Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / white silver / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / white silver / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Allan 23-08-2021

Absolutely Stunning

The design and the feel while holding the phone is amazing. It is such a well rounded product that it is too difficult to let go off it once you have it. The Sony screen are also absolutely next level. It has already turned quite a few heads when the phone is just next to me. I am upgrading myself to the Xperia I iii but i would still absolutely recommend the XZ3

• Screen

Minpunten

• Gets slow quickly

Ashley 29-07-2020

Mijn favoriete telefoon

Ben altijd een sony fan van smartphone, altijd een sony gehad geen een andere merk wil ik.
Sony xperia xz3 raad ik echt 100% jullie aan, deze telefoon is echt top!
Nog nooit geen problemen gehad.
Hij kan ook goed tegen een stootje xd want ik liet hem een paar keer vallen en daar was ik zeker niet blij mee, maarja gelukkig is ie nog heel!

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Telefoon is snel
  • Typt lekker
  • Telefoon voelt lekker aan
  • Camera maakt mooie foto's

Roy 05-06-2019

Schitterende telefoon met goede specificaties

Ik heb jaren lang een Apple smartphone gehad. Meer omdat het gemakzucht was. Daar de Apple smartphones als maar duurder werden, maar qua inhoudt en functies alsmaar bij hetzelfde bleven, ben ik op zoek gegaan naar een goede vervanger. Ik heb meerdere online vergelijkingen gedaan, waarbij de Sony Xperia XZ3 elke keer erbovenuit kwam m.b.t. functionaliteit, vormgeving en specificaties.

Ik heb een bumper gekocht omdat ik de achterkant van de telefoon glad vond aanvoelen, waardoor ik het gevoel had dat de telefoon makkelijk uit mijn handen zou kunnen glijden. De vingerafdruk aan de achterzijde onder de camera was wel even wennen, omdat ik in het begin mijn vinger op de camera plaatste. Na enige dagen had ik daar geen moeite meer mee. Grote van de telefoon komt overeen met bijvoorbeeld de iPhone 8+ en de Samsung S9+. Redelijk grote telefoon dus. Dit was ook even wennen, maar daar ik grote handen heb, heb ik daar geen last van.

Ik heb 3 kwartier gezeten om de contacten en agenda om te zetten van iPhone naar de Sony. Daar zijn online beschrijvingen voor.

Al met al een zeer mooie telefoon en heb nog absoluut geen spijt van de overstap naar de Sony.

Pluspunten

• Groot beeldscherm
  • Scherpe beelden

Minpunten

• Gladde achterzijde telefoon

Ingeborgh 27-01-2019

Groot scherm, mooie heldere kleuren accu gaat lang mee

Ik ben tevreden met de mobiel. Fijn model, mooi formaat, heldere kleuren, makkelijk in gebruik. Met touchscreenhoes goed te gebruiken en te lezen.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Wennen aan Rond scherm. In Begin verkeerd toetsen

Michaël 28-12-2018

Goed maar ook wat op aan te merken

Prachtig scherm, snel, goed geluid, heel handig dat er een extra cameraknop bovenop het toestel zit.
Knijpfunctie is niet heel handig (onhandig zelfs), telefoon is niet stabiel genoeg (vastlopertjes).
Erg glad toestel, je kan hem nergens neerleggen, glijd zelfs van tafel.

Pluspunten

• Scherm
  • Cameraknop
  • Geluid

Minpunten

• Erg glad
  • Niet 100% stabiel

Wim 17-12-2018

Fantastische smartphone!

Prachtige smartphone mooi design schitterend beeld. Top geluid. Mooie foto's en video's. Sony is altijd apart en bijzonder. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi scherp scherm.
  • Top geluid

Minpunten

• Geen.

Roman 16-12-2018

Goed voor de prijs, maar vrij teleurstellend

Voor de prijs (met de koptelefoon twv +300 euro) is deze telefoon het waard, maar ik ben eerlijk gezegd ontzettend teleurgesteld. Mijn oneplus 3 die ik drie jaar geleden had gekocht doet sommige dingen veel beter dan deze 'moderne telefoon'. O.a.:
- Oneplus 3 heeft fast-charging, de xz3 niet. Mijn oneplus was binnen een half uur al helemaal volgeladen, deze telefoon doet er minimaal een uur over. Dit klinkt misschien niet als een groot probleem maar is erg irritant.
- Geen koptelefoon poort is ook erg irritant. Ik heb mijn best gedaan om die dongle niet kwijt te raken maar dat ding is zo klein dat het bijna onmogelijk is (na een maand was ie foetsie). Ik moest daarom een draadloze koptelefoon kopen. Ook gebruiken speakers een koptelefoon poort, dus als ik bij iemand op bezoek ga en zelf wat muziek wil afspelen op die speaker lukt dat gewoon niet.
- De positie van de vingertop scanner is vreselijk. Je moet je vinger krommen om erbij te komen wat niet fijn is, maar je raakt eraan gewend
- Deze telefoon is ONTZETTEND slipperig. Als ik hem zonder hoesje op mijn stoel leg glijdt het ervan af, zo erg is het. Een hoesje helpt, maar het valt nog steeds zo makkelijk uit mijn hand
- Geen face id is jammer
- Ook allemaal kleine dingen zijn fout, bijvoorbeeld dat alarmen nog steeds werken als de telefoon op vliegtuigmodus staat? Middenin een tentamen ging mijn alarm af, ik ging ervan uit dat vliegtuigmodus alles op stil zet maar zo slim is sony blijkbaar niet

