Huawei Mate 20 Pro 128 GB / paars / (dualsim) - Reviews

Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 9.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 86 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

kamil 14-11-2018

Toestel maakt geweldige foto`s maar.....

Ik heb Mate 20 pro twee weken in bezit. Toestel is Bijna geweldig. display scherp. Fotos fantastisch Batterij bij constant gebruik 6 uur circa. dan moet je laden. Maar LADEN is super sneel. binnen half uur full.
Er zijn twee min punten. ZOOM in de camera maak rare geluiden . ik denk dat optische zoom stuk is, terwijl toestel nooit is gevallen of gestoten met iets. ik ga vandaag naar garantie reparatie brengen. tweede min is dat toestel ECHT GLAAD is als je niet voorzichtig ben ligt zo maar op de grond. moet je echt vast houden . ik heb wel een grove hoes besteld via chinese site maar die is nog niet binnen.
In algemeen goede toestel.

Pluspunten

• camera
  • baterij

Minpunten

• camera zoom snel stuk
  • glaad
  • geluid
  • geen mini jack

Patrick Peters 13-11-2018

Huawei Mate 20 pro: ervaring na 10 dagen gebruik

Ik heb gekozen voor de Huawei Mate 20 pro, omdat ik na 2 jaar intensief mijn mate 9 gebruikt te hebben nog steeds erg tevreden was over dit toestel. Het was nog erg snel en de batterij nog erg goed. Vanaf deze ervaring ben ik helemaal weg van de Mate serie van Huawei. Toen de Mate 20 Pro uitkwam met alle nieuwe features was ik dan ook erg benieuwd. Na 10 dagen gebruik en alles grondig getest te hebben kan ik het volgende zeggen.

Beeldscherm:
Het scherm ziet er fantastisch uit. Hele mooie weergave van kleuren. 4K videos zijn een lust om naar te kijken.

Camera:
Ook de camera mogelijkheden zijn erg goed. De komst van de groothoek lens en de mogelijkheid voor het maken van supermacros is geweldig. Al is de software niet altijd vlekkeloos bij het maken van foto's met effecten. Uit ervaring met mijn vorige toestel, zal hier waarschijnlijk nog een software update voor released worden.

Snelheid:
Deze mate is ook weer erg snel en doet zijn naam eer aan. Apps laden snel en games spelen kun je vlekkeloos.

Geluid:
Het geluid van de boxen is minder dan van mijn oude toestel. Dit komt doordat het toestel water en stof dicht is gemaakt. Maar met oordopjes of een Bluetooth speaker heb je hier natuurlijk helemaal geen last van.

Batterij/oplader:
De batterij gaat behoorlijk goed mee gezien de resolutie van het scherm. Ik gebruik hem 16 uur per dag op de hoogste resolutie en ik krijg zo'n 8-9 uur scherm on time bij intensief gamen (2-3 uur), you tube videos kijken en foto's/filmpjes maken.
Als deze dan uiteindelijk leeg is dan hoef je je geen zorgen te maken. Want door de 40w super charger ga je weer van 20% naar 95% in nog geen 35min. Dus je bent snel weer klaar om verder te gaan.

Beveiliging:
Dan nu mijn ervaring met het unlocken van het toestel. De inscreen fingerprint scanner doet het normaal best goed. Hij is lang niet zo snel en betrouwbaar als de oude fingerprint scanners die op de oudere toestellen gebruikt werden.
3D face unlock is naar mijn mening een beter optie. Deze werkt in 95% van de gevallen goed. Als het niet werkt, dan probeer het opnieuw en waarschijnlijk unlocked hij dan zonder probleem.

Minpuntjes die ik ben tegengekomen zijn.
Bij het unboxen zag ik dat Huawei bij dit toestel er voor het eerst geen bescherming heeft aangebracht op het scherm.
Na het bevestigen van een glazen high impact screenprotector die speciaal ontworpen is voor de Mate 20 Pro, kwam ik erachter dat de Knuckle gestures net zoals de inscreen fingerprint scanner niet meer werken. Na mijn onderzoek blijkt het zo te zijn dat er geen enkele glazen screenprotector is die ervoor zorgt dat het toestel zijn functionaliteit gehoudt na het aanbrengen hiervan. Dus je bent aangewezen op een folie die je zelf zult moeten aanbrengen en die niet beschermt tegen stoten of vallen. Dit vindt ik erg jammer, want je wilt je toestel van €900,- beschermen tegen dergelijke schade, maar ook wil je geen van de nieuwe functies waarvoor je wellicht dit toestel hebt aangekocht verliezen. Helaas na een aantal dagen in contact geweest te zijn met de klantenservice van Huawei. Wilt deze het probleem ook niet erkennen, maar kunnen mij ook geen protector sturen die wel zou werken.

