Sony Xperia 1 128 GB / paars / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 306 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 128 GB / paars / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gertjan 31-08-2021

De onbekende krachtpatser

Xperia heeft een heel fijn scherm om naar te kijken in 4K en de nieuwe Gorilla Victus. Met de 16 GB Ram en 888 processor is niets te veel voor dit toestel, alle programma's kun je uit de app store installeren en draaien lekker soepel. Geluid is echt heel sterk met vele instellingen naar eigen smaak in te stellen. Veelgemaakte opmerking is dat Sony letterlijk Heet kan worden. Ja hij wordt warmer dan mijn oude, maar echt Heet? Kan de telefoon nog gewoon vast houden en heb de critical notice nog niet in beeld gehad ondanks intensief gebruik. Formaat moet even wennen na een week weet je niet beter. Alleen Youtube geeft de optie om scherm beeld vullend te maken, alle andere apps moet je het doen met zwarte balken aan de zijkant, in landscape, voor de rest passen alle apps zich prima aan. Camera is prima en kun je altijd handmatig instellen naar de omstandigheden iets wat andere merken automatisch doen. Eigenlijk dus best een eigenwijs toestel, maar dat is de baas ook.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Super camera

Minpunten

• 21:9 wordt niet overal ondersteund
  • Trilfunctie soms ongevraagd aan.

palmer1878@yahoo.com 19-08-2021

Sony XPERIAnce is geweldig, camera, gaming, batterij,

Ik heb z5 compact voordat ik hem 5 jaar heb gebruikt, schakel dan na anderhalf jaar over naar een ander merk hij heeft hem al naar het servicecentrum gestuurd, en nu ben ik terug met mijn nieuwe Xperia 1 iii, en ik ben blij dat ik ben terug met Sony Xperia hebben ook enkele gamefuncties en een geweldige camera

zoe 17-02-2020

goede scherm en heel snel

is niet snel stuk kan wel tegen een stootje. en de batterij gaat na een jaar nog steeds dag mee. snelheid van de processor loopt ook nooit vast.

Pluspunten

• mooie beeld
  • drie camera's

Legoblokje 12-02-2020

Net toestel

Geweldig toestel gebruiksvriendelijk

Snel regeren

weinig tot geen vastlopers

Mooi groot scherm

Het oplaad kabeltje was heel snel kapot

Dick van Breda 06-02-2020

Mooi scherm en super camera

Ik heb de Xperia 1 gekozen om zijn prachtige scherm, zijn mogelijkheden en camera. Ik heb zelf 3 camera's van Sony dus dan is dit toestel met camera een uitstekende aanvulling. Verder is de Xperia mij niet vreemd want jaren geleden heb ik ook een Xperia gehad en die beviel mij ook uitstekend. Ik kan iedereen de Xperia 1 aanbevelen

Pluspunten

• camera
  • scherm
  • mogelijkheden

Minpunten

• accuduur

Gerard 19-12-2019

Beste Experia tot nu toe.

Ben echt een fan van Sony , Toestel is mooi van vormgeving en makkelijk in gebruik.
Lange batterij duur en met snellader ook zo vol.
Zeer goede camera aanwezig waar hele mooie foto’s meegemaakt kunnen worden en uitstekend en verrassend goed mee gefilmd kan worden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Camera

Fernando Troya 10-12-2019

great experience

I am extremely happy with the Xperia 1.
The last coupe days haven't stopped being on my phone the entire day.
The colour, the video, the sound... the experience!

Pluspunten

• Screen
  • Camera
  • easy navigation
  • absolutely comfortable

Minpunten

• battery empties quick

Sony Xperia 1 01-12-2019

Smartphone van TOP-kwaliteit!!!

