BlackBerry Bold 9700 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Bold 9700 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dennis L 10-07-2012

De BlackBerry Bold 9700 is de afgelopen twee jaar een perfect toestel gebleken. Ben er zeer tevreden over. Het toestel heeft me nooit in de steek gelaten! Leuke Apps. Beschikbaar en verder perfect voor emaillen en sms-en. Ook Whatsapp werkt perfect op dit toestel, ook in combinatie met het populaire pingen.
Verder is het toestel zeer licht en dun en ligt lekker in de hand. Gesprekskwaliteit is ook perfect. Mijn abonnement loopt nu af en ik ga dit toestel vervangen voor de Bold 9790, de opvolger van de 9700. Blackberry rules!

Silvia2804 02-06-2011

Ik heb deze telefoon nu al ruim een half jaar in mijn bezit. En ik heb nog geen enkel moment spijt gehad van mijn keuze.
Dit is wat mij betreft echt een toptelefoon. Je kunt alles helemaal zo inrichten zoals je het zelf wilt, de menustructuren zijn erg overzichtelijk, de camera maakt mooie foto's.
Ik maak zelf nogal veel gebruik van social media en dat is ook prima te gebruiken op deze telefoon. Ik ben zowat niet meer bij mijn telefoon weg te slaan.
Ik kan eigenlijk bijna niets bedenken wat ik niet goed vind aan deze telefoon. Bijna niets dan.. 2 verbeter punten zijn:
1: de batterij. die is soms wel erg snel leeg;
2: de toetsenblokkering. de knop daarvoor zit bovenop het toestel dus als je die per ongeluk indrukt terwijl de telefoon in je broekzak zit, zou je telefoon kunnen gaan bellen zonder dat je het in de gaten hebt.
Nu heb ik daar wel een oplossing voor gevonden: wachtwoordblokkering. maar het zou eigenlijk anders moeten, om de toetsen te blokkeren.

Verder is het dus een prima toestel. Ik zou 'm zeker aanraden!

Marcovski 25-03-2011

Ik heb deze BlackBerry reeds meer dan een half jaar in bezit. Het was mijn eerste BB en hij bevalt prima. Hij ligt lekker in de hand en het toetsenbord laat zich makkelijk bedienen. Ook is hij voorzien van een zeer goede camera. Toch zijn er ook enkele minpuntjes:

1)Sommige instellingen zijn zeer moeilijk te vinden/aangegeven. Zo heb ik bijvoorbeeld het boekje uit moeten pluizen hoe ik groepen, of alle SMS/twitter/E-mail moet verwijderen. (Hiervoor moet je helemaal in het betreffende menu naar boven scrollen tot je de meest recente datum hebt geselecteerd. Dan wederom de menu knop indrukken en "Verwijder vorige" selecteren) En zo zijn er nog veel meer dingen onlogisch.
2)Deze telefoon gaat erg snel van de toetsblokkering af, ook in de magneet hoes. Dat komt doordat de knop voor ontgrendelen aan de bovenzijde van de telefoon is geplaatst en deze i erg snel ingedrukt.
3)Er wordt een mooie functionele lederen magneethoesje bijgeleverd. Maar helaas kan de telefoon hier erg makkelijk uit vandaan vallen..Oppassen dus.
4) Als ik een berichtje wil intypen op het toetsenbord is er een probleem met het woordje "wel" want dat veranderd na het indrukken van de spatie in "we'll" Het is vrij hinderlijk maar aangezien je een zin altijd wel kunt formulieren op een andere manier heb ik er maar mee leren leven. (Zijn er overigens mensen die dit ook hebben? Mischien toch een instelling verkeerd)

Met uitzondering van bovenstaande punten heb ik al een half jaar plezier van deze BlackBerry. Ondanks alles dus een echte aanrader.

ro.es 25-02-2011

Ik ben zojuist overgestapt op de BB torch na 1 jaar met deze BB Bold te hebben rondgelopen. Ik wil dan ook graag een opmerking maken voor deze BB Bold. Dit is een fantastische Blackberry. Een die heel snel in het dagelijks gebruik is, licht en enorm handzaam. Ik hou deze ook zeker in reserve. Om te bellen en te mailen is dit de beste Blackberry die je kunt kiezen.

