HTC HD Mini zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC HD Mini zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

stuffie 05-10-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Windows Mobile is niet zo heel erg gewild vanwege de slechte ervaringen met stabiliteit, maar ik ben er na een paar weken wel achter dat "uit het verleden behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst". Oftewel: hij doet het prima! Ik heb wel even last gehad van vastlopers, maar dat was mijn eigen schuld. Het is namelijk altijd slimmer een SD kaartje eerst te laten formatteren door de telefoon (tip 1). Dat hielp, want daarna nooit meer problemen gehad.

Wat is van het toestel vind? Ik vind hem geweldig, zeker nu ik er ook een speciaal voor dit toestel gemaakt Noreve hoesje bij heb gekocht. Kost wel wat (45 euro), maar dan heb je ook wat. Dat hoesje werkt trouwens meteen een nadeel weg, namelijk het feit dat de speaker niet meer hoorbaar is als je de telefoon op zijn rug legt (tip nummer 2). Overigens had de kwaliteit van het geluid wel wat beter gekund.

HTC sense, Outlook, ActiveSync, het zijn allemaal mooie onderdelen die goed werken. Ik heb deze telefoon trouwens gekocht vanwege het formaat. Ik wilde per se een toestel die alles kon, maar toch niet te groot was. Uiteindelijk twijfelde ik nog tussen deze en de SE X10 mini pro, maar toch maar deze gekozen, voornamelijk vanwege de slechte ervaringen met batterijverbruik van de X10. De accu van de HTC houdt het bij minimaal gebruik 4 dagen uit. Bij veel gebruik een dag. Met alles aan (GPS, WIFI, etc.) nog minder dan een dag, maar dat hebben ze allemaal. Als je dat niet wilt, dan moet je maar een toestel kopen waar je alleen mee kunt bellen.

Ik vind het een leuk toestel en ik ben blij dat ik deze heb gekozen. Tomtom draait er prima op (tip 3), en Garmin Mobile XT ook (die gebruik ik voor de topo benelux kaarten). Tja, meer heb ik eigenlijk niet nodig. Al die flauwekul applicaties die je van Marketplace of Omarket kunt downloaden is allemaal niks.

Oja, dat was ik bijna vergeten: je kunt er ook nog mee bellen :)

raytje73 29-06-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Een week in bezit. Ik twijfelde over de resolutie, gps fix en snelheid aansturing. Dus ophangen en opnemen en schermbediening. Nou dat gaat zoals het hoort en zonder na-ijlen. GPS fix is super. WIFI ook! Hiervoor had ik een diamond met SPB. Zonder stylus is wel ff wennen. (werkt nu alleen met contact vinger.)

Tomtom werkt als een zonnetje. Snelle fix en snelle route berekening.

Degelijk, compact en robuust apparaatje.

Jammer dat er geen foto/video aan voorkant zit. Flitser had er ook bij gemogen.

Maakt bij normaal licht zeer mooie foto’s.
Al met al een hele dikke aanrader! (Had ik wat minder bij de bijna net zo sterke diamond/MDA compact 4)

Wolfje_26 09-06-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Ik ben erg teleurgesteld.... HTC HD mini is qua esthetiek en gebruik veelbelovend, tot hij allerlei problemen met wifi verbinding begint te vertonen. Waar Iphone geen enkel probleem heeft met wifi te vinden thuis, valt de wifi verbinding van de HTC HD mini na een splitsecond al uit. Ik heb na enkele dagen de HTC al omgeruild... We proberen de Desire dan maar ... Ook qua beeld is er natuurlijk geen vergelijking tussen Iphone en HTC. Iphone blijft de sterkste. Maar HTC is normaal gezien een goed compromis voor zijn prijs ... Als er wifi verbinding is tenminste ...

hbjvandenbraak 07-06-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Ik heb de HD mini nu een paar weken en was na het lezen van sommige reviews erg terughoudend vwb deze windows phone. Er zouden te weinig progs zijn te installeren of te downloaden zijn, het scherm zou beperkingen opleveren in het aanbod van software voor deze gsm. daarnaast erg veel negativiteit omtrent het zogenaamde oldfashion windows mobile. Echter ben ik het daar nu niet mee eens. Vwb het scherm en software, en ook vwb het aanbod ervan, kan ik hetvolgende erover vertellen uit mijn ervaring tot nu toe. Idd op windows mobile marketplace is bijna tot geen software te vinden. Echter is een alternatieve market place voor windows mobile phone, "Omarket" even zoeken op internet en je kunt het zo installeren. Wat zag ik bergen met allemaal gratis software. EEn minpunt minder dus dacht ik. Ondanks de resolutie van het scherm ,WVGA,werken opvallend veel programmas uit omarket gewoon zoals het hoort.
Verder vind ik het typen eigenlijk ondanks het onscreen toetsenbord snel gaan. Dit komt door de correctie functie die er op zit. Ik type vlot sms jes weg en heb er totaal geen problemen mee, uiteraard is het even wennen. Vwb gebruiksgemak kan ik zeggen een heerlijk kleine zaktelefoon met alles aan boord wat je maar wil. De sense interface maakt het geheel af en uiteraard kan het altijd beter. De sense interface reageerd vlot en vastlopers of vertragingen heb ik nagenoeg niet gehad tot nu toe. De batterijduur gaat bij mij met hetspelenm et de gsm en bellen wel een dag tot twee dagen mee. De bouwkwaliteit is degelijk te noemen zoals htc het ook bedoeld heeft. Ik heb geen last van spleetjes, spelingen etc wat je wel eens leest. Het scherm reageerd vlot en is een genot, mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar een capacitief scherm. Naast deze gsm heb ik ook nog een htc desire met een groter capacitief scherm. Ik kan hem aan de twijfelaars aanbevelen, het ouderwetse windows, zoals velen het noemen, is onder een dikke deken warm weggestopt. Is windows oldfashioned, ik vind nog van niet. Succes met kiezen.... Heb je vragen stel ze me gerust wellicht kan ik je helpen ergens mee.

