HTC Desire S zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Desire S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Nllk68 03-07-2013
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Jammer dat de batterij niet bij de beoordelingspunten staat. Ik was helemaal tevreden met de HTC Desire S, altijd heerlijk gebruikt. Tot juni dit jaar. De camera is uitgevallen, de batterij loopt ook in zes uur leeg, ook al doe ik 1 of 2 handelingen. Nieuwe batterij gekocht, fabrieksinstellingen teruggezet, ook getest met echt alles uit behalve GSM telefoonnetwerk: hooguit een uurtje langer batterij. Vind dat wel heel erg kort plezier voor een toestel van nog geen anderhalf jaar oud dat me destijds 300 euro kostte.

Marije_TD 30-12-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Een van mijn vriendinnen heeft dezelfde telefoon
Ik vond hem zo mooi dat k hem ook nam
Ik heb hem nu al 1.5 jaar en er zijn problemen:
1. De batterij gaat nu heel snel leeg,na eventjes een spelletje of internet te zitten is hij al laag

2. Hij laad niet meer goed op

TR_49 24-09-2012
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

De eerste indruk was een degelijke telefoon met veel mogelijkheden. Toen kwamen de problemen:
- reguliere vastlopers bluetooth. Het toestel loopt iedere dag wel een keer vast;
- zeer trage opstart na uitschakelen. Het duurt +/- 6-7 minuten voordat het toestel in de lucht is. Dit met het tonen van een volledig zwart scherm
- geheugenkaart een keer zomaar losgeraakt. Dit weer in combinatie met een hele reeks vastlopers
- touchscreen reageert slecht, het typen verloopt traag, toestel reageert niet goed
- het geluid is inmiddels 'bagger', de speaker van het toestel zal wel stuk zijn

vuurbos 03-08-2012
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Ik heb 1,5jaar een HTC desire, heerlijk apparaat, alleen maar tevreden TOT er iets aan hapert. Ik heb nu een defect, bij extreem voorzichtig gebruik van mobiel en toch zou het niet onder de garantie vallen ivm val-schade (nooit gevallen of gestoten etc).
HTC werkt samen met reparatie bedrijf Dynafix en over dit bedrijf regent het klachten op internet, allemaal hetzelfde ... val schade en dus toch dure rekening, bij niet vertrouwen en mobiel terug vragen (40Euro onderzoekskosten!!) een andere telefoon terugkrijgen of met meer defecten etc. Google Dynafix maar eens, een malafide bedrijf, al jaren. En toch werkt HTC nog steeds met hun samen en geven geen enkele hulp bij klachten over Dynafix.
Effectief heb je dus nauwelijks garantie bij HTC, je staat machteloos. Ik vind het een heerlijk apparaat maar voor mij geen HTC meer.

zilverster1 15-06-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Ik heb de HTC desire S nu een jaar, en ik ben er niet kapot van.
Hij is instabiel, de software via market is vaak niet in orde, en het toestel zelf loopt regelmatig vast.
Een half jaar geleden heb ik een fabrieks-reset gedaan, en er alleen maar een beperkt aantal apps opgezet. Daarna werkte het aardig, maar sinds een paar weken valt het toestel spontaan uit als hij niet aan een lader hangt. Hij ging sowieso al uit als je flitst met een halfvolle accu. Dat doen geloof ik alle HTC desires S.
Ik heb hem naar de vodafone winkel gebracht, en daar is ie gerepareerd, maar hij deed het nog steeds niet. Weer teruggebracht, toestel deed het nog steeds niet, na een boardswap. Ze hebben bij de reparatie het toestel niet gecheckt na afloop. Heel slordig. Nu is hij voor de derde keer bij Vodafone. Maar goed, dat ligt aan Vodafone, en niet aan HTC, volgens mij.
Ik vind Android erg instabiel, als de Iphone niet zo duur en zo dichtgespijkerd zou zijn had ik die gekozen.
De batterij van de desire is bovendien veel te snel leeg, maar dat hebben alle smartfones.
Verder prikt de telefoon aan mijn wang als ik bel, hij lijkt stroom te lekken.
Ik vind het erg suf dat het toestel een sensor heeft voor landscape/portrait, maar het home screen kantelt niet.
Ik vind het een rommelig product.

