Nokia E7-00 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E7-00 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

miropas48 05-02-2014
Geschreven voor: Nokia E7-00 wit, zilver

Al heel mijn leven Nokia telefoons gehad, een stuk of 6., en daar eigenlijk verder geen grote problemen mee gehad, op wat softwareupdate`s na e.d.(Nokia Belle inmiddels)
Zo ook bij mijn laatste Nokia de E7, die ik inmiddels al bijna 2,5 jaar heb.
Bij aanschaf heb ik er gelijk een hardcase "otterbox" bij besteld, omdat ik altijd zuinig ben (wil zijn) op mij spullen.

Ik wilde toch wel een fysiek toetsenbord omdat ik bang was om niet aan een onscreen toetsenbord te kunnen wennen, en omdat zo het grote beeldscherm nog in takt blijft.
Dat bleek een goede keus voor mij, want een fysiek toetsenbord typt , voor mij althans, een stuk sneller en met minder typefouten omdat je de knoppen daadwerkelijk voelt.

Batterij ging in het begin maar net een dag mee, dus werd voortaan de energiespaarstand ingeschakeld. Dat scheelt zo een 25-30%.
Na een aantal maanden was de batterij op full power en was deze stand niet meer nodig.
Nu gaat hij prima 1,5 dag mee bij normaal gebruik.

Nokia is inmiddels gestopt met de doorontwikkeling van Symbian, dus in de ovi-store komen maar weinig nieuwe interessante apps tevoorschijn. Zo een keer in de paar maanden is er voor mij iets wat bruikbaar is. Jammer, maar er staat inmiddels eigenlijk alles op wat ik nodig heb.

Na een tip van iemand hier is internet op de E7 nog wel om te doen. met de Opera browser is het internet acceptabel vlot, om het maar zo te zeggen.
De originele browser is merkbaar veel trager.

Nu, na 2,5 jaar werkt hij nog zoals het hoort. Aan het klapscherm zijn nog geen gebruikssporen te zien, ook geen speling op de scharnieren o.i.d.

Het enige wat er nu aan markeert is de usb-poort.
Als je hem aan de lader plugt merk je steeds vaker dat hij niet pakt. Nu is het zo dat je de stekker een beetje één kant op moet duwen om hem aan het laden te krijgen.
Na wat gegoogle blijkt dus dat dit hét grote euvel te zijn van de E7. Ze krijgen er vroeg of laat allemaal last van.

Het teleurstellende is dat als iemand voorzichtig met zijn spullen is, nu net buiten de garantie valt. En iemand die nergens naar kijkt dit euvel al eerder in de garantieperiode vergoed krijgt. Ik kan dus zelf voor de (hoge) kosten opdraaien.

Al bij 2 verschillende winkels geweest maar "zero result", ook niet bij Nokia zelf.
Het ziet er dus naar uit dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn "klap"nokia, terwijl ik nog van plan was om hem nog een paar jaar te houden.

Nikolas 15-08-2013
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Zeer drukke telefoon. IK heb het een jaar en een half. IK ben geen gevoel het slechtste telefoon ik dan andere telefoons op androidzie of Apple. Het is jammer dat de Nokia niet ondersteunt en ontwikkelt niet haar systeem van Symbian. Natuurlijk, het is nog steeds veel nuttige APS. store Nokia Store. IK zou aanraden.

macedon413 04-05-2013
Geschreven voor: Nokia E7-00 wit, zilver

Ik heb de Nokia E7 nu bijna twee jaar en zijn gebruikstijd lijkt nu ook echt aan zijn einde te komen.
Ik kan deze telefoon niet aanraden. Ik heb er ontzettend veel problemen mee (gehad).
Het qwerty toetsenbord is erg fijn. Ook is de telefoon stevig. Hij kan best tegen een stootje. Ik heb nog geen krasje op het beeldscherm terwijl ik vaak mensen met telefoons zie lopen waarvan het beeldscherm niet meer heel is.

Maar voor de rest heeft de nokia E7 veel nadelen. Hij loopt vaak vast of start zichzelf ineens opnieuw op. De batterij loopt soms ineens heel snel leeg, zelfs al gebruik ik hem die dag nauwelijks.
Toepassingen en functies doen het soms helemaal niet meer. Sinds kort heeft de telefoon zelf zijn snel functie indeling veranderd, waardoor ik bij bepaalde toepassingen niet meer kan komen. Bepaalde toepassingen openen zelfs niet meer.