- Ik heb het ergste voor het laatst bewaard, namelijk dat deze telefoon maar 4 GB RAM heeft. Wat dit betekent is dat multitasken (of te wel meerdere apps open hebben) de telefoon erg makkelijk laat haperen. Mijn drie jaar oude oneplus 3 heeft 6 GB RAM! Ongelofelijk dat ze maar 4 GB hierin hebben gestopt, dit betekent ook dat de langdurigheid van deze telefoon waarschijnlijk erg slecht zal zijn.

Pluspunten zijn o.a.
- SD kaart of tweede simkaart
- Mooi scherm
- Mooi design
- Speakers zijn goed geplaatst en kunnen goed luid worden

Dit zijn de redenen dat ik ben teleurgesteld. Met de koptelefoon werd de prijs ongeveer 500 euro, wat een goede prijs is. Maar de volle 800 euro betalen raad ik ten zeerste af.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Speakers zijn goed
  • Mogelijkheid SD kaart of tweede simkaart

Minpunten

• Haperd snel door 4gb RAM
  • Geen fast-charging
  • Geen koptelefoon poort
  • Positie vingerscanner is vreselijk
  • Telefoon is ontzettend slipperig

N. O. 15-12-2018

Tevreden met Xz3 8-)

Overall weer een erg imposante mobiele van Xperia. Scherm kwaliteit is prachtig, camera's zijn beide erg goed alleen auto-focus reageert soms niet helemaal naar mijn zin. Maar als die dat wel doet heb je toch weer een zeer mooie camera op zak. En de batterij duur niet te vergeten is vergeleken met veel andere modellen, "Top".

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Batterij duur

Minpunten

• Lokatie van de knoppen
  • Reactie tijd auto focus camera

Jesaja 07-12-2018

Simpelweg beste telefoon op de markt!

Ik heb nu al jaren experia, en vind het een uitstekend fijne telefoon! Ik geniet er enorm van. Ik heb nooit problemen met de telefoon. Ook de koptelefoon die ik er bij heb gekregen is echt geweldig Het heeft even geduurd maar was het wachten meer dan waard. Ik raad alles en iedereen om me. Heen aan om. Xperia te nemen. Het is top kwaliteit

Pluspunten

• Kwaliteit van systeem
  • Grote, breedte smooth control
  • Stevig, gaat niet snel stuk
  • Perfect in de band
  • Top geluid en beeld. High quality camera

Minpunten

• Momenteel eigenlijk geen 1

Joey 04-12-2018

Mooi scherm en geluid!

Mooie telefoon met uitzonderlijk mooi scherm en geluid! Verder een goedwerkende en snelle telefoon. Het hoesje is ook erg handig doordat je deze niet perse hoeft open te klappen om even een berichtje te lezen. Je kan via de doorschijnende voorkant het scherm.gebruiken.

Perfecte telefoon om lekker series mee te kijken onderweg of muziek.te luisteren. Zeker met de noice cancel koptelefoon erbij!

Pluspunten

• Scherm (oled)
  • Geluid
  • Wh-1000xm3 koptelefoon actie
  • Uiterlijk waterdicht
  • Accu en accubeheer

Minpunten

• Geen snellader erbij
  • Snelkies scherm niet handig
  • Auto camera start reageert ook niet fijn