morkb 06-06-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Hehe, eindelijk weer een fatsoenlijk touch screen. De HD mini is een super ding als je veel email leest, foto's maakt, muziek luistert enzvooort. De performance is ok tot goed. Ondanks alle hulpjes blijft het invoeren van veel tekst met een touchscreen behelpen dus voor werk heb ik toch nog een HTC snap er naast in gebruik. De HD2 is nog leuker en net iets sneller maar te groot voor in je broekzak. De HTC touch pro2 is errug traag en heeft een irritante touch bediening, die heb ik weer snel weggedaan. Sublieme foto's en filmpjes. Geluid kwaliteit is voldoende voor de telefoon maar vervormt snel met filmpjes, als je hem wat harder zet. Accu leven is goed (ik red net een dag en zit de hele dag te bellen/mailen).

brein 13-05-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Mooi toestel met veel mogelijkheden in compact formaat.

Touchscreen gaat heel soepel en werkt goed. Camera maakt goede kwaliteit foto's. Ook handig en intelligent gebruik van toetsenbord, bijvoorbeeld wanneer emailadres ingetoetst moet worden dan geeft hij bij de standaard toetsen een @ weer.

Batterij gaat helaas wel vrij snel leeg, helemaal wanneer je veel internet opgaat.

Moon.Brotje 02-05-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Lang getwijfeld tussen de HD2 en de Iphone?!?! Totdat deze kleine te voorschijn kwam...
Hij is snel genoeg, mail en foto's/video's uploaden is een fluitje van een cent...
1 minpuntje is dat bij Gmail je niet de gehele inbox te zien krijgt, maar alleen van 1 dag... Erg jammer als je mails terug moet vinden... Maar verder is het een top toestel, niks op aan te merken...Ik gebruik hem zowel zakelijk als privé, dan is het fijn om meerdere mail accounts te kunnen bekijken... HTC sence werkt perfect en ook met iets dikkere vingers is sms/mailen helemaal geen probleem!!! Het toestel heeft een goed werken bleutooth en behoud ook een goede verbinding met de carkit... Al met al ben ik zeer tevreden met dit toestel terwijl ik voorheen alleen maar Sony-Ericsson wilde... Dit is een echte aanrader!!

Gerben1 20-04-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

Ik was eigenlijk verliefd op de HD2 maar 2 collegas hadden deze telefoon en nadat ik hem enkele keren in mijn handen had gehad vond ik hem echt veel te groot. Te groot voor in mijn zak en te groot voor in mijn handen (ik heb niet van die kolenschoppen). Spijtig, want ik vond het de ultieme gadget, ik wilde de namelijk upgraden van de HTC P4350.

Toen kwam de mini. Ik verwachte dezelfde functionaliteit als de HD2 omdat het zijn kleinere broertje is zeg maar. Toen de eerste reviews dat beaamden ben ik het gaan halen bij de pdashop.nl

En, ik moet zeggen, het is een lekker ding. Heerlijk licht en dus en niet te groot. Even snel als de HD2 ondanks de tragere processor. Ik denk dat dat komt omdat de mini gewoonweg minder pixels te berekenen heeft.

+ Snel.
+ Handige youtube, twitter en facebook applicaties.
+ Klein, Dun en licht.
+ Uitstekende fotos.
+ HTC interface werkt intuitief.
+ Duidelijke manier van het tonen van contacts en smsjes.
+ Verbazend lange batterijduur. Echt 3-4 dagen met wifi constant aan.
+ Die aanraak-gevoelige toesten onder het scherm zijn een ENORME verbetering boven de HD2 waar het nog echte 'knopjes' zijn.

- Toetsenbord op het scherm is een achteruitgang als je een full qwerty gewend bent.
- Niet altijd wordt het toetsenbord horizontaal getoond als je hem horizontaal houd. Alleen bij smsjes en bij de opera browser.
- Als het toetsenbord niet horizontaal wordt getoond zijn de toetsjes wel vrij klein en 'mis' je welleens. Vergt wat oefening.
- Als je op heel veel twitter feeds bent geaboneerd hapert het scrollen door de tweets. Ze hebben blijkbaar niet gerekend op zulke grote lijsten.

Tuindorper 15-04-2010
Geschreven voor: HTC HD Mini zwart

De HTC HD Mini, een hoogstandje!

Mooie compacte HTC met alle mogelijkheden die bijvoorbeeld de HTC HD2 ook kan.

Voordelen: Compact, multi-touch, gave HTC Sense, fijne Windows interface(vooral icm een PC), mooi geluid, mooi groot beeldscherm(eigenlijk is het alleen maar beeldscherm) en een hele mooie gele binnenkant!

Nadelen: Geen flits en hoofd-speaker aan de achterkant(dus zacht/slecht geluid bij neerleggen op tafel).

Al met al een mooie compacte telefoon, in ieder geval niet zo'n koelkast. Aanrader!