Het internet is erg traag en weigert ook vaak dienst. Mijn hotmail kan ik er niet eens meer op nakijken omdat hij weigert die website te openen.

Een telefoon met navigatie erop leek mij heel handig. Maar dan moet hij wel functioneren. De navigatie is zeer traag en niet altijd nauwkeurig. Soms zegt hij dat ik ergens in Europa ben terwijl ik dan gewoon thuis zit. Ook veranderd de taal van de navigatie willekeurig.

Ik vind de Nokia E7 geen goede telefoon. Hij heeft teveel mankementen. En de voordelen wegen niet op tegen alle nadelen.

Jother 16-11-2012
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Ik heb de Nokia e7 bijna een jaar, en vind het toestel een goede telefoon, maar de mogelijkheden is een minpuntje. De Nokia store kan niet op tegen Google play en de Play store. De nieuwste apps zijn niet te vinden in de Nokia store. In het begin had ik problemen met traag internet, maar na de update naar Nokia Belle ging het surfen veel sneller. Een tip voor de Nokia e7 gebruikers: Download Opera Mini om te surfen op het internet, daarop kun je veel sneller internetten dan op het gewone web.
Een pluspunt is wel het toetsenbord, die aan de telefoon zit. daarmee gaat typen veel sneller. Ook de camera is prima. De telefoon is prima te gebruiken voor zakelijke doeleinden, omdat er veel applicaties op zitten als Word, Powerpoint en Excel. Maar voor de jongeren onder ons, die een smartphone vooral gebruiken voor Sociale doeleinden en apps & games, raad ik een ander toestel aan, omdat de nokia store niet tegen de app winkels van Apple en Android op kan.

Officiele reactie van Nokia 05-12-2012

Beste miropas48, We hebben een test gedaan met gmail, dit zowel normaal geconfigureerd en als middels Exchange Activesync. In beide opties is het mogelijk om het mailtje en de bijlage te opnenen of op te slaan. Is er een bepaald type bijlage wat je niet kan openen en hoe groot is deze?

miropas48 24-11-2012

@Jother, Bedankt voor de tip gaande "opera mini". Ik heb deze nu een week en moet zeggen dat het idd sneller werkt en beter ingedeeld. Op de startpagina vindt je eigenlijk alles al wat je zoekt. Het enige probleem dat ik nog heb is om bijlage vanuit gmail te downloaden. Heeft u hier een oplossing voor?
Voor de rest is het idd een redelijke zakelijke telefoon waar ik (zeker na de laatste update) tevreden mee ben.

M.v.g. Miropas

nokiae7belle 08-07-2012
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Is het geluk of wijsheid? Met dit toestel geen enkel probleem, ook niet na update Belle. Geen vastlopers, geen uitval, gewoon werken met dat ding. Toegeven: apps heb ik niet, ook geen behoefte aan. Wat werkt is bellen sms navigatie browsen email muziek radio foto's maken en bekijken. de standaard dingen zo gezegd. De fotokwaliteit is niet bijster, geen dichtbij fotografie. Maar dat hoeft ook niet, met mijn nikon van 2 kg met peperduur glas kan ik mijn hart ophalen. Alles heeft zo zijn toepassing. Toetsenbord is uitstekend, touchscreen veegt niet altijd lekker, het begrijpt mij soms niet. Zal wel aan mijn rauwe vingers liggen.
Zo nu en dan de Ipone van mijn collega in de hand, da's meer dan wennen, wat een ellende. Maar ook dat zal je uiteindelijk wel leren als je dat wil. Ik niet, geef mij maar mijn E7.

Ernst54112 31-05-2012
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Aanvankelijk redelijk tevreden met dit toestel. Sinds de upgrade naar Belle is het een grote ramp. Er is altijd wel iets dat niet werkt. De telefoon start regelmatig spontaan op of is een tijdje geblokeerd.

Op ondersteuning van Nokia hoef je niet te rekenen. Zij duiken alleen maar weg in ontwijkende antwoorden en komen hun afspraken niet na.

Deze Nokia is een grote mislukking.

JP Elverding 14-02-2012
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Sinds een paar dagen met de update naar Nokia Belle. Wat is dit toch een pracht machine. Ligt stevig in de hand, kan tegen een stootje en een touch screen dat het qwerty zo ongeveer overbodig maakt!
Voor mijn gevoel beter dan dat van de Samsung S2 en de Apple 4S.
Absolute aanrader maar...

