Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Thieu van der Wolf 02-02-2019

Mobiel op maat

Zocht een smartphone die voor mij als oudere geschikt was voor de doelstellingen voor gebruik.
Gemakkelijk in gebruil en voorzien van alle functies die ik nodig heb. Scherm goed leesbaar. Overdracht van gegevens redelijk gemakkelijk. Handzaam apparaat

Pluspunten

• helder scherm
  • eeenvoudige overdracht van oud naar nieuw

Marjolijn 26-01-2019

Prettig toestel met groot duidelijk scherm.

Ik heb dit toestel nog maar net in huis. Het bevalt meteen goed. Makkelijke bediening, heel scherp beeld. Ik moet nog wel van alles uitvinden, maar tot nu toe heel fijn en veel extra's.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • scherpe foto's

Weetjehoe 28-12-2018

Absolute winnaar prijs-kwaliteit verhouding!

Met zijn huidige prijs (+/- €300,-) laat dit toestel weinig te wensen over.
Mooi ontwerp en over een hoop zaken is goed nagedacht (nog steeds mini-jack, plaatsing vingerscanner, optimalisatie enz). Ook compatible met Gear VR dat heel soepel loopt.
Zeer mooi en helder, scherp AMOLED scherm en hele redelijke specs voor deze prijsklasse.
De 4 GB RAM mag ruim genoemd worden en ook al niet de allersnelste processor, toch vlot genoeg en veel efficiënter/zuiniger naar de accu toe. De huidige S-series zijn wellicht wat sneller, maar halen bij lange na niet deze accuduur.
Telefoon voelt degelijk en high end aan. Toestel werkt snel, soepel met nergens vertraging.
Met DUAL SIM en nog eens uitbreidbaar geheugen kwam ik al snel bij dit toestel uit waarbij de S-series dan gekozen moet worden tussen een tweede SIM of extra geheugen.
Geluid van speaker is redelijk en over mini-jack heel zuiver. Komt er in diverse tests zelfs als uniek goed uit.
Ben zelf geen intensieve gebruiker en met 30% per dag zou ik er 3 dagen mee moeten kunnen doen (verbruik nachts op vliegtuigstand slechts 2% !)
Het is aan te raden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet boven de 80% te laden om de levensduur te bevorderen. Ook zonder fast charger laadt het toestel nog behoorlijk snel op.
Komende van een S4 mini DUOS (4 jaar) is dit toestel een stuk zwaarder en groter, maar in de huidige markt gaat dit nog door als "redelijk compact". Men krijgt er wel meer scherm en accu voor terug natuurlijk.
De camera's zijn heel goed, ook onder omstandigheden met minder licht, te danken aan de f1,7 aperture, die je vaker bij de duurdere telefoons tegenkomt. Het ontbreken van (fysieke) optische beeldstabilisatie is het enige minpunt hier. Electronische/softwarematige stabilisatie is er wel maar deze is stukken minder effectief. Wel is er sinds de Oreo update HDR dat eerst enkel op de S-modellen beschikbaar was.
Uiteindelijk is dit een zeer complete, (spat)waterdichte, degelijke en betaalbare telefoon met goede componenten, veel opties, goede accuduur en een mooi uiterlijk.
Aanrader!

Pluspunten

• Mooi en degelijk design
  • Goede optimalisatie hardware/software
  • Camera's en mooi helder scherp scherm
  • Accu,opties en instellingen, Gear VR
  • Goed geplaatste vingerscanner

Minpunten

• Geen optische beeldstabilisatie

Jos van Haaren 20-12-2018

Mooi uiterlijk

Net gekocht en laten installeren. Overzetten van de oude gegevens was niet zo makkelijk.
Ligt lekker in de hand, navigatie makkelijk.

Pluspunten

• Mooi toestel

Minpunten

• Geen tot nu toe

Jeremy S. 20-11-2018

Topaankoop

De Samsung A8 (2018) overtreft mijn verwachtingen. Ik had een tweetal weken geleden nog een Samsung S5 mini en ik kon die niet altijd even vlot bedienen met 1 hand. Daarom twijfelde ik om een grotere smartphone te nemen. Tegen alle verwachtingen in is de A8 (2018) zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Prijs/kwaliteit is dit een absolute aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ligt goed in de hand
  • Zachte prijs t.o.v. gelijkaardige modellen

Minpunten

• Nog te ontdekken.

Bert2004 16-09-2018

Top budget mobieltje voor dochter

Top telefoontje en nu tot 23 sept met 50 Euro cashback zeer aantrekkelijk geprijsd.
Wat kan ik erover zeggen. Heeft veel opties die de duurdere vlaggenschepen ook hebben, zoals vingerprint en gezichtsherkening. Foto’s in vergelijking met mijn Samsung S8 gewoon goed te noemen voor deze prijsklasse.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Snelheid
  • Redelijke accuduur
  • Vingerprint
  • Gezichtsherkening

Minpunten

• Kort laadsnoertje
  • Geen draadloos laden
  • Laad niet snel

Jacob 13-09-2018

goede accu en mooi scherm

na twijffel toch maar weer samsung dual sim en mn oude J1 van 2016 doet het ook nog steeds maar deze weer snel veeeel meer geheugen en veeeel scherper beeld

Pluspunten

• beeld
  • accu
  • snel

Minpunten

• overzetten heb ik verkeerd gedaan geen uitleg

bert2004 01-10-2018

Geachte,

Overzetten zeer makkelijk van Samsung naar Samsung door middel van Samsung smart switch.
Makkelijker kan niet en het wijst zich vanzelf door de vriendelijke interface van het programma.
Werklijk alles wordt overgezet en ook kan je dingen weglaten die je niet overgezet wilt hebben.

J.E. 19-02-2018

Drama met Sonos en spotify

De telefoon leek een goede koop op basis van reviews en uitstraling. In de praktijk echter wel wat op af te dingen. In vergelijking met apple is de software minder stabiel. De 1e telefoon had last van wegvallend gps signaal en werkte soms niet met maps, parkline mobile en wifi, met name ook vastlopers en verbindingsproblemen met sonos. Na een paar dagen een nieuwe gekregen en ook deze heeft last met verbindingen met sonos. Alle apples in huis hebben hier geen last van.
Overweeg weer terug te gaan naar apple. Duurder maar betrouwbaarder.

• Prijs

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Wifi