Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / forest green / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / forest green / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michel Jansen 20-11-2018

Fantastisch toestel en geweldige koptelefoon.

Geweldig toestel, heb al jaren een Sony mobiele telefoon. Het is algemeen bekend zodra je een Sony toestel hebt gehad dan stap je niet over.

Vincent Li 19-11-2018

Elegant en krachtig

Mijn eerste impressie is dat het een heel elegant toestel is. Zit heel fijn in de hand en reageert soepel. De frame rate in games zijn ook verbazend. Tot nu toe geen 1 probleem gehad met het toestel.

Pluspunten

• Krachtige processor
  • Elegant

Richard 17-11-2018

Toptelefoon, superblij met de aanschaf

Inmiddels heb ik de xz3 alweer 3 weken. Vanaf moment 1 is de telefoon gebruiksvriendelijk. Ligt lekker in de hand, goede batterijduur, bezoeken van internet werkt en leest prettig en bellen werkt prima. Er zitten veel extra's op die ik nog niet allemaal heb ontdekt maar tot nu toe geen minpunten ontdekt

Pluspunten

• Camera
  • Gebruiksvriendelijk
  • Ligt lekker in de hand
  • Batterijduur

Bert M 17-11-2018

Super mooie en goede telefoon

Super fijne telefoon, is er snel, maakt mooie foto's en filmpjes. I.c.m. met de Sony koptelefoon echt een must have om te hebben! Eerder altijd Sony gehad en daarna 4 jaar Samsung. Nu weer terug bij Sony en blij dat ik weer een Sony heb!

Pluspunten

• Snel
  • Goede filmpjes en foto's
  • Mooi kleurenscherm
  • Gebruiksvriendelijk

Astrid 16-11-2018

Klasse toestel, altijd Sony gehad. Bij de XZ3 is het geluid top, vooral samen met mijn toegezonden headset.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid

Martin 14-11-2018

mooi vormgegeven & razendsnel. sjieke krachtpatser

Na lang wikken en wegen voor een nieuwe telefoon (en nadat ik al had besloten af te stappen van Iphone) gekozen voor deze Sony; niet alleen vanwege de mooie aanbieding met de headphone, maar omdat de reviews goed zijn, ikzelf veel Sony producten heb en daar ook blij mee ben en omdat deze ook nog de keuze gaf een niet veel voorkomende, niet-schreeuwerige kleur, te kiezen.

De telefoon is strak en chique vormgegeven en de bediening is soepel. Wat vooral opvalt, is de snelheid waarmee alle apps werken. Heerlijk en geeft een niet "clunky" gevoel. Het switchen tussen apps is zo een plezier. Ook installeren en updaten gaat met grote snelheid en gemak. Scherm is fijn , wel even wennen de grootte en de bedieningsmogelijkheden met "tappen" aan de zijkant waardoor je laatstgebruikte apps verschijnen (wel handig). Spraak functie nog niet ideaal (maar dat had ik bij Apple ook altijd); geluid en microfoon heel goed. En connectie met andere devices van printer tot mijn PS3 tot een enkele boxje gaat via bluetooth of NFC heel soepel.
Enige (kleine) minpuntje is dat de vingerafdruklezer aan de achterkant zit (en als je niet heel erg oplet, men ook nog wel eens je vinger op de camera wil leggen); ook werkt deze ietsje minder goed dan die van Apple is mijn ervaring, Maar kan ook een kwestie van wennen zijn.
Al met al een supertelefoon, betaal je ook wel wat voor, maar meer dan waard en een aanrader als je een nieuwe high-end telefoon wil!

Pluspunten

• snelle en soepele Android besturing
  • scherm
  • geluid
  • bediening

Minpunten

• vingerafdruk lezer aan achterzijde

Leo 14-11-2018

Ontzettend tevreden met de Xperia XZ3

Super snelle, gemakkelijk in gebruik zijnde telefoon. Kwaliteit is uitmuntend! Telefoon is mij aanbevolen door KPN winkel, vergeleken met andere telefoons uit deze prijsklasse. Installatie van alle apps gaat subliem.

Pluspunten

• kwaliteit
  • super snel, etc

Minpunten

• ???
  • ???

Pulsar 14-11-2018

Fraai android toestel!

