Samsung Galaxy J7 (2017) 16 GB / zwart / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy J7 (2017) 16 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Rijschool Eindhoven 31-03-2020

Goede telefoon, dual sim is handig voor mijn rijschool

Ik heb in eerste instantie gekozen omdat ik een dual sim telefoon nodig had voor mijn leerlingen. Ik heb een rijschool en wilde graag prive contacten en zakelijk contacten gescheiden houden op 1 telefoon.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Prijs
  • De prijs

Minpunten

• Batterij ging redelijk snel leeg

brian vos 10-09-2018

goede gebruikerssnelheid en een goede camera

degelijke telefoon waarmee je mooie scherpe foto's kunt maken en een groot opslag gebruik hebt van 16GB

Pluspunten

• scherpe camera
  • snel

Minpunten

• aan de grote kant

Laurent 05-02-2018

Zeer Snelle, goede accuduur, goede prijskwaliteitverhouding

De Samsung Galaxy J7 2017 is een heel goede mobiel. Hij is zeer snel en de accu gaat ook lang mee, ook het scherm is zeer scherp en mooi(1920×1080p) verder is de prijs kwaliteit verhouding ook heel goed. Gewoon een heel goede mobiel voor weinig geld.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Lange accuduur
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Martijn 13-08-2017

Goede duo sim met fraai 5,5" fullHD scherm

Ik gebruik enkel duo sim toestellen, super handig om zakelijk en privé te verenigen in één toestel. Hiervoor gebruik gemaakt van een absolute topper, de Honor8. Omdat ik graag verschillende toestellen uitprobeer ben ik vorige week overgestapt op de Samsung Galaxy J7 2017 Duos. In principe wilde ik niet groter dan de Honor8, mijn gedachte ging in eerste instantie dan ook uit naar de J5 2017 Duos. Beide toestellen beschikken over een zeer vlotte Exynos 7870 processor en hebben dezelfde camera's. Echter, de J7 heeft een mooier FullHD scherm (J5 heeft 720P), de J7 heeft 3GB RAM geheugen (J5 heeft 2GB) en de J7 heeft een dikke 3600mAh accu (J5 3000 mAh). Voor slechts 50 euro meer heb ik daarom voor de J7 2017 gekozen.

Toestel ontvangen, een flinke jongen inderdaad. Maar voor een 5,5 inch scherm valt de omvang ook wel weer mee. Ik heb de zwarte variant en die oogt gewoon goed vind ik. Zeer degelijke metalen behuizing, afgerond glas en smalle bezels geven het toestel een luxe uitstraling. Geen moment heb je het idee een midrange telefoon in handen te hebben, de J7 voelt gewoon zeer premium aan.

Het toestel draait op Android7 in combinatie met Samsung Experience versie 8.1. Ik heb deze software tot dusver als zeer prettig, snel, stabiel en bovenal energiezuinig ervaren! Hebben we dat misschien aan de Galaxy S8 te danken die vanwege een relatief kleine accu van 3000 mAh wel energiezuinig moest worden? Hoe dan ook, het werkt perfect allemaal en oogt modern. Deze software icm de dikke 3600mAh accu zorgt ervoor dat de J7 het serieus lang volhoudt. Deze Duos versie is een echte duo sim, dus geen hybride. Je kunt er dus 2 simkaarten én nog een extra microSD geheugenkaart in kwijt. Moet ook wel, 16GB intern geheugen is immers niet overbemeten. Extra leuk vind ik dat je dubbele apps kunt installeren. Zo heb ik niet alleen duo sim, maar ook Whatsapp geïnstalleerd voor beide simkaarten. Ook ideaal voor je zakelijke en privé Facebook account op je telefoon bijvoorbeeld.

De vingerafdrukscanner werkt goed en snel, zeker wanneer je hem op de juiste manier goed installeert/activeert. De camera achterkant maakt redelijk goede foto's, zeker bij voldoende licht. HDR wel activeren, worden de foto's stuk levendiger van. Wel merk dat er geen OIS en/of EIS op zit, dat maakt het lastig om goede foto's bij weinig licht te maken. Video's maximaal in 1080P, helaas geen 4K. Videokwaliteit is prima, alleen mis je ook hier weer enige vorm van stabilisatie. De 13mp frontcamera is prima, zeker voor een selfie camera. Camera is dus prima, maar in deze prijsklasse zijn toestellen als de LG G5 of Honor8 voorzien van betere camera's.

Helaas heeft de J7 geen usb-c aansluiting, de J7 moet het nog doen met micro usb. Aan de andere kant vind ik dat ook weer niet heel erg, allerlei apparaten in huis moeten ook worden opgeladen met micro usb en dat kan nu allemaal met dezelfde lader ;-). Snelladen doet de J7 ook niet helaas, maar dankzij de dikke 3600 mAh accu en efficiënte software gaat de accu ook met stevig gebruik met gemak een lange dag mee. Heb sowieso altijd het idee dat accu's sneller stuk gaan van snelladers, het wordt allemaal loeiheet immers.

Al met al ben ik tevreden met de J7 2017 en vind ik een bedrag van 300 euro gerechtvaardigd. Je krijgt voor dat geld een degelijk duo sim toestel met een premium look- and-feel, fullHD Amoled scherm en de nieuwste software.

Pluspunten

• FullHD 5,5" Amoled 401ppi
  • Duo sim én microSD
  • Duo apps (FB, Whatsapp)
  • Android 7 en Experience 8.1
  • Dikke 3600mAh accu

Minpunten

• Camera geen 4K en geen OIS
  • Micro usb, nog geen usb-c
  • 5,5" blijft vrij fors