LG Q7 32 GB / new moroccan blue

• Test panel 8 sep 2018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Q7 32 GB / new moroccan blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jan Z11 01-05-2019

Slechte support

De telefoon deed het prima totdat de GPS ontvangst het begaf.
Volgens instruktie "fabrieksinstellingen hersteld", dat wil zeggen dat al mijn data verloren is.
Vanzelfsprekend eerst een volledige backup gemaakt met het programma LG Bridge.

Het was onmogelijk de backup terug te zetten!
Het backup-programma werkt NIET.

De GPS ontvangst werkte na de reset wel weer, maar al mijn logins, instellingen enzovoorts zijn verloren, verdwenen en niet te herstellen.

De support van LG is ver beneden de maat.
Er kan ALLEEN een webformulier ingevuld worden, dit moet bij elke reaktie opnieuw omdat LG weigert een normaal email adres te geven, er is geen reaktie mogelijk per mail, en dus is een gesprek onmogelijk.

De supportmedewerkers aan de telefoon spreken is zinloos want zij weten geen antwoord op dit lastige software probleem. Er kan geen contact zijn met de ontwikkelaars.

Er kan dus niet samengewerkt worden aan een oplossing.
Zeer frustrerend.

De telefoon werkt wel goed, maar het bijbehorende programma SLECHT en de ondersteuning is SLECHT.

Erik 19-01-2019

De LG Q7, een grappige en functionele mobiele middenklasser

De LG Q7 is een grappige functionele mobiele middenklasser die doet wat die moet doen. Deze LG herbergt een verrassend groot aantal gadgets. En zelfs voor iemand die opgegroeid is met een telefoon met nog een draaischijf zit er logica in de bediening van het toestel ;-). De instelbare lettergrootte van het toetsenbord maakt dat een leesbrilletje in je zak kan blijven. Kortom, de voor € 158,- bij PhoneMarket.nl gekochte LG Q7 voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Relatief simpele bediening
  • Duidelijk leesbaar toetsenbord
  • De LG Q7 herbergt veel extra gadgets
  • Het is een relatief goedkoop toestel
  • Gratis levering binnen 1 dag door Phonemarket.nl

Minpunten

• Er passen alleen nano simkaarten in

Hutje 30-12-2018

LG Q7 ligt goed in de hand

Ik vind de grote van het toestel erg fijn, het is een goede hand formaat. Het overdragen van gegevens van "mijn oude LG" naar de Q7 verliep soepel. De dikte valt mee, het is dunner dan een Iphone. De fingerprint scanner werkt zoals gewenst, de beveiligingen daarnaast zijn ook in prima staat. Het toestel functioneert op een snelheid waar ik tevreden over kan zijn en ik speel graag spelletjes op mijn mobiel en dat is prima te doen. De camera heeft niet heel veel vooruitgang geboekt in verglijking met mn oude LG (k10) de selfie camera is wel verbetert.

Pluspunten

• Goede hand ligging
  • Handige grote voor in een broekzak
  • Een lichte mobiel
  • Veel personalisatie mogelijkheden

Minpunten

• Geen professionele camera

berkonder 12-12-2018
  • Product gekregen

Mooie nieuwe ervaring

Het is voor mij de eerste keer die ik een LG smartphone gebruik en eerlijk gezegd vind ik de hoge kwaliteit, IP68 systeem (bestand tegen water), levendige kleuren en heerlijk scherm super mooi in deze mobiel.
CPI prestatie is ook zeer goed maar relatief zwakke processor. De camera aan de achter kant zou beter kunnen maar selfie camera is prima. De laatste opmerking: Het zou beter zijn als de product box de oordopjes had bevatten.
Volgens mijn prijs / prestatie vergelijking, vind ik de LG Q7 een topper aanbieding!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Heldere display
  • Fraai design

