HTC Desire Z zwart - Reviews

Android OS
Opslag
0 GB opslag

gggh 18-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Al 3 jaar in m'n bezit. Daarvoor had ik dezelfde, maar is was (erop) gevallen, dus een een ander gekocht (tweedehands). Ik ben een grote fan van het toetsenbord. Voor langere emails, chats, etc. gebruik ik deze. Voor korter typen het touchscreen. De scrollpad, door velen als overbodig aangemerkt, is erg handig als je bijv. een foutje gemaakt hebt in een zin of url en de cursor op de juiste plaats wil zetten zonder dat je dikke vinger eroverheen zit. Hoewel er nu snellere toestellen zijn met betere beeldschermen, en vooral betere fotocamera's (deze is vrij beroerd, en inderdaad foto's lijken soms te verdwijnen; opnieuw opstarten) hou ik nog vast aan deze htc. Email, internet, agenda, whatsapp, luisterboeken, muziek gaan uitstekend. Voor zwaardere spellen, hd videofilmjes gebruik ik een tablet dus niet relevant. Nog geen opvolger gezien...

Daisan 06-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Slechte telefoon.
Geen aanrader
Loopt vaal vast
Kan geen grote spellen op spelen.
Is te zwaar
Heel erg sloom naar elke app die je gebruikt moet hij eerst een minuut laden

Geen aanrader

Nottiefield 09-07-2012 Product half jaar in bezit

4,8
-Enorm veel vastlopers
-geluid minder dan andere smartphones
-touchscreen reageert vaak traag
-ineens weer andere layout na opnieuw opstarten
Nu kon ineens niemand me horen?Pas als ik het toetsenbord uitschoof was ik te horen.
Sinds gisteren beeld zwart...verbindings stuk tussen scherm en toetsenbord is niet los, want geluid is er wel en knopjes van Home,Menu en zoeken branden ook.
Kortom...Niet doen!

Bernhard72 07-06-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb twee desire-z een voor mijn vrouw, een voor mij.

Wat een beetje tegenvalt, is vochtgevoeligheid, maar misschien is dat wel zo met de meeste (touchscreen) gsm's.
Je moet gewoon hem wel droog houden ;) Vooral het touch screen glaasje. (daarom ga ik nu over op een Motorola Defy+ vanwege de waterdichtheid)

Verder is het een prima telefoon, fototoestel, 'computer' etc. Waar ook erg veel en goede aangepaste roms voor zijn, als je hem root" (valt wel buiten de garantie)

Als je alles veel gebruikt, wifi 3g gps enz dan kan je op ebay een niet al te dure dikke 'extended battery' met bijbehorend batterijdeksel kopen, zodat de batterij wat langer mee gaat. Dit werkt wel goed.

jootje1953 06-03-2012 Product half jaar in bezit

5,8
Heb mijn HTC nu nog geen jaar,is al 2 x naar de winkel geweest.Nog steeds niet te vreden ,heb spijt dat ik hem heb gekocht ,
De foto s verdwijnen maar zo
Gaat zeker 5 á 8 x uit per dag zomaar,steeds opnieuw opstarten ,wat ik ook lang vind duren

moniquee61 28-02-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
In het begin was ik erg blij met mijn telefoon, maar na een half jaar begon mijn telefoon te haperen. Het probleem van fotos die je wel opgeslagen hebt, maar je niet kan bekijken werd steeds erger. Ook reageert mijn touchscreen niet meer goed en krijg ik vlekken in mijn scherm. Berichten komen niet binnen of worden niet in het juiste gesprek geplaatst. En als je naar het design kijkt zie je dat mijn mobiel helemaal verkleurd is. Hij is niet meer de grijzige kleur, maar zit tegen het geel aan. Kortom, ik ben erg teleurgesteld in htc.