Hele goede telefoon in de hogere prijsklasse. Werkt snel en ligt lekker in de hand. Prima vormgeving, heeft nagenoeg alle functies wat je van een top telefoon mag verwachten.

Pluspunten

• Goede camera
  • OLED scherm

Minpunten

• Accuduur
  • Glad oppervlak

Thomas 14-11-2018

Snel apparaat

Na het vergelijken van een aantal telefoons in de zelfde klasse, waaronder de Samsung S9 en de OnePlus, ben ik toch uitgekomen bij deze telefoon. Hoewel het niet de dolby surround en iets vergelijksbaars als Samsung Dex heeft, ben ik zeker niet ontevreden met de telefoon.

Na wat testjes gedaan te hebben m.b.t. de snelheid van de telefoons met een goede vriend die de Samsung S9+ heeft, zijn we tot de conclusie gekomen dat de Sony de kroon draagt als het aankomt op snelheid. De kwaliteit van de schermen zijn identiek, maar dan vinden we beide dat de Sony weer prettiger in de hand ligt.

Al met al dus een geweldige telefoon en ik zal hem ook iedereen aanraden!

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Glad, dus lijdt van vele oppervlakken af
  • Vingerafdrukherkenning aan de achterkant

Yang 14-11-2018

Best Sony mobile phone

I think this is the best phone Sony has ever made. The feeling of holding, the appearance, the extraordinary OLED screen(One of the best on the market), and the sound quality make XZ3 competitive. The screen's color just like the Sony television makes it so attractive. The curve makes the phone feels good, but it also makes it really slippy. The camera is great in video, but if you zoom in the photos you take, you can see sometimes the detail look like be airbrushed, which is what Sony's software algorithm always do. Not bad, but just not what I like. The new android pie has new navigation bar gesture control, but XZ3 do not have that. The side sense of the screen is not sensitive, however, I found when you hold the phone, it happens that your hands slide on the edge of the screen a bit, this gesture will cause the 'back' function. This is annoying when you web browsing, suddenly you go back to the last page. Normally, the system running smoothly. When you do too much multitasking, 4GB ram seems not bit enough. Most of the flagship mobile already has a ram of 6GB, that's a pity Sony does not use 6GB ram like the XZ3 sells in China on the Europe market. I believe if it has a bigger ram it will work perfectly. The last thing I want to say is the comfort position for fingerprint sensor is the camera there. You need a long time to get used to it.
Though it still has some problems need to be fixed and improved, I still give a high score of it.

Pluspunten

• Good video quality
  • one of the best mobile screen
  • Good battery management and protection
  • Beautiful
  • Comfortable feeling of holding(curve back)

Minpunten

• photo noise
  • Cache not big enough for multitasking
  • Screen side sense not sensitive
  • lack of gesture control
  • fingerprint sensor location is uncomfortable

Mebruk 14-11-2018

Groot scherm, hele scherpe beeld, snel en eenvoudig,

Ik had vroeger xperia z2 en sinds toen nooit andere merk gewild. Ik twijfelde tussen Samsung of Sony dus heb ik veel reviews gelezen en heb geconcludeerd om voor Sony te gaan. Telefoon wont dissapoint you. Grotere en scherpere beeld om te genieten bij filmpjes kijken, de camera is veel verbeterd en de speakers zijn ook erg versterkt. Enige nadeel vind ik dat je hem niet met oude opladers kan opladen en voor oortjes gebruik moet je speciale accessoir hebben.

Pluspunten

• Camera is veel beter
  • Beeld groter en scherper
  • Speakers stuk versterkt en mooiere geluid

Minpunten

• Oude opladers werken niet
  • Je moet speciaal ding hebben voor oortjes

Joop 14-11-2018

Super smartphone

Dit is mijn vierde Xperia, ik ben al jaren tevreden , super gaaf en makkelijk in het gebruik, een aanrader voor de , I,,,,E LOVERS

Pluspunten

• Mooi
  • Doet waar ik hem voor gekocht heb

Minpunten

• Mooi super glad afgewerkt, maar kan snel wegglippe

Gerard 13-11-2018

Snelle besturing, fijn scherm, goede camera, goede accuduur

Erg fijn toestel met als pluspunten:
*snelle hardware
*goede camera met uitgebreide functies
*mooi uiterlijk
*zeer mooi scherm

