Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 682 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

KEN 23-07-2019

Huawei Mate 20 Pro 128GB Review

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik heb al jaren iPhone gebruikt en sinds kort pas overgestapt naar HW. Mate 20Pro. Ik zou graag mijn ervaring met jullie delen.

De achterkant van de toestel lijkt heel erg op glas, dus zonder hoesje zie je gelijk al je vingerafdrukken op de toestel, dat vind ik best wel vies.

Gezichtsherkenning vind ik zelf beter dan de FaceID van Apple. Met mijn iPhone moet ik altijd heel dichtbij naar de toestel kijken, het is vrij lastig in de auto of in de avond maar met deze toestel heb ik helemaal geen last van, zelfs in de avond heb ik geen licht nodig om de toestel te unlocken; bovendien is het super snel, bijna binnen 1sec. Alleen vind ik het jammer dat deze functie niet standaard aan is, voor iOS gebruikers moet je even uitzoeken waar de functie ligt, ook bepaalde apps (APK) deze functie niet mag gebruiken om de apps te unlocken; vinder scannen wel. Bijv. App van de Bank, Amazon, Outlook ect. Misschien liggen aan de apps want ik heb nog nooit eerder Android gebruikt.

Screen protector gebruikt bijna iedereen tegenwoordig, maar als de screen protector erop is, werkt de vingerafdruksensor zo langzaam. Je moet wel goed mikken en hard drukken. Vooral mikken mislukt door het gebrek aan haptic feedback nogal eens. Toch heb ik die als extra beveiligingsspat ingesteld voor enkele apps, die vind ik persoonlijk veel veiliger.

De accuduur? Ik gebruik de toestel best wel vaak; lezen, email checken, gamen en bellen (in die tijd staan alle synchronisatie aan, wifi, dual sim standby, bluetooth) maar na een dag heeft de batterij nog 30~39% over. Bovendien krijg je standaard een Super charger (40w) erbij, voor 30min is de batterij bijna vol.

De camera-app is inderdaad ontzettend uitgebreid en er zijn heel veel opties. Met de iPhone heb ik speciale App gekocht en die gebruik ik altijd in pro mode, maar Mate 20 Pro heeft een AI functie, die kan veel objecten herkennen en hij schakelt de mode automatisch voor jou, dat vind ik echt handig, ik hoef niet elke keer de iso diafragma in te stellen. Na het updaten naar EMUI9.1 is de telelens fantastisch en die kan je max 30x digitaal inzoomen.

Verder vind ik ook heel fijn dat Huawei Systeem Navigatie een iPhone mode heeft, als je van iPhone naar Android overstapt hoef je geen zorgen te maken met "Three-key" navigatie mode. Bediening is bijna zelfde als iOS.

Ik hoop dat mijn review je kan helpen als je overweeg om deze toetel te kopen :)

Pluspunten

• 3D Gezichtherkenning
  • Camera
  • Baterijsduur
  • Laden gaat snel met 40W-lader

Minpunten

• Geen 3,5mm-jack
  • vingerafdruksensor werkt minder goed
  • Lastig om screen protector op te plakken

Roel b 16-07-2019

Huawei mate 20 pro

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Het is een hele fijne telefoon! Handig te bedienen, goede hulp apps erop en een fantastische camera! Hij koste een paar centen maar is zeker de moeite waard!

Pluspunten

• Grote accu
  • Handig menu
  • Super scherp scherm
  • Camera

Minpunten

• Hi search komt de hele tijd in beeld
  • En de spatiebalk zit te ver naar beneden

Corrie Steinbusch 22-03-2019
  • Product gekregen

de beste smartphone-technologie tegen de laagste kosten

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Een uitstekende technologie die de paradigma's in dit segment doorbreekt, veelzijdige, functionele, gemakkelijke toegang tot al uw applicaties, veilig en betrouwbaar. Het is de beste smarphone op de markt.

Pluspunten

• technologie
  • optica
  • veelzijdig
  • snel
  • functioneel

Mr. van dijk 19-03-2019

Goede accuduur, grootscherm en goede prestaties

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Erg mooie smartphone met goeie performance.

Ik had jaren een apple iphone maar ben nu overgestapt naar huawei zonder enige spijt echt een top telefoon!

Ik raad deze telefoon aan iedereen aan!

Pluspunten

• Mooie design
  • Goeie specs.