KevinR123 17-02-2012 Product jaar of meer in bezit

Mooie telefoon, makkelijk in gebruik. Querty toetsenbord werk heel makkelijk en goed, hier kun je echt snel mee typen en dit is handig voor het typen van langere mails of berichten. Echt een zakentelefoon. Wel is hij wat aan de zware kant.

Vrootje 16-02-2012 Product half jaar in bezit

IK wilde perse een uitschuifbaar toetsenbord... Ik was allergisch voor die toetsenborden in je scherm.... in het begin gebruikte i het uitschuifbare toetsenbord. Da heeft maar een week of twee geduurd... Nu gebruik ik het al lang niet meer. Moest erg wennen aan mijn eerste Android.... ik ben nu heel tevreden en maak van veel functionaliteiten gebruik.

Big Lebowski 15-02-2012 Product paar weken in bezit

7,6
Ik wilde per se een mobiele telefoon met toetsenbord en in mijn zoektocht kwam ik langs allerlei blackberry achtige apparaten. Deze HTC heeft echter een uitschuifbaar toetsenbord over de lengte. De toetsen zijn daardoor groter én het touchscreen is ook lekker groot wat ik prettig vind voor allerlei internet toepassingen.
Dit gemak heeft ook een prijs. Het toestel is zo'n € 100 duurder dan vergelijkbare HTC toestellen zonder toetsenbord. Bovendien is het gewicht van het toestel (200gr) duidelijk meer dan tegenwoordig gewoon is: het toestel is gewoon zwaar. Daarnaast maakt het uitschuifbare toetsenbord het toestel extra dik en daardoor past hij niet meer comfortabel in m'n broekzak.
Kortom: het is maar net hoe belangrijk je een groot toetsenbord vindt. Dat bepaalt hoe de plussen en minnen tegen elkaar afwegen.

WiimViink 23-01-2012 Product paar weken in bezit

Fijn apparaatje. Heel soepel in gebruik. Scherm is werkelijk schitterend scherp en helder. Enige minpuntje is het geluid zonder headset, zowel bij bellen als bij muziek afspelen. Toetsenbordje werkt goed, maar mag van mij ook wel ontbreken.

HTCDesireZ 09-01-2012 Product paar weken in bezit

Deze HTC is een zeer mooie telefoon met zijn strak design. Het qwerty toetsenbord is zeer handig en als je er aan gewend bent is het een zeer fijn toetsenbord. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik heb nog maar een paar minpuntjes kunnen ontdekken: het geluid is niet zo goed en het wi-fi bereik is niet geweldig. Ook zijn er heel veel synchronisatie instellingen, dit heeft een tijdje nodig voordat je deze goed heb ingesteld. Maar dit kan ook aan mij liggen aangezien dit mijn eerst smartphone is. Verder is het zo dat de verlichting van de toetsen niet altijd op het goede moment aanstaan, maar hier heb je tenzij het donker is weinig last van.
Verder is de telefoon geweldig in het gebruik met de vele mogelijkheden van android en het qwertytoetsenbord. De android market bevat een zeer groot assortiment aan apps dus je hoeft je nooit te vervelen. Je kan er werkelijk alles mee.
Ook een heel groot pluspunt is de internetbrowser. Hij opent alle internetsites moeiteloos en doordat deze telefoon flashplayer bevat zijn ook filmpjes enz. Geen probleem.
HTC Sense waarvoor je je kunt aanmelden is ook zeer handig met een aantal functies die toch niet mogen ontbreken.

Over het algemeen ijs dit een super telefoon en hij is zijn geld zeker waard.

(deze gehele review is op de HTC Desire Z gemaakt)

J.J.1957 08-01-2012 Product jaar of meer in bezit

7,6
Vormegeving is prachtig. Apps downloaden makkelijk. Geluid is matig. En dat voor een telefoon!! Accus is ronduit slecht, elke dag opladen is nodig.