Er zijn ook wat dingen waar ik even aan moest wennen maar echte minpunten kan ik het niet noemen.
*vingerafdruk scanner Is even wennen
*toestel is erg glad maar in een hoesje is dit geen enkel probleem meer

Pluspunten

• Snelle hardware
  • Goede camera
  • Mooie slowmotion video's
  • Fijne software
  • Mooi helder beeldscherm

Minpunten

• Vingerafdruk scanner Is even wennen
  • Slowmotion video mooist bij goed licht

Martijn 13-11-2018

Sony Xperia XZ3 de beste Android telefoons van dit moment

De afgelopen 10 jaar heb ik steeds gebruik gemaakt van Samsung telefoons. Wat mij de laatste jaren opviel is dat je voor zowel Samsung als Apple veel betaald voor de nieuwe telefoons terwijl de vooruitgang minimaal is. Zeker wanneer je dit vergelijkt met wat voor goede of misschien zelfs wel betere Android telefoons er zijn bij andere merken, waar je geen 1000 euro voor hoeft te betalen. In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon heb ik verschillende telefoons met elkaar vergeleken en ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Xperia XZ3 van Sony. Enkele weken geleden heb ik de telefoon ontvangen en ik kan je zeggen Sony heeft zichzelf echt overtroffen. De telefoon ziet er fantastisch uit, het scherm is prachtig en reageert erg snel. Een fijne en handige nieuwe functie is het openen van een snelkoppeling naar je meest gebruikte apps door aan de zijkant van je scherm twee keer snel te klikken. dit vergroot het gebruikersgemak en zorgt dat je snel je apps kunt openen die je nodig hebt. Bij veel toestellen zie je dat een groot Amoled scherm veel energie vergt en de telefoon snel leeg trekt, tot nu toe heb ik hier nog geen problemen mee gehad. ik gebruik mijn telefoon regelmatig en hoef hem maar 1 keer in de twee dagen op te laden. Je kan dus gerust je telefoon 's nachts van de oplader houden en de volgende dag te gebruiken. een minpuntje van de batterij is wel dat wanneer je hem volledig leeg laat gaan het enige tijd duurt voordat de telefoon volledig is opgeladen. De camera van deze telefoon maakt echt fantastische foto's, waar ik bij mijn vorige telefoon (S7) vaak problemen had met de camera scherp stellen en bij minder licht goeie foto's maken verloopt dat met de XZ3 vlekkeloos. aangezien ik nog niet alle aspecten van de telefoon volledig heb geprobeerd kan ik tot nu toe zeggen dat ik meer dan tevreden ben en in mijn ogen is dit samen een van de beste Android telefoons van dit moment.

Pluspunten

• mooi scherm
  • snel

Minpunten

• opladen kan wat langer duren

Jip 13-11-2018

Premium telefoon

Echt een fijn apparaat. Werkt snel en goed. Beeld is mooi, apps laden snel en batterijleven is super goed. het apparaat heeft verder verrassend slimme software, die je soms wel tegenwerkt/wennen is (bijv. de zijsensor). Premium kwaliteit en kan goed op tegen andere hedendaagse nieuwe telefoons.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Lang batterijleven en laadt snel op
  • Mooi beeld (4k mogelijk)
  • Ligt fijn in je hand
  • Camera kwaliteit is super

Minpunten

• Zijsensor gaat af wanneer je dit niet wilt
  • Niet echt minpunt maar hij is 'glad'

Mister Hardware 12-11-2018

Geweldig toetstel, misschien de beste in zijn prijs klasse.

Zelf geniet ik van deze telefoon. Kleine minpunten, zoals OIS, 3.5mm jack en geen quick charger kan ik wel vergeten. Bij mij ligt het grootste minpunt bij de niet al te geweldige accu en een camera app die nog een update moet ontvangen. Sony had met de xz2 een geweldige accu laten zien, jammer genoeg is die waarschijnlijk wat minder geworden door het scherm, ookal is de accu groter. Als de accu boven de 7 uur screen on time kan komen dan is deze telefoon naar mijn mening een 9+/10. Deze telefoon doet het overal op goed en die bonus headset maakt de vraag prijs van 800 (en bij abonnement 600) net wat makkelijker te slikken.