Dit toestel pas enkele dagen in mijn bezit. De Xperia bevalt mij tot nu toe goed. Aangezien ik al reeds jaren ervaring heb mbt Sony gaat deze zeer zeker goed bevallen. Ik maak veel gebruik van Spotify, Netflix en Videoland waarbij goed geluid een must is. En dat is, wat ik nu kan beoordelen, bij dit toestel wel het geval. Prachtig stereo-geluid want aan beide kanten van het toestel is de krachtige, prachtige muziek te horen. De foto's en video's komen echt heel dicht bij de kwaliteit van een Spiegelreflexcamera. Wat een mooie resultaten heb ik nu al mogen bekijken. Gewoon TOP!!!
Overige zaken zoals bediening van het toestel zijn heel bekend en overzichtelijk door de jarenlange ervaring. Het OLED-scherm evenaart de kwaliteit van een TV-scherm. Superieur om te kijken en erg prettig om naar te kijken.
Deze kwaliteiten van Sony gaan wel gepaard met een stevige prijs, maar dat heb ik er zeer zeker voor over. Veel mogelijkheden voor een groot bedrag.
Een trouwe en zeer tevreden klant!

Pluspunten

• Scherm met super beeldkwaliteit 4K
  • Eenvoudige bediening,al jaren ervaring met Xperia
  • Mega geheugen en uitbreidbaar
  • Prachtige foto's,film in verschillende formaten
  • Geluid van 2 kanten, eindelijk stereo ipv mono

Minpunten

• Prijs

Dorien 22-11-2019

Het leek allemaal zo mooi

Ondanks dat mijn eerste review over dit product zo goed was, kom ik er nu toch wel een beetje op terug. Het toestel is voor langdurig intensief gebruik niet zoals ik had verwacht. De camera start soms niet op of start wel op maar slaat de foto's niet op. Heel frustrerend tijdens vakanties.

Verder ben ik over het algemeen wel tevreden. Het scherm bevalt me uitstekend en ik vind de 4K resolutie met trilfunctie een uitkomst tijdens lange treinreizen. Zeker in combinatie met de koptelefoon die ik bij de telefoon kreeg.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4K resolutie

Minpunten

• Camera werkt niet optimaal
  • Traag

Carmen 14-10-2019

Super telefoon

Nu al een tijd geleden gekocht. Ik ben alleen maar meer dan positief. Na elke uitgekomen sony telefoon die ik heb sluit deze er toch weer mooi op aan. Super mooi design, maar niet al te opvallend. Lang scherm moest ik in het begin erg aan wennen, maar wil nu niets anders meer. Het beeld is haarscherp en ik ben er helemaal weg van. De telefoon zelf is super snel en de warme batterij issue is ook netjes opgelost. Ik ben helemaal enthousiast.

Pluspunten

• 4k scherm
  • Super snel
  • Mooi geluid
  • mooi disign
  • Geen warme batterij meer

Hans 09-10-2019

Alweer mijn 4e Sony telefoon

Weer een vertrouwde Sony Experia telefoon. Deze is weer beter en completer. Ik ga er zeker van genieten. Het scherm is weer groter en nog beter van kwaliteit.
Dit toestel is een echte aanrader.

Pluspunten

• groot scherm
  • goede camera

sythof 07-10-2019

heerlijk groot scherm, goede accuduur en lekker snel.

Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik al jaren sony als telefoon gebruik en daar zeer tevreden over ben

