Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 111 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rob 05-01-2019

Super toestel, veel beter dan mijn vorige Sony

Ivm abonnement verlenging wederom voor een Sony product gekozen. Mede doordat dit Premium toestel en veel groter scherm heeft dan mijn vorige. Door de gratis koptelefoon van Sony ontdek je wat een super geluid hier in zit. Ook zonder is het geluid dynamisch. Ook over de foto kwaliteit ben ik als fotograaf tevreden, hoef nu niet steeds mijn spiegel reflex camera's mee te sjouwen.

Pluspunten

• Batterij, kan er 2 dagen mee doen
  • Scherm grootte
  • Dual sim, kan nu Ned en Belg samen gebruiken
  • Camera's
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Met bellen gaat soms zaklamp aan

Jacco 14-12-2018

Fijne telefoon maar toch onder verwachtingen

Ik heb deze telefoon nu een paar maanden, sinds hij uit is. Het is een super telefoon qua prestaties. Hij is lekker snel, het scherm is super groot en helder en de grote hoeveelheid opslagruimte is ook heel relaxed. Soms heb ik het idee dat hij misschien wel een beetje te groot is, maar het is maar waar je van houdt natuurlijk. Het enige wat me wel een beetje teleursteld is de camera. Er wordt veel geadverteerd over dat het zo'n goede camera is, maar ik vind de meeste foto's die ik maak niet heel mooi. Ze zijn niet altijd even scherp en ze lijken wat pixel-achtig. Hij heeft wel hele hoge ISO waarde zodat je in het donker hele lichte foto's kan maken. Maar eigenlijk is het een beetje overdone omdat je zelden een ISO van 50k nodig hebt. Het design vind ik ook niet super mooi. Het eerdere Xperia design vond ik mooier. De telefoon is namelijk best dik en zwaar. Al met al een goede telefoon, ideaal voor media en games, maar de camera valt wat tegen.

Pluspunten

• Snel
  • Groot scherm
  • Opslagruimte

Minpunten

• Camera
  • Zwaar

Miek Tady 27-11-2018

Email App werkt niet meer na systeemupdate!

Ik was in eerste instantie best enthousiast over deze telefoon. Mooie kwaliteit foto's en video's, groot scherm, goed geluid. Maar toch nu na een paar maanden gebruik wel wat nadelen. Batterij is snel leeg, laad niet echt snel op, is nogal zwaar (lamme hand bij lang bellen) en hij is nogal glad en daardoor al een paar maal op de grond gevallen. Meest irritante is wel dat na een systeemupdate vorige week, de email App niet meer werkt. Ik kan dus geen email meer lezen op deze telefoon. Cache leegmaken helpt niet en de App kun je ook niet verwijderen en daarna opnieuw installeren helaas. Not amused hierover. Op de support pagina van Sony alleen maar nutteloze tips gehad die tot op heden niets opgelost hebben. Dus als je wilt mailen met deze telefoon beter geen updates installeren

Pluspunten

• Mooie foto en filmkwaliteit
  • Goed geluit
  • Groot en helder scherm

Minpunten

• Zwaar
  • Glad
  • Email App werkt niet meer na systeemupdate

A. K. 22-10-2018

Mooi design, makkelijk in gebruik

Ik heb vanaf de 1e xperia (toen nog Sony-Ericsson) een Xperia en ben een fan van het eerste uur Heb een keer een Samsung en een I-Phone geprobeerd, maar die bevielen niet en die heb ik beide niet langer dan een maand gehad. Zelfs een digibeet als ik kan alles uit deze telefoon halen!
De XZ2 premium is de fijnste telefoon ooit. Mooi groot scherm, batterij die lekker lang meegaat en makkelijk in gebruik. Foto en filmkwaliteit zijn geweldig, geen extra fototoestel meer nodig. Kortom, een aanrader dus!!!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Superscherpe camera
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk te bedienen
  • Gorille-glass scherm

Minpunten

• Reeds geïnstalleerde apps lastig te verwijderen

Yvonne 17-10-2018

Groot scherm, scherpe foto's en video's! Een top telefoon!

Ik vind het echt een top telefoon en heb deze vooral gekozen vanwege de camera. Daar heb ik dan ook absoluut geen spijt van want de foto's en video's zijn super scherp, zelfs als het licht wat minder is!