Het is mijn tweede. Ben begonnen met een gebruikte, zou door Nokia gerepareerd zijn maar met dat ding was niet te werken. Ik raakte tussen het vastlopen en herstarten toch al zo verslingerd aan de E7 dat ik toen maar besloten heb toch een nieuwe te kopen. Blij toe! Het werkte OK met Anna en nu dus met Nokia Belle (niet meer symbian belle trouwens)

Ruud Schmitz 21-12-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Een uitstekende telefoon in alle opzichten, maar in tegenstelling tot dat op deze website in de speicficaties staat, heeft de E7 géén geheugen uitbreidingsmogelijkheid. Wel kun je er opslagmedia met een partitie grootte tot 32 GB aan hangen via USB, maar in elk geval géén micro SD of andere kaartjes insteken.

Virna 27-11-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Ik heb het toestel nou een paar maanden en heb er alleen maar problemen mee, instellingen die het niet meer doen, dingen zoals foto's en filmpjes die zomaar verdwijnen en na een week zomaar weer te voorschijn komen. Navigatie is daar in tegen perfect. Internet is langzaam en doet het soms helemaal niet en nu ook al 4 keer gehad dat die helemaal niks meer doet, zit geen leven meer in. Al heel vaak in de winkel geweest en updates gehad maar niks helpt. Ben hem nu weer 2 weken kwijt voor reparatie... Zucht erg vermoeiend allemaal. Als dit nu niet goed opgelost wordt ben ik er helemaal klaar mee.

Tetrapilotomie 04-10-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Wat een schitterrend toestel! Scherm, bouwkwaliteit en -vooral- het prachtig uitgevoerde qwerty-toetsenbordje: absoluut top.
Na jaren met weerzin sms-jes getypt te hebben op cijfertoetsen, ineens een volwaardig toetsenbord waarop een uitgebreide e-mail typen nu eens geen straf is.
Met symbian Anna op het toestel werkt alles feiloos. Alle applicaties en meer in de ovi-store. Het is uiteraard geen spelletjes computer, maar op het gebied van e-mail, sociale media, sms en niet te vergeten telefonie is dit toestel helemaal top.
De ipad voor internet, krant en soms een spelletje, de nokia E7 voor de rest. Mijn notebook gebruik ik amper meer.
Als Samsung hater (koreaanse troep met nul garantie) ben ik blij dat Nokia er is.

piet241255 30-09-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Zeer degelijk gebouwd toestel, vooral zakelijke gebruikers zullen er veel plezier aan bevelen. Geen toestel voor liefhebbers van allerlei (on)nuttige "gadgets" en flauwekul. Outlook (gekoppeld aan zakelijke email) werkt perfect evenals privé hotmail. Toestel doet wat het moet doen; voor zakelijke communicatie (bellen, email, sms, navigatie) een topper.

Erwin Steen 19-09-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Heb het toestel nu 3,5 weken in huis. na 1 week begon de ellende al. Sommige Toepasssingen zijn niet meer uit te voeren. Ben al meerdere malen gegevens zoals sms-berichten email en contactenlijst kwijt geraakt. toestel loopt regelmatig vast. Of dit al niet erg genoeg is is de service die Nokia biedt bedroevend slecht. Loop nu al 2 weken te leuren met mijn toestel bij Nokia Care en het servicepunt van Nokia. Uiteindelijk moet ik het toestel maar opsturen maar dan moet ik wel wachten op een retour envelop. Wacht hier nu al 4 dagen op. Nee voor mij geen Nokia meer

Rudy51 10-08-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

De E7 is handig in gebruik vooral voor de echte Nokia gebruikers. Het grote nadeel is het trage internet. Als Nokia mee wil blijven doen moeten zij snel overstappen op android besturing. Ik ben nu zover dat ik na mijn abbonnements periode overstap naar android. Het liefst met een Nokia. Als je de batterij op spaarstand zet gaat die dagen mee. Ik wel heel blij met dit toestel. Het toetsenbord is uitstekend.

