Nokia 1600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 1600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

A.D 13-03-2018

Het scherm is goed zichtbaar, De accu gaat heel lang mee.

Geschreven voor: Nokia 1600 zilver

Ik heb nokia 1600 weer aangeschaft omdat mijn eerste nokia 1600 10 jaar oud is en nog steeds in gebruik de oplader en accu doen het prima.
Voor de telefoon is de prijstechnisch goed.

Pluspunten

• accu
  • geluid
  • bediening
  • bellen&sms

Minpunten

• niet ondekt

henk7 06-04-2009
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Zelf denk ik dat Nokia zich heeft vergist met dit toestel.
De eigenaar van een Nokia 1600 doet deze waarschijnlijk pas weg nadat deze stuk is gegaan en dat kan nog wel een hele tijd duren.
Zo degelijk en betrouwbaar worden ze volgens mij niet meer gemaakt.
Zelf ga ik binnenkort een tweede Nokia 1600 kopen want tegen de tijd dat die van mij stuk is kan ik er niet meer aankomen.
Enige minpunt in mijn geval is de mogelijkheid om maar 10 herinneringen te gebruiken want dit toestel is intussen mijn tweede geheugen geworden.

ian jason 17-03-2009
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Nokia 1600 Over perfect gesproken,...

Het is gewoon super, de eenvoud , het design, het menu, de mogelijkheden lijken weinig , maar kom op ,..wat gebruik je nou eigenlijknaast bellen en sms'en...

Juist...

Je gaat toch niet12 uur per dag rondlopen met een telefoon, omdat er en mp3 of camera opzit?

Ja ok , als je een puber bent , en er nog bij wil horen , dan moet je deze gsm niet hebbenha ha , maar wil je gewoon een kei van n gsm,een zakelijk, zonder fratsen toestel,..this is the one!

Ik heb heel wat dure gsm's gehad, en ook al in totaal meer als 40(!) in mijn mobile cariere,..maar dit is gewoon top door zijn eenvoud , en ziet er nog normaaluit, en niet een soort van chocolade biscuitje , met een laagje plexiglas erop, wie neem je in de maling!

100% top!

Nico1955 08-09-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Prima toestel, lekker basic maar toch genoeg functies en aardigheden, zoals een sprekende klok. Geluid is prima. Mobiel zonder toeters en bellen maar perfect voor diegene die alleen wilt bellen, smssen en bereikbaar wil zijn.
Echt Nokia, prima kwaliteit en wat dit toestel kan, doet hij goed.
Aanrader!!

Suzannebm 09-07-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ik heb deze telefoon al drie jaar, en hij doet het nog steeds super, ik heb er nog nooit iets mee gehad. Ik gebruik hem, zoals bijna iedereen tegenwoorig, dagelijks en hij heeft al veel meegemaakt, vaak gevallen, zelf een keer in het water, en er zit nog geen krasje op. Hij is heel makkelijk in gebruik, het is echt een toestel om mee te bellen en te smssen, meer hoeft er toch ook niet op te zitten. Ik raad iedereen dit toestel aan die een eenvoudig toestel wilt.

KlaasS 04-07-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Mijn vrouw en ik zijn beide in het bezit van een Nokia 1600. Ik een zwarte en zij een zilverkleurige. We zijn zeer tevreden over deze toestellen. Ze doen wat ze moeten doen, nl. bellen en sms-en. Voor foto's heb ik een camera en voor muziek andere apparatuur. Een agenda heb ik gewoon in boekvorm. Mijn telefoontje is zelfs een paar maanden geleden kopje onder geweest, doordat het uit mijn borstzakje in een emmer water viel. Na drogen doet hij het weer als vanouds. Bovendien heeft een lekker lange stand-by tijd en ik word door een vrouwenstem gewekt.

Amarilla 11-04-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ik heb deze telefoon nu ruim een jaar, en hij bevalt perfect. Ik heb een SIM only abo, en wilde weinig geld uitgeven aan een toestel. Vandaar deze nieuw gekocht voor 50 euro. Uiteraard kun je er niet veel meer mee dan bellen en sms'en (en herinneringen opslaan), maar dat is voor mij ook voldoende.

De batterij gaat erg lang mee, ik zet hem 's nachts altijd uit en kan wel 1,5 tot 2 weken zonder opladen. Ideaal!

simsdaan 11-04-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Bijna 2 jaar in bezit. Makkelijk te gebruiken toestel, erg degelijk en de geluidskwaliteit is ook goed. De mogelijkheden zijn redelijk beperkt en de vormgeving spreekt mij ook niet erg aan, maar dat is uiteraard persoonlijk.

M Hageman 04-04-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ik heb dit toestel ongeveer 4 maanden.
Bevalt tot op heden perfect.
Doet wat die behoort te doen.