Minpunten

• Relatieve zwakke processor
  • Geen oordopjes in de product box

Gert-Jan van Middelkoop 03-12-2018

Fijne telefoon - goede prijs/kwaliteit verhouding

Ruim twee jaar geleden kocht ik mijn eerste LG telefoon. Van deze Q6 heb ik alleen maar plezier gehad. Dat de volgende stap een Q7 zou worden, was voor mij dan ook niet meer dan logisch. Nu ik deze twee weken in gebruik heb, durf ik de voorspelling wel aan dat ook deze telefoon me erg goed gaat bevallen. LG heeft het de gebruikers gemakkelijk gemaakt om instellingen en bestanden eenvoudig naar de nieuwe telefoon over te zetten. De app die ik daarvoor gebruikte werkte redelijk goed, al was er hier en daar toch nog wat handwerk nodig. Een puntje van aandacht. Dan de telefoon zelf. De Q7 ziet er fraai uit, voelt goed en degelijk aan, mede door de metalen buitenrand. In vergelijking met de Q6 is de schermkwaliteit er iets op vooruit gegaan. De kleuren zijn wat levendiger en warmer. Het maken van verbindingen is geen probleem. Natuurlijk WIFI en BlueTooth, maar ook een NFC-chip (voor mobiele betalingen) ontbreekt niet. De camera van Q7 heeft een mooie stap voorwaarts gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. De kwaliteit van de foto’s in een wat meer donkere omgeving had van mij wel wat beter gemogen. Maar wat wil een mens? Dit is een toestel van plm. € 200,00. Een toestel dat voor veel mensen prima specificaties heeft voor normaal, alledaags gebruik. Voor dit geld haal je met de LG Q7 een uitstekende, degelijke telefoon in huis waar je een flinke tijd plezier van zult hebben.

Janny 02-12-2018

voldoende scherm

Pas aangekocht,moet nog eventjes zoeken naar al de mogelijkheden van dit toestel maar voorlopig
is alles prima,voldoende groot scherm,helderheid en de foto's zijn van goede kwaliteit.De batterijduur bereikt zijn maximum capaciteit na een tiental oplaadbeurten.

Pluspunten

• geluid
  • batterij

Minpunten

• beeld valt uit bij het aannemen van oproep

Tamara 26-09-2018

Fijne goed in de hand liggend toestel

Het is een mooi formaat telefoon, ligt fijn in de hand, voor relatief weinig geld.
Het toestel voelt fijn / degelijk aan, en ook de water en stofdichtheid is meer dan prima! Hij kan wel een stootje hebben, en in de regen hardlopen zonder extra bescherming voor het toestel is geen probleem.

De LGQ7 heeft een scherp display, waarop je goed verschillende filmpjes af kan spelen.
Mocht je hele films of series via de telefoon willen kijken zou ik persoonlijk voor een iets groter scherm kiezen.

De telefoon maakt nette foto's en video's, de beelden zijn erg scherp en helder, echt een mooie beeldkwaliteit. Ze zijn ook makkelijk te bekijken via andere LG apparaten. Batterijduur is goed, deze gaat makkelijk (langer dan) een dag mee, echter wanneer deze intensief wordt gebruikt (films ed.) wordt de batterijduur wel aanzienlijk korter.

DTS:X Surround Sound is een zeer goede verbetering van het geluid, zowel met oordoppen als met bluetooth speaker. Dit vind ik echt een fijne mogelijkheid, het geluid klinkt echt veel mooier / voller, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Als ik een minpuntje zou moeten benoemen, dan is het dat bij veel surfgedrag enzovoorts het toestel niet de meest snelste is. Maar voor gewoon normaal gebruik is het meer dan prima.
Een andere eventueel minpuntje is dat het toestel vaak moeite heeft om via bluetooth mijn fitbit te zien / te verbinden.
Verder een zeer fijn toestel, die ik zeker aan zou raden als iemand een toestel in deze prijsklasse zoekt.

Pluspunten

• Batterijduur is goed
  • Beeldscherm zeer goede resolutie
  • gebruiksvriendelijk instellingen menu
  • degelijk toestel

Minpunten

• De telefoon is niet de allersnelste
  • bluetooth vind niet altijd alle apparaten

