Samsung SM-A750F

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SM-A750F op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mr. Proper 02-01-2020

Ondegelijk toestel

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

In eerste instantie een prima vlotte smartphone met een groot helder scherm.
Aardige foto en videokwaliteit, goede connectiviteit enzo.

Maar de degelijkheid is zwaar onvoldoende!!!
Na 6 maanden werd na een update de multitasking functie verwijderd.
Na 9 maanden zat er al een scheur op de achterkant na een val van 10 cm terwijl de phone nog in zijn cover zat.
Maandje later regelmatig uitval door oververhitting terwijl er geen apps open stonden.
2 weken geleden zat er opeens een ster in het voorglas en kon de hoofdcamera niet meer scherp stellen en valt geregeld volledig uit...
=total loss binnen een jaar.

Ik raad dit product met klem af, ondegelijk toestel dat nog fragieler is dan een glazen kerstbal.

Pluspunten

• Snel
  • Groot scherm
  • Voldoende geheugen
  • Redelijk goede camera's

Minpunten

• Zeer fragiel
  • Functies verdwijnen na update
  • Slechte toetsenbord software

Martin 18-03-2019

Geweldige smartphone

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

De Samsung Galaxy A7 is inderdaad een geweldige smartphone. Sinds vrijdag gekocht en al wat mooie foto's gemaakt. Heeft toch aardig wat keuzes om een mooie foto te maken. Heb video's gezien op YouTube en ook van de Samsung Galaxy A9. Er zitten tussen die beide smartphones weinig verschil met foto's maken. Alleen jammer dat de A7 niet in 4K kan filmen terwijl de schermresolutie excact hetzelfde is

Pluspunten

• Camera's, geluid, slank design

Minpunten

• Accu mocht wel zwaarder en geen 4K video

blije reviewer 14-03-2019

goede prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

Ik vind deze telefoon het geld waard. dit komt doordat het zeker een high-end telefoon in de mid-prijsklasse is. ook is deze telefoon erg speciaal door de primeur van de 3 camera's en de hoge resolutie. ook de software werkt bijna vlekkeloos. zeker de opslagcapaciteit voor deze prijs vind ik erg te waarderen. ik zou deze telefoon zeker aanraden. ook door cashback op verschillende sites kun je dus een prachtige snel werkende, gelikt uitziende telefoon krijgen. een hoesje is wel aan te raden,hoewel de telefoon zelf wel redelijk tegen een stootje kan.

Pluspunten

• goede camera
  • innovatief verwerkte vingerafdrukscanner
  • snelle processor
  • snel internet
  • perfecte afmetingen van scherm

Ruud 14-03-2019

Ik vind dit echt een extreem goeie review. Dit komt goed overeen met de werkelijkheid. Alles klopt aan deze review. Alle balkjes zijn goed ingevuld, alleen is het een beetje jammer dat je niet op product aanbevelen heb geklikt.

KeesKaas 14-03-2019

Goede specs

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

Dit is een prachtig product, goede specs, mooi scherm, goede camera, alles is goed. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik kan dit product zeker aanbevelen vanwege alle goede dingen die het product heeft.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera
  • Goede selfiecamera
  • Metalen behuizing
  • Lange batterijduur

Ruud 08-02-2019

Prima smartfoon voor een prima prijs

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

Ik heb deze telefoon afgelopen november aangeschaft als vervanging voor mijn iPhone 7. Na 3 iPhones was ik toch wel teleurgesteld in Apple, zeker gezien de prijsstelling en wat je ervoor krijgt. En gezien de prijsstelling van de nieuwere types vond ik het tijd worden om voor een ander merk te kiezen. Na maanden reviews lezen van Samsung, Motorola G6 Plus en Nokia 7 plus en 7.1 kwam ik uit bij de A7. Had als vervanging voor mijn defecte iPhone 7 al mogen proeven van een Samsung S6 Edge+. En die ervaring smaakte toch weer naar meer. Natuurlijk kwamen er afgelopen jaar 2 nieuwe modellen in de A-serie uit de A7 en de A9. De A9 vond ik voor het mooie te groot, dus viel de keuze automatisch op de A7. Vooral het feit dat er drie camera's op zaten spraken mij aan maar ook het Infinity display sprak tot de verbeelding.