Mc2 18-06-2012

Vreemd ik heb hem ook een jaar en ik vind het een toptoestel. Nooit problemen mee, doet alles wat ik wil. Al jouw klachten zijn mij totaal onbekend. Ik zou een nieuw toestel claimen. Ik internet, mail, bel, skype, luister er muziek mee, navigeer met Sygic, eigenlijk doe ik alles met het toestel wat hij kan. Batterij is bij alle smartphones een manco. Mijn oplossing, synchronisatie van apps uitzetten die je niet nodig hebt. Zo zet ik ook die van mail uit en als ik mail wil lezen synchroniseer ik handmatig. Verder wifi en bluetooth alleen aanzetten wanneer je het nodig hebt. Ik doe makkelijk een dag met de batterij en gebruik hem toch redelijk intensief. Ligt niet aan Android want dat is bij mij ook gewoon stabiel, ook op mijn tablet.Teruggaan met de telefoon en nieuwe vragen, heb je recht na 2 reparaties. Succes

Balkanboy 01-07-2012

ik heb hem ook en ik ondervind geen problemen ermee , binnekort komt er een upadate de Android4.0

mischien is het voor jou beter

jolienb1997 22-08-2013

iemand die me misschien kan vertellen wanneer de update naar android 4.0 komt en welke android men nu heeft?:) heb mij een htc desire aangeschaft (2dehands) en staat android 2.3.5 op en als ik naar updates zoek zijn er geen beschikbaar zegt m'n telefoon :)

zilverster1 09-07-2012

Ik ben misschien ook verwend door de apple. Dat is een computer die samen met zijn software ontwikkeld is, en daardoor in de meeste opzichten een eenheid vormt, en zeer ergonomisch is.
De HTC android telefoon is een poging tot een mooi product, maar het is uiteindelijk meer een doos met functionaliteiten geworden, zonder samenhang. En dus erg instabiel. Je kunt er in theorie allemaal software opzetten, maar de meeste software hapert, of interfereert met andere software. Ik vind ook de opbouw van de contactenlijst (een combi van sim/facebook/google en de eigen telefoon) erg onlogisch. En het feit dat er ongevraagd allemaal vodafone-applicaties opstaan vind ik opdringerig. En de reparatieafdeling van HTC, Dynafix, heeft een potje gemaakt van de reparatie van mijn telefoon. En ik heb al gezien dat er veel meer mensen zijn die klagen over dynafix.
Tja, misschien ben ik te kritisch.

ruygrap1 23-08-2013

Antwoord op vraag van jolienb1997 op 22-08-2013:
Op YouTube staat een duidelijke beschrijving ( http://www.youtube.com/watch?v=mp8ePP4s714 ) hoe je kunt updaten van 2.3.5 naar 4.0.4 (laatste Android voor Desire S).
Trouwens vreemd dat daar nu nog 2.3.5 op staat. De updates gebeuren normaliter automatisch.

TR_49 24-09-2012

Volledig mee eens! Een rommelig product, instabiel (mede door Android). Bij mij ging het USB-snoertje van de lader kapot (roestvorming op de contacten), is natuurlijk eenvoudig op te lossen maar wel erg slordig van HTC! Heb verder ook constant crashes.

