Nokia C1-02 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia C1-02 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

_feedbak_alex 01-09-2012
Geschreven voor: Nokia C1-02 zwart

Speaker functie is ronduit slecht. Trouwens het geluid in het algemeen. Slecht hoorbaar voor de gebruiker en in mindere mate voor degene die jij belt. Toestel komt plastic achter over. Ik ga proberen het toestel retour te sturen

FritsW 24-03-2012
Geschreven voor: Nokia C1-02 paars

In februari is er een software update (V 06.15) geweest voor deze telefoon, die ik heb geïnstalleerd. Helaas zijn hiermee de problemen met handsfree bellen via Bluetooth niet verholpen. Het max. volume blijft onveranderd te laag, zodat handsfree onbruikbaar is in een rijdende auto. Ook het telefoonboek wordt nog steeds niet goed overgebracht naar de TomTom. De C1-02 staat ook nog steeds niet in TomTom's lijst van compatibele telefoons.

Erg jammer dat deze problemen na 9 maanden nog steeds niet zijn opgelost.

De telefoon doet het verder goed. Hij is één keer hard gevallen, waarbij de toetsen half onder het rooster zakten, maar dit kon door drukken op het rooster worden hersteld.

Intussen heb ik de standaard BL-5CB-accu vervangen door de BL-5C. Hiermee is standby-tijd op één acculading 7 dagen geworden. Erg goed.

FritsW 16-01-2012
Geschreven voor: Nokia C1-02 paars

Deze telefoon heb ik 7 maanden in gebruik. Aangeschaft bij Bol voor 50 euro. Het apparaat voelt vrij degelijk aan, een gevoel dat een beetje bedorven wordt door het deksel aan de achterkant, dat nogal buigzaam is en een soort krakend geluid maakt, ook als je er slechts zacht op drukt. Verder nog geen storingen gemerkt. Ik heb de laatst beschikbare firmware, versie 4.50 geïnstalleerd.

De bediening van deze GSM is gemakkelijk, ook als je (zoals ik) een Samsung gewend bent. De menu's zijn intuïtiever opgezet dan bij Samsung. Wel gaat het sms'en weer net iets anders, toch even wennen. De geluidskwaliteit tijdens bellen is goed tot zeer goed (via KPN-netwerk), beter dan alle Samsungs uit de goedkope prijsklasse die ik eerder had. De ingebouwde FM-radio heeft een goede geluidskwaliteit als je redelijk in de buurt van de zender bent. De RDS switcht soms echter niet van frequentie wanneer dat nodig is en kan.

Internet (via GPRS) is matig bruikbaar door het vrij kleine beeldschermpje. Als je veel op internet zit, kun je beter een telefoon met een groter scherm zoeken.

De bijgeleverde accu (type BL-5CB) houdt het op één lading korter vol dan alle Samsungs die ik ooit heb gehad. Na zo'n 3 dagen moet hij opladen. Dit terwijl ik vrij weinig bel, het toestel 's nachts geheel wordt uitgeschakeld, bluetooth weinig wordt aangezet en de radio en MP3- speler haast nooit worden gebruikt. Daarom heb ik een accu met een grotere capaciteit besteld: de BL-5C. Dit is een originele accu van Nokia, die voor slechts 8 euro te vinden is op internet.

Teleurstellend vind ik de slechte compatibiliteit met mijn TomTom Via 120 navigatie, die ook handsfree bellen ondersteunt. De Nokia C1-02 staat niet in TomToms lijst van compatibele telefoons. Toch had ik hoop dat het zou werken. Helaas niet. De TomTom kan het adresboek van de telefoon maar half lezen. Nog storender is dat het maximale volume van handsfree bellen via de TomTom veel te laag is. En daardoor in de praktijk vrijwel onbruikbaar. Na veel zoekwerk op internet blijkt het een bekend probleem te zijn. De fout ligt bij Nokia, dat een firmware update belooft die dit probleem moet oplossen. Momenteel is de nieuwste firmware: 4.50. Op internet heb ik ook klachten gevonden van mensen die een Parrot CK 3100 hadden gekoppeld aan de C1-02. Ook hier was het handsfree geluidsvolume via de Parrot veel te laag. Ook dit wijst er op dat de fout bij Nokia ligt.