Het scherm is prachtig, daar kan een iPhone niet aan tippen, ook de nieuwe niet vind ik. Wat een helderheid en wat een prachtige kleuren. Het is groot en reageert goed. Filmpjes via Youtube zijn scherp en helder als ook Netflix series. Verder is het scherm mooi groot waardoor je makkelijker kunt multitasken en kunt schakelen tussen de verschillende apps. Het geluid is voldoende, dat is van de iPhone weer beter. Maar zeker niet slecht. Ik mis de stereospeakers waardoor het geluid voller had geklonken als ze erop gezeten hadden. Het geluid via de oordopjes, via een normale 3,5 mm jack, is gewoon erg goed. Die is vol en met Dolby Atmos goed in te stellen waardoor de beleving nog beter is.

Wat ik ook een verademing vind is de opslagruimte en dat die tot 512 GB uit te breiden is, niet dat ik ten volle zal benutten, maar was het streamen van mijn muziek via Apple Music wel beu. Wil nu eenmaal gewoon mijn muziek ten alle tijden fysiek op mijn telefoon hebben. Dat lukte met al mijn iPhones niet. Want respectievelijk 16 GB en 32 GB van mijn laatste iPhones waren niet echt toereikend. Wat ik ook mooi vind is dat ik nog een simkaart in mijn telefoon kan doen zodat ik hem zakelijk ook kan gebruiken en dat dit niet ten koste gaat van de opslag.

En dan Android wat een verademing ten opzichte van het steriele IOS waar je absoluut niets mee kan en de het iedere keer moeten updaten van het IOS vanwege bugs en andere zaken waren mij een doorn in het oog. Maar ook het feit dat wanneer IOS niet meer update je toestel praktisch onbruikbaar is geworden omdat apps niet meer geüpdatet kunnen worden omdat IOS te oud is. Om nog maar te zwijgen over de houdbaarheid van de batterij en de daarmee gepaarde traagheid van het toestel en dat voor een telefoon van 2 jaar oud. Mijn S6 Edge+ hield het langer vol dan mijn iPhone 7. Hou me te goede de iPhone is een goed toestel maar kan niet tippen aan Samsung.

Wat ik wel tegen vind vallen zijn de drie camera's. Daar had ik, gezien het feit dat Samsung daar een naam hoog te houden heeft, meer van verwacht. Ik vind ze eigenlijk een beetje tegen vallen. Zeker als er te weinig licht is. Overdag komt de camera goed mee, maar bij weinig licht niet. Wat ik ook heel vervelend vind is de eigen software van Samsung wat op het toestel meegeleverd wordt. Als ze dat nu helemaal zouden skippen dan zou dat een hele verbetering zijn. Ook de bloatware van Google mag er voor mij betreft af. Wat ik eigenlijk liever zou zien was dat wanneer Samsung zich aan zou sluiten bij Android programma dan zou het toestel met kop en schouders overal bovenuit steken.

Al met al is het een toestel met een hoop voordelen maar wat ook zijn nadelen heeft. Het maakt overigens wel dat ik mijn iPhone totaal niet mis en zelfs de iPhone van de baas terzijde ga leggen omdat ik het werken met Android een stuk prettiger vind.

Pluspunten

• Groot en helder scherm
  • Opslagcapaciteit
  • Duosim
  • Android
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Camera's vallen ietwat tegen
  • Samsung bloatware
  • Google bloatware

Fré 18-01-2019

Lekker handig

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

Gebruiksvriendelijk en snel. Past precies bij mijn behoeften. Niet te weinig capaciteit en ook niet overbodig veel. Samsung heeft iets dat past bij mij.

Pluspunten

• helder
  • snel

Minpunten

• geen

Old John 05-12-2018

Groot, hoge kwaliteit scherm.

Geschreven voor: Samsung SM-A750F

Oude S3 werd onbetrouwbaar. Nieuwe A7 gekocht. Wat een schitterend slanke smartphone. Niet alleen het scherm is groot (6") maar ook het interne geheugen (64gb). Schermkwaliteit is van superioriteit. Werkt voor mijn toepassingen, zeer snel en accu-capaciteit garandeert een langdurig gebruik. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer gunstig. Ben uitermate tevreden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Zeer plat model
  • goede accuduur
  • intuïtieve knoppen
  • maakt schitterende foto's

Minpunten

• mist usb-c (?)