Marije_TD 30-12-2012

Ik heb precies hetzelfde met de lader
Die van mij heeft 3 dagen aan de oplader gelegen voordat hij vol was

arnova77 20-05-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Wat een heerlijke telefoon is dit! Degelijk, mooi, fijn in gebruik en betrouwbaar. En zeker in vergelijking met mijn vorige 2 Samsung Android telefoons, die echt waardeloos waren (instabiel, onbetrouwbaar). Batterij houdt het bij mij 2 a 3 dagen uit, wat ik helemaal niet slecht vind. Het toestel is ook niet zo belachelijk groot, waardoor hij comfortabel in mijn broekzak past. De software en support van HTC is ook prima, zeker vergeleken met Samsung en mede daardoor krijgen we zelfs een upgrade naar Android ICS/4.0. Al met al een topper!

fluubje97 07-03-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Ik vind hem prachtig vormgegeven en over scherpte van het beeld niet te spreken. Geluid is best goed voor wat een telefoon kan bieden en je kunt er haast alles mee

vettejus52 25-02-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Eerste smartphone voor mij. Gekozen omdat ik niet zo'n heel grote wilde (Sensation) maar wel meer functies dan de Wildfire. Veel waar voor je geld. Na een valse start (binnen 1 dag gebroken touch wegens val van 40 cm hoogte, moeilijk te repareren want daarna waren sommige delen van het scherm ongevoelig, dus nogmaals vervangen, nu OK) geen problemen met dit toestel. Instellingen nog niet helemaal begrijpelijk, vooral dataverbruik door synchronisatie van allerlei apps op de achtergrond moeilijk in te stellen (voor mij). Foto en video kwaliteit heel acceptabel. Mijn zoon vind de foto's zelfs beter dan die van zijn HTC Sensation. Batterijverbruik valt mee, kan er meer dan een dag mee doen.
Koop er wel een hoes bij, zei ik ook tegen mijn dochter die er ook 1 heeft en na 2 weken liet vallen en ook een kapotte touch had. (toch gauw 90 euro). Eerste HTC (na 15 jaar Nokia) en eerste Android (update naar ICS 4.0 gaat ook voor dit toestel komen) bevalt prima!

Compson 11-02-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Ik ben diep ongelukkig met mijn htc desire s, hij is prachtig vormgegeven maar door het veel te kleine toetsenbord is mailen, smsen, twitteren, whats appen een crime geworden.ik neb al andere key bords gedownload maar dat helpt maar weinig. wat heb ik aan een communicatiemiddel waar je alleen maar mee kan bellen?

Jappaloe63 18-02-2012

Ik ken je probleeem.
Heb ook Slideit er erop gezet en met een stylus werkt het perfect.

fluubje97 07-03-2012

probeer anders gewoon swypen of ding horizontaal houden ik heb ook last van als ik letter voor letter doe maar swypen helpt wel

pommetje 24-02-2012

Sorry dat ik het zeg, maar ik ben redelijk verbaasd over je review. Ik heb redelijk dikke vingers en kan er prima op uit de voeten. Zeker wanneer je de telefoon dwars houdt is het toetsenbord prima te hanteren. Volgens mij is dit niet een probleem van deze specifieke telefoon, meer dat jij er niet goed mee uit de voeten kunt. Wellicht kun je een tablet met simcard nemen en daarmee bellen. Nadeel is dat die niet in je broekzak past, dan maar een rugzak!

jand56 17-02-2012

Heb je dit niet voor je hem kocht uitgeprobeerd in de winkel?

Fietje 12-02-2012

Klein toetsenbord? Nergens last van! Misschien je telefoon kantelen, dan wordt ie groter? En anders SlideIt app downloaden, daarmee kan je het toetsenbord in de hoogte aanpassen...Of je zet de swipe aan, die is ook erg nauwkeurig, beter dan alternatieve toetsenbordapps

naam47 17-01-2012
Geschreven voor: HTC Desire S blauw

Een heel fijn toestel, voelt zeer degelijk aan (wat een verschil met Samsung). Ik heb een 14 Mb internet abonnement afgesloten en ik moet zeggen ....dat is echt snel! Ik ben heel tevreden.
Tot nu toe nog geen problemen gehad....houden zo!

jand56 07-01-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

goede telefoon ligt prettig in de hand makkelijk te bedienen alles wijst zichzelf. formaat is niet te klein maar ook niet te groot zodat deze telefoon makkelijk mee te nemen is.