Wil je meer uit social media halen, beter filmpjes bekijken dan is de Torch een betere keuze. Daarbij is de Torch beduidend zwaarder.

Karindenbreejen 24-02-2011

Zeer tevreden met deze telefoon. Ik kan echt nooit meer zonder. Ik verbaas me dan ook over de negatieve reacties die ik hier regelmatig voorbij zie komen.
Mijn BB doet het perfect, geen storingen, en alles werkt naar behoren!
Voor mij niets anders meer!

Miloukuh 23-01-2011

Sinds 2 weken eigenaar van blackberry bold 9700, hiervoor 2 jaar de Iphone 3G gehad. Ik ga helaas deze week aan mijn 2e blackberry beginnen... Direct vanaf begin krakende geluiden bij mute en lock knop, beeldscherm zit er niet goed in en ook de toetsen kraken. Buitendat is de batterij soms binnen 1 dag leeg bij weinig gebruik en ook de email kan ik maar niet instellen (blackberry abo is inmiddels ingegaan)! Er word nu een nieuwe telefoon besteld, dus ik wacht deze even af. Tot nu toe maakt blackberry een slechte eerste indruk, zeker gezien de prijs van deze telefoon, ook met abo! Ik gebruik nu mijn iphone gewoon weer en je merkt gewoon het kwaliteitsverschil, ook in software! Ik zou dus niet meer gaan voor 9700, maar kies dan voor 9780, hopelijk is die beter!

Mmmiran 16-01-2011

In deze periode ben ik nu aan mijn 3de BB toe... heb nu ook besloten er geen meer te kopen en over te gaan op een ander toestel, hij loopt vaak vast en heb er al diverse software problemen en opstartproblemen mee gehad waardoor deze niet meer werkte. De apps en dingen die je er mee kan zijn super, alleen zou er zelf NIET meer voor kiezen!

hangtangding 10-11-2010

Ben heel blij met mijn Blackberry!

Je kunt er echt alles mee.
Ik zou zo gauw niets negatiefs weten, alleen dat de batterij niet super lang meegaat, maar dat komt ook omdat ik er best veel mee doe : twitter, foto's maken, hyves, dus dan is dat eigenlijk best wel logisch.

Ditismijnnaam 09-11-2010

Helemaal klaar met RIM blackberry.

Ik heb een z.g. App error 523. Ding zit compleet vast terwijl ik geen app's gebruik o.i.d. Dan ga je eens op internet surfen om het probleem op te lossen. Dan kom je meer problemen tegen met dit toestel.

Ik zit nog steeds in de hel. Alles geprobeerd. Nergens echt een oplossing. Zeker niet (!!!) van Blackberry zelf (ook niet in staat te helpen, er is geen enkele helpdesk). Je voelt je dus compleet machteloos.

Blackberry, hopelijk lezen jullie dit soort forums. Open een helpdesk. Het maakt me niet uit als dat geld kost

niels raemakers 11-10-2010

Ben erg positief over de BB B9700, maar er zijn nog zeker een aantal verbeterpunten..
* In de paar weken dat ik um bezit, heb ik onbedoeld ruim 50 smsjes verstuurd en ruim 20 nummers gebeld zonder ik het in de gaten heb gehad. Dit doordat de vergrendeling er heel eenvoudig af kan in je broekzak.. doordat je vervolgens met slechts 1 toetsje in te drukken al personen zoekt in je contactlijst, ben je aan het bellen of smsen voor je het weet..
* Nog geen goeie thema's en spelletjes voor op de BB gevonden
* Nog wat andere kleinigheidjes die vervelend werken

De toetjes zijn tegen verwachting in, net groot genoeg! Had gedacht dat ik hier moeite mee zou krijgen, maar ze hebben een bepaalde vorm waardoor je toch het goeie toetsje meestal te pakken hebt :)