Eindconclusie:
Dit is weer een zeer compleet toestel, dat waarschijnlijk weer jaren meegaat en echt niet te missen is in mijn dagelijks leven. Zeer makkelijk in gebruik en ik kan er erg snel mee doen wat ik moet doen.
Erg mooi ontworpen en op de meeste vlakken ben ik dus erg tevreden.
Het zou alleen mooi zijn als Huawei ons een goede high impact screen protector zou kunnen meeleveren of adviseren.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Erg snelle processor
  • Goede batterij duur en zeer snelle oplader

Minpunten

• I screen vingerprint scanner niet goed genoeg
  • Geen screenprotector bijgeleverd
  • Foto software laat iets te wensen over

Cees 13-11-2018

Zeer mooie telefoon, groot scherm en zeer snel.

Was in het bezit van de Huawei mate 10 pro en was daar zeer blij mee. Mocht verlengen. Daarom nu overgestapt op de Huawei mate 20 pro Twilight. Absolute top telefoon met erg veel mogelijkheden.

Pluspunten

• groot en heel mooi scherm
  • veel mogelijkheden
  • snel
  • maakt mooie fotoos
  • gezichtsherkenning werkt snel

Minpunten

• nog niet ontdekt

JPF 12-11-2018

Waanzinnige Apple en Samsung killer, goedkoper en veel beter

Al jaren een trouwe Huawei-fan, maar dit toestel, en ook de P20 pro, slaat alles:

Dun, mooi, superieur groot scherm met ongelooflijk contrast en helderheid, sneller dan snel en een camera om je vingers bij af te likken.
Razendsnelle gezicht-scanner, ook in donker, en een hele handzame vinger-scan.
Had ik al gezegd dat je bij deze telefoon niet met een acculader hoeft te zeulen? De accu gaat probleemloos een dag mee en bij normaal gebruik zelfs twee !
Niet lomp en zwaar, niet hoekig maar glad en rond, past perfect in de broekzak.
De mooiste foto´s en kleuren. Scherper dan scherp.

En eindelijk weer een toestel waar een snelle Huawei SD kaart in past. En niet zoals de critici beweren "zal wel erg duur zijn". Nee, gewoon voor slechts 39.- euro, 128 GB extra toevoegen.

Kopen, deze Mate 20 Pro ! Vergeet iPhone X en Samsung S9...

Pluspunten

• Levensduur accu ongekend
  • Prachtig helder scherm onder alle omstandigheden
  • Vormgeving super rond en glad
  • Toestel uiterlijk kleurenkeuze
  • Beste camera ooit !

Minpunten

• Beetje slippery zonder silicone hoesje

consumer_Netherlands 12-11-2018

Huawei Mate 20 Pro is not a premium phone, unfortunetly

I bought this product because I was tired of other mobile phone manufacturers that have given me unpleasant experiences in the past.
This is my first Huawei phone. It's a good phone, but not really a "Premium" one. The price of 1000 euros is not justified. The phone has many inconveniences.
I do not like the construction of the screen: The screen is too narrow and curved.
I do not like the EMUI graphical interface of Huawei: outdated design of icons.
I do not like the front camera: It take very poor quality photos. The photos are whitish as if they were with makeup ( even with beauty levels deactivated)
The battery is decent but not excellent. I had higher expectations.

Pluspunten

• decent battery
  • the triple camera on the back
  • very fast charging

Minpunten

• curved screen
  • front camera
  • poor quality selfies
  • screen too narrow
  • price

Hanifi 12-11-2018

met één woord "super"

Jarenlang Samsung S line en iphone moddelen....
Ik verander normaal zeker om de 6 maanden van een toestel.
Dit toestel is echt een blijver voor zeker de komende 2 /3 jaar.

Voorheen geen toestel in handen gehad die zo snel en goed is in fotokwaliteit en gebruikersgemak.

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • IR blaster, afstandsbediening
  • vingerafdrukscanner werkt snel en goed
  • accuduur 2 dagen :)
  • oplaadtijd is bizar snel

Minpunten

• geen iresscanner

Ronny7000 14-11-2018

De beste smartphone van 2018

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

PLUSPUNTEN
Krachtig processor alles gaat supersnel en je hebt nog een extra prestatie modus daarmee is dit de snelste smartphone van dit moment.
Gebruiksgemak alles gaat soepel en vloeiend ligt perfect in de hand niet zo glad als de meeste high end smartphones van nu.
Het super scherpe scherm is echt een cadeautje voor je ogen ,hier heb ik echt niets teveel mee gezegd.
Over de camera's kan ik kort zijn ,de beste camera ooit gebouwd in een smartphone alle 3 lenzen hebben en specifieke functie dus niet voor de show zoals sommige smartphones.