Pluspunten

• waanzinnig scherrm
  • goede accuduur
  • supersnel

Minpunten

• geen

Jochem 30-09-2019

Prachtig scherm, snel, soepel, enorme verbetering foto's

Supermooi scherm en echt heerlijk die extra breedte. Kan nu eindelijk Google Maps en Flitsmeister handig naast/onder elkaar zetten in de auto. Internetpagina's en de krant lezen rustiger, want ik hoef minder te scrollen. Vergeet de vergelijkingen in reviews met andere telefoons; alsof je die andere telefoons altijd bij je hebt om te vergelijken en teleurgesteld te raken... Deze telefoon werkt supersnel en soepel, zoals het een topmodel betaamt.
Toestel ligt lekker in de hand. Met mijn handgrootte (M/L) kan ik het touchscreen nèt met één hand bedienen, maar met twee is fijner. Evt kun je dubbeltappen op de Homeknop en dan verkleint het scherm zich naar de hoek waar je hand is (instellen op links- of rechtshandig), de grootte kun je ook instellen.
De zijbalkoptie gebruik ik niet; doordat ik een hoesje gebruik, herkent de rand van het scherm mijn vinger niet. Wel gebruik ik dus de optie van twee schermen boven of naast elkaar, wat erg fijn werkt vanwege de enorme breedte van het scherm.
Als ik Netflix opstart, gaat hij vanzelf in de makermodus, wat betekent dat het scherm wordt aangepast naar een soort "Cinema"-stand, zodat zoveel mogelijk de kleuren worden weergegeven zoals bedoeld door de film-/seriemakers. Genieten, en het maakt echt uit! Jammergenoeg gebeurt dit niet bij YouTube, maar de meeste filmpjes op YouTube zijn toch niet gegradeerd en als ze dat wel zijn, dan kun je de makermodus ook zelf/continu aanzetten.
Foto's zijn enorm verbeterd tov vorige Sony modellen (ik heb al drie Xperia-toestellen versleten), de oogdetectie-autofocus werkt verbazingwekkend goed en drie lenzen tot je beschikking hebben is best leuk. Filmen, met name in 4K, heb ik nog niet gedaan, dus kan hier geen uitspraak over doen.
Accu gaat langer mee dan je zou denken op basis van de reviews (die zullen wel kloppen maar het hangt natuurlijk van je gebruik af). Nu ik hem net heb gaat de accu 1-1.5 dag mee, dan heb je nog de staminamodus waardoor hij veel langer meegaat en met de snellader is hij in een mum van tijd weer voor 80% opgeladen (kan zo even geen getal noemen en als ik ga gokken krijg ik vast commentaar). 's Nachts hoeft hij dus niet meer aan de lader, want dat doe je gewoon tijdens het koken of lezen of andere dingen die je doet.
Al met al supertevreden!

Pluspunten

• Supermooi scherm en extra hoogte komt van pas
  • Snel, soepel

Minpunten

• Iets te groot om met één hand te bedienen (hehe)
  • Ik kan niet meer pluspunten opgeven!

Jan Bakker 26-09-2019

Fantastische smartphone

Je kan merken dat er veel aandacht is gegeven aan het ontwerp. De kwaliteit druipt ervan af. Je voelt en ziet het. Sterk pluspunt is het onderscheid t.o.v. andere smartphones. Dat is niet alleen het langere scherm. Als je het toestel aan doet ziet het er allemaal super gelikt uit. Veel mooier dan doorsnee telefoons. De prijs stevig, maar met de vaak gratis extra geleverde hoofdtelefoon juist weer redelijk scherp. Dan krijg je twee parels in huis. Elke dag geniet ik van deze schitterende telefoon. Nog steeds een van de mooiste smartphones t.o.v de concurrentie. Een negen omdat de camera kwaliteit naar mijn idee nog een fractie beter kan. Dit voelt echter als gezeur. Want ook de foto's zijn van reuze kwaliteit. Ongelofelijk scherp. De Huawei Pro 30 lijkt qua camera net een fractie beter. Overall is deze Xperia 1 echter de beste en de mooiste. Absoluut een topproduct!

Pluspunten

• Uitstraling
  • Kwaliteit
  • Scherm
  • Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Iets wat zwaar in de hand

A. Aoyama 26-09-2019

Great Device

Great device for music, games, movies and any other stuffs you'd be doing on your smartphone. Tried various games including highly 3D games from japanese companies and they run very smoothly on their highest setting. I have to say well done.

But the device is really slippery so it is recommended to get a cover for your phone to avoid dropping it.