Pluspunten

• Camera
  • Groot en duidelijk scherm

Wolfgolf 10-10-2018

Bij foto's van aude toestel naar premium allet door elkaar

Niet aan teraden ook de accu gaat niet lang me echt teleurgesteld in dit toestel de toets van het geleud hapert

Jibbe 09-10-2018

Fijne telefoon, zeker een aanrader

Hij werkt zoals verwacht en hij gaat zelfs bij intensief gebruik de hele dag mee. Apps en internet opent hij snel en hij ligt lekker in de hand. De camera werkt ook zoals beloofd. Ik heb nog niks kunnen vinden waar in ontevreden over ben, zeker een aanrader (de remote play voor playstation is ook heel leuk).

Pluspunten

• Snelle besturing
  • Goede accu
  • Laad snel op

Minpunten

• Aan de dure kant

Niels 02-10-2018

Perfect toestel

Het toestel is makkelijk te gebruiken. Ik had hier voor een Samsung maar dit bevalt veel beter. Goede camera en geluid zit erin. Echt een topper.

GeertvdsSchaaf 01-10-2018

Groot scherm, snelle prestaties

Geweldige budget telefoon, na 2 maanden nog nooit een lege accu gehad. Snelle prestaties geen enkel probleem gehad met apps. En zeer fijn is de 23mp camera die wel degelijk een verschil maakt met andere telefoon camera's, super scherp beeld. En de 32gb oplasruimte is ook zeer fijn, voor normaal gebruik geen sd kaart nodig.

Pluspunten

• Camera 23 mp
  • Opslagruimte 32 gb
  • Accuduur
  • Ligt fijn in de hand

Albert 30-09-2018

Super goede beeld en kamera

Super leuk telefoon heeft nu al 12 jaar Sony Experia en had geen twijfel om weer Experia te nemen top telefoon kwam prijs en kwaliteit

Pluspunten

• 10+

Annie 30-09-2018
  • Product gekregen

Mooi. Toestel. Groot. Beeld

Het. Voldoet. Aan. Mijn. Eisenen. Naar. Behoren. Een. Heel. Goed. Toestel en. Ik. Ben. Heel. Tevreden. Tot. Nog. Toe

Ron kollee 28-09-2018

Mooi toestel

Mooi product maar jammer dat batterij niet zo lang mee gaat dan in de specificaties staat vermeld.verder een super product mooi beeld goede camera, video, scherm en geluid

Sterrenkind 27-09-2018

super camera, goede accuduur

Ik ben erg blij met mijn nieuwe telefoon Sony Xperia XZ2 Premium. De batterij gaat heel lang mee, hij laadt ook super snel op.
Ik kan prachtige foto's maken, die heel scherp zijn. Het besturingssysteem is heel geavanceerd. Je kunt alles heel gemakkelijk terugvinden op het toestel.

Pluspunten

• goede camera
  • goede batterij
  • mooi groot scherm
  • mooie live achtergronden om uit te kiezen
  • overzichtelijk besturingssysteem

R. te B 25-09-2018

Fijn

Fijne, degelijke en mooie uitvoering van Sony.
Formaat is denk ik voor menig mensen net iets te groot en kan lastig behandelbaar zijn met 1 hand, dus ik kan aanraden om het eerst uit te proberen in de winkel.
Ook is de achterkant heel glad wat neerleggen niet echt een fijne ervaring maakt zonder een hoesje te kopen.
Pluspunten zijn het geluid, de resolutie en de accuduur. Al met al een telefoon om aan te raden maar zeker de moeite waard om te kijken of dit wat is voor je.

Pluspunten

• Accuduur
  • Vormgeving
  • Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Glad
  • Formaat

Sehhh 25-09-2018

Goede accuduur, sterke telefoon

Goede accuduur, komt makkelijk 1,5 en soms zelfs 2 dagen door. Beetje aan de zware kant maar sterk em robust

Pluspunten

• Sterke telefoon
  • Goede accuduur
  • Zeer helder en prettig beeld

Minpunten

• Aan de dure kant

Rens 25-09-2018

super snel en goede game beeld goed helder en handzaam goede camera zeer goed 23mp camera wit is wit en de radio is ook goed ook de ontvangst

Pluspunten

• snel
  • mooi foto
  • geluid

Dan 24-09-2018

Mooi beeld goede prijs kwaliteit

Vertouwd menu goede snelheid fijne camera super prijs kwaliteit verhouding!
De opties zijn goed en de experia extra’s zijn een mooie bijkomst.