Sceptearion 01-01-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb de HTC Desire Z nu eens paar dagen, hij bevalt super goed, hij is makkelijk in gebruik, je kan er een hoop mee, hwt qwerty toetsenbord is makkelijk te gebruiken.

ronanskie 14-12-2011 Product jaar of meer in bezit

het is een prettige telefoon . vooral het toetsenbord vind ik erg prettig. en de accu is snel leeg . het ontwerp is wel mooi . hij is ook wat zwaarder. alles zit er op en er aan . verder is hier helemaal niks op aan te merken een goeie smartphone.

msnguy 14-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels heb ik al bijna een jaar mijn HTC Desire Z. Geweldige phone, al zijn er minpuntjes. Het Touchpadgevalletje is bij mij volledig ingedeukt en achter de telefoon is de behuizing verschilferd. Erg jammer! Maar Android maakt dit meer dan goed! Zelf heb ik inmiddels een Custom Rom (CyanogenMod) erop gezet en daardoor wordt de telefoon ineens een stuk sneller, soepeler en werkbaarder. Technische kennis is wel vereist om het erop te krijgen. Dankzij Android, het geweldige toetsenbord én het prachtige scherm, is dit in mijn ogen 1 van de beste smartphones met een toetsenbord.

yellowcab 29-10-2011 Product jaar of meer in bezit

9,4
Ik gebruik mijn desire z nu bijna een jaar (januari). Heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik gebruik mijn telefoon elke dag intensief. (Natuurlijk bellen en sms-en, maar ook veel de agenda, to list, email, navigatie, documenten lezen en bijhouden, spelletjes etc etc). Ik kan niet anders zeggen dan dat alle functie's, van oorsprong aanwezig of gedownload, probleemloos werken. De batterij houdt het een dag vol, dus elke avond ligt hij aan de oplader. Dat kan mijn persoonlijk niet zoveel schelen.

Geluidskwaliteit is prima. Het uit en inklappen van het toetsenboord is t.o.h niet aan slijtage onderhevig.

Internet gaat als een tierelier. Tot nu toe nergens ook maar 1 seconde een probleem gehad met het verbinden met routers. Maakt niet uit welk merk. Hij internet zo snel, dat ik thuis vaker mijn mobiel hiervoor pak, dan mijn laptop.

Gebruikersgemak is top. De telefoon is snel onder de knie te krijgen om, praktisch, alles er uit te halen wat er in zit.

Zoals in een eerdere review geschreven; ik ben een ongelofelijk iphone fan, maar inmiddels kan ik zonder aarzeling zeggen dat ik aan dit toetstel meer plezier beleef dan aan mijn iphone. Ik zou hem ook niet willen ruilen voor de 4s. Eén ding is zeker; toe aan een nieuwe telefoon...het wordt zeker een HTC met android zal besturingssysteem.

Zitten er geen nadelen aan voor mij? Zeker wel. Zo blijf ik de foto kwaliteit, zoals veruit bij de meeste toestellen, ronduit ruk vinden. De widgets die je kunt downloaden zijn wel aan vernieuwing toe. Daarnaast vind ik het niks dat ik apps die van oorsprong al op het toestel staan, niet kan verwijderen. (Op een paar enkele na). Tot slot; Market. De plaats voor je apps. Ik blijf deze minder gestructureerd vinden dan bij apple. Daarnaast zijn de toegangseisen minder streng. Dat heeft zijn voordelen natuurlijk, maar ook zijn nadelen. Er zijn teveel apps in omloop die toegangsgegevens of gebruikersgegevens willen lezen en vastleggen. Vaak is onduidelijk en/of niet te achterhalen waarom dat noodzakelijk zou moeten zijn. Marketing? Ik vind dat op zich niet erg, maar laat men daar dan open in zijn. Maakt dat ik sommige apps dus niet wil hebben ook al zouden ze voor mij van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Eindoordeel: topper. Meer dan zijn geld waard. O ja, ik gebruik geen beschermhoesje of wat dan ook. En desalniettemin is het scherm krasvrij.