Pluspunten

• great camera
  • high specs for all purposes
  • high charging speed

Minpunten

• slippery without cover
  • no earphone jack (type c converter included)
  • might be too big for some people

Max E. 18-09-2019

Verassend handzaam ondanks groot scherm

Al jaren Sony-gebruiker, geen fan van de Samsung en Apple-hype. Sony maakt eigenzinnige telefoons en het design en de gebruiksvriendelijkheid spreken me aan. Batterij vind ik ook belangrijk, deze doet het erg goed zolang de telefoon niet te warm wordt (bijv. met langdurige roaming). Camera is ronduit geweldig. Groothoeklens is een leuke optie. Speaker kan flink hard en goede geluidskwaliteit. Nog te weinig films gekeken om wat te zeggen over het voordeel van 21:9. Ondanks dit formaat kan je hem verrassend goed met 1 hand bedienen. Als je graag broeken draagt met ondiepe zakken is de telefoon misschien wat lang, ach dan stop je 'm toch in je tasj?

Pluspunten

• Camera
  • Batterij
  • handzaam
  • Scherm en geluidskwaliteit
  • Ook snel met STAMINA modus aan

Minpunten

• Soms gaat batterij wel ineens sneller leeg
  • Vingerafdrukscanner weigert soms

Lieuwe 18-09-2019

Alleskunner voor de medialiefhebber

De Sony Xperia 1 weet zich te onderscheiden door z'n 21:9 beeldverhouding en sublieme 4K scherm. Mediaconsumptie op dit toestel is echt uitstekend, met een haarscherp beeld en goed geluid (met dank aan Dolby Atmos). Qua features is dit toestel bij de tijd met een Snapdragon 855 chipset.

Voor liefhebbers van een vrij neutraal aanvoelende android ervaring met sterke nuttige features, onder andere Cinema Pro voor een goed doordachte video opname app en Side Sense om snel je apps te starten, is dit toestel zeker het overwegen waard.

De bouwkwaliteit is uitstekend, en de smartphone is in verschillende kleuren verkrijgbaar en IP68 waterbestendig (tot 1,5m onder water). Ergonomisch gezien voelt deze telefoon fantastisch aan.

De camera is vlot en doet wat ie moet doen, maar heeft een natuurlijke opname over zich, wat in mijn optiek foto's meer doet spreken. Er zit weinig gekunstelds aan, maar als je dat wil kan je je ei kwijt in de Cinema Pro app.

Smetjes op het blazoen zijn de niet supervlugge vingerafdruklezer, Side Sense wil nog wel eens lastig opstarten, spijtig genoeg is er geen 3,5mm plug (je bent dus overgeleverd aan een dongle welke in het doosje te vinden is) en draadloos opladen is geen optie.

Accuduur voor mij is prima, maar misschien niet toereikend als je je telefoon nog geen 10 minuten kan laten liggen.

Pluspunten

• Scherp en kleurenaccuraat 4K scherm
  • Snel (Snapdragon 855)
  • Nuttige features
  • Ergonomisch
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Side Sense soms wat dwars
  • Geen 3.5mm koptelefoon aansluiting
  • Vingerafdruklezer soms niet thuis
  • Geen ondersteuning voor draadloos opladen
  • Accucapaciteit

Rene 17-09-2019

Beste telefoon voor film en muziekliefhebbers

Ik heb na 6 jaar toch weer gekozen om mijn 5e Sony telefoon te nemen! Ik ben erg blij met dit toestel. Ik vind als muziekliefhebber het geluid fenomenaal! De LDAC doet zijn werk geweldig met mijn In Ear Monitors van Fender! Ieder detail wordt mooi weergegeven. Je hoort nu duidelijk een hi hat van een drumstel of een klarinet of een basgitaar. Geweldig!
Ook Netflix kijken is een feestje op de telefoon of een blockbuster uit de bioscoop. Alleen jammer dat er nog weinig 4k films zijn.
Minpuntje is de accuduur helaas. De meeste toestellen hebben tegenwoordig een batterij van 4000mah en die gaat toch even wat langer mee maar de Stamina functie maakt een hoop goed.
De camera maakt mooie foto's. Ik kan nu mijn echte camera thuislaten want ik heb een SLR in zakformaat! Video is ook geweldig en met de cinema app kan ik mooi oefenen om professionele films te maken in 4K.
Erg blij met het toestel! Blij dat ik terug ben bij Sony. Nu nog een Playstation4 aanschaffen zodat ik verder kan gamen als mijn vrouw op onze Sony Bravia Smarrtv televisie wilt kijken.