Yaltje 15-03-2019

Ferarri onder de mobieltjes

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik ben sinds ik mijn 1e Huawei aanschafte verkocht. Dat was de p8. Absoluut koploper qua kwaliteit, prijs , innovatie

Hannibal 14-03-2019

Huawei mate 20 Pro

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Als eerst heb ik voor dit toestel gekozen omdat ik graag foto's maak en video's + veel live ga op instagram als artiest is het dan fijn om de perfecte beelden online te kunnen laten zien.
En de Huawei mate 20 Pro is gewoon een monster in Fotografie. Maar het toestel is ook nog eens super snel baterij gaat lang mee en opladen gaat ook super snel. Screen shot maken of beeld opname is ook een fluitje van een cent. Toestel kwam ook met een optie voor gratis aanvragen van een smart watch of atans de watch van Huawei zelf en dat vind ik echt top service. Finger print is inderdaad niet de snelste en heeft best een goeie Finger druk nodig maar het is wel super veiligheid die dit toestel bied.
OP YouTube zijn Duizenden video's te vinden met de 10 must do voor de Huawei mate 20 pro en dat heeft me goed geholpen het toestel optimaal te laten functioneren. Moet zegen dat ik heel erg benieuwd ben naar de aankomende toestellen van Huawei. Maar Huawei heeft er met mij weer een fan bij want ik vertrouw op hun product en ben super tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• Foto's maken & video's
  • Lang batterij duur
  • Perfecte service
  • Uiterlijk en beeld kwaliteit is superieur
  • Super veel opties

Minpunten

• Op moment niets nog

IvG 19-06-2021

Nog steeds een fantastische telefoon.

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik heb deze telefoon nu al ruim twee jaar intensief in gebruik. Nog steeds ben ik dik tevreden. Foto's maken is nog steeds een genot, maar de accu gaat nog steeds lang mee. Bij echt intensief gebruik (spelletjes en foto's) zeker nog 8 uur. En aangezien het opladen heel snel gaat, levert het totaal geen probleem op.
Ik raad deze telefoon echt iedereen aan. Heel gebruiksvriendelijk, niet te groot en niet te klein. Helder beeld en dan heb ik nog niet alles foefjes ontdekt.

Pluspunten

• lange accuduur
  • mooi helder scherm

Dingetje 24-02-2021

fantastisch toestel qua scherm, accuduur, camera

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik heb dit toestel nu bijna 2 jaar en dit is voor het eerst dat ik geen nieuw toestel ga nemen bij mijn nieuwe abonnement. Het toestel wordt behoorlijk intensief gebruikt en nog steeds gaat de accu bij veel gebruik bijna de hele dag mee. Tijdens het eten mag hij even aan het infuus. Foto's maken blijft nog steeds een genot en het scherm is niet te groot en niet te klein, haarscherp. Dus wat wil je nog meer.

Pluspunten

• accuduur
  • camera
  • prettig scherm

John 28-11-2019

Topper

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik heb altijd iPhone gehad en ik was toe aan een andere. Maar de prijzen zijn zo absurd dat ik verder keek. Na vele avonden puzzelen kwam de mate 20 pro overal positief naar voren dus daar ben ik voor gegaan. Was even wennen maar geen spijt van. Mooi toesfel. Voelt degelijk aan, Goed scherm, heel snel, geweldige kleur en super foto's. En een prijs die op de helft van een iPhone ligt.
Enige punten van kritiek zouden zijn dat het geluid beter kan en zo ook de vingers Anne.
Maar absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi
  • Super foto's
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Vingerscanner

Dingetje 17-11-2019

helder scherm, mooie foto's en weinig minpunten

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik heb voor de Huawei Mate 20 Pro gekozen vanwege de camera. En daar heb ik zeer zeker geen spijt van. Door het rond aflopende scherm ziet het er nog beter uit.
De accuduur is ook super. Je kan bij wijze van spreken bijna de hele dag spelletjes doen voordat hij leeg is.

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk in gebruik
  • prachtige foto's met leuke extra's
  • goed geluid
  • lange accuduur

Minpunten

• geen aansluiting koptelefoon

Brian 03-10-2019

Snelle betrouwbare telefoon met een fantastische camera

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

De telefoon is snel in gebruik en ook zeer makkelijk met veel mogelijkheden.
De camera is toch wel het toppunt gezien alle mogelijkheden en wij hiermee op vakantie fantastische foto's hebben gemaakt waarmee het verschil met een echte camera niet te zien is.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid

Kooijman 02-10-2019

Kooijman

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Na wat slechte ervaringen met Samsung toptoestellen was het tijd voor een ander merk.