Met deze smartphone zit je komende jaren gewoon goed , een heel mooi neutraal uiterlijk wat niet zo snel uit de mode zal raken

Pluspunten

• camera
  • fantastisch scherm
  • krachtige processor
  • uiterlijk bouwkwaliteit/ prijs
  • accuduur

Minpunten

• geen koptelefoon poort

Xavier 14-11-2018

the "ALMOST" perfecte flagship smartphone!!

De HUAWEI MATE 20 PRO is zeker een smartphone die je kan overwegen voor al je dagelijks gebruik. De smartphone is capabel om (bijna) alles te doen wat je hartje begeerd, maar toch zou ik eerlijk zijn dat de prijs/kwaliteit verhouding het heel moeilijk maakt om het iedereen aanraden.

Met smartphones zoals de Oneplus 6(T), PocoPhone F1 & zelfs de IPhone XR, die allemaal kwa prijs velen malen goedkoper zijn dan de HUAWEI MATE 20 PRO, leveren ze ook hoogwaardig kwaliteit voor een smartphone anno 2018.

Conclusie :
als je het geld kan missen, van veel foto's nemen houd, een smartphone met een zeer goede accuduur zoekt en de allernieuwste specs van de markt moet hebben

DAN is de HUAWEI MATE 20 PRO voor jouw.

Pluspunten

• Scherm is groot en helder (OLED)
  • Nieuwste hardware aanwezig (Kirin 980)
  • Ultra Snel Laden (30min op 80%)
  • Cameras zijn goed (3 lenzen op een flagship)
  • Veel batterijvermogen (4200 mAh)

Minpunten

• EMUI (stock Android is beter)
  • GEEN headphonejack
  • GEEN uitbreidbaar geheugen
  • Kwaliteit van de speakers kan beter
  • Dure flagship smartphone

Eyad Hammoudeh 14-11-2018

The 1st phone

I trust huawei, I was waiting for it for lang time, and it deserves to be the best of the year, keep going...

Pluspunten

• Camera
  • Performance
  • Additions

Pim Bulters 14-11-2018

Een Batterij voor de Power-User

Mijn vorige telefoon begon zijn einde te laten zien. en in mijn zoektocht voor een nieuwe was er een ding nog belangrijker dan een mooi scherm. de accu! met 4.200 mAh krijg ik hem niet leeg.
Het enige wat ik minder vind is dat ik vast zit aan de skin van Huawei. EMUI is voor mij nog even wennen

Pluspunten

• groote accu (4.200mAh)
  • prachtig scherm
  • fantastische camera

Minpunten

• EMUI
  • Weinig grip door body van glas

KW Pang 14-11-2018

Huawei Mate 20 Pro is echt een top toestel!

Ik heb de Huawei Mate 20 Pro bijna twee weken en ik ben erg tevreden over dit toestel. Hij maakt erg mooie foto's. Dit is de eerste toestel met AI. Begin wist ik niet wat ik moest verwachten. Hij leert wat je doet. Hij geeft advies en geeft aan wat bepaalde apps doet. Met name de laatste punt vind ik erg fijn. Je weet dan wat bepaalde apps doen op de achtergrond. Erg prettig dat jij bepaalt wat de apps wel mogen en niet. Ook na de keuze van toestaan of een App je locatie, data of internet op geeft Mate 20 Pro aan als bepaalde apps teveel online gaat of locatie wilt weten op de achtergrond.
Games draaien moeiteloos op dit Mate 20 Pro. Het Amoled scherm is erg mooi.
Tot slot is Phone Clone erg handig. Al mijn contacten, apps, ect werd heel simpel overgezet.
Ik ben blije gebruiker!

Pluspunten

• Geweldige camera
  • AI, EMUI werkt erg prettig.
  • Zeer mooie AMOLED Scherm
  • Nieuwst technologie

Minpunten

• Glad en gevoelig voor vingerafdruk zonder cover.

Dré 14-11-2018

Geweldig toestel. Blinkt uit in camera en accuduur

De S1, S3, S5, S7 waren mijn voorgangers. Met andere woorden ik was merktrouw aan de concurrentie. Met de Mate 20 Pro veranderde dat. Een geweldige camera (heerlijk die groothoek). Het is even wennen aan wat Huawei functionaliteit maar dat was bij elk nieuw Samsung toestel ook bij nieuwer Android. Alles went snel, de functieknoppen idem dito. Vingerafdruk scanner onder het scherm heeft nog niet gefaald. Je zou 'm groot kunnen noemen en ik mis de spatiebalk nog wel 's sinds de functietoetsen ook in t scherm zitten. Maar verder na 2 weken nog niets aan te merken. Misschien is de processing van de foto's af en toe iets te enthousiast (concert oa) maar dat is ook smaak. Je zou 'm duur kunnen noemen, maar je krijgt er wel wat voor. En kunnen we nog zonder telefoon? Dan is 't een investering waard.