Internet is super op de BBB9700

Mooie en degelijke uitstraling, maar hoe degelijk ie werkelijk is, zal nog moeten blijken

olivierdr 24-09-2010

Op een jaar tijd ben ik reeds aan mijn derde BB Bold 9700, de 1ste ging stuk door een of andere JUM error, moest winkel binnen, duurde meer dan een maand vooraleer ik een nieuw toestel kreeg. Het 2de toestel (nieuw) werd geleverd met een kapotte luidspreker, en moest opnieuw opgestuurd worden, om weerom door een nieuwe vervangen te worden. Deze is nog steeds niet geleverd, wederom 2 weken aan het wachten.
Vandaar de beoordeling voor Mogelijkheden minimaal, een toestel dat steeds stuk is heeft nagenoeg geen mogelijkheden, laat staan degelijkheid.
Moest de aanschafprijs niet zo hoog zijn van dit toestel, dan zou ik me een 2de aankopen, in de hoop steeds 1 werkend toestel te hebben, en 1 dat in reparatie is.

Bandaneira 10-09-2010

7 maanden verder nog steeds een topper, kan de review van scd niet plaatsen, zelf een man met redelijke grote handen heb ik met het bedienen van de qwertytoetsenbord geen probleem. Ook het probleem met het bijna platte bat.rij geen ontvangst(kan aan de provider of omgeving zijn) zelf heb ik dit met Vodafoon niet ondervonden, en wat betreft het ander probleem is te verhelpen door het toestel tijdig op te laden ( bat.rij gaat redelijk lang mee)

scd 09-09-2010

Ik heb deze blackberry aangekocht nadat ik er veel goeds van had gehoord, het toptoestel van tegenwoordig...

Maar...
Geen signaal wanneer mijn batterij bijna plat is, bij het uitvallen van mijn gsm kan het wel tot 3minuten duren voordat ik hem terug ingeschakeld krijg, wat toch zeer langzaam is.

Het azerty klavier lijkt in het begin wel handig, omdat het veel weg heeft van een computer toetsenbord, maar dit blijkt toch een grote tegenvaller te zijn. De knopjes zijn veel te klein om er deftig en op een snel tempo een bericht mee te typen, ik ben een vrouw, en zelfs mijn vingers zijn dan te "dik" voor dit toetsenbord... wat twijfels doet oprijzen bij mij...

Mijn GPS, die volgens de winkel zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in gebruik is, krijg ik niet aan het werken, om te beginnen kreeg ik hem al niet gevonden op het toestel na dit te downloaden via internet te installeren enkele malen, werkt dit nog altijd niet...

het algemene menu vind ik persoonlijk ook niet zo gemakkelijk... en nogal lange lijsten met mogelijke keuzes, maaar dit hangt van persoon tot persoon af...

OmeHenk70 09-09-2010

Wat een super toestel die BlackBerry 9700 Bold. Mooi degelijk design en robuust. Heb afgelopen twee jaar een Nokia 6500 Slide gehad maar wat een revolutie in telefoonland als je dan overstapt naar dit toestel! Heb ook de HTC legend overwogen maar was absoluut niet kapot van het touch screen en de werking daarvan.
De BB is een heerlijk toestel. De afmetingen zijn goed, past gewoon in je borstzak en gewicht is acceptabel. De functies zijn oneindig. Heb een Vodafone abonnement met BB abonnement en alles werkt GEWELDIG en snel. Iedere ochtend lees ik de krant online en de gehele dag stromen de emails etc. binnen. Ook de kwaliteit van het bellen is ok. Dit toestel had ik 5 jaar eerder moeten hebben. Kortom TOP!!!

Hub1957 11-08-2010

Lang gewikt en gewogen maar toch uiteindelijk voor de BB 9700 Bold icm Vodafone abonnement gekozen.
Eerste ervaringen zijn ronduit uitstekend te noemen. Mijn e-mails zijn sneller binnen op mijn BB dan op mijn pc.
Internet bij Vodafone is gewoon snel. Geen lange wachttijden. Uiteraard alles binnen het voor mobiel internet mogelijke.
Pingen onderling BB gebruikers is gewoon perfect. Alles kun je versturen: foto's, documenten, spraakmemo's etc
Apparaat is eenvoudig in te stellen en het gebruik is zeer makkelijk.
Twijfel je nog?
Nou gewoon blijven twijfelen.
Ik heb in ieder geval te lang getwijfeld.
Ik had dit apparaat veel eerder moeten aanschaffen!!