Karen 23-09-2018

LG Q7

Op het eerste gezicht ziet de LG Q7 er mooi uit. Met een strak design, geen knoppen en hele mooie randjes ziet de telefoon er mooi uit.
De vingerafdruk scanner zit ook op een hele fijne plek. Het is in eerste instantie wel even wennen maar na een dag ben je er wel aan gewend en is de positie zeer aangenaam. Zeker ook omdat de telefoon fijn in de hand ligt en wanneer je hem "normaal" vast hebt, je wijsvinger in principe al bijna op de scanner ligt. Hierdoor hoef je geen extra bewegingen te maken en kan je gelijk als je de telefoon oppakt hem ontgrendelen.
De achterkant van de telefoon is niet heel krasbestendig. De telefoon krijgt zonder dat deze ruw gebruikt wordt toch al kleine krasjes op de achterkant. Dit kan wel voorkomen worden door het gebruik van een hoesje.
De LG Q7 is ook waterdicht en is zelfs nog goed bruikbaar wanneer het scherm nat is. Normaal bij een andere telefoon heb ik vaker een melding gehad dat er vocht in de laadpoort zat maar bij de LG geen last van gehad. Ik weet niet of dit komt omdat er iets veranderd is of omdat er geen vocht in de laadpoort is gekomen maar de telefoon overleeft zonder probleem de douche.
Verder heeft de telefoon een heel mooi scherm. niet alleen zijn de randjes mooi afgewerkt maar lijkt het scherm ook van een hoge kwaliteit. Het scherm is krasbestendig en afbeeldingen en video's zien er mooi uit. De telefoon beschikt ook over een DTS:X functie. Ik heb deze functie getest met verschillende bluetooth boxen. Bij de goedkopere boxen merk je er weinig van. Echter bij een duurdere box merk je een overduidelijk verschil. Hoewel ik niet zou kunnen zeggen wat dit verschil is wordt het geluid er wel aangenamer van en is het fijn om te hebben. De telefoon laadt snel op en de batterij houdt het lang vol wanneer deze niet intensief gebruikt wordt. Dan hou je het makkelijk een dag vol. Echter wanneer je de telefoon heel intensief gebruikt en video's gaat kijken met hoge helderheid dan merk je toch dat de batterij vrij snel achteruit gaat. Verder is het me opgevallen dat bij dit intensieve gebruik de telefoon ook flink warm wordt.
Mijn indruk van de telefoon is goed. De LG Q7 is een betaalbare telefoon die goed mee kan met de dure andere telefoons. Bij het gebruiken van de LG Q7 heb ik niets gemist heb bij wat ik bij mijn eigen telefoon wel heb.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooie kwaliteit scherm
  • Waterdicht
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Snel warm bij intensief gebruik
  • snel krasjes op de achterkant

R. de Vree 23-09-2018

LG Q7 Compacte betaalbare telefoon

De telefoon wordt netjes geleverd in een kartonnen doosje, helaas zonder handleiding en headset.
De installatie van de telefoon na de eerste keer opstarten gaat vlot en is erg duidelijk.

De instellingen van het toestel staan duidelijk en overzichtelijk ondergebracht onder 4 kopjes Netwerk, Geluid, Weergave en Algemeen
Er staat voldoende voorgeinstalleerde software en apps op.
De telefoon werkt lekker snel.

Vormgeving
De LG Q7 is aan de zijkanten voorzien van een aluminium behuizing met afgeronde hoeken.
De achterkant is gemaakt van kunststof en erg krasgevoelig persoonlijk had ik hier liever een volledig aluminium afwerking gezien. Het toestel is water- en stofbestendig, ligt goed in de hand en heeft een mooie degelijke uitstraling.
De rode led aan de voorzijde van het toestel laat mooi zien wanneer je een oproep of bericht heb gemist.
De vingerscan op de achterkant zit op de juiste plaats, maar werkt minder handig bij gebruik van een telefoonhoes.
De power knop rechts en de volume knoppen links zitten op de juiste plaats.
De zaklamp aan de achterkant van het toestel geeft veel licht.

5.5”FHD+ Fullvision scherm
Het scherm is erg helder/scherp en plezierig om foto's en filmpjes op te bekijken en van alle kanten goed zichtbaar .
De omranding op het toestel is erg smal daardoor is er veel ruimte op het scherm.

DTS:X Surround Sound
De speaker die onderaan het toestel werd geplaatst, kan behoorlijk geluid produceren zonder dat je echt vervormingen zal horen. Bass-geluiden moet je niet verwachten van deze speaker.
De headset heb ik niet kunnen testen, omdat deze niet met de telefoon worden meegeleverd.

13 Mp Camera
De camera heeft voldoende mogelijkheden en maakt mooie heldere foto's als de instellingen voor de verschillende omgevingen goed ingesteld zijn.
In het donker maakt deze camera ook mooie scherpe foto's

Accu
De batterijduur is afhankelijk van hoe intensief het toestel gebruikt wordt.
Tijdens het testen kon ik met de accu 2 werkdagen doorkomen bij regelmatig bellen en berichten sturen.
Met de oplader die bij het toestel wordt geleverd is het toestel in zo'n 1,5 uur weer opgeladen.

Een mooi toestel met een goede prijs en kwaliteits verhouding vooral om zijn water en stofbestendigheid die ik nodig heb in mijn werk, waar door ik deze telefoon graag mocht testen.

Pluspunten

• Snel en gemakkelijk klaar voor gebruik
  • Water, stofdicht en schokbestendig
  • Batterij voldoende en snel op te laden
  • Maakt mooie 13 Mp foto's
  • Handzaam degelijk toestel met helder scherm

Minpunten

• Snel krassen op de achterkant
  • Geen handleiding meegeleverd
  • Geen Headset meegeleverd

Steven 22-09-2018

5,5" Fullvision, Water- en stofbestendig, surround sound

Algemeen
De LG Q7 wordt geleverd in een kartonnen doos.
Deze doos bevat:
- Het toestel, bedekt door een reinigingsdoekje,
- een snel lader,
- een SIM-tool,
- een snelstartgids,
- een Garantie Card boekje,
- een Folder Regionale lock.

