerste, touch screen - hoe trendy ook - het ligt mij gewoon niet. Dus nu m'n eerste full qwerty. Wel ff wennen, die kleine toetsjes, maar nu ik daar doorheen ben, wat heerlijk! Zoveel fijner dan T9.
Van Samsung vond ik het lastig dat ik dingen niet naar eigen voorkeur kon instellen. Bijvoorbeeld, afspraken van max. 8 posities. En eindtijd instellen in een vervolgscherm. Ik kan lezen en schrijven met de Nokia menu's. Agenda, berichten, muziekspeler, allemaal een verademing.
En de vormgeving: top! Ze noemen 'm zakelijk, maar dat is ook precies goed voor iemand als ik die 'm gebruikt om te sms'en en als agenda. Bellen en internetten met social networks en de hele rimram, ook prima, maar daar heb ik 'm niet voor gekocht.
Wat mij betreft: aanrader dus. Goed alternatief voor de BB, waarvan de agendafunctie mij niet aanstond.

Parbo1 19-07-2011

----------1e review 29-3-2011----------
Toestel oogt direct degelijk en stevig.
1 maal laten vallen,geen probleem hierna.
Camera maakt goede foto's,nog niet in donker of schemer geprobeerd.
Geluid van mp3 speler is goed,echter wel een betere headset in gebruik van m'n oude N79.
Sms-sen gaat erg makkelijk,je bent snel gewend aan het toetsenbord.
Internet via WIFI erg handig,wel ingesteld als optie 1,zodat je niet op gewoon internet gaat,dit gedaan met hulp van de Nokia helpdesk.
Groet, Jeep

----------Update review 12-6-2011----------
Heb eerder een review ingestuurd,was toen positief i.v.m. de degelijkheid die het toestel uitstraalt, goed geluid,goede foto's,goede prijs.
Nu echter vanaf eind april voor twee keer naar een Nokia service station gebracht voor hetzelfde probleem.Als ik op internet via WIFI ga,slaat het toestel vast, is dan niets meer mee te doen,batterij eruit en weer erin,niets meer,helemaal dood.
Komt nu eind van de week terug als het goed is,hoop op een nieuw toestel.

--------2e update review 19-7-2011--------
Toestel eind juni terug gekregen van Nokia Belgie,heb een gereviseerd/nieuw toestel gekregen.
Werkt nu wel goed,internet via WIFI,geen vastlopers meer tot nu toe.Ook via andere mogelijkheden van het toestel geen problemen meer.
Foto's goed.MP3,radio mooi geluid.
Hoop dat het zo blijft,want het toestel ziet er mooi uit.

puso17 20-06-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik kreeg deze telefoon in oktober, toen deed hij het helemaal leuk en alles.
tussen oktober en april is hij 3x terug geweest naar nokia, ongeveer alles mankeerde eraan. hij viel steeds uit, liep vast, kon niet meer bellen, gaf geen melding meer van smsen. In april kreeg ik een nieuwe E5 van de winkel. Deze heb ik vandaag weer terug gebracht omdat hij geen geluid meer had. Kortom; Deze telefoon is voor mij een absolute afrader!

Biancie1982 18-06-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik had een nokia e5 besteld via phoneshop.nl en hij viel meteen elke keer uit tijdens een gesprek of internet loopt vast en dan gaat ie niet meer aan of uit en nu is hij niet meer aan te krijgen. Nog geen maand oud. Dus laat hem reprareren heb nu nieuwe gekocht via media markt en die doet het tot op heden perfect.
Ook was ik ineens foto's kwijt en ook mijn vriendin heeft hem in die winkel gekocht en ook zelfde probleem ook fotos zijn kwijt en achtergronden.
Nu ik het geheugenkaartje in mijn nieuwe toestel heb zijn alle foto's terug dus foutje in de software?

Misty M. 07-06-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik heb de E5 nu twee dagen in huis en heb zo’n beetje alles zelf uit moeten zoeken. De bijgeleverde handleiding was bij mij in het Pools en dat is nu niet mijn sterkste taal. Gelukkig kun je online bij Nokia de Nederlandstalige handleiding downloaden, al is deze naar mijns inziens ook veel te summier en schiet met name te kort op de uitleg over de OVI Navigatie en kaarten. En wederom gelukkig is ook de handleiding OVI navigatie te downloaden op de Nokia site. Let hier wel op dat je de laatste versie download waar geen “Touch” achter staat, want die zijn voor toestellen met een touchscreen. Op het moment van schrijven is: Ovi Kaarten 3.04 de meest recente versie. Tot zover de handleidingen.

Het toetstel zelf oogt en voelt solide. Zelfs het “qwerty” toetsenbord die op het eerste gezicht veels te kleine toetsen bevat werk na wat oefenen prima. Wel even zoeken hoe alle toetsen werken. Zo typ je de bovenste tekens door de toets wat langer ingedrukt te houden, kun je schakelen tussen het numerieke en tekst gedeelte dmv de toets linksonder (pijltje wat schuin rechts omhoog wijst) en kun je voor bijzondere tekens de toets “Sym” gebruiken. Verder kun je door de spatiebalk lang ingedrukt houden de “zaklamp” aanzetten en door “Ctrl” in te drukken snel schakelen naar de stille modus.

Het startscherm vond ik bij het eerste gebruik een onoverzichtelijke chaos. Dit kun je geheel naar eigen smaak aanpassen bij Menu – Bed. Paneel – Modi. Verder staat er een hoop onnodige troep op. Dit kun je allemaal de-installeren of verwijderen. Zo is de E5 alleen compatible met Ovi winkel en Ovi kaarten. De overige OVI applicaties werken dus niet, maar staan vreemd genoeg wel voor geïnstalleerd..??

Wbt, het Internet en Wifi, dat sprak voor mij eigenlijk wel voor zich. Zolang je maar zorgt dat bij de Instellingen – Verbinding – Bestemmingen de juiste toegangspunten zijn opgegeven. Navigatie werk op het eerste gezicht redelijk goed. Kaarten zien er goed uit, al kan een fix van de satellieten de eerste keer wat lang duren. Ik moet het nog testen in de auto, maar het zag er veelbelovend uit. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is gesproken navigatie in het Nederlands bij een wandelroute.

Ik kan nog wel uren doorgaan, maar voordat er vragen komen lees eerst de handleidingen eens goed door. Installeer Nokia Ovi Suite voor downloaden van kaarten en/of apps en probeer alles een beetje uit.

En ja, de E5 is compatible met Whatsapp. Gratis instant messaging (je moet wel Internet hebben natuurlijk) als alternatief voor het “pingen” van de Blackberry. Verder is het geluid (bij het afspelen van een MP3) heel mooi en zuiver en kan redelijk hard op de externe speaker (voor wie dit belangrijk vindt).

Al met al ben ik na twee dagen wel tevreden met dit toestel. Je moet wel zelf veel uitzoeken, maar als je eenmaal weet hoe alles werkt is het geen probleem meer. Je moet dus wel een beetje bekend zijn met smartphones anders kom je misschien voor heel veel vragen (en frustraties) te staan. Het is zeker geen makkelijke beginners Phone!

studentgeneeskunde 01-06-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Op het eerste gezicht een prachtig telefoon, zeer goede bouwkwaliteit zoals we van Nokia bekend zijn. Het toestel is heel degelijk gemaakt, met goede hardware.
Het probleem begint bij de software. Voor degenen die niet gewend zijn aan nokia's dolhofachtige ouderwetse systeem, moet van dit toestel afblijven. Het bespaart je veel ellende. Voor mij was het mijn eerste nokia en ik kon er maar niet aan wennen. Zet ik alle roaming en internet uit, open ie het automatisch voor programma's die dat nodig hebben. Zo ben ik in een half uur 10 euro kwijt geraakt, zomaar! Gelukkig had ik prepaid, dus meer dan wat je op je sim zet kan ie niet gebruiken. Instellingen veranderen is ingewikkelder dan quantummechanica op dit toestel!
Na een week van gebruik is hij ook nog zomaar dood gegaan, wil niet aan of opladen. Schijnt een bekend probleem te zijn met dit toestel. Zeer teleurgesteld in Nokia!

Bennie ten dam 23-05-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

een toestel wat alle gemakken in zich heeft.
Internetten...gaat uitstekend(bij mij alleen via mijn eigen Wlan)
Prima camera,incl. flitser,maakt perfecte foto's.
Handig met query toetsenbord.
Goede mogelijkheden alles actueel te houden via Nokia online.
Voor dit geld een veelzijdig toestel.

MarkVOIP 07-05-2011

Geluid
Komend van Nojia E71 viel mij als eerste het prima geluid van de E5-00 op.

Bedening
Gebruikers interface van de software ken net, wat mij betreft. Ik vind het toetsenbord erg prettig werken. Internet verbinding kiezen nogal matig.

Internet
Ik ben gewend uit de ter plekke beschikbare en bekende toegangspunten voor internet te kunnen kiezen.
Bij deze generatie van Symbian moet je het doen met een systeem, dat ik complex, onhandig en beperkt vind. Ik kan alleen het toegangspunt bovenin de door mij vooraf gekozen rangorde gebruiken.

VOIP
VOIP van XS4ALL en Budgetphone vind ik redelijk werken. Af en toe tikken en klachten van de andere partij. Iets slechter dan E71. Bij XS4ALL en Budgetphone erg goed geluid. Voipbuster geeft geen geluid bij deze generatie van Nokia in mijn geval.
Was beter in de vorige generatie (E71, E51). Misschien mag vrijwel gratis bellen via WiFi overal ter wereld zonder of onafhankelijk van een SIM kaart niet te makkelijk zijn.

email
Vind ik erg prettig werken. Enkele accounts aangemaakt.

woordenboek
Het drietalige woordenboek vind ik erg handig.
Jammer dat het geslacht van woorden niet wordt genoemd. Je kunt naast Engels twee talen uit een flinke lijst kiezen. Dus bijvoorbeeld Nederlands, Engels en een andere taal.

Office
Prettig idee een eenvoudige Office aan boord te hebben.

Synchronisatie
Bluetooth werkt perfect. Ik synchroniseer zelfs mijn computers via de telefoon.

GPS
Heel compleet. Mooie stemmen in vergelijking met Garmin. Af en toe een onverklaarbare absurde omweg. Bijvoorbeeld van Urecht naar Breda niet via de A27 maar via Rotterdam. Erg tevreden over routes te voet. Ik gebruik die ook maar voor de fiets.

Iris18 21-02-2012

haai,
ik heb zelf nu een E71 en daar ban ik hel blij mee alleen wegens geheugen problemen zoek ik een telefoon die minder duur is.
Dit leek mij een goed alternatief. wat ik me afvroeg is mis je nu ook nog dingen van de E71 of is het net zo goed?

Parbo 29-03-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Toestel oogt direct degelijk en stevig.
1 maal laten vallen,geen probleem hierna.
Camera maakt goede foto's,nog niet in donker of schemer geprobeerd.
Sms-sen gaat erg makkelijk,je bent snel gewend aan het toetsenbord.
Groet, Jeep

Onsales 02-03-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Voor het geld een goed en zeer degelijk toestel. Nu sinds begin januari in bezit en het enige wat ik als vervelend heb ervaren is dat de SDcard onder de batterij zit en die dus eerst moet verwijderen, wil ik foto's, video's etc van de SDcard halen. Ook heb ik geen optie gevonden om het internet uit te zetten als ik in het buitenland zit, dit heb ik opgelost door naar Menu->Bed.paneel->Instellingen->Verbinding->Bestemmingen->Internet te gaan en daar je GPRS verbinding te selecteren en dan de gebruikersnaam en url te wijzigen door bijv. een 2 achter de huidige waarde te zetten. Ook het speakertje vind ik qua geluid wat minder dan de speaker die in mijn E51 zat. Verder top telefoon. Toetsenbord was ik binnen 1 dag gewend. Niks geen krassen op het scherm zoals andere mensen klagen maarja ik stop dan ook geen sleutels of andere dingen bij me telefoon in me broekzak die krassen kunnen veroorzaken. Ook geen vastlopers gehad. Camera maakt zeer degelijke kwaliteit foto's en video (640x480) is wel oké. Batterij gaat trouwens gemiddeld 1 dag en 14 uur mee bij intensief gebruik. Gratis OVI maps werken ook perfect! Degelijkheid is ook goed, al paar keer laten vallen ook in de sneeuw en hij werkt nog prima.

stvgeel 19-02-2011

Albert B1900 19-02-2011
Geschreven voor: Nokia E5-00 wit

Ik heb het toestel sinds midden oktober in mijn bezit. Qua kunnen en gebruiksgemak een goed toestel. Veel mogelijkheden voor zijn prijs. Duidelijke menu's. Gemakkelijke toetsen bediening. Ik bel dagelijks voor de job een twee tal uur met de GSM. En nog was smsen tussendoor.

Maar het toestel moet wel werken om dit te kunnen doen. Het is nu voor de 4de keer binnen voor herstelling.

De eerste keer viel het altijd uit tijdens het bellen. Na 3 weken in herstelling krijg ik het hersteld terug. Of dat dacht ik toch. Er stond verkeerde software op. Opnieuw binnen. 3 weken later "hersteld" terug. Bleef uitvallen tijdens het bellen, wel in mindere mate. En opeens gedaan. Niets meer van leven in te krijgen...

Opnieuw opgestuurd (deze keer door Nokia care point naar Polen). Ik krijg een 3 tal weken later mijn GSM hersteld terug. Allé dat dacht ik. De eerste week niet. Maar toen begon hij af en toe terug uit te vallen. Tot er opnieuw niets meer van leven in te krijgen was...

Voor de 4de keer is het toestel binnen voor herstelling... Ik hoop dat ze eindelijk van Nokia uit een ander toestel zullen geven. Anders was dit mijn 4de en laatste Nokia...

Ik hoor van verschillende mensen zeggen dat het een ziekte is van nieuwe Nokia toestellen, het uitvallen.

Op die 4 maand heb ik dus nog niet veel plezier gehad aan mijn E5. Die enkele keren dat hij werkte, heb ik het wel ervaren als een praktisch functioneel toestel.