Nokia 1616 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 1616 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Dinkys 06-02-2012
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

Mijn Nokia E6 gebruikte ik voor bellen, sms-en, internet en navigatie.

Bij weinig gebruik en/of navigatie gaat de batterij 1,5 week mee, maar bij veel internet en/of navigatie gebruik is de batterij al na 4 dagen leeg.
Daarom heb ik gekozen om een toestel erbij te kopen.

De E6 voor internet en navigatie en een goedkoop toestelletje voor bellen en sms-en.

Het liefst een toestel met zaklamp en fm radio.
Dan blijven de Nokia 1616 en Nokia 100 over.
Over de Nokia 100 is nog maar weinig bekend op dit moment (reviews).
De reviews over de Nokia 1616 zijn over het algemeen (zeer) positief.

Ik heb de bekendste webshops vergeleken.
Besteld op 30-01 bij mediamarkt.nl.
De telefoon was op voorraad. Volgens de klantenservice is de levertijd 2 werkdagen.
De telefoon werd 1 februari bezorgd.

De telefoon ziet er mooi uit.
Het instellen ging zoals verwacht erg makkelijk.
De radio werkt goed en duidelijk.
De zaklamp werkt ook goed.

Bellen gaat goed. De persoon aan de andere kant is goed verstaanbaar.
Sms-en is even wennen, omdat ik qwerty toestsenbord gewend ben. Het typen gaat makkelijk.
Over de standbytijd kan ik nog weinig zeggen, maar dat zal waarschijnlijk langer zijn dan bij de E6. Ik verwacht een standbytijd van circa 2,5 week.
De gebruiksgemak is zeer goed.
De telefoon is zeer licht en klein.
Qwerty toetsenbord (E6) is in gebruik geweldig, maar voor meenemen best wel lomp.

Ik ben erg blij met de Nokia 1616.

Edwin7777 04-11-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 blauw

Prima toestel voor de prijs. Geluid wat zacht. Goed belvolume. handige zaklamp. Mogelijkheden zouden voor de prijs ruim voldoende zijn, echter ik gebruik de herinneringen optie van de agenda en die is beperkt tot ongeveer 8 herinneringen. Kinderachtig van Nokia om dit zo te beperken in een tijd dat geheugen weinig kost. Bij mijn vorige Nokia leek er geen beperking op te zitten.

J.Rikken 21-10-2011

Leuk goedkoop toestel
Makkelijk in gebruik
etc
Echter na 2 weken al defect
Zonder het zelf gemerkt te hebben is toestel al beschadigd.
Het display is van plexiglas. schijnbaar is er iets hards tegenaan gekomen dus defect.
Ik raad aan toestel niet te gaan kopen, is zeker een miskoop.
Belcompanie geeft toe dat toestel niets kan hebben, valt dus niet in garantie.

simonbor 18-09-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 grijs

Telefoneren is een ramp, het enige minpuntje. Zoals meerdere mensen zeggen: de geluidskwaliteit is belabberd. Gelukkig gebruik ik de SMS-functie meer en deze is super (zoals elke Nokia is). In vergelijking met de vorige (N1650) die ik had, is deze minder. Denk er goed over na als je deze mobiel wil nemen...

awhoogenkamp 31-07-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

ik ben overgestapt naar een 5230, ik miste toch fototoestel en andere gemakjes.
deze 5230, is een heel ander toestel dan de 1616 hiervan akte.
ik beveel de 1616 nog steeds aan,voor de prijs een goed toestel.

dutchbert 08-07-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 blauw

Had een tweede telefoon nodig naast mijn meer uitgebreide ivm. ook buitenlandse SIMkaart.
Very basic apparaat, gen toeters en bellen. Zo simpel dat mijn betovergrootmoeder er nog geen gebruiksaanwijzing voor zou hoeven te lezen.
Standbytijd is voldoende.
Klein minpuntje: De toetsen doen niet zo solide aan.

Licht, klein, goedkoop, werkt prima. Een aanrader!

Eko2010 02-07-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 blauw

De Nokia 1616 een paar maanden in bezit. Spijt van de aankoop. Uiteraard kun je niet veel verwachten van een goedkope telefoon, maar de kwaliteit is erg laag. Ik wou bellen met luidsprekerfunctie en smsen. Maar de luidspreker is zo zacht dat je gesprekken nog harder hoort op normale stand. Ook hoor je gesprekken vaak haperen. Ik had niet veel verwacht voor een goedkope telefoon, maar dit is mij voor Nokia wel erg tegengevallen.

awhoogenakamp 12-04-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

leuke gsm.degelijk en gemakkelijk. mis andere covers. ik ben generatie nokia 3310

WCTT 07-03-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

De Nokia 1616 is nu ongeveer een maand in mijn bezit... en hij deed me spontaan terugdenken aan 1100 die ik ooit had. M.a.w. een no nosense gsm-toestel zonder - meestal - overbodige features. Back to basic, en dat lucht op. Vooral de zaklamp is een must-have op iedere gsm. Verder een helder en duidelijk scherm, al mocht de respons van de bediening wel wat vlotter. Wat die bediening betreft, het klavier is niet bepaald een toonbeeld van gebruiksgemak. De knoppen zijn namelijk vlak en moeten behoorlijk diep ingedrukt worden. Alles bij elkaar en rekening houdend met de prijs een degelijk totaalpakket.

Frank Hoekstra 18-01-2011
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

En daar verdween mijn dure HTC Hero alleskunner plotseling in de kolkende rivier. En mijn abonnementsperiode liep nog meer dan een jaar.
Bij KPN toen om het goedkoopste toestel gevraagd dat er was: en zo werd ik dus voor 39,95 de trotse eigenaar van een Nokia 1616. Geen internet, geen camera, geen touchscreen, alleen bellen en SMS-en (en een zaklamp).
Maar wat is dit een verademing. Je kunt bellen wat je wilt, maar de accu gaat moeiteloos drie dagen mee. En het ding weegt niks. Niet meer de hele dag mail checken, apps laden of de agenda bijhouden.
Ik lees weer een boek in de trein.

dennis85 06-11-2010
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

Wat een top telefoon voor dit geld.

Ik heb deze telefoon alleen maar om te bellen en sms-en.
Verder heb ik niets nodig en daar is hij dus ook voor.

Leuke spelletjes zitten er op en makkelijk en duidelijke menu structuur.

Leuke optie is ook de zaklamp functie die erop zit.

De trilfunctie is heel goed, ik had hiervoor een samsung van 200 euri en deze trilfunctie voelde ik niet eens als hij in mijn zak zat

M Hageman 21-09-2010
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

Zeer mooie en makkelijke telefoon. Zeer geschikt voor ouderen en mensen die alleen maar hun telefoon gebruiken waarvoor hij gemaakt is, bellen en sms-en.

+ lange standbytijd
radio
goedkoop in aanschaf

- geen

TtD 20-08-2010
Geschreven voor: Nokia 1616 zwart

Heb alleen n mobiel nodig voor bellen+sms-en. dit is nu de voordeligste nokia. (+) langew batterijlevensduur; geluid duidelijk; degelijk; ook namenherkenning bij intuitief sms-en; groter scherm. (-) glad oppervlak; stugge knopen (meer moeite om te typen); weer een andere stroomkabel.
Bij kijkshop zit standaard de koptelefoon voor de radio bij.
Dus: zeer tevreden.