LG V40 ThinQ 128 GB / grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG V40 ThinQ 128 GB / grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arieke 07-05-2019

Fijne telefoon met diverse camerafuncties

Sinds 3 maanden ben ik de gelukkige bezitter van de lg v40. Het is een goede telefoon zoals je van lg kan verwachten. De camera heeft diverse functies waardoor er mooie foto' s gemaakt kunnen worden. De telefoon ligt goed in de hand, is prettig in gebruik en makkelijk te bedienen. Ook muziek luisteren is prettig met deze telefoon. Mooi geluid waardoor je niet het idee hebt naar een telefoon te luisteren.Tip voor de makers: het zou fijn zijn om een goede handleiding erbij te krijgen wat betreft de mogelijkheden van de camera.

Pluspunten

• Goede camera
  • Goed geluid
  • Makkelijke bediening

afem thomasse 26-04-2019

een geweldige smartfone

mooi toestel ligt lekker in je hand. mooie foto en gamen,
ik kan niet zonder LGV40
echt een aanrader

lw 26-04-2019

goede accuduur

mooi scherm, goede accu, maakt mooie foto's, helderheid scherm goed bij licht inval,jammer dat de upgrade van android niet gelijk loopt met andere merken

Pluspunten

• accu
  • bedien gemak

Minpunten

• wifi punt vinden soms lang durend
  • android upgrade loopt achter

Ron 26-04-2019

Geweldige smartphone, zwaar onderschat.

Heerlijke smartphone voor creators/makers/heavy users. Bijzonder goed scherm en camara's, mede doordat je volledige controle hebt als je dat wilt over alle instellingen. Ligt fijn in de hand. En als toetje - beste audio van alle smartphones (4DACs).

Pluspunten

• Top Hi_res audio
  • Volledige controleerbare camera's
  • Scherm (OLED 6,7 inch)
  • Relatief laag gewicht irt andere merken
  • Military grade schok, water en stof bestendig

Minpunten

• Accu had groter gekund

R. C. Rutgers 26-04-2019

superieure audio kwaliteiten bepaalde mijn keuze wederom

Dit is niet mijn 1e LG, dat was de V20 door de samenwerking met B&O voor het audio gedeelte. Dual-sim voor gebruiks gemak, en de headphone jack voor de superieure audio icm quad-DAC via mijn B&O headset. Verder heeft hij een fijne LG layer in Android, en linkt hij prettig met mijn LG Televisies in huis.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Goede camera, met veel gebruiks opties
  • Superieur geluid en aparte headphone jack
  • Prima accuduur
  • Mooi en degelijk afgewerkt

Minpunten

• Vingerafdruk gevoelige behuizing

G.baas 26-04-2019

Goede scherm

Ik raad de mensen deze tellefoon zeer aan
Hij is heel makkelijk te bedienen ik zou geen andere aan raden .

Pluspunten

• Helderbeeld
  • Gebruik perfect

Angela 26-04-2019

Grootsvherm en veel geheugen

Ben heel blij met dit toestel prijs en kwaliteit zijn goed hij heeft een mega geheugen en hij makkelijk in gebruik

Pluspunten

• Groot sccherm
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Ik heb vrij kleine handen voor dit grote toestel

René 07-02-2019

Blij verrast

Gebruik de LG V40 ThinQ nu ruim een week en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben over de kwaliteit van het toestel. Het toestel is tiptop afwerkt en oogt mooi strak. De hoeken zijn netjes rond afgewerkt en de twee selfie camera’s zitten handig in het midden. Aan de achterzijde heeft de LG drie camera’s waarmee vanuit verschillend perspectief een foto kan maken. Met “Triple shot” optie maak je in één keer drie foto’s. Na gebruik heb drie afzonderlijke foto’s die je ook direct in een kort filmpje(mp4) achter elkaar kan zeten. Helaas is de foto met de meeste zoom niet altijd helemaal scherp. Het beeldscherm van dit toestel is de echte eyecatcher. Het is echt mooi helder beeld en daardoor ook goed te gebruiken voor het kijken van een filmpje of serie. Toestel wordt geleverd met een B&O headset (bedraad) die zorgen voor een prima geluid.

Een minpunt van het toestel zijn de functies die standaard beschikbaar zijn bij DualSim gebruik. Zo heb je standaard niet beschikking over een “App Tweeling” waarmee je standaard bijvoorbeeld twee keer WhatsApp kan gebruiken. Uiteraard zijn hiervoor wel apps beschikbaar in de Play Store, maar dat zou je graag standaard zien. Verder moet je bij bellen wat bewuster kiezen met welke SIM je wilt bellen. Wat wel praktische is dat je een kleur kan instellen voor elke SIM, zodat je kan zien welke SIM wordt gebeld.
Qua batterijverbruik doet de LG het in positieve zin erg goed. Je kan bij “normaal” gebruik makkelijk 24h zonder een stopcontact.