Pjotr1983 01-01-2012
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Sowieso een handige telefoon vanwege Android, maar vergeleken met een Sony Ericsson XPERIA neo vind ik dit een top-toestel. De HTC Sense schil is een stuk prettiger, overzichtelijker. Verder is de indeling van de knoppen in mijn optiek logischer. Denk hierbij aan de lock-knop. Bij de HTC zit die handig bovenaan (vergelijkbaar met een iPhone), bij de SE zit deze op de zijkant. Een kwestie van smaak, zeker, maar ik ga voor de HTC.

Daarnaast nog een goede reden om voor deze telefoon te gaan: Mijn telefoon is uit de houder gevallen (slechte houder), waardoor hij een werkdag op straat heeft gelegen. Vele bussen en auto's later vond ik hem weer; compleet vernield. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, is het nog 1 pakketje. Het scherm aan barrels, qua dikte gehalveerd, maar nog "intact". De metalen behuizing heeft zijn werk dus gedaan; ik kon de sim en SD kaarten er zo uitpakken en in een andere telefoon steken. Geluk bij een ongeluk. Ik moet nog zien welke andere telefoon dit zo overleefd.

AHEdeL 30-12-2011
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Ik heb de HTC Desire S nu een half jaar in mijn bezit. Het blijft een mooi degelijk toestel en ik heb nog geen problemen gehad. Het toestel heeft veel mogelijkheden en ik ontdek nog steeds weer nieuwe. Het formaat is heel prettig, hij past nog steeds in mijn broekzak.

Het bereik van internet maar ook gsm bereik is niet optimaal, daarnaast is het internet vaak ook langzaam, dit kan echter ook aan T-mobile liggen.
De batterij moet ik wel ongeveer elke nacht opladen. Als ik niet bel of internet gaat de batterij meer dan 3 dagen mee.

mc2 31-12-2011

Bereik ligt aan je provider. Ik heb Vodafone en internet via 3g bijna net zo snel als via WiFi en altijd goed bereik.

Stoffels11 17-12-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Als de htc het doet is het een geweldig toestel!!
ik heb de htc nu 3 maanden in bezit en is al 2keer stuk gegaan. omdat er een systeem crach was. hij moet dan opgestuurd worden en dan ben je hem 2 tot 3 weken kwijt (hij is nu weer weg om gemaakt te worden). verder is het een snel toestel beeld is goed etc. Alleen jammer dat die van mij steeds kapot gaat.

stoffels11 01-01-2012

Ik heb heb nu weer een paar weken wat een fijn toestel is het toch !!!!1

Hansvan83 16-12-2011
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Heb deze gsm 2 weken werkend gehad. Was tijdens die periode een degelijk toestel.
HTC Sense omgeving is volgens mij niet geschikt voor de geavanceerde gebruiker..
Had dus besloten een mod te installeren met besef dat mijn garantie hierbij vervalt.
Echter de HTC desire S liep op een bepaald moment vast waardoor ik niets anders kon dan mijn batterij eruit te nemen en terug in te steken.
Heb hierbij mijn cache chip (eMMC) verbrand. Volgens mij een serieus minpunt wat anders zo'n degelijk toestel zou kunnen zijn.

Mc2 18-12-2011

Wat een onzin om de degelijkheid een "5" te geven omdat jij met de software gaat zitten donderjagen. Met HTC Sense is helemaal niks mis. Mijn dochter heeft een Samsung en daar mis ik deze schil.