Batterij gaat ongeveer 1 à 1,5 week mee

+ design
gel toetsen
450 uur standby-tijd
(bij normaal gebruik 1x in de 1 à 1,5 opladen)
gebruiks gemak
degelijkheid
betrouwbaarheid
back to basic
prijs

- beltonen hadden iets harder gekunt (oa. nokiatune)

klerk 02-04-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Prima ding om alleen te bellen en te SMS-en.

martine r 21-01-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ik heb dit toestel nu ong. 2 maanden. Ik bel niet veel en heb 'm eigenlijk bij me voor noodgevallen. (dus bijna altijd uitstaan) Nu heb ik al een aantal keren willen bellen en wat blijkt; toestel is al uit zich zelf aangegaan. Hij staat dan op de stand dat je je pincode in moet voeren. (heb hem gewoon altijd in mijn tasje) Nadat je dit gedaan hebt geeft ie aan dat de batterij bijna leeg is. Dus: kan niet bellen .(wat nog niet kan als ie de hele tijd uit heeft gestaan) Volgens mij zijn de toetsen te gevoelig. Heeft hier nog iemand last van? (of een oplossing voor) Ben er al mee terug geweest naar de winkel en krijg als antwoord: pech gehad!

piet1 20-01-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

ik heb sinds enkele weken de 1600 en nu vraag ik me af of ik de beltonen die erin zitten over kan zetten naar een andere telefoon.
de toon trance wil ik graag in mijn 6230 hebben maar weet niet hoe.
weet iemand hier de oplossing voor

jan2001 17-01-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

handig toestel zonder onnodige frutsels, zeer gebruiksvriendelijk

Sander82 10-01-2008
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ideaal basistoestel voor bellen en smssen. Verder geen fratsen.

- Sterk
- Lange Standby
- Makkelijk menu
- Net, vrij klein toestel

Heb voor mijn werk pas een ander toestel gekregen (Nokia 6021) maar zou deze meteen terug willen

Peter-G 30-12-2007

Eenvoudig super toestelletje.
Iets moeilijker als een eerder gekochte Moterola F3
Goeie standby tijd.

Bartje Tijs 19-10-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Ja wat valt er nou nog toe te voegen aan deze telefoon.
Het is gewoon een super simpel telefoontje dat doet waar mobiele telefoons in eerste instantie voor gemaakt waren bellen en sms-en. Geen mms of andere data verbindingen.

voor mij het ideale 'uitgaans telefoontje'. Lekker goedkoop en precies wat ik nodig heb voor tijdens uitgaan.

Er zitten paar eenvoudige spelletjes op, je kan kleurenschema aanpassen, ed. Geluid is hard zat en klinkt naar mijn idee vrij zuiver. Ook de speakerfunctie is hard genoeg.

martijn someren 21-08-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

prima toestel , doet gewoon wat hij hoort te doen , de batterij is perfect , gaat echt lang mee en de bediening is voor iedereen zeer simpel . tot nu toe geen minpunten te ontdekken

Mr Ron63 12-08-2007

Hallo luitjes,

Heb een half jaartje geleden deze 1600 aangeschaft en doet wat ie moet doen. Tijdje geleden deed mn bovenste rechterknopje het niet meer, lastig met sms-en.
Toen naar de winkel gebracht e nzou gemaakt worden. Gelijk een zelfde 1600 gekocht voor reserve. Deze 2 weekjes gebruikt en mn ''oude '' was weer gemaakt. Er was een nieuw toetsenbord ingezet. Helemaal weer blij natuurlijk.
De noodtelefoon weer opgeborgen en met de gerepareerde aan het bellen gegaan. Tijdje weer goed gegaan, maar sinds 2 weken weer hetzelfde probleem. Weer dat toetsie stuk !! Weer heen gebracht ter reparatie...............maar weer de nieuwe noodtelefoon uit de kast gehaald en ook deze heeft kuren. Van deze doet het microfoontje het soms niet, kortom: dan ben ik gewoon niet te verstaan !!
Paar tikken op de tafel en hij doet het wel weer maar kan toch niet de bedoeling wezen?
Maar eventjes volhouden tot de andere weer is voorzien van een nieuwe toetsenbord

Altijd
Nokia gehad maar begin toch te twijfelen aan de kwaliteit tegenwoordig.

Mark-P 08-08-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Dit toestel 1 jaar in bezit gehad. Gehad; omdat hij op een zeer grove wijze aan zijn einde is gekomen: (het is haast niet te geloven) nadat hij uit mijn jaszak viel naast de auto ben ik er overheen gereden! Overigens doet alles het nog behalve het beeldschermpje.

Maar goed; de beoordeling: ik was van het begin af aan zeer verrast door de kwaliteit van het toestel. geluid is perfect en wat ik vooral belangrijk vind: het gebruiksgemak is zonder meer goed. Kortom; niet te veel onzinnige functies en zeer gebruiksvriendelijk!