Voor mij is de LG een verrassend mooi toestel waarbij het beeldscherm er echt boven uitspringt.

Pluspunten

• Scherm
  • Afwerking
  • Camera's
  • Batterij verbruik

Minpunten

• DualSim opties

Bud Nentjes 07-02-2019

Een super smartphone, bijna dan.

Ik heb de LG V40 nu een week in handen en moet even snel een paar dingen kwijt.
Ik vind het op zich een hele goede smartphone wat betreft de prestaties. Het beeld is gewoon super en het geluid is beter dan mijn Galaxy s8.
Maar de batterij kan wat mij betreft wel een stuk beter bij dit model. Deze smartphone ligt bij goed in de hand maar voelt deze wel aardig glad aan waarbij je het gevoel hebt dat je deze continu gaat laten vallen. Dus een knappe beschermhoes zou echt geen overbodige luxe zijn.
De snelheid van de smartphone is super, wat je ook aanklikt, er is gelijk actie.
Foto's en selfies maken is leuk om te doen. Wat wil je ook als je de mogelijkheid hebt om te switchen met 5 camera's.
En een film of serie kijken is ook gewoon goed. Een mooi scherp en helder beeld met een goed geluid.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed geluid
  • Lekker snel
  • Ligt hoed in de hand

Minpunten

• Batterij
  • Voelt zeer glad aan.

Saint Sr. 06-02-2019

V40 ThinQ een High-end phone van LG...!

Ik heb de LG V40 ThinQ 128 Gb Android 8.1 ongeveer 1 week in huis en ben nu al laaiend enthousiast.
Al bij het uitpakken en in de hand nemen was ik verbaasd wat LG als opvolger van de V30 geproduceerd heeft.
Fraaie afwerking van glas en aluminium met dubbele cams aan de voorzijde en maar liefs 3 cams aan de achterkant!
Ook héél handig (persoonlijk) de vingerafdruksensor aan de achterzijde.
Het grote 6.4 inch OLED FullVision beeldscherm beslaat bijna de hele Phone, maar door de smalle randen en de dunne behuizing is hij zeker niet onhandig te noemen omdat de verhouding goed zijn en daardoor zelfs lekker in de hand ligt.
Na eerdere berichten over het achterblijven in de ontwikkeling van top phones van LG was ik toch een beetje sceptisch geworden.
Maar toen de V40 ThinQ beschikbaar kwam en de specificaties uitzonderlijk leken te zijn wilde ik het toch wel zelf ervaren.
En inderdaad, het is tot nu toe geen teleurstelling!
Mag LG deze V40 ThinQ al een Flagship noemen?
Ik denk het wel, want onder de motorkap zit een snelle 2.5GHz Processor
n.l. de Qualcomm Snapdragon 845 en met 6 Gb werkgeheugen voldoet deze phone aan de huidige eisen van de verwende gebruikers.
Na eerst volledig opgeladen te hebben ben ik aan de slag gegaan met de instellingen en het overzetten van mijn data vanaf de voormalige phone.
Dit gaat zeer eenvoudig door de LG Mobile Switch functie.
Daarna aan de slag gegaan met het voornaamste, n.l. bellen.
Door de DualSim functie is het gebruik van 2 nummers mogelijk.
Ook natuurlijk evt. te gebruiken om deze Phone extra geheugen (tot zelfs 2Tb) te geven
Even de vinger aan de achterkant tegen de sensor en de Phone is klaar om te bellen.
Het geluid is helder en duidelijk en volgens de ontvanger is het omgevingsgeluid minimaal.
Daarna maar even een muziekje beluisterd wat verbazingwekkend klonk, mede door DTS:X 3D Surround, Premium Audio en de ingebouwde functie van een boombox waardoor de Phone op tafel nog meer beleving geeft.
Ook de meegeleverde Beoplay oortjes gaven een volwaardige sound.
De V40 ThinQ kan men bijna een professioneel fototoestel noemen gezien de vele functies c.q. instellingen en de fraaie cams aan voor- en achterzijde.
Vooral de 3 cams aan de achter zijde geven de hobbyfotograaf een fraai speeltje in de hand met o.a. een groothoeklens.
Met de Triple Preview functie ziet men door de 3 camera's meteen in beeld het beste resultaat voordat er afgedrukt gaat worden.
Ik ga dan ook snel meer van de fotografische mogelijkheden gebruik maken.
Voor zover voldoet de LG V40 ThinQ volledig aan mijn verwachtingen en door de gunstige prijs kan het fraaie toestel zich zeker gaan meten met andere High-end phones van o.a. OnePlus, Huawei en Samsung.