Barthelomeus 09-08-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

De E7 is een makkelijk en goed bedienbare telefoon. Ik moest in het begin wel wat wennen aan de groote van het toestel maar dat is een kwestie van tijd. Wat mij meteen opviel was dat de batterij behoorlijk snel leeg ging. Soms zo erg; savonds opladen, sochtends leeg... Daarbij werkte het touchscreen niet altijd en ging het toestel soms zomaar uit om vervolgens weer op te starten. Na gebeld te hebben gaven ze aan dat er misschien nieuwe updates op moesten maar ook dat hielp niet zoveel. Ik ga 'm morgen opsturen voor 'onderzoek' want dit schiet niet op. Jammer want ik vind het een handig en gebruiksvriendelijk toestel, metname het toestenbord is een must.

vekor2010 11-06-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

In het begin was ik erg blij met dit toestel.
Altijd nokia gehad E90 en N900 maar nu na een aantal maanden intensief gebruik heb ik toch weer last van echte nokia problemen.
Toestel geeft geeft een systeemfout aan bij opstarten
wordt traag, reageert niet op het scherm enz enz
Voor mij wordt is dit echt de laatste nokia geweest.

rcs21080 22-05-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Deze review doe ik op de Nokia e7.

Sinds ik een mobile telefoon heb, heb ik bijna altijd een Nokia gehad en wel alle communicators (9000 / 9100 / 9500 / E90 / N900) en nu dus de E7. Ik heb ook nog wat andere telefoons gehad en de laatste was de samsung galaxy 9000s. Mijn N900 ging kapot en kreeg van mijn bedrijf de samsung.
Ik ben nooit echt tevreden geweest met de samsung, batterij leeg binnen 10 uur en geen toetsenbord, ja op het scherm maar dan ben je 50% van het scherm kwijt aan het toetsenbord.

Ik heb nu dus de E7 gekocht om een aantal redenen, het ondersteund mail for exchange en ik kan dus met mijn werk alles synchroniseren, iets wat de N900 niet kan. Samsung ondersteund dit maar daar moet je een goolge account voor nemen hetgeen ik kwa veiligheid een slechte zet vindt. Ook kan de E7 zoeken in de corporate contacten wat de samsung ook niet had. Daarnaast is het navigatie systeem beter indien je veel in het buitenland zit ivm downloaden van kaarten en is het meegeleverde office pakket beter.

Slechter is de webbrowser en het scherm. De browser heeft simpele functies simpelweg niet zoals een window sluiten of anders zit het via een aantal submenus. Het scherm is niet zo responsive als de samsung en ook minder nauwkeurig, hoewel de samsung dat ook niet was. Een stylus zou handig zijn. Ander nadeel is het feit dat er geen micro sd bijgeplaatst kan worden en voor muziek is dat wel handig.

Als je een business telefoon zoekt dan is deze mijn inziens de beste telefoon tot nu toe, en zeer vergelijkbaar met de communicator serie van Nokia. Wil je spelletjes spelen,bloggen en twitteren dan is een iphone of samsung mijn inziens een veel betere keuze.

Ik vind het een goede, degelijke telefoon en de accu doet het nbu al 3 dagen zonder bijladen en ik zit altijd online met g3 en heb navigatie dit weekend gebruikt. Daarnaast liep mijn samsung zeker 2 x per dag vast terwijl ik echt alleen bel, mail en sms. De Nokia is 2 keer gestopt op de webbrowser maar de rest bleef het gewoon doen.

En als advies, verwijder alles wat je niet gebruikt zoals cnn movies, skype, etc, etc. Veel te veel nooit te gebruiken apps op dit ding maar samsung spant toch echt de kroon hierin.

Wat mij betreft een aanrader, nu nog een goede browser vinden.

edwingrk 22-05-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 grijs

Na een ongelukje met de N97 werd het weer eens tijd voor een nieuwe telefoon. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Nokia's (ondanks alle kritiek anderen) en zodoende gekozen voor de E7. Ik heb het toestel nu bijna 1,5 maand in bezit en hij bevalt me prima.

Wat me direct opviel was de grootte van het toestel, Vergeleken met de N97 is de E7 er groot en zwaar.
De indeling van het toetsenbord is net even wat anders dan bij de N97, maar het je wendt er snel aan. De menu-structuur is, zoals je van Nokia mag verwachten, weer standaard en dat werkt weer uitstekend.
Tot op heden heb ik nog niet meegemaakt dat het toestel vast is gelopen en ik hoop dat dit zo blijft.

Bij het opstarten merk je direct dat er meerdere startschermen zijn die je zelf aan kan passen. Van de 3 die er in het begin standaard in stonden heb ik 1 verwijderd, maar eigenlijk gebruik ik maar 1 startscherm echt veel.
Zoals bij andere merken met touchscreen kan je nu ook makkelijk in- en uitzoomen, dit was een functie die ik toch wel gemist heb bij de N97, maar nu gelukkig aanwezig is!