123Tom123 06-08-2010

Heee,
ik heb bb nu een maand ongeveer. bevalt goed internet is goed, geluid iets minder. contactpersonen erg uitgebreid. je kan echt alles invullen over hem/haar.
typen was heel even wennen maar na een klein weekje ging het goed.

ik raad het je helemaal aan

Victor1990 17-07-2010

Sinds twee weken ben ik in bezit van deze BlackBerry Bold 9700. Ik heb hiervoor o.a. een HTC Touch Pro gehad en had daar een flinke kater van. Traag, slecht werkende touch interface, teleurstellende bouwkwaliteit, onlogisch, internet was sloom, liep vaak vast etc. Na deze zeer negatieve ervaring heb ik anderhalf jaar een simpele Nokia gebruikt zonder poespas, naar grote tevredenheid. Totdat ik kennis maakte met de BlackBerry Bold 9700, ik had die van iemand anders even in mijn handen en had meteen in de gaten dat dit andere koek was. Mail, hyves, ping, msn etc.

Zonder twijfel heb ik hem meteen besteld icm. eindeloos internet. Wát een apparaat! Hier enkele pro's:

- Design: Chique en zakelijke uitstraling.
- LOGISCH: Een van de grootste pluspunten van deze telefoon. Alles steekt ontzettend logisch in elkaar, ook de hoofdmenu's en submenu's. De gebruiksaanwijzing zit na een aantal weken nog steeds in het folie, dat zegt genoeg.
- Buitengewoon snel: Deze telefoon hoeft nergens over na te denken en is sneller dan bijvoorbeeld een basic Nokia toestelletje.
- Zeer goede bouwkwaliteit: Alles zit zeer stevig in elkaar, en de lederen afwerking aan de achterzijde is zowel in praktische als esthetische zin een verrijking.
- Oneindige mogelijkheden: Meerdere mailaccounts, MSN, Hyves, internet, Twitter, Ping.
- Trackpad: Ik het begin denk je ook van wat moet ik hier nu mee, maar het went vrijwel meteen. Geniaal systeem.
- Zeer vlot internetten: Ik heb wel eens op Iphones zitten klooien, maar dit internet is toch wel erg vlot! Buienradar, nu.nl etc. Het gaat allemaal ontzettend soepeltjes. Mijn e-mail (er staan 2 accounts op mijn BB aangemeld) komt zelfs eerder op mijn BB aan dan op mijn PC.
- Altijd en overal ontvangst: zelfs op mijn vakantie adres waar ik met andere telefoons nauwelijks ontvangst had, heeft deze nergens moeite mee.
- Qwerty toetsenbord: In het begin moest ik er even aan wennen, maar met een paar dagen heb je het onder de knie. Al zijn de knopjes ietwat aan de kleine kant, zeker vergeleken met de voorloper van deze Bold.
- SMS'en: SMS berichten worden per contact als gesprek weergegeven. Je hoeft dus niet te onthouden wat er ook alweer in de naar jou verzonden SMS stond.
- Ping: Pingen is een schitterend alternatief voor bellen en SMS'en. Het is sneller en makkelijker dan SMS en MSN.
- Apps: Alle apps die ik gebruik op mijn BB werken uitstekend; hyves, msn, übertwitter en google maps.

Contra's zijn er eigenlijk niet. De prijs durf ik niet als een nadeel te kwalificeren, kwaliteit kost nu eenmaal geld. Dit toestel is de aanschafprijs absoluut waard. Waar ik potentiële kopers wel graag op wil attenderen is dat de telefoon alleen met een speciaal internet abonnement ten volle benut kan worden. Hi, KPN en Vodafone zijn bij mijn weten de enige die op dit moment de BIS (BlackBerry Internet Service) ondersteunen met hun internet abonnementen.

Dan komt er nog een klein nadeel in mij op, heel af en toe geeft de telefoon even een paar seconden geen thuis als je hem van de toetsenblokkering af wilt halen. Misschien dat dit met een toekomstige software update opgelost wordt.

Kortom, een bizar goed apparaatje!