Features: Sony zet geweldige features neer voor het dagelijks gebruik. Ik kan deze 6 inch telefoon toch met 1 hand bedienen door side sense. Het swipen omhoog(via de bezel) gaat ook makkelijk en de openstaande apps menu is ook het meest rechter knopje in je navigatie balk. Doordit alles is hij gemakkelijk te gebruiken met de rechterhand. Een andere fijne feature is de camera knop. Geen onverwachte trillingen doordat je het scherm moet indrukken, nee klik en klaar. Tot slot zijn front facing speakers(2 speakers inplaats van 1 op de voorkant van je scherm) wel handig als je een film kijker bent. Geweldige features dus.
Ontwerp: Een 18:9 scherm is mooi en goed gebruik van het scherm. De bolling op de achterkant geeft een fijne ligging in de hand. Tot slot zit de fingerprint op een goede plek. Als jij je pink onder de telefoon zet dan kan je precies met je wijsvinger op de fingerprint. Kan niet beter
Beeld: Een verbazing wekkend goede oled scherm die wordt afgemaakt met bravia technologiën die sony uit hun tv markt haalt. 6.0 inch oledscherm met front facing speakers is perfect voor de entertainment gebruiker.
Accu: Zelf ben ik iemand die veel foto's maakt. Ik haal ongeveer 5 uur screen on time. Dit is voor mij niet veel maar de camera app zuigt gewoon veel van je batterij. Andere gebruikers hebben geen last van deze lage screen on time. Goede accu, maar het kan wat beter naar mijn mening
Software: Andriod 9.0 (nieuwste andriod) zit er al meteen op en wat updates betreft zit je goed opgescheept. Sony is alijd al vlot geweest met updates.
Camera: Een hele goede camera, jammer genoeg kan ik dat hier niet laten zien. Wilt u toch wat meer zien. Bekijk dan mijn uitgebreidere review op ''www.tweakers.net'' onder Mister Hardware. Of check de insta van ''ShotWithXZ3''.

Deze telefoon is zeker een goede telefoon en een aanrader.

Wilt u toch meer lezen check de review op ''https://tweakers.net/productreview/198617/sony-xperia-xz3-zilver.html''

Pluspunten

• afgewerkte bolling zodat hij lekker in hand ligt
  • goede camera, HDR werkt fenomenaal.
  • oled scherm is fantastisch
  • lekker in de hand goede positie van de fingerprint
  • kleine features die net alles makkelijker maken

Minpunten

• geen 3.5mm Jack
  • geen Optical Image Stabilisation
  • Ondermaatse accu (bij hevig gebruik)

Sosa 12-11-2018

Geweldig scherm, mooi design

Na 2 jaar een HTC 10 te hebben gebruikt weer terug naar Sony voor mijn nieuwe telefoon. Het scherm is werkelijk prachtig, enige nadeel is dat een gebogen scherm ongevoelig is aan de randen om "accidental touches" te voorkomen, maar dat is nou eenmaal zo.
De camera is beter dan ik verwacht had. Sony kiest er voor om erg weinig noise-cancelling toe te passen in hun fotobewerking. Hierdoor worden de foto's wel wat grainy/noisy, maar het zorgt er ook voor dat er erg veel detail behouden blijft. De kleur accuratie is ook verrassend goed.
Het design vind ik erg mooi en ligt ook fijn in de hand. Een nadeel is dat een specifiek deel van de achterkant erg krasgevoelig is, omdat hij dat deel altijd de tafel raakt wegens de bolling van de achterkant. Ook lijkt het glas van mindere kwaliteit aan de achterkant dan aan de voorkant. Na 2 weken was het al redelijk bekrast. Ik vind dit geen heel groot probleem, mijn telefoon ziet er uiteindelijk toch niet meer nieuw uit.
Verder is de telefoon super snel zoals je mag verwachten van een topmodel. Ook fijn dat het als een van de eerste Android 9 draait, alleen wel jammer dat ze niet alle functionaliteit hebben geïmplementeerd (gesture-based navigation mist helaas).

Pluspunten

• Mooiste scherm in een smartphone
  • Prachtig design
  • Goede camera
  • Erg snel
  • Android 9

Minpunten

• Krasgevoelige achterkant
  • Onvolledige implementatie Android 9

Hendry 12-11-2018

Only Sony for me.......