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • Overall feel

Minpunten

• Prijs is hoog. Maar daar krijg je ook veel voor

Edwin 14-11-2018

zeer mooie en snelle telefoon met een erg mooi scherm

Al meerdere huawei telefoons gehad, Mate 7 8 9 10.Maar deze telefoon is echt super.Mooi design en ligt echt goed in de hand.En niet te vergeten hij laat zeer snel op.

Pluspunten

• zeer snel laden
  • prachtig scherm
  • 3d gezicht herkenning
  • zeer goede camera
  • goed geluid

Minpunten

• er zat een hoesje in de verpakking

Frenk 14-11-2018

Mooie telefoon met een ongelofelijke accu

Zeer degelijke telefoon. Fijne besturing en een super lange accu duur. Bij intensief gebruik 2 dagen met gemak.

Pluspunten

• Accu
  • Scherm

Denis 13-11-2018

Almost perfect

The camera, the screen, the battery life is awesome. Good replacement for my broken galaxy s8.
The only disappointment, I cannot use my old micro sd card

Pluspunten

• cameras - all 4
  • screen
  • perfomance

Minpunten

• no micro sd slot
  • no 3.5 headphones socket

Mevlut 13-11-2018

Best of the best....

Echt een waanzinnig toestel...
Ik heb er lang op gewacht, uiteindelijk gekocht. Het is de beste toestel op dit moment. Super snel..super beeld...superlange accuduur.
Alleen het geluid van de speakers kan wel iets luider....maar daar heb ik wel mijn draadloze headset (van mijn vorige toestel namelijk de huawei p20 pro).

Fer 13-11-2018

Huawei Mate 20 Pro vervanger van Huawei Mate 9

De Huawei Mate 20 Pro Twilight die ik nu heb gekocht is de vervanger voor mijn Huawei Mate 9.
Voor mij is dit de 4e Huawei toestel.
En elke keer zag ik vooruitgang in de Huawei toestellen.
De Huawei Mate 20 Pro Twilight heb ik met Iphone 8 plus en IPhone XR vergeleken.
Uiteindelijk kwam de Huawei Mate 20 Pro Twilight eruit als mijn toekomst Smartphone.
Ik ben zeer verrast wat de snelheid betreft en ook wat de accuduur verbruik is.
Ik kan met deze accu van de Mate 20 Pro bijna 2 dagen doen, en dan ben ik best veel met internet bezig.
Qua scherm ziet het er ook mooi en mooi smal uit vergeleken bij de Mate 9.
Ook met foto's nemen is het een vreugde, je klikt en ze zijn haarscherp, hetzelfde met een videootje opnemen ook plezierig en makkelijk.
Het verschil is overduidelijk tussen de Huawei Mate 20 Pro Twilight en de Huawei Mate 9.

Ik heb de Huawei toestellen gekozen ook vanwege mijn slechthorendheid, deze toestellen konden en kan goed samenwerken met mijn hoortoestellen.
Telefoon aan mijn oor houden lukt verstaanbasrheid niet, nu krijg ik het spraakgeluid rechtsstreeks via mijn hoortoestellen in mijn oren en dat werkt voor mij bijzonder goed.

Met andere, deze smartphones van Huawei waren en zijn nu nog toestellen van zeer goede kwaliteit.

Ik ben dus zeer tevreden met mijn Huawei Mate 20 Pro Twilight

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand, snel met zoeken.
  • Kleur toestel, en gebruiksduur accu perfect.

Minpunten

• Vingerontgrendeling niet altijd goed.
  • Gezicht herkenning niet geprobeerd.

Gabriëllla 13-11-2018

Perfecte accuduur, snel opgeladen en geweldige camera

Al gebruik ik de telefoon vrij intensief met foto's maken, filmpjes bekijken en op internet gaat de accu heel lang mee. Opladen is ook heel snel gebeurd. Verder kun je prachtige foto's en filmpjes maken.

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera
  • Snelheid opladen

Katja 13-11-2018

Onwaarschijnlijk heldere kleuren, beest van een telefoon

Als fanatiek Apple gebruiker heeft deze telefoon me van het fruit afgehaald. Wat een snelheid, prachtig scherm, alles werkt goed en snel

Pluspunten

• Snelheid
  • resolutie
  • Kleuren
  • Camera
  • scherm

Hans 13-11-2018

Uitstekende accuduur en 3D face unlock

Zeer snel opgeladen. Mooie scherpe foto's. Zeer gebruik vriendelijk. 3D face unlock perfect. Bij oppakken komt opstartscherm te voor schijn, toppie

Pluspunten

• Kan Apple of Samsung niet bij tippen

Minpunten

• Geen minpunt