Joop 1953 16-07-2010

Scherm is mooi helder. Geluid is perfect. Echter email instelling .... nog erger dan een doolhof. Met mijn vorige (HTC Touch Pro) ging dit veel eenvoudiger en had ik snel een Exchange koppeling. Met de BB is het een crime. De enterprise server geinstalleerd. Na lang zoeken een instructie video bij Blackberry gevonden en dat heeft geholpen met de vele instellingen.
Het toestel wordt herkend en heb ik alleen kunnen activeren door met USB direct aan de server te koppelen.
Internet verbinding draadloos gaat prima en redelijk vlot.
Emailen gaat nog steeds niet.

Mijn advies: wil je een toestel, die eenvoudig is in te stellen, neem dan geen Blackberry.

JadwigaS 04-06-2010

De beste Blackberry die ik tot nu toe heb gehad. Reageert heerlijk snel, mooi helder beeld, laat mail binnenkomen van meerdere emailadressen (tot 10 stuks), pingen (de echte!).
Via AppWorld kun je diverse gratis en betaalde applicaties installeren. Mijn favoriet: Ubertwitter!

Uitstekend toestel. Overweeg je hem ook, neem hem dan wel met Blackberry-abonnement erbij, anders werkt ie maar half!!!

rofab 03-06-2010

Heb eerst de 8820 en de 8520 Curve gehad. Vergeleken met die toestellen is de Bold 9700 echt een klasse apart! En met 3G gaat internetten toch echt een stuk sneller dan de beperkte GPRS. Foto's, muziek, apps, alles is veel beter. Ben zeer tevreden over dit toestel, die met kop en schouders boven de eerdergenoemde modellen steekt. Een topper dus!

Janne2006 26-05-2010

batterij gaat er snel aan bij mij als ik applicaties gebruik. Ik gebruik alleen maar applicaties gedownload vanaf Blackberry appworld dus je zou toch verwachten dat ze geoptimaliseerd zijn.. Verder lukt synchronisatie met pc via Bluetooth niet, op mijn eerdere Nokia's geen probleem. Zelfs de meest simpele en oude Nokia 6230i doet dit zonder problemen met mijn pc! Verder wel lekker tikken en de trackpad werkt ook goed, denk ook degelijker dan een trackball.

FD10 26-05-2010

Nooit eerder een Blackberry gehad maar nu al helemaal een fan van deze telefoon.
Zo'n mooie telefoon en erg handig in gebruik.
Ideaal voor als je veel verwacht van een telefoon betreft applicaties en mogelijkheden.
Nog geen minpunten ontdekt.
Blijft natuurlijk altijd een verschil van smaak. Dit is mijn zoveelste telefoon (eerder nokia,lg, panasonic en samsung) maar toch vind ik deze echt wel wel de mooiste tot nu toe.

rvm 14-05-2010

Als trouwe BB gebruiker ben ik van de Storm II overgestapt op de Bold 9700. Verwend door het grote display ben ik toch weer blij dat ik een toetsen toestel terug heb. Mijn Storm was gevallen (net 2 maanden oud) en had een kras in het display.

Wat is de menu navigatie snel van deze Bold! Er is al zoveel over gezegd over deze Blackberry, het is een en al kwaliteit wat je in de handen heb met dit model. Een geweldig toestel. Het eenvoudig overzetten van alle data van de ene BB naar de andere BB is ook een must met de BB desktop software. Het klopt allemaal en werkt feiloos. De belkwaliteit is ongekend goed. Voor mij nooit meer anders dan een Blackberry.

Marieke-B 06-04-2010

Na 1 maand hield mijn BB 9700 ermee op. Batterij eruit gehaald en weer eri gedaan maar hij deed het niet meer. Voor die tijd liep hij ook snel vast... Nu is ie weg voor reparatie. Hopelijk gaat het daarna goed.

lieke-v 04-03-2010

Ik heb de blackberry nu ongeveer 2 weken in bezit en ik ben er helemaal weg van! Bij aanschaf heb ik erg zitten twijfelen tussen de Iphone 3gs en de bold 9700, uiteindelijk voor de bold gekozen ivm het qwerty toetsenbord.

In het begin is het toestel even wennen, maar na een dag had ik alles onder controle. Het toestel zit logisch in elkaar en werkt super snel.

Ik vind het een absolute aanrader!