Alex 02-12-2018

Prachtig scherm en perfect voor muziek

Eerder in het bezit geweest van Sony Xperia toestellen (Z3/X Compact) en zeer tevreden geweest. Sony is erg netjes met het up-to-date houden van de software. De X Compact kreeg erg snel de Android 8.0 update, ook al was hij weer iets verouderd, en alles bleef snel werken. De accuduur was ook een sterk punt van die toestellen.
Daarom gekozen voor de XZ3, die ik nu enkele weken in bezit heb. De XZ3 ziet er gelikt uit, de beeldkwaliteit is prachtig en de mobiel heeft een mooie afwerking. Hij is net wat langer dan de Galaxy S9, met zijn 18:9 ratio en past daardoor net wat minder goed in de hand/broekzak. Sony is met de trend meegegaan en overgestapt op een gebogen scherm. Dat oogt erg mooi, maar functioneel gezien vind ik het wat onhandig. Met typen zijn de letters die op het gebogen stuk vallen net wat lastiger om te raken. Qua prestaties is het toestel vergelijkbaar met andere toestellen in de prijsklasse, de specs zijn voor casual gebruik meer dan toereikend. Android 9.0 werkt soepel, de nieuwe side-sense functie voegt voor mij echter niks toe. Met matig gebruik (3-uur bluetooth en 2-uur screentime) verbruikt ik rond de 60% op een dag; niet zo indrukwekkend als de compact series, maar desalniettemin goed voor een toestel met een hoge resolutie scherm. Iets wat de XZ3 bijzonder maakt, is dat het toestel beschikt over Bluetooth 5.0 functionaliteit en LDAC. LDAC is een nieuwe codec door Sony ontwikkeld, wat muziek via bluetooth via hogere kwaliteit mogelijk maakt. Deze codec wordt op het moment nog door weinige andere fabrikanten ondersteund, maar toekomstige apparaten zullen dit meer doen. De telefoon kwam met de WH-1000XM3 hoofdtelefoon, die een geweldige noise-cancelling heeft en geluidskwaliteit boven mijn verwachting (de diepe bass maakt electronische muziek een stuk indrukwekkender dan de Quietcomfort 35). Met een nieuwaarde van 370 euro een goede deal. Al met al zeer tevreden met dit toestel.

Pluspunten

• Prachtig OLED-scherm
  • Android 9.0
  • LDAC ondersteuning

Minpunten

• Formaat is wat onhandig
  • Vinger afdruk sensor onhandig

Michel Kuijpers 27-11-2018

Mooi helder groot scherm, werkt snel

Heb al jaren Sony telefoons, hebben me nooit tegen gevallen. Vanzelf spreken daarom ook deze xz3 gehaald. Hij bevalt weer super, overzetten van informatie ging soepel en telefoon werkt stabiel en snel. Beeld is helder en levendig.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Accuduur
  • 4k mogelijkheden

Johan van Doorn 26-11-2018

scherm goed leesbaar en de accuduur is lang 2 a 3 dagen

Heb het gekocht omdat het goed is scherm ,beeld , geluid ,prima
, en foto's , naar computer prima

Pluspunten

• goed in gebruik
  • beeld prima
  • maakt goed foto's
  • goed handteerbaar

Minpunten

• geen

Severchick 26-11-2018

mooie fotos

deze telefoon is handig in gebruik, helder en duidelijk en maakt hele mooie fotos. de meeste gebruikte apps zijn snel op te roepen via de zijkant van het scherm

H. De J. 26-11-2018

Groot scherm, werkt makkelijk, lange accuduur

Dit product gekozen omdat de laatste Xperia compact niet aan de verwachtingen voldeed. Deze is helemaal geweldig. Groot scherm makkelijk hanteerbaar. Heel mooi beeld en het geluid is super.

Nol 25-11-2018

Fijn in gebruik

Sinds een maand deze telefoon, tot zover alleen maar positief. Batterij gaat goed lang mee, en het scherm is nog helderder dan mijn vorige telefoon. Vingerafdruk scanner aan de achterkant zit precies goed om de telefoon makkelijk te kunnen ontgrendelen.
De telefoon heeft aan de zijkant ook touch sensor, hoewel het in het begin even wennen is, maakt het het gebruik uiteindelijk alleen maar makkelijk door wat 1 hand opties te bieden.
Ook de camera is weer ontzettend goed en maakt zeer duidelijke foto's

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Schern

Tomas 25-11-2018

Beste telefon

The best telefon I ever have!After Xperia Z3 I have T3 and Z5 but this is just amazing Screen, photos just unbelievable.I recommend this phone for every Samsung and iphone users

Pluspunten

• Display
  • Camera
  • Side button on display
  • Battery

Minpunten

• Fingerprint location

Conti 24-11-2018

Cinema beleving in je hand

Het kijken van Netflix is een ware beleving met dit toestel, niet alleen door het hoog kwalitatieve (HDR ondersteunend) scherm ook dankzij de "Dynamic Vibration" audio functie waardoor je de bassen letterlijk door je vingers voelt gaan een echte subwoofer ervaring, in combinatie met de Sony WH-1000XM3 is dit een echte cinema ervaring in je hand, batterij gaat ongeveer 2 dagen mee. Toestel kan zelfs draadloos opgeladen worden dus altijd genoeg power, dit is echt een krachtig full option apparaat..