Groet van een uitermate tevreden gebruiker.

ben ontevreden 19-10-2011 Product paar dagen in bezit

3,2
Ik heb nu net een week mijn telefoon in gebruik.
Ik heb hem besteld bij belsimpel.nl

Ik was jaren bij Nokia en ik hoorde poitieve verhalen over de HTC.

WAS IK ER MAAR NIET AAN BEGONNEN!

Mijn vorige Nokia 5800 had een hele harde geluid.
Volgens Belsimpel had deze HTC dat ook.

MOOI NIET DUS! HOOR HEM AMPER, LAAT STAAN ALS DIE IN DE BROEK OF TAS ZIT!

Ik heb alleen nog maar problemen gehad met dat ding.
Eerst gooit hij al me foto`s er uit en dan paar dagen later staan ze er weer.

Heb toen een update gehad die heb ik genomen en toen deed alles weer.
Tot ik dus bij de foto`s kijkt, nu staat de helft er op en de andere helft is weg en staat er een raar teken bij.

Gisteren kon ik niet eens meer smsen, later wel weer.
En vandaag kan ik niet meer smsen, niet meer bellen!
Wel ge smst worden en gebeld, en heel af en toe als je geluk hebt kan ik wat terug sturen.

Baterij is elke avond leeg terwijl ik er niks mee doe.

Ben echt ontevreden over dit ding.
Al mijn vrienden hebben een HTC wel andere merk dan deze maar die hebben er nooit wat mee gehad.

Ik heb net belsimpel gemaild en wil deze weg doen.

Weetje wat ook raar is?
Zit niet eens een boekje bij hoe alles werkt.
Als je de tel aan doet de 1e keer moet je alles invullen.
Daarna moet je maar op internet dingen uitzoeken!

edgar 26-09-2011 Product paar weken in bezit

na 12 jaar onafgebroken nokia gebruik heb ik uiteindelijk voor de HTC gekozen, omdat ik op zoek was naar een telefoon met touchscreen en een qwerty toetsenbord. nokia heeft de E7, maar deze heeft niet alles wat ik zoek.
De HTC is een prachtige telefoon met vele mogelijkheden. standaard geleverd met android 2.2, maar met een update draait 2.3 nu probleemloos. Internet is goed te bedienen en verder heb je ook toegang tot alle denkbare social networks.
ik luister graag naar muziek, en als je de bijgeleverde hoofdtelefoon niet gebruikt,dan is het geluid heel vol te noemen.
het touchscreen is soepel in gebruik en het qwerty toetsenbord werkt heel goed. door de te downloaden apps blijft de telefoon ook vernieuwend.
wat ik heel handig vind is dat als je je telefoon aansluit op een pc met Internet je je toestel hiermee kan laten werken, scheelt weer data verkeer van de provider.
ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar dit is een zeer fijne, degelijke, complete en fraai uitziende telefoon

AlWil 11-09-2011 Product kwartaal in bezit

Toestel is zeer gemakkelijk in gebruik. Echter, de foto's verdwenen soms en verschenen dan weer eens wel dan weer eens niet. Tevens werd het toestel erg traag na de Android update naar 2.3. Echter, na het installeren en draaien van SDRescan (gratis) werkt hij weer vlekkeloos. Ik vermoed dat een (of meer?) apps slecht met memory allocatie c.q. release omgaan. SDrescan even draaien (korter dan 1 seconde) en hoppa, het werkt weer. Het zou niet moeten hoeven, maar affijn.

tictacteo 09-09-2011 Product half jaar in bezit

ik heb veel telefoons gehad, maar altijd was er wel iets wat niet naar mijn zin was. dit is het 1st toestel waarbij ik dat niet heb. mijn vorige toestellen HD2, touch, touch diamond, Nokia N97. etc.etc.
besturing en toestel self heb ik geen problemen mee. als ik Dan van collegas hoor welke problemen zij hebben met bv IPhone en BV, denk ik: ik ben blij met mijn Desire Z.