micha1996 05-12-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

wauw, wat is dit een toptoestel. hiervoor had ik een nokia 5800 XpressMusic. opzich een prima telefoontje was dat. maar ik wilde een telefoon met internet zodat ik meer handige apps kon downloaden en beter contact kon houden met whatsapp en twitter. dat gaat haast perfect met deze telefoon. de bediening is heerlijk. reageert goed op je vingers en geeft ook mooie effecten weer als je bijv. tussen menu's scrollt. je kan alles naar je eigen zin aanpassen en ook veel gratis themas downloaden op de android market.ik heb pas ook nog een update gehad van htc sense, dus nu is het menu nog mooier gemaakt en zijn er weer handige shortcuts toegevoegd. 1 minpuntje die ik aan deze telefoon heb gevonden is dat het microfoontje niet echt van goede kwaliteit is. dat merk je bijv. bij filmpjes maken. maar alsnog is dit een toptelefoon! ik hoef voorlopig nog zeker geen andere...

Mc2 15-11-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Supertoestel, maar ik miste alleen Swype, bekend van Samsung. HTC heeft met de laatste update iets soortgelijks maar deze werkt lang zo lekker niet als Swype. Voor de liefhebber, installeer Beta Swype. Hierbij de link : http://beta.swype.com/

Het werkt werkelijk subliem !

albertams 11-11-2011
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Super fijn toestel, ligt goed in de hand, smsen gaat zeer lekker en internet gaat ook als een speer, foto's zijn redelijk tot goed te noemen, kopen dus dit toestel !

Hoge Noorden 31-10-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Ook voor mij de eerste smartphone. Gekocht naar aanleiding van de lovende reviews hier. Ik heb 'm nu een paar weken en alles werkt naar behoren. Prachtig formaat en een geweldig werkend touchscreen.
Veel mogelijkheden zijn echter (nog) niet aan mij besteed, omdat ik er voornamelijk mee bel en sms.

arie1943 28-10-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Mijn eerste smartphone werd de HTC Desire S en er ging een wereld voor mij open. Na een week Android 2.3.5 en Sense 3.0 update uitgevoerd welke ruim 15% performance-verbetering gaf. Bediening is héél intuitief en het toestel is niet te groot om met hoesje in de broekzak te dragen. Ben een zeer tevreden gebruiker en met de APPS die je al gratis kunt downloaden heb je met een internetbundel een mobiele computer die ook nog lekker belt.

Mibox11 21-10-2011
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Een prachtig toestel. Mijn eerste smartfone / touchscreen. Maar het wijst zich vanzelf en is supermakkelijk en snel. Wat een mogelijkheden. Ook het formaat is prettig. Beeldscherm groot genoeg maat formaat toestel niet te overdreven. Past nog in je broekzak, ook met beschermhoesje. Ik ben er erg blij mee en kan hem echt aanraden.

jurrie123 19-10-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

De Htc desire s is een mooi toestel en qua formaat precies goed. Heb na 2 maanden helaas wel een vastloper gehad doordat er met updaten iets fout ging.
Als minpuntje vind ik wel dat als je filmpjes kijkt op youtube dat het beeld en geluid niet altijd synchroon lopen en soms stopt het beeld gewoon helemaal terwijl het geluid wel doorgaat, vraag me af of meer mensen dit probleem herkennen?
Bij diefstal of verlies schijn je het toestel van afstand te kunnen volgen en evt gegevens op het toestel van afstand te kunnen wissen, heb dit ingesteld, maar kan verder niet ontdekken hoe het verder werkt, of doet je provider dit?
Al met al ben ik erg tevreden over dit toestel; mooi toestel, gebruikersvriendelijk, met oneindig veel toepassingen.

Fietje 20-10-2011

Een vastloper heb ik nog nooit gehad (4 mnd in bezit), wel dat de telefoon minstens 1x per week ineens opnieuw opstart (vaak als er een update van een app beschikbaar is valt mij op), maar dat vind ik niet storend zolang dit niet vaker gebeurd ;).