Pluspunten

• dubbel camera voor selfies
  • 3-dubbel camera's voor uitgebreid fotograferen.
  • Fraai helder OLED beeldscherm
  • Draadloos opladen
  • Audio

Minpunten

• Android 8?
  • glad (ff wennen)

Klans 06-02-2019

Audio Visueel gericht pareltje voor een specifiek publiek

Ik gebruik de V40 nu een week. Het design is mooi maar vergelijkbaar met veel Smartphones van het moment, redelijk fragiel met glas voor en achter en aluminium ertussen. De matglas gekleurde afwerking aan de achterkant geeft wel een unieke stijl. Helaas is de V40 daardoor glad en glijd dus makkelijk van de bank of uit m'n broekzak. Een hoesje is helaas dus wel een vereiste.

Het OLED scherm aan de voorkant is prachtig. Na OLED gebruikt te hebben wil je niet meer terug, zwart is zwart. Fijn wanneer ik de V40 in de late uurtjes gebruik, licht niet heel de slaapkamer op. Het scherm is standaard al erg scherp, maar je kan zelfs nog kiezen voor een hogere of lagere resolutie. Ik was oorspronkelijk sceptisch over de 'Notch' met selfie camera's bovenin het scherm, maar de software geeft je de keuze hoe je er mee om wilt gaan, en eigenlijk valt de notch vaak mooi weg, of juist perfect op z'n plaats. De volledige vulling van het scherm voelt gewoon tof, maar maakt het eigenlijk onmogelijk om met 1 hand te bedienen. Gelukkig kan je tijdelijk je scherm kleiner maken om het wel met 1 hand te bedienen. LG's variant van Android is soms wat onoverzichtelijk maar went snel en heeft meer opties dan een kale android versie. Daarnaast loopt alles echt bijzonder soepel.

Er zijn wat mij betreft 2 onderdelen die de V40 positief onderscheid van andere smartphones. De camera's en de opties voor muziekliefhebbers.

De 5! camera's op de V40 staan vooral in het teken van de juiste kijkhoek. Wide angle, normaal en tele zoom op de achterkant. En wide angle en normaal op de voorkant. Bijvoorbeeld ideaal voor groep selfies of objecten ver weg, erg handig. De foto app is erg uitgebreid met veel unieke extra's zoals cineshot. En met een complete manual mode erg interessant voor mensen met veel verstand en gevoel voor fotografie. Ik maak vaak product foto's van prototypes, de V40 is goed genoeg om geen DSLR camera mee te hoeven nemen.

3,5mm audiojacks worden steeds zeldzamer op telefoons. En de V40 koppelt die ook nog eens met de beste DAC muziekchip die te vinden is op een telefoon. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Mijn Sony noise cancelling headphones in combinatie met de V40 geven me de keus voor perfecte kwaliteit over de kabel of het gemak van draadloos over Bluetooth, erg fijn.

Ik ben een veeleisende gebruiker door m'n 3 uur reistijd voor werk. Halve dag muziek over bluetooth, 2 uur internet tetheren naar m'n laptop, 5 uur screen on time. De V40 houdt een dag van 14 uur vol op deze manier, maar net aan. Acceptabel maar liever een 2mm dikkere smartphone met iets meer juice.

Vanwege de combinatie van 5 camera's, audiojack met DAC en een prachtig oledscherm is er eigenlijk weinig andere keus voor dit geld. Is dit wat je nodig hebt dan kan je stoppen met zoeken. Ik ben zeer tevreden met de V40.

Pluspunten

• OLED Scherm, zwart is echt zwart
  • Camera's voor elke situatie
  • Audio jack en DAC chip voor muziekliefhebbers
  • Voelt en ziet er goed uit.

Minpunten

• Batterij kan beter
  • Glad en breekbaar

Timothybrian 06-02-2019

Heerlijk apparaat

Het toestel is een week in mijn bezit.Ik ben gelukkig bekend met de software van LG.Als je dit niet bent,dan heb je wel even tijd nodig om te wennen.
Het toestel ligt lekker in de hand en is supersnel.Het opstarten en instellen is een kwestie van de aanwijzingen op het scherm volgen.Wel had ik gehoopt op een hoesje want de telefoon is behoorlijk glad.
Ik gebruik het toestel nu als tweede telefoon.Met name werk gerelateerd.
Het scherm is mooi en helder en goed afleesbaar.
Aangezien het toestel pas een week in mijn bezit is heb ik deze nog niet uitgebreid kunnen testen.
Met name de camera opties zijn zo uitgebreid dat je hier een maand voor nodig hebt om dit allemaal uit te zoeken.
Het toestel staat dag en nacht aan en en wordt overdag vooral gebruikt voor : Mailen ,bellen,appen en instagram. Het gemiddelde batterijgebruik ligt nu op 1 keer per 3 dagen opladen.
Voor een uitgebreidere test is meer tijd nodig.
Tot nu echt wel een aanrader op camera en batterijgebied.

Pluspunten

• Batterij
  • Camera

Minpunten

• glad
  • geen hoesje