Pluspunten

• Scherm
  • Dynamic Vibration

Bart Petri 21-11-2018

Stijlvolle high-end telefoon

Telefoon met een zeer mooi display welke ondanks zijn 6 inch toch handzaam is, doordat hij relatief smal is. Door de gecurvde achterkant in bosgroen is het een zeer mooie telefoon voor degene die mooi design waarderen. De telefoon werkt zeer soepel en heeft voor mijn gewoon gebruik meer dan voldoende processorkracht en geheugen. Batterij gaat tevens langer mee dan ik gewend ben. Veel goedkoper dan bv iPhoneXS welke performance technisch vergelijkbaar is.

• 6 inch Oled
  • Dun voorkomen dankzij afgeronde zijkanten
  • Prima camera
  • Draadloos opladen

Minpunten

• achterkant is glad maar went
  • slide sense werk voor mij niet handig

Michel Jansen 20-11-2018

Fantastisch toestel en geweldige koptelefoon.

Geweldig toestel, heb al jaren een Sony mobiele telefoon. Het is algemeen bekend zodra je een Sony toestel hebt gehad dan stap je niet over.

Vincent Li 19-11-2018

Elegant en krachtig

Mijn eerste impressie is dat het een heel elegant toestel is. Zit heel fijn in de hand en reageert soepel. De frame rate in games zijn ook verbazend. Tot nu toe geen 1 probleem gehad met het toestel.

Pluspunten

• Krachtige processor
  • Elegant

Richard 17-11-2018

Toptelefoon, superblij met de aanschaf

Inmiddels heb ik de xz3 alweer 3 weken. Vanaf moment 1 is de telefoon gebruiksvriendelijk. Ligt lekker in de hand, goede batterijduur, bezoeken van internet werkt en leest prettig en bellen werkt prima. Er zitten veel extra's op die ik nog niet allemaal heb ontdekt maar tot nu toe geen minpunten ontdekt

Pluspunten

• Camera
  • Gebruiksvriendelijk
  • Ligt lekker in de hand
  • Batterijduur

Bert M 17-11-2018

Super mooie en goede telefoon

Super fijne telefoon, is er snel, maakt mooie foto's en filmpjes. I.c.m. met de Sony koptelefoon echt een must have om te hebben! Eerder altijd Sony gehad en daarna 4 jaar Samsung. Nu weer terug bij Sony en blij dat ik weer een Sony heb!

Pluspunten

• Snel
  • Goede filmpjes en foto's
  • Mooi kleurenscherm
  • Gebruiksvriendelijk

Astrid 16-11-2018

Klasse toestel, altijd Sony gehad. Bij de XZ3 is het geluid top, vooral samen met mijn toegezonden headset.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid

Martin 14-11-2018

mooi vormgegeven & razendsnel. sjieke krachtpatser

Na lang wikken en wegen voor een nieuwe telefoon (en nadat ik al had besloten af te stappen van Iphone) gekozen voor deze Sony; niet alleen vanwege de mooie aanbieding met de headphone, maar omdat de reviews goed zijn, ikzelf veel Sony producten heb en daar ook blij mee ben en omdat deze ook nog de keuze gaf een niet veel voorkomende, niet-schreeuwerige kleur, te kiezen.

De telefoon is strak en chique vormgegeven en de bediening is soepel. Wat vooral opvalt, is de snelheid waarmee alle apps werken. Heerlijk en geeft een niet "clunky" gevoel. Het switchen tussen apps is zo een plezier. Ook installeren en updaten gaat met grote snelheid en gemak. Scherm is fijn , wel even wennen de grootte en de bedieningsmogelijkheden met "tappen" aan de zijkant waardoor je laatstgebruikte apps verschijnen (wel handig). Spraak functie nog niet ideaal (maar dat had ik bij Apple ook altijd); geluid en microfoon heel goed. En connectie met andere devices van printer tot mijn PS3 tot een enkele boxje gaat via bluetooth of NFC heel soepel.
Enige (kleine) minpuntje is dat de vingerafdruklezer aan de achterkant zit (en als je niet heel erg oplet, men ook nog wel eens je vinger op de camera wil leggen); ook werkt deze ietsje minder goed dan die van Apple is mijn ervaring, Maar kan ook een kwestie van wennen zijn.
Al met al een supertelefoon, betaal je ook wel wat voor, maar meer dan waard en een aanrader als je een nieuwe high-end telefoon wil!

Pluspunten

• snelle en soepele Android besturing
  • scherm
  • geluid
  • bediening

Minpunten

• vingerafdruk lezer aan achterzijde