Waterbestendigheid vind ik belangrijk en dan niet slechts spatwater.
Dan wordt de keuze al een stuk minder.
Ook de mogelijkheden qua camera zijn voor mij belangrijk.
Na veel online reviews en testen te hebben bekeken leek Huawei mij wel wat. Toestellen voelen degelijk aan en zien er ook nog eens mooi uit. Bovendien hebben ze echt goede camera's.

Na eerst een simpele J6 2019 te hebben geprobeerd was het voor mij duidelijk dat Huawei ook qua software de zaakjes serieus goed voor elkaar heeft.

Zal dus zeker bij een top toestel nog beter zijn.
Het werd dus een Mate 20 pro.
Weliswaar een toestel wat al een jaar geleden uitgebracht is. Maar nog steeds met geweldige specs.
En voor de huidige prijs gewoon een geweldig toestel.
Super camera en mogelijkheden, goed stereo geluid en qua design ook nog eens prachtig. En dan eindelijk eens een fatsoenlijke accuduur. Oké deels persoonlijke smaak, maar ik heb heel wat andere toptoestellen uitgebreid uitgeprobeerd. Dus zeker veel vergelijkingsmateriaal gezien.
Uiteraard zijn er met iets betere camera, een harder stereo geluid, normale micro SD slot en makkelijker te verkrijgen cases.
Alsook met snellere updates. Maar de verschillen zijn klein en in de praktijk vaak nauwelijks waarneembaar.

Nu enkele weken in bezit en ik word er steeds enthousiaster over.
En dat gebeurt niet gauw want ik ben best zeer kritisch.

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • Face-unlock
  • Fingerprint in scherm
  • Snellader

Minpunten

• Nano geheugenslot ips microsd
  • Integratie chromecast
  • Felheid scherm in 't donker
  • Aanbod hoesjes
  • Stereo geluid mag harder

Frans Alasa 27-09-2019

Ik vind de helderheid van het beeldscherm en accuduur pefect

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Ik ging naar de mobiele winkel voor een andere merk waarmee ik bekend ben, maar ik werd aangeraden door de verkoopster om voor de Huwawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim) te kiezen, vanwege de kwaliteit/prijs vehouding en ik moet je zeggen , ik ben aangenaam verrast met deze mobiele telefoon. Ik ben erg gelukkig mee

Pluspunten

• Helderheid beeld
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Ik heb nog geen minpunten gevonden

Patrick 17-09-2019

Topper op alle fronten

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

De mooiste features op deze telefoon zijn voor mij:
1- De uitmuntende front & back camera's en de mogelijkheden met de camera, zoals nacht-, macro-, panorama- en 3D-opname.
2- Het prachtige disign
3- Praktisch formaat comfortabel in de hand.
4- ip68
5- 128 Gb geheugen

Pluspunten

• Camera's
  • Waterdicht
  • 128 Gb geheugen
  • Snel en draadloos laden

Monika N. 17-09-2019

Super good picture quality and good battery duration

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

I decided for the Huawei Mate 20 Pro, because I wanted a phone with really good picture quality. I have the phone now since four weeks and the good quality got confirmed. First I found the phone too big, but you get really quickly used to it. It is very fast and the battery lasts sometimes for 3 days even, depending on how much you use it.