De accu gaat, indien je het toestel intensief gebruikt, niet echt wonderbaarlijk lang mee. Vooral bij het spelen van spelletjes gaat het erg snel.
Bij gewoon gebruik (beetje internetten / mailen / bellen / smsen) kan ik 3 dagen met een volle accu.

Ik vind wel dat er veel stof in/op het toestel komt als deze gewoon in je broekzak zit. Vooral als je het toestel open schuift zie je aan de achterkant veel stof. Ik heb geen idee of dit kwaad kan, maar het kan niet goed zijn voor het toestel, lijk me...

voor de rest ben ik erg te spreken over het toestel, de mogelijkheden, de snelheid en het uiterlijk.

Kolk 23-04-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Ik heb deze telefoon nu 3 weken in bezit, hiervoor een E71 gehad vandaar de logische overstap naar de E7.
Ik ben zeer tevreden tot zover het is een zeer mooi toestel met een goed en mooi scherm. De batterijduur is bij mij twee dagen voordat hij aan het infuus moet.
Het toetsenbord is een verademing na een week kon ik er blind op typen.
Het is een zwaar toestel voor sommige is dit een probleem maar het toestel ligt goed in de hand en je voelt dat hij in de broekzak zit.
Als er een nadeel is dan is dat misschien dat hij geen uitbreidbaar geheugen heeft maar ik heb ruim genoeg aan de 16GB (had in de E71 8GB en nooit vol).

Kortom een goed en degelijk toestel.

mark

naam1320 22-04-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Ik heb al jaren Nokia en wilde daar niet van af stappen. Deze E7 is de snelste tot nu toe. Ik ben zeer tevreden. Bij mij nog geen vastlopers en de batterij gaat twee tot drie dagen mee. Ik mis allen de Nederlandse apps voor dit toestel. Misschien dat nokia maar eens moet overstappen op Android. De ovi store heeft honderden apps. Al met al ben ik zeer tevreden over dit toestel.

Streuper 25-03-2011
Geschreven voor: Nokia E7-00 zwart, grijs

Heb al 13 jaar Nokia's gehad, de vorige was de N97. Nu de E7 gehaald, ik had al niet al te hoge verwachtingen want wist al wat de specs zouden zijn.
Wederom had ik gewoon vertrouwen in Nokia en moest er gewoon weer een hebben.

Ik zat al maanden te azen op de N9 die misschien uit zou komen als vervanger op de N97.
De E7 is het dus geworden
Weer een traag mobieltje. De afwerking is heel solide met een aluminium behuizing echt ambachtelijk werk. Deze E7 heeft geen deksel om de batterij te vervangen, mocht je batterij niet goed meer werken dan moet je het mobieltje voor een service beurt aanbieden bij een Nokia Service Point.
Wat mij opviel is dat de E7 binnen een paar uur een paar keer vast liep, hij start dan wel automatisch opnieuw op.
Weet niet of het komt omdat ik de back-up heb gebruikt van de N97, maar als Ovi suite mij de optie bied om de gegevens van de N97 over te zetten naar de E7 dan neem ik aan dat het wel goed zit.
Het is ook een keer gebeurd dat hij vast liep en niet meer wilde opstarten, het beeld wordt dan helemaal wit. Met de N97 kon je gewoon de batterij eruit halen zodat je hem opnieuw kon opstarten. Met de E7 kan dit dus niet omdat het geen batterij deksel heeft.
Als je de aan/uit knop een tijdje indrukt start hij van zelf weer op.

Wat ik nu juist zo fijn vond aan de Nokia’s is dat je met PCsync2 je Outlook 2010 met je contactgegevens, agendapunten, notities, internet favorieten etc.. heel snel kan synchroniseren. Dit is dan ook de enige reden waarom ik bij Nokia ben gebleven. Geen ander mobieltje biedt mij deze optie. Heb ook al Google sync geprobeerd maar dit werkt mij te traag, en mijn afspraken hoeven van mij niet te staan op een Google account.

Als de Nokia E7 met Android werd geleverd en met 1000Mhz dan was het absoluut een topper. (wel met PCsync2 natuurlijk:)
Het doet pijn in mijn Nokiahart om deze E7 om te ruilen voor een ander mobieltje. Heb elke keer weer hoop dat de volgende aankoop van Nokia wel beter zou zijn maar helaas.

Ik ga waarschijnlijk voor een Android toestel, weet alleen niet welke het gaat worden. Wordt er eerlijk gezegd moe van, maar wat een pracht apparaat alleen weer ooo zo traag en weer met de bekende vast lopers:(