De kwaliteit van Youtube filmpjes is bij mij prima, ik denk ook dat dit aan de kwaliteit van je (mobiele) netwerk ligt en weinig met de telefoon te maken heeft. Het niet synchroon lopen van beeld en geluid duidt er op dat het filmpje niet goed geladen wordt door bijv. een slechte verbinding.

uswhite 20-10-2011

Hallo,

Een vastloper kan altijd wel eens voorkomen, zelf heb ik mijn toestel van ook pas 1 mnd oud al diverse keren terug gebracht naar fabrieksinstelling mag geen probleem zijn. Het op afstand bedienen bij verlies kan bij HTC Sense. Meld je aan bij onderstaande link en alles wijst zich vanzelf.

uswhite 09-10-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

Een perfect toestel. Voorheen had ik de Wildfire en deze was ook perfect. De Desire heeft toch wat meer mogelijkheden en een wat groter scherm, alles met alles de koop dik en dubbel waard. Een minpuntje vind ik de batterij deksel en het verwijderen hiervan. Wat mij wel gebeurt is en misschien meer mensen zonder dat ze de oorzaak weten, een super slechte ontvangst van het GPS signaal. Uiteindelijk kwam dat bij mij door het gebruik van een Case Mate die ik gebruikte als bescherming. Op een of andere manier houdt hij het signaal tegen. Deze gebruikte ik ook naar volle tevredenheid bij mijn Wildfire en nooit geen problemen. Na een ingeving om de Case Mate eens te verwijderen had ik na 10 sec een fiks. Dus let op waar je hem instopt. Misschien ben ik wel de enigste die hier problemen mee heeft gehad, zul je altijd zien.

uswhite 10-10-2011

Op mijn review wil ik nog even iets aan toevoegen. Eerlijk is eerlijk. Het is niet zo dat de door mij gebruikte Case-Mate slecht is, nee integendeel deze is perfect. Ik wil ook geen storm in een glas water veroorzaken. Het kan ook zijn dat ik de huidige smartphone te zeer heb vergeleken met mijn vorige deze kreeg overal, gestoken in de Case-Mate binnen en buiten binnen enkele sec een Fix . Mijn ervaring is wel dat bij binnenshuis gebruik (met instellen) het bij de Desire lang duurt voor je een fix krijgt en zonder Case-Mate binnen de 10 sec. Ik heb de Desire te veel vergeleken met mijn andere smartphone en dat is mijn fout. Binnenshuis heeft de Case-Mate zeker invloed op de sterkte van het signaal. Maar gelukkig hoeven we binnen niet te navigeren. Echter is dit wel een hint om aan te denken als je gewend bent om binnenshuis wel eens gebruik te maken van de navigatie om instellingen te plegen of iets dergelijks.

Jannekee60 15-10-2011

Okee, hierdoor wordt mij ineens duidelijk waarom ik vaak geen internetbereik heb, en de mensen in mijn omgeving wel. We gebruiken allemaal dezelfde provider, dus daar kon het niet aan liggen. Na herstart van mijn telefoon kan ik wel weer op internet. Bedankt voor de tip, ga meteen proberen of het aan mijn Case Mate ligt!

grend hank 27-09-2011
Geschreven voor: HTC Desire S grijs

altijd een nokia gehad (N95-N97 en E72)
dan is het toch even flink wennen maar dat is normaal het is een geweldig toestel degelijk en ziet er goed uit het enigste minpunt vind ik toch wel de contacten
daar is nokia toch een straatlengte beter in mijns inziens bij nokia veel meer mogelijkheden. maar ik heb nog geen spijt,

Alonie 11-09-2011
Geschreven voor: HTC Desire S zwart

Sinds een maand in mijn bezit en nog blijft de telefoon verrassen. Hij is heel goed te bedienen, maar ook naar eigen smaak aan te passen. Het beeld is super helder en ook de snelheid (thuis op wifi) is prima. De accu is bij intensief gebruik binnen een a twee dagen leeg. Anders doe je er wel een paar dagen mee en je kan ook een extern aansluitbare accu voor reserve erbij bestellen. Al me al echt een goede telefoon, heel mooi compact en degelijk voor een mooie prijs.