Pluspunten

• Supermooi 4K scherm
  • Super helder geluid

Minpunten

• Accuduur

Kris 14-09-2019

Dag iPhone

Na jaren iPhones te hebben gekocht ben ik terug bij Xperia en wat een thuiskomst. Als filmmaker heb ik veel waardering voor de 21:9 (Cinemascope) aspect ratio van het scherm, de scherpte van de 4K Oled. Films en series zien er echt waanzinnig uit. Ook de foto en film funties zijn echt geweldig, ik voel me heel erg de doelgroep.
Daarnaast is paarse versie een mooi contrast met alle andere zwarte en grijze telefoons.
Bedankt Sony, bedankt.

Pluspunten

• Prachtig Scherm
  • Unieke afmetingen
  • 100 euro cashback
  • Unieke Kleur
  • Het is Sony

Minpunten

• Met hoesje werkt side sense niet meer
  • Aan de dure kant

Tristan Purbaya 14-09-2019

Bijna de perfecte telefoon

Toen ik deze telefoon aan het uitpakken was vond ik hem al geweldig.
Hij past perfect in mijn hand en het beeld kwaliteit is geweldig.
Hij laad snel op en het heeft meer opties dan mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S7).
Ik vind het alleen wel balen dat ik op de standaart toetsenbord niet de , kan aanpassen naar de ' omdat ik die meer gebruik.
En dat ik met bijv. net zoals Smart Switch van Samsung snel en makkelijk tussen bluetooth apparaten kan switchen.
Voor de rest ben ik nog niks irrtants tegen gekomen.
Dus Keep up the good work!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Geweldige Beeld kwaliteit
  • snel
  • Laad snel op
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Kan standaard toetsenbord niet aanpassen
  • Bluetooth smartswitch werkt niet

Mark 10-09-2019
  • Product gekregen

Super Beeld

Super Snelle Telefoon. Heel handig voor mulittasking. Ook een film gaat lekker met zeer goed geluid. Grootte was wennen maar na 2 dagen ben je dat gewoon.
Super goed alweer van SONY

Pluspunten

• Snelheid opladen
  • Beeld

Wouter 10-09-2019

Schitterend toestel

Fantastisch toestel, heelijk groot helder en haarscherp scherm. Ideaal om mee te werken maar ook om te gamen en films op te kijken. Ligt heerlijk in de hand en heeft een schitterend desighn!

Pluspunten

• lang scherm
  • mooi design
  • ligt goed in de hand

Ali 07-09-2019

Idiale Telefoon, Groot Scherm, goede batterijduur, helder

Ik heb al jaren vaste klant bij Sony. Heb de Xperia Z t/m de Z3 allemaal gekocht en nu heb ik de Xperia 1 in bezit. Ben er heel content met de kwaliteit die Sony blijft leveren

Pluspunten

• Groot Scherm
  • Goede Accuduur
  • Scherp Display
  • Geheugen

6Marcel3 07-09-2019

Prachtig groot scherm

Was toe aan nieuwe telefoon en groter scherm heeft voor wat oudere gebruiker zeker voordelen. Daarnaast heeft deze telefoon een superscherp beeld. Dual sim optie heel handig om telefoon ook zakelijk te kunnen gebruiken

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Helderheid beeldscherm

Minpunten

• Bescherming beeldscherm

Jevitaalfijnaart 04-09-2019

Wat en beeld!!! geweldig.

Ben al jaren een Samsung klant en eigenlijk door een tip eens naar de Sony Xperia 1 gaan kijken ja het scherm en de kwaliteit van bediening is echt super reageert echt heel snel en doordat alle knoppen aan 1 kant zitten werkt dit heel makkelijk.voor mij is dit echt een super telefoon!!