Pluspunten

• good battery
  • good camera

Minpunten

• big screen

Casper 16-09-2019

Geweldig toestel

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Mijn vorige telefoon was de Huawei mate 8. Na 4,5 jaar (en een paar keer laten vallen) begon het scherm wat los te laten, dus werd het tijd voor een nieuw toestel. Ik heb bewust zo lang mogelijk gewacht met de aanschaf van een nieuwe telefoon, zodat het nieuwe toestel daadwerkelijk een verbetering zou zijn t.o.v. de oude. Ik was dusdanig tevreden over de mate 8, dat ik weer een nieuwe mate wilde. De 100 EU cashback actie heeft ook geholpen bij deze keuze.
Het formaat vind ik erg fijn. Bellen doe ik niet zo vaak met mijn telefoon, dus het scherm moet groot zijn. De extra hoge resolutie is fijn, maar ik zie geen verschil als ik de resolutie van FHD+ (2340x1080) naar WQHD+ (3120x1440) zet. Ik had het liefst gewoon een recht scherm, zonder ronde zijkanten, maar dat blijkt erg lastig te zijn tegenwoordig. Het is even wennen (bij vasthouden soms per ongeluk zijkant scherm indrukken), maar het gaat op zich prima.
De accu van 4200mah is ook erg fijn. Vorige mate had 4000mah, dus de nieuwe moest minstens net zo groot zijn. Bij normaal gebruik, voornamelijk 'savonds schermgebruik, gaat de accu 2 dagen mee. Supercharge opladen is echt waanzinnig, je ziet de procenten er serieus bijkomen.
Het OS en de EMUI schil zijn prima. Ik kan alles prima vinden in de settings. Het enige wat ik jammer vind is de Huawei AppGallery. Hiermee kun je apps die je uit de Google PlayStore haalt ook updaten. Ik vind het persoonlijk vervelend als een app steeds zo'n getal bij het icoontje heeft staan. Je kunt wel per app (in de Huawei AppGallery) aangeven dat je updates wilt negeren, maar het liefst heb ik die hele app gewoon niet.
Vroeger wilde ik altijd per se m'n telefoon rooten en er een custom de-bloated rom op draaien. Dat doe ik eigenlijk sinds mijn vorige telefoon niet meer, maar door dit soort apps begin ik daar toch weer over na te denken.
De camera is in 1 woord geweldig. Ik heb ook wat gespeeld met de Night stand. Zolang een geen beweging is, worden het erg mooie en vooral super lichte (lichtsterkte) foto's. Zelfs als het super donker is. Ik vind de vierkant met camera's aan de achterkant van de mate 20 er mooier uitzien dan de rechthoek met camera's aan de achterkant van de p30.
De vingerafdruk scanner in het scherm is best ok. Ik vond de scanner aan de achterkant van m'n vorige telefoon geweldig. Ik heb helaas soms toch wel meerdere pogingen nodig om m'n telefoon te unlocken. Dat zal voornamelijk komen doordat ik te snel wil, en het soms niet goed zichtbaar is waar je je vingen moet plaatsen. Als je gewoon rustig doet en het scherm eerst even aanraakt, dan licht de plaats waar je je vinger moet plaatsen op, en kun je het scherm eigenlijk altijd wel in 1x unlocken. Ik wil af en toe gewoon te snel denk ik.
De 128 GB opslag verwacht ik niet vol te krijgen. Mijn vorige telefoon had 32GB intern, en een 64GB sd card extern. 128GB is ruim voldoende dus.

Alles bij elkaar genomen ben ik enorm tevreden met de Huawei Mate 20 pro. Ik raad hem ook zeker aan. Helemaal met de cashback actie heb je een van de beste telefoons op de markt, voor een zeer gunstige prijs.

Pluspunten

• accuduur
  • accu supercharge
  • camera
  • snelle processor

Minpunten

• ronde zijkanten van het scherm

Martijn 15-09-2019

Fijne handzame telefoon

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Echt een fijne telefoon. Ik had hier voor altijd een HTC telefoon, maar nu overgestapt naar de huawei Mate 20Pro Mate. Ik vind het een gebruiksvriendelijk telefoon, met veel leuke nieuwe snufjes. Verder is de camera die er op zit echt geweldig, mooie strakke duidelijke foto's. De prijs die je voor dit toestel betaald is het meer dan waard. Een aanrader dus👍👍👍

Pluspunten

• Handzaam
  • Mooie afwerking
  • Super goede camera
  • Gebruiksvriendelijk

Yagoubi 12-09-2019

Erg tevreden

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Prijs kwaliteit, accuduur, 3d-gezichtscanner en de vingerafdrukscanner in de scherm werken goed, camera is zeer goed....

Khaled 10-09-2019

Huawei is Heel goed

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

Huawei is giedkoop en goed kualitie
Zij kamera is prima en hij heeft veel optsie
Ik ga altijd huwei kopen
Ik hoop Heel veel plezier.
Groetjes, Khaled

Pluspunten

• Kamera
  • Goedkoop

Rasha AlHammota 09-09-2019

It's just amazing

Geschreven voor: Huawei Mate 20 Pro 128 GB / twilight / (dualsim)

First of all the screen: one of the best definition I've ever seen, the size is perfect not too big and not too small.
The possessing is so fast thanks to kirin 980.
The camera is another story : bleur like professional camera, high quality images and the night mode is the best in the market.
In addition to the very fast charging with 4200 mah battery , the phone is the perfect combination.
The only thing that I didn't like there is no 3.5 jack