Volgende toestel wordt dus weer een Nokia. Ik twijfel nog tussen weer een 1600 of de 6070; die je op de computer kunt aansluiten. Iemand tips?

marc - antwerpen 02-07-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Zonet deze gsm aangekocht... instellingen gsm zijn gemakkelijk, zelfs zonder instructieboekje ! Dit toestel is gebruiksvriendelijk en is eentje zonder toeters en belletjes... je kan ermee bellen en sms-en en een paar extra's.
voor deze prijs een geweldig toestelletje. Niet te groot en te zwaar met een duidelijk schermpje.

Matango 15-06-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Zit nu in Kameroen waar mijn Siemens de laatste trip door het regenwoud niet heeft overleefd ivm vocht. Deze telefoon een week geleden gekocht en hij is tot nu toe zeer goed bevallen. Grote plus is de batterij die meer dan een week meegaat. Verder een simpele telefoon die doet wat hij moet doen. Wil je een nieuw speeltje, zoek dan nog even verder. Zoek je een robuuste unit voor bellen en sms en verder geen moeilijkdoenerij, dan is dit absoluut een aanrader. De prijs is een tweede voordeel.

Andries1992 28-04-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Pluspunten:
- Mooi geluid
- Handsfree
- Sprekende klok
- Mooi menu
- Handige toetsen

Minpunten:
- Verschillende stijlen met vaste achtergrond
- Rasterbeeld

Ik kocht deze mobiel met een Tele2 abbonnement van een half jaar in maart 2006. Daarna ben ik over gegaan op Tele2 prepaid en ben nog steeds tevreden.

Robin 18 08-04-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Hallo, ik heb deze mobiel nu 2 weken in mijn bezit en ben prettig verbaasd over deze gsm, hij heeft leuke beltonen en de accu gaat bij mij toch zeker 5 dagen mee, maar goed ik ben een erg intensieve smsser( 5 per dag) en ik bel ook nog eens erg veel , ik moet zeggen ik mis de camera, mp3 etc niet, ook de wekker is goed en een leuke gadget is de gesproken klok, deze telefoon doet waarvoor hij gemaakt is , bellen en smssen, ik heb vele gsms gehad maar deze is gewoon leuk, een goed design, lekker in de hand, 1 ding is jammer , dat je geen ringtones kan downloaden, maar goed de ringtones zijn leuk en erg hard die er opzitten. ook de handsfree werkt goed , zelfs in de auto werkt het prima. Deze gsm is zijn geld waard, mits je niet al die mp3 of camera of wat dan ook wil hebben, Als je een gsm zoekt die doet waarvoor hij gemaakt is dan kan ik je deze aanraden, en ik heb er echt een heeeeellleeee hoop versleten,

BenJ 22-03-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Werkelijk een zeer fijn toestel, heb deze n.a.v. beoordelingen op kieskeurig review en buitenlands review sites besloten de Nokia 1600 (provider Orange) aan te schaffen.
Ik zocht een eenvoudig, goedkoop, betrouwbaar, gebruiksvriendelijk en zo goed mogelijk prepaid toestel (bellen, SMS en telefoonboek met 100 geheugenplaatsen is voldoende)
Ik had hiervoor ook een eenvoudige toestel de siemens A52 (3jaar) provider Orange, waarover ik overigens zeer tevreden over was. Maar deze is door geschoven in ons gezin, vandaar dit nieuwe toestel de Nokia 1600 voor een lage prijs....ongelofelijk. Zonder de gebruiksaanwijzing het gehele toestel ingesteld, logisch en eenvoudig.
Ontvangst, bedienings gemak, handsfree luidspreker, alles is perfect. Tijd waarna het toestel weer opgeladen moet worden is uitmuntend 1 a 2 weken. Heb de scherm kleuren en bel geluid anders ingesteld, ruime keuze in mogelijkheden.
Over mijn oude siemens A52 toestel was ik zo tevreden dat ik bang was dat ik erop achteruit zou gaan betrefd tevredenheid, maar deze overtrefd mijn verwachtingen. Super.... heeft zelfs extra zaken als notities met alarm, 3 spelletjes, stopwatch, rekenmachine. En uiteraard bellen en SMS kan die ook, geweldig.....

janklaas 07-03-2007
Geschreven voor: Nokia 1600 zwart

Goed en klein toestel zonder teveel fratsen en met een geweldige accu.
Kleurenbeeldscherm was niet nodig geweest en heeft zonder verlichting overdag te weinig contrast. Monochroom is in dit opzicht beter.
Twee contacten tegelijk in het beeldscherm geeft vergissingen.
Dat de twee bovenste toetsje in het beeldscherm steeds een andere functie krijgen toebedeeld, is niet echt handig. De levensduur/robuustheid blijft een kwestie van afwachten.