Samengevat is dit een goede telefoon zonder camera voor mensen die willen bellen en sms'en, weinig internetten en die handsfree via bluetooth niet nodig hebben.

FritsW 15-01-2012
Geschreven voor: Nokia C1-02 paars

Deze telefoon heb ik 7 maanden in gebruik. Aangeschaft bij Bol voor 50 euro. Het apparaat voelt vrij degelijk aan, een gevoel dat een beetje bedorven wordt door deksel aan de achterkant, dat nogal buigzaam is en geluid maakt, ook als je er slechts zacht op drukt. Verder nog geen storingen gemerkt. Ik heb wel de laatst beschikbare firmware, versie 4.50 geïnstalleerd.

De bediening van deze GSM is gemakkelijk, ook als je (zoals ik) een Samsung gewend bent. De menu's zijn intuïtiever opgezet dan bij Samsung. Wel gaat het sms'en weer net iets anders, toch even wennen. De geluidskwaliteit tijdens bellen is goed tot zeer goed(via KPN-netwerk), beter dan alle Samsungs uit de goedkope prijsklasse die ik eerder had. De ingebouwde FM-radio geeft een goede geluidskwaliteit als je redelijk in de buurt van de zender bent. De RDS switcht soms echter niet van frequentie wanneer dat nodig is en kan.

Internet is matig bruikbaar door het vrij kleine beeldschermpje. Als je veel op internet zit, kun je beter een telefoon met een groter scherm zoeken.

De bijgeleverde accu (type BL-5-CB) houdt het op één lading korter uit dan alle Samsungs die ik ooit heb gehad. Na zo'n 3 dagen moet hij opladen. Dit terwijl ik vrij weinig bel, ik het toestel 's nachts geheel uitschakel, bluetooth weinig wordt aangezet en de radio en MP3- speler haast nooit wordt gebruikt. Daarom heb ik een accu met een grotere capaciteit besteld: de BL-5C, een originele van Nokia, die voor slechts 8 euro te vinden is op internet.

Een teleurstelling vind ik de slechte compatibiliteit met mijn TomTom Via 120 navigatie, die ook handsfree bellen ondersteunt. Ondanks dat de Nokia C1-02 niet in TomToms lijst van compatibele telefoons staat, had ik hoop dat het toch zou werken. Helaas niet. De TomTom kan het adresboek van de telefoon maar half lezen. Nog storender is dat het maximaal volume van handsfree bellen via de TomTom veel te laag is. En daardoor in de praktijk vrijwel onbruikbaar. Na veel zoekwerk blijkt het een bekend probleem te zijn. De fout ligt bij Nokia, dat een firmware update belooft (versie 4.70) die dit probleem moet oplossen. Momenteel is de nieuwste firmware: 4.50. Hopelijk komt 4.70 snel.

Samengevat is het een goede telefoon zonder camera voor mensen die willen bellen en sms'en, weinig internetten en die handsfree via TomTom niet nodig hebben.

Roeland van Oss 03-07-2011
Geschreven voor: Nokia C1-02 zwart

De telefoon inmiddels 2 maanden in bezit. Werkt prima voor weinig geld.

Geluid als je belt is goed, soms een beetje onnatuurlijk. Geluid van mp3 is perfect! Mediaplayer is eenvoudig maar voldoet prima. Micro SD erin en muziek spelen.

telefoon voelt degelijk aan, ligt lekker in de hand, fijn om een sms mee te versturen.
Af en toe blijft een van de toetsen hangen (binnen het frame), verder geen probleem.

Goede telefoon voor dat bedrag.