Na 1 keer te zijn "vreemdgegaan naar samsung", heb al een paar z modellen versleten namelijk toch weer overgestapt naar Sony. Vind de toestellen toch fijner aanvoelen en ook fijner in gebruik. Toestel wordt wel dik genoemd, maar ervaar dit eerder als robuust dan vervelend.
En dan ook nog een super headphone cadeau!!!!!

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Android 9
  • Simpel in gebruik(menu, 's)
  • Uiterlijk
  • Superaccu aan boord

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Tony 11-11-2018

Top telefoon, mooi duidelijk scherm, makkelijk te bedienen

"My first Sony"-telefoon en ik ben er blij mee! Nadat ik jaren lang een iPhone gebruiker ben geweest en twee jaar geleden ben overgestapt op android, voelt dit wel een beetje als vreemd gaan, maar het toestel voelt al gauw heel vertrouwd. I.c.m. de hoofdtelefoon die erbij geleverd werd (de WH-1000XM3) is dit een technologisch hoogstandje. Ik heb geen spijt van mijn overstap naar Sony.

Pluspunten

• prachtig helder beeldscherm
  • makkelijk te bedienen

Denice 11-11-2018

Mooi beeld en fijne besturing.

Na jaren de iPhone gehad te hebben nu overgestapt op de Sony xperia xz3. Heel fijn toestel en geen moment spijt. Mooi duidelijk beeld en geluid en goede batterij. De besturing was iets waar ik mijn twijfels over had na heel lang de iPhone gewend te zijn. Heb niet hoeven te wennen. Het werkt snel, soepel en zonder hapering. Zeer tevreden en kan iedereen de Sony aanraden.

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid
  • Besturing
  • Goede camera
  • Batterij

Minpunten

• Screen cover moeilijk te verkrijgen

Mustafa Sharafeldin 11-11-2018

groot scherm en goed geluid

Ik vind sony xperia xz3 een goede mobile, en het is niet duur. en met die telefoon heb ik een koptelefoon gekregen.

Pluspunten

• scherm
  • design

Vincent 10-11-2018

Mooi design

Mooi toestel , goed en helder display en zéér goed geluid .Slank design ligt lekker in de hand.

4 K scherm perfect gedetaileerd beeld .

GJ 10-11-2018

schitterend toestel, mooi scherm, zat geheugen

Vanwege de gratis headset was het wel een erg leuke aankoop terwijl ik dat niet echt van plan was. Toestel is erg mooi, mooier dan ik tot op heden heb gehad. Enige nadeel is gladde achterkant, toestel glijdt overal vanaf als je het ergens neerlegt. Hoesje erom (doorzichtig want mooie groene kleur) en dat is ook geregeld. Op plaatsen waar ik eerder een slechte ontvangst had is die nu ook beter.

Pluspunten

• schitterend beeld
  • zat opslag en geheugen
  • gratis headset
  • goede verbindingen
  • vlotte afhandeling taken

Minpunten

• gladde achterkant
  • voor kleine handen erg groot

Richard 10-11-2018

Prachtig scherm, subliem geluid

Gekocht vanwege de Sony actie. Zeer tevreden, prachtig scherm, goede accuduur, zeer goed geluid. Overstap van iPhone naar deze telefoon. Dik tevreden. Advies gebruik een hoes vanwege de gladheid.

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid

Minpunten

• Accuduur bij max verlichting

San 09-11-2018

Zoals gewend van de Xperia... mooi en functioneel toestel

Net als de vorige Xperia's die ik gehad heb (Z1, X Performance) ben ik over deze zeer tevreden. Ligt prima in de hand. Heb alleen de zijbediening uitgeschakeld want ik vind dat niet fijn maar dat is persoonlijk. Mooi formaat, groter hoeft niet. Prima foto's. Mooi beeldscherm. Gewoon top. Toch wel 1 ieniminie klein nadeel... De vingerafdrukscanner. Die zit naar mijn idee toch iets te laag. Dat had best een cm of 2 hoger gekund. Zit nu vaak met m'n vinger in de lens te prikken ;-). Maar, dat is dan ook het enige minpuntje.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Beeldscherm
  • Formaat

Minpunten

• Vingerafdrukscanner