Voor een uitgebreide handleiding zal de LG web pagina geraadpleegd moeten worden.

De vingerafdruk sensor is op een handige positie geplaatst. Wanneer de wijsvinger ingesteld is kan het toestel eenvoudig ontgrendeld worden. Misschien werkt deze plaats juist in het nadeel wanneer het toestel in een hoesje geplaatst wordt.

De batterijduur is afhankelijk van hoe intensief het toestel gebruikt wordt. De batterij duur werd tijdens het testen als redelijk ervaren, het was niet nodig het toestel elke dag op te laden.

De camera maakt mooie foto’s. Het toestel is uitgerust met verschillende opname modus, vooral de panorama opnamen geeft een mooi effect.

Het toestel heeft een indicatielampje waarmee aangegeven wordt dat het toestel opgeladen wordt en dat er een bericht ontvangen is.

Het test model is geleverd in de kleur New aurora black en ziet er strak uit.

5.5”FHD+ Fullvision scherm
Het scherm heeft een afmeting van 5,5 inch met een resolutie van 2160x1080 pixels. De resolutie - ook wel omschreven als een aspectratio voor dit scherm- is 18:9 (oftewel 2:1). Met de resolutie en de afmeting van het scherm is de pixeldichtheid te bepalen, voor dit scherm is dit ongeveer 442ppi.
De pixeldichtheid zegt wat over de scherpte van het beeld op het scherm.
Wat opvalt is dat, als het toestel aangezet wordt, dat de informatie op het scherm scherp en helder wordt weergegeven. Doordat de omranding op het toestel smal is, is er veel ruimte op het scherm voor informatie.

Waterbestendigheid
Het toestel voldoet aan de classificatie IP68. De omschrijving is dat het toestel – ‘stofvrij en waterdicht’ is. In de handleiding staat vermeld onder welke omstandigheden deze classificatie geldig is. Ik heb gemerkt dat, wanneer het toestel in een vochtige omgeving gebruikt is, het vocht invloed kan hebben op het geluid dat uit de luidspreker van het toestel komt. Na verloop van tijd zal het vocht verdwijnen en komt het normale geluid weer terug.
Nadat het toestel aan vocht is blootgesteld, waarbij vocht in de aansluiting voor de stereo headset gekomen is, kan het voorkomen dat er – na het aansluiten van de headset- een bromtoon te horen is. Ook dit verdwijnt na verloop van tijd.

Surround effect
Het DTS:X surround sound is een product van het bedrijf DTS. Dit product is gericht op audio-objecten in een 3D-ruimte waarbij geen speciale luidsprekerconfiguratie vereist is. DTS:X is een surround formaat dat audio-objecten uit alle richtingen kan laten komen om zo een indrukwekkendere surround ervaring te creëren. Er is ook een variant voor koptelefoons, deze DTS:X variant zorgt voor een virtueel surround geluid dat uit de koptelefoon komt. Wanneer een audio-object aangesloten wordt op de aansluiting voor de koptelefoon, is het mogelijk om DTS:X in- of uit te schakelen. Standaard staat DTS:X ingeschakeld. Hoe het geluid het mooiste klinkt, blijft altijd een persoonlijke voorkeur. Ik heb verschillende muziekstijlen met een koptelefoon en een speaker getest, niet elke muziek stijl beviel even goed met het DTS:X systeem. Het surround effect is ook niet helemaal bereikt, het leek erop dat de equalizer anders ingesteld was wanneer DTS:X ingeschakeld was. Het geluid klonk voller en warmer ten opzichte van het geluid waar DTS:X uitgeschakeld was.

Pluspunten

• Scherpe weergave en formaat van scherm
  • Led-indicatie voorkant toestel
  • Geluid, afhankelijk van muzieksoort
  • Waterdichtheid
  • Verschillende modus voor fotografie

Minpunten

• Redelijk snel herladen accu bij actief gebruik
  • Foto's donkere omgeving niet scherp

Francois 21-09-2018

LG Q7

Mijn eerste indruk over de LG Q7 is goed. Een mooi design, hoekjes mooi afgerond, het scherm is krasbestendig, de volume- en power button zit op de juiste plaats als je de telefoon vast hebt.
Een telefoon die stof- en waterbestendig is. Beeld FHD+ Fullvision is een goede kwaliteit en is mooi helder/ scherp.
Tevens een pluspunt vind ik is dat de telefoon met dts:x surround sound fijn werkt met andere audioapparaten, zoals bijvoