BlackBerry Bold 9780 0,5 GB / zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Bold 9780 0,5 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

aloaaaa1971 20-08-2012
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik zit vaak op facebook, twitter en whatsapp. Daar is deze gsm ideaal voor. Er zit een 2 gb kaartje bij maar ik heb er een 32 gb kaartje ingedaan want ik heb er veel muziek opgezet. Ik gebruik hem dus ook als mp3 speler. De fotocamera is handig voor af en toe een fotootje te maken. Voor mooie fotoos te maken gebruik ik toch mijn digitale camera. Internet gebruik ik bijna niet. Ik kijk wel af en toe op de site hoe laat de treinen rijden. De batery gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik.

hallo1971 11-06-2012

Het is een super toestel, zakelijk maar ook voor de jongeren onder ons. Het gebruik van de agenda is ideaal, je kan eigen afspraken toevoegen maar je kan ook je complete agenda van je mail bijvoorbeeld in voegen. Aangezien ik me eigen agenda niet gebruikt maar wel die van me telefoon vergeet ik nooit meer iets.

Het is de witte kleur, soms kan de toetsen iets geel uitvallen, de een heeft er geen probleem mee en de ander vind het lelijk.

Blackberry world is niet heel uitgebreid maar alles wat je nodig heb staat er in, ideaal.

Camera is prima voor een gsm.

Muziek is prima met een headset.
Geluiden zijn wel erg luid en kan je goed horen in je broekzak, jaszak of in je tas

Willem Tuk 03-04-2012
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Blackberry gekocht bij GIGAVOLT 16 okt 2011, na 3 maanden liep de software af en toe vast,Per februari loopt hij 15 maal per dag vast. Per eind februari was het voor bij met de blackberry. retour gestuurd voor garantie, echter komt terug met total loss bericht wegens onduigelijk gebruik. Na telefonische onderhoud deeld Dhr. Obeid mede dat er krasjes op het scherm zitten en daar door niet binnen de garantie valt. Dit zijn echter minime krasjes. Nu is de rechts bijstand ingeschakeld. Dus let op met Blackberry, bij normaal gebruik loopt de software vast zonder garantie aanspraak te kunnen maken.

Liesjelijsje 23-02-2012
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

sinds begin augustus in bezit, loopt af en toe een beetje vast, maar dat komt omdat ik hem veeel te veel gebruik! kan er echt alles mee en het is echt een aanrader! enigste nadeel is dat de achterkant heel snel vies word, ik heb namelijk de witte en met een nieuwe broek word het een blauw achterkantje! :)

Ruud vd Nat 13-02-2012
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 zwart

Ik heb de blackberry aangeschaft omdat ik de iPhone die ik eigenlijk wilde te duur vond en geen namaak iPhone van Samsung oid wilde. Het was in het begin erg wennen en de software werkte absoluut niet mee, ineens was het besturingssysteem weg , de mail was niet in te stellen. Na opnieuw instaleren van de software is het toch nog goed gekomen. Ik vind de bediening met de cursor echt een drama, gevoeligheid al een aantal keren aangepast, maar het blijft tobben. De software voor de computer (iMac) is ook al niet echt top, traag en weerbarstig. Muziek op hoge resolutie vanuit iTunes kan hij niet afspelen.
Software updates voor apps en systeem zijn er te frequent. Kortom prima telefoon om mee te bellen maar dit is mijn eerste en tevens laatste blackberry. Om positief te eindigen, de pouch is een ideaal ding, beschermt goed en als je de telefoon erin stopt is alles direct geblokkeerd en software matig is ook in te stellen welke meldingen wel en niet doorkomen als de telefoon in de pouch zit, dat zouden meer fabrikanten moeten doen.

L1995 29-12-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Een jaar geleden plaatste ik vlak na aankoop een tevreden review op deze site over de witte Blackberry Bold 9780. Achteraf gezien bleek deze telefoon toch een miskoop.
Zoals elk Blackberrymodel heeft ook dit toestel zeer veel last van kuren als kapotte joystick, uitvallen, vastlopen etc. Die van mij had last van de laatste twee klachten. Mijn toestel was opgestuurd naar de fabriek, pas na 8 weken kreeg ik hem weer terug (schijnt normaal te zijn voor Blackberry, raar) Echter is het geweigerd om dit toestel te repareren wegens "gebruikersschade". Nu vraag ik me af hoe een fabriek zomaar deze conclusie kan trekken, vooral gezien er op een krasje aan de onderkant na helemaal geen beschadigingen op het toestel zitten? Na navraag bleek dat het zeer vaak voorkomt dat Blackberry de schuld van schade aan de gebruiker geeft, waarschijnlijk omdat een groter percentage van de verkochte toestellen uiteindelijk gerepareerd moet worden dan toestellen van andere merken.

Los van de garantie, mijn verdere oordeel over het toestel:
- Geluidskwaliteit via oortjes is erg goed, via de speaker valt het wat tegen
- Mogelijkheden: Ideaal toestel door het toetsenbord voor facebook, twitter, sms, bellen en BBM/pingen maar voor andere dingen als leuke apps zit je bij het verkeerde merk.
- Gebruiksgemak: Het toetsenbord is ideaal, ook bellen gaat er heel makkelijk mee. Echter zou een touchscreen wel handiger zijn voor bijvoorbeeld scrollen. Ik geef een 5 voor gebruiksgemak gezien de vele "klokjes" die ik steeds een beeld kreeg, en later de vastlopers en het uitvallen, want als je toestel steeds vastloopt of uitloopt kan je die ook moeilijk gebruiken.
- Vormgeving is prima, toestel ligt prima in de hand, mag wel iets dunner maar dat vind ik een bijzaak.
- Degelijkheid. Zoals ik al zei heeft Blackberry last van veel kuren, bij elk model. Nu denk ik wel dat van alle uitgekomen modellen de Bold 9780 nog wel het beste is qua degelijkheid, totdat die kapot gaat...

Tevens nog een opmerking over BBM (pingen): ik merkte dat er de laatste tijd steeds vaker problemen zijn met de verbinding waar ik 2,50 euro extra per maand aan betaalde! Ook nemen steeds meer mensen een ander toestel dan een Blackberry dus dan is BBM ook overbodig, het heeft geen zin meer een Blackberry alleen daarvoor te nemen.

Ik hoop dat mijn nieuwe toestel van een ander merk beter bevalt, ik heb 445 euro betaald op mijn 15de voor de Bold 9780 maar na nog geen jaar was die al kapot en de garantie van Blackberry stelt ook niet veel voor. Vandaag was ik toevallig nog in een telecomwinkel om iets na te vragen en voor me in de rij had iemand problemen met haar Blackberry en vertelde de verkoper dat hij wegens de Blackberryproblemen mensen afraadt een Blackberrytoestel te nemen, overigens niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak (al 2x eerder!)

suus92 28-11-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb de Blackberry Bold 9780 nu 4 maanden in bezit. Ik ben erg tevreden over deze telefoon. Ik lees veel over vast lopen etc. Daar heb ik gelukkig (bijna) nooit last van. De batterij hoor ik ook veel over. In het begin liep mijn batterij inderdaad ook erg snel leeg. Van het een op het andere moment niet meer en zou nu zelfs meer dan 2 dagen met mijn batterij kunnen doen.
+ fijn in gebruik
+ typt erg fijn
+ muziek afluisteren + foto's maken/bekijken gaat prima.
- heeft niet alle apps

Babygurl95 12-11-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb de telefoon een jaar in bezit, mijn abonnement loopt eind november af. Helaas ben ik niet tevreden met dit toestel, dus ga ik dan ook een andere nemen. Ik vind de Blackberry 9780 Wit nog steeds heel erg mooi en het formaat is bijna perfect, niet te groot, niet te klein. Wel zou een wat groter scherm fijner zijn om naar te kijken.

In het begin was ik dolblij met dit toestel, helaas begon mijn toestel snel regelmatig vast te lopen, en dan ook zo dat alleen battery pull helpt. Ik heb twee keer een toestel op laten sturen, de eerste keer kreeg ik netjes een nieuwe van de fabrikant, de tweede keer weigerde die mijn toestel te repareren omdat er iets met het scherm kapot zou zijn (ik kreeg ineens een wit scherm terwijl telefoontjes opnemen en pings ontvangen nog wel kon, vandaar de tweede keer opgestuurd) vreemd genoeg heb ik nooit mijn toestel laten vallen en bewaarde ik deze altijd in een hoes. Dit toestel, dat zerker niet goedkoop was, heb ik naar de recycling gebracht (reparatie in telefoonwinkel leek me niet waard) en tijdelijk heb ik dus een "koelkast" als mobiel.

Daarnaast vind ik het ook erg vervelend dat de apps voor Blackberry zeer slecht/beperkt zijn (langzaamaan komen er wel meer apps voor Blackberry maar bijvoorbeeld Whatsapp werkt op iphone en android veel beter) zeker vanwege de prijs van een Blackberry mag je meer van de apps verwachten. Blackberry toestellen zijn wel uitermate geschikt om mee te smsn, bellen en te pingen, dat laatste dan wel alleen als het netwerk tiptop werkt, want ook voor de storingen in oktober had deze vaak al problemen.

Ik heb daarom besloten om geen nieuwe Blackberry te kopen maar een ander toestel te gaan nemen. Ergens gaat alleen knopjes na een tijdje ook vervelen, touchscreen is the new generation... Geen aanrader dus, ik raad je aan om als je een Blackberry wilt nog eens goed na te denken want om me heen hoor ik ook heel veel klachten.

Natasja1993 02-11-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Redelijk goede telefoon, op de degelijkheid na.

Telefoon is zeer gebruiksvriendelijk, toetsenbord tikt zeer prettig. Mogelijkheden mochten wel wat uitgebreider voor deze prijs. De telefoon heeft een te lage processor waardoor de telefoon regelmatig vast loopt. In het begin viel het wel mee maar het werd steeds vaker. Geluid uit speakers klinkt niet heel erg geweldig, maar dat geldt ook voor andere merken. Er zitten nog steeds een aantal kleine bugs in het OS, mogelijk komt daar nog een update voor (kleine kans gezien OS7 al uit is)

Echter heb ik mijn Blackberry 2 maanden terug op laten sturen omdat deze kuren begon te krijgen (vastlopen en uitvallen, zeer veel voorkomende klacht) deze heb ik terug gekregen met de mededeling 'vochtschade' (vochtschade aan processor zeker?) volgens de winkelier gebeurt dit opvallend vaak bij Blackberry-toestellen, waarschijnlijk is dit expres zo gedaan zodat mensen snel een nieuwe moeten kopen en de fabrikant winst boekt, gelukkig biedt de winkelier me de mogelijkheid om een nieuw toestel uit te zoeken, uiteraad kies ik dan een ander merk toestel.

Al met al afrader, het is intussen ook bekend dat er zeer veel problemen met Blackberry-toestellen zijn, voornamelijk op het gebied van vastlopers en het netwerk! Doe jezelf een plezier en koop een telefoon van een ander merk.

Mark1993 07-10-2011

Ik ben zeer tevreden over deze telefoon! Alhoewel na 3 weken met software gecrasht was, heb ik hem opgestuurd naar me verzekering. Want een verzekering leek me verstandig, terwijl dit onder de garantie viel. 6 weken kwijt, ten compensatie bood T-mobile mij 3 maanden gratis abonnement aan! Vervolgens was ik eergisteren me BlackBerry Messenger kwijt, telefoon geupdate wat te vinden is bij instellingen! Apps lopen vast, en dan overnieuw installeren sneller dan toen ik hem kocht:D!

Al met al een aanrader, aangezien de fouten die er tegen gekomen worden door BlackBerry eruit gefilterd worden!

juul123x 26-09-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb een halfjaar geleden mijn Blackberry Bold 9780 gekocht. Aan het begin werkte het toestel nog wel redelijk mee, maar na een maand begon hij al kuren te vertonen. Hij liep telkens vast en elke ochtend kreeg ik in mijn scherem 'app error' te zien, waardoor ik hem moest rebooten en mijn wekker dus ook geregeld niet afging. Bovendien zit het toestelgeheugen ook gigantisch snel vol.

Inmiddels moet ik mijn blackberry zo'n acht keer per dag rebooten, door de batterij eruit te halen en er opnieuw in te plaatsen, omdat hij constant vastloopt.

Kortom, dit toestel is een en al DRAMA. Heb dus na een half jaar al een ander toestel aan moeten schaffen aangezien Hi niets met de klachten doet. Nu hopen dat mijn nieuwe HTC Sensation beter bevalt... Ben er blij dat ik van deze telefoon af ben!

L1995 10-10-2011

Heb je al geprobeerd het toestel te wipen en dan de software opnieuw erop te zetten? Bij mij hielp dat eerst namelijk wel, in een later stadium hielp helaas wipen ook niet meer en was die duidelijk kapot (toestel wordt steeds trager, valt uit en loopt steeds vast, is nu opgestuurd)

L1995 17-09-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb deze Blackberry sinds december 2010 in bezit.

PLUSPUNTEN
+ Toetsenbord tikt goed ondanks dat deze redelijk klein is
+ Telefoon is snel, alhoewel ik soms toch een "zandlopertje" krijg
+ Mooi afgewerkt design, telefoon voelt stevig aan
+ De telefoon is geen grootgebruiker qua internet, je gebruikt gemiddeld nog geen 100mb per maand, zeker als je thuis op wifi zit, ideaal met de nieuwe tarieven!

MINPUNTEN
- Geluid uit de speakers klinkt niet zo heel goed, maar toch nog wel aardig
- Witte versie batterijklep wordt gauw vies en wordt niet meer schoon
- Specificaties lichtelijk verouderd (geen bluetooth 3 en kompas bijvoorbeeld) maar daar merk je niet veel van
- Na 9 maanden ben ik ook een van de vele gelukkigen wiens Blackberry steeds uitvalt en vastloopt, echter zie ik bij reviews van andere merken ook klachten over dat de telefoon na ongeveer een jaar stuk gaat...

Maarten88 30-08-2011

Ik heb de Blackberry bold 9780 nu bijna 3 maanden in bezit en kan niet anders zijn dan positief! Het is een mooi en degelijk toestel. Voordeel is dat hij erg gemakkelijk te gebruiken is en erg snel! Ook betaal je niet veel voor wat je krijgt.
De batterijen gaan vergeleken met de i- phone lang mee.
Zoek je een goede, degelijke mobiel die veel kan en gebruiksvriendelijk is moet je zeker deze Blackberry nemen. Top toestel!

wes1989 25-08-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb deze Blackberry Bold 9780 nu dik een maand en ben zeer tevreden erover. Heel gemakkelijk te gebruiken en erg snel. Internet gaat ook erg snel.
Naast dat ik het een mooie mobiel vind is het ook nog eens een hele goede degelijke mobiel!
Ik zou zeggen koop deze als je een zeer goede BlackBerry wilt. Een vriend van mij heeft een i phone en veel problemen ermee...en hij betaald veel meer voor het abbonement.
Kortom ga voor deze Blackberry, aanrader.

xlauww22 05-07-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

De blackberry bold 9780 heb ik nu 6 dagen en gister begonnen bij mij de problemen al, telefoon loopt alleen maar vast, verplaatst mijn mappen uit zichzelf.. Dus mijn media map was leeg en alles stond bij menu alles.. Die mappen van afbeeldingen en video's kon je niet meer herkennen aangezien de map icoon weg was.. Mijn spelletjes uit de map spelletjes waren eruit gegooid en los in me map alles gezet.. Bij mijn favorieten stond msn, dit icoontje heeft ze meerdere malen toegevoegd hieraan en kon toen niks meer.. Het liep vast.. Toen heb ik besloten msn te verwijderen, in de hoop dat het icoontje wel weg zou gaan.. Nja niet dus. En nu kan ik er niks meer mee want ik krijg geen eens de optie van verwijderen of uberhaupt openen!
Dit is ook mijn eerste blackberry en iedereen raadde het me al af omdat er gewoon TE VAAK nog problemen mee zijn!

strijboc 06-06-2011

De Blackberry bold 9780 is met zijn OS 6 een zeer veelzijdig apparaat geworden. De mogelijkheden van het OS 6 is sterk verbeterd tov het vorige OS.
De camera levert veel betere beelden op, het resultaat van een videotje tijdens een concert is verbluffend te noemen. Daar waar de vorige Bold een vervormd geluid produceerde krijg je nu een prima resultaat.
Met de ingebouwde GPS zijn leuke toepassingen te doen.
Met het OS 6 is het nu heel makkelijk om app's te downloaden. In combinatie met de GPS en een app op het gebied van fitness kun je nu je bijv. een wandeling monitoren wat je als je klaar bent de tijdsduur van je wandeling etc. weergeeft.
Verder vind ik de Blackberry Bold 9780 een zeer robuust apparaat.
Een minpuntje is dat de toetsen wel iets te pietepeuterig zijn geworden. Verder niets dan lof.
Mijn volgende telefoon wordt ook weer een Blackberry, zodra de tab uitkomt.

MBorst 27-05-2011

Ik ben nu twee weken in bezit van deze telefoon en heb hem als een los toestel gekocht. Voor de mensen die opzoek zijn naar een zakelijke, snelle en vooral degelijke telefoon, de Blackberry 9780 is zeker een aanrader. Het is bij telefoons maar net wat je er mee wilt gaan doen en welke eisen je er aan vast knoopt. Ik zelf vind de 9780 een van de betere telefoons die op dit moment op de markt is.

Kakariki 17-05-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik lees alleen maar positieve reviews. Ik heb er echter enorme problemen mee dat de batterij binnen 9 uur leeg is. Alle tips al geprobeerd. Blue Tooth altijd uit. GPS uit. Batterij loopt altijd volledig leeg en wordt lang opgeladen. Bij de Bold en Torch schijnt dit anders te zijn.

JvdBBB 10-05-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Gewoon een super toestel!!
Let op: gemiddelde cijfer komt zeker boven 9,3 uit als je die review met allemaal 1-en niet mee telt(review over gsm van zoon...??)
*ligt goed in hand en past nog in broekzak.
*qwerty toetsenbord went heel snel en typt echt lekker
*supersnel!! ook internet.
*zeer gebruiksvriendelijk.
*niet zoveel apps als iphone en android maar degene die je vaak gebruikt zitten er gewoon bij, geen punt.
*prima geluid,muziekspeleren camera.

1234554321 04-01-2012

even een vraagje ik zou me er graag 1 aanschaffen maar hoor regelmatig klachten over vastlopen...gebeurt dit dan echt zo snel .
als ik een gsm van een hoge prijs koop wil ik dan ook wel een degelijke gsm

Anoniema 01-05-2011

Hallo,

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een maand in mijn bezit en ben er ontzettend tevreden over.
Dit is namelijk mijn eerste BlackBerry en de geluidskwaliteit is echt super, maar ook veel mogelijkheden zitten erop. Ik heb nog lang niet alles ontdekt van deze telefoon, maar ben daar wel mee bezig.
Dit is echt een aanrader voor mensen die graag een veelzijdige telefoon willen met veel mogelijkheden, goede geluidskwaliteit en die daar ook bereid zijn iets voor uit te geven.

Een ECHTE AANRADER !!! Twijel dus niet als u overweegt dit toestel te kopen!!!

Groetjes, Denise.

Nicky3216 10-04-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Heb deze vanaf de eerste verkoop dag in Nederland in mijn bezit! (in parelmoer uitvoering) En ik kan niet anders zeggen dan dat dit een top telefoon is, werkt super snel, mooie beeld resolutie en niet te vergeten dat camera is ook geweldig! Ik ben er helemaal blij mee en nog steeds, dat gebeurt mij niet gauw. Over het algemeen ben ik zo op mijn telefoon uitgekeken.
Zeker een aanrader!

s1725742 09-04-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Nu even in mijn bezit en hij bevalt me uitstekend.
Het is een mooie telefoon en ik kan er goed mee uit de voeten. Naar sommige opties moet even gezocht worden, maar dat is met alle nieuwe dingen zo. Inmiddels ook muziek er op gezet vanaf mijn notebook via bluetooth, werkt fantastisch. En ik vind de muziek ook erg goed klinken en hij kan het aardig hard afspelen.
Al met al een prachtding en zeker een aanrader!

