Xiaomi Mi A2 Lite 32 GB / goud / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xiaomi Mi A2 Lite 32 GB / goud / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mh 19-07-2019

Goede prijs / kwaliteit

Na twee Moto G Plays, die op zich prima bevielen, overgestapt op deze Xiaomi Mi A2 Lite 64 GB / 4GB RAM

Mijn belangrijkste criteria: AndroidOne i.v.m. updates. Goede batterij. Dual sim i.v.m. vakantie. Zo klein mogelijk. Voldoende specs i.v.m. snelheid. Goed scherm i.v.m. afleesbaarheid in volle zon. En natuurlijk prijs/kwaliteit verhouding. € 150 - 200 moet echt voldoende zijn.

De Moto G stond bekend als een kale android met snelle updates, maar die updates zijn toch beperkt. AndroidOne is beter. Ook de batterij van de Mi A2 is beter. En qua GB zit je ook beter bij de Mi A2, zowel opslag als RAM

Als je zoekt naar een compacte telefoon met redelijke specs heb je het moeilijk. Ik vond de Moto G al aan de grote kant - best wel 'een ding' in je broekzak. Maar de trend lijkt alleen maar groter, en kleinere telefoons hebben vaak ook minder te bieden. De Mi A2 is een fractie groter dan de Moto G die ik had, maar nog steeds één van de kleinere. Hij voelt trouwens wel steviger aan. Iets dikker en zwaarder vanwege de batterij neem ik aan. Maar praktisch is dat geen enkel probleem.

De camera lijkt prima, maar dat vond ik van de Moto G ook al, terwijl die vaak matig beoordeeld werd. Voor mij is de camera bijzaak. Als ik goede foto's wil pak ik mijn echte camera.

Minpuntje: om een sim kaart er in te doen heb je een soort pin nodig (meegeleverd) om de sleuf open te krijgen. Dat ding moet je dus goed bewaren en altijd bij de hand hebben als je de sim kaart wilt vervangen of een tweede wilt toevoegen. Als je dat vergeet wordt het gepriegel.

Pluspunten:
- AndroidOne
- batterij (met nieuwe batterij, na 24 uur met relatief weinig gebruik nog steeds 70%)
- Dual sim
- goede specs voor prijs
- meegeleverde beschermingshoes

Browny 01-07-2019

Topper in dit segment

Onlangs gekocht ter vervanging van mijn Wiley Fox.

Eerste indruk is bijzonder goed. Mooi scherm goed geluid, camera is prima en uitstekende batterij. Kan je lang mee doen. Hij draait op Android 9 dus goed. 3 jaar lang updates. Helaas geen NFC maar dat is voor mij niet noodzakelijk. Micro aansluiting is geen probleem IPV USB c. Gekocht bij Belsimpel voor 157 een uistekende prijs. Per dag varieert de prijs dus als je geen haast hebt ...

Kortom: prima smartphone voor uistekende prijs.

Mijn alternatief was Huawei p smart maar gezien de problemen maar niet gedaan

Pluspunten

• Baterij
  • Camera
  • Geheugen 4 g
  • 64 GB opslag
  • Extra geheugenkaart kan je inpluggen

Minpunten

• Geen nfc
  • Geen USB c

Raybuzz 27-06-2019

Mooie snelle telefoon

goede prijs/kwaliteitverhouding.aanrader als je niet te veel wil uitgeven voor een smartphone. Makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • 3 gb RAM
  • Mooie foto's
  • Dual sim
  • Uitbreidbaar met SD kaart tot 256 gb

Minpunten

• Nog niet ontdekt