Pluspunten

• Geheugen
  • Camera

Minpunten

• Het was een kado voor m’n kind ik heb een oudje😉

Inge 23-09-2018

Goede accuduur, fijn in gebruik

In eerste instantie vond ik het toestel best groot, maar nu ik hem een paar weken in gebruik heb, is het eigenlijk heel fijn. Kwaliteit is zeer goed en de beloofde lange accuduur klopt ook. De eerste dagen merkte ik dat nog niet zo, maar nu na een paar weken gebruik kan ik gerust twee dagen met de accu doen terwijl ik zeer intensief gebruik maak van mijn telefoon.
Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange accuduur
  • Goede camera

Celine 23-09-2018

Top telefoon met groot scherm, geweldige accuduur

Echt een aanrader! Deze telefoon heeft alles in huis wat je je maar kan bedenken en is super fijn in gebruik. Het kraakheldere grote scherm zorgt echt voor een betere beleving bij het kijken van video's etc. Ook de camera is echt top. Heb zelden zulke mooie foto's kunnen maken. Dat dankzij de dubbele aan de achterzijde. Wat ik het belangrijkste vind, is de accu. Nou die gaat echt super lang mee. Ik laad hem maar eens in de 2 dagen op. Mocht de accu toch leeg zijn... Geen probleem! Met de fastcharger die bijgeleverd is, is je telefoon zo weer opgeladen.
Verder werkt alles lekker snel door de processor die erin zit en kun je maximaal mutitasken zonder problemen.
Kortom, deze telefoon is elke euro waard!

Pluspunten

• Accuduur
  • Groot scherm
  • Kan tegen een stootje

Minpunten

• Heel glad materiaal, glijdt snel weg

Richard 20-09-2018

Superfijn toestel

Dit toestel heb ik helaas noodgedwongen moeten aanschaffen omdat mijn oude het na 6 jaar had begeven. Dit was trouwens ook een Sony Xperia. Reden genoeg om weer voor een Sony te gaan. Het is een fijn toestel dat in alle opzichten voldoet aan mijn verwachtingen.

Sehhh 20-09-2018

Goede accuduur, sterke telefoon

Pluspunten

• Sterke telefoon
  • Goede accuduur
  • Zeer helder en prettig beeld

Minpunten

• Aan de dure kant

Paula 19-09-2018

Mooi scherm, mooie foto's onhandig design

Als trouwe sony gebruiker, ben ik over deze telefoon weer zeer tevreden. Het scherm en de foto's zijn fantastisch. De dubbele camera, maakt haarscherpe foto's. Alleen de ronde kunstof achterkant is zeer onhandig. Ik had nooit hoesjes om mijn telefoon, maar dat heb ik nu wel gedaan. Anders valt de telefoon overal vanaf. Overigens is het hoesje van sony zelf, wel erg fijn. Dat er geen ingang op zit voor een jack is even wennen maar overkombaar

Pluspunten

• Dubbele camera
  • Groot scherm
  • Groot geheugen

Minpunten

• Design is niet mooi en inhandig
  • Geen jack

DP 19-09-2018

Fantastisch toestel!

Heb de telefoon net 2 dagen ik huis maar ik ben onder de indruk.
Prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed, toestel is snel en van alles voorzien.
Voelt degelijk aan.

Remco 17-09-2018

De xperia xz2 premium xperience

De xz2 premium is een hele fijne telefoon, al moest ik in het begin wel even wennen aan de grote en het gewicht. Het beeldscherm geeft alles heel fraai weer en de camera is geweldig, Daarnaast gaat de accu makkelijk een dag mee. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de achterkant zo glad is dat de telefoon overal vanaf glijd.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • accuduur
  • ++ Camera

Minpunten

• De (te) gladde achterkant

Herman 10-09-2018

Groot scherm makkelijk te instaleren lange accuduur

Prijs kwaliteit, Een goedeaanbieding abonnement en ik had al een Sony experia dus goede ervaring Groot scherm

Pluspunten

• makkelijk te instaleren
  • lange accuduur
  • makkelijke bediening