Janine90 30-01-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Een geweldige telefoon, ik kan niet anders zeggen!
Ik heb hem nu een paar weken in bezit en ben er zeeeer tevreden over. Ik heb de witte versie (parelmoer wit) en ben er helemaal verliefd op. Ik blijf er maar enthousiast over, terwijl ik vaak na paar dagen al uitgekeken ben op een nieuwe telefoon.

Ten eerste werkt het nieuwe besturingssysteem (OS 6) erg goed en snel. Het internetten gaat erg snel. Een uitkomst vind ik de functie 'universeel zoeken'. Als je even niet meer weet waar iets staat, kun je met deze functie het opzoeken. Daarnaast kun je hiermee ook op het internet of binnen de BlackBerry App World zoeken. Ideaal dus.

Er komt ook mooi geluid uit deze telefoon en de camera is ook redelijk. Het toestel ligt goed in de hand en het typen is erg fijn. Het was in het begin wel even wennen, maar dit went erg gauw. Ik was helemaal klaar met de touchscreen telefoons en ik ben blij dat de BlackBerry bestaat.

Kortom, een erg fijne, goede en mooie telefoon. Als je twijfelt -> NIET twijfelen, maar gewoon doen. Je maakt geen verkeerde keuze.

BBfan 22-01-2011

Een geweldig Blackberry!!
Hiervoor had ik een samsung M8800 Pixon met touchscreen... :(
Als qwerty toesten bord is 10x zo fijner, het is in het begin wel ff wennen maar dat went snel.

Je kan instaleren dat je mails krijgt op je bb, en dat is zeer handig.
En dat pingen is ook de uitvinding van de eeuw.
Ze zeiden dat de camera beter is dan zijn voorganger, maar ik vind dat de camera voor een mobiel best wel goede kwaliteit heeft.
Dat touchpad moet je ook ff aan wennen, maar dat went snel.

Ik heb hem los gekocht!(is misschien wel veel geld, maar dat is die zeker waar.)
Ik heb een zwarte genomen.
En dan bij Vodafone een Blackberry simkaart gekocht.(je hebt tot 1juli 2011 gratis internet.)

Als je twijfelt, niet twijfelen!!

Lisa_9 16-01-2011
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9780 wit

Ik heb de blackberry bold vanaf vrijdagavond, dus 2 dagen. Ik heb hem gekocht omdat ik de witte versie zo ontzettend mooi vond. En omdat iedereen er mee rondloopt dacht ik dat een blackberry wel de moeite waard moest zijn. Mijn abbonnement loopt pas in mei af en ik heb in 2 jaar tijd 4 verschillende telefoons gehad.

Deze telefoon springt er bij mij wel uit. Ik was heel erg bang voor het typen op de kleine toetsjes, omdat ik bij mijn neefjes Curve niet kon typen met mijn grote vingers. Toen ik echter de Bold in de winkel vasthield verbaasde het me hoe groot de toetsjes eigenlijk zijn (in vergelijking met de Curve en veel andere telefoons met een qwerty toetsenbord). Toen ik thuis kwam was ik meteen verslaafd. Loop nu al twee dagen de hele dag met dat ding in mijn hand.

Het geluid (via youtube) vind ik super! Het beeld is echter slecht. En in vergelijking met de Samsung Wave die ik heb gehad, maakt deze telefoon slechte foto's en filmpjes, maar dat komt misschien wel omdat de Wave gewoon super foto's en video's maakt!

Ik heb wel al een slechte ervaring, namelijk met het aanmaken van een Blackberry Id (ivm blacberry apps). Via de telefoon lukte het me niet, ook niet via de pc. Uiteindelijk heb ik de telefoon gekoppeld aan de computer mbv de USB-kabel. Toen dingen moeten downloaden en nu doet ie het wel. Het enige probleem wat ik had is nu dus ook opgelost.

Een mini puntje vind ik de ontgrendeling. Je hoeft maar 1 keer op de vergrendeltoest te drukken en hij springt al van de vergrendeling af, maar misschien kan dit nog ingesteld worden?!

Over een paar weken een nieuwe beoordeling, misschien zijn er dan andere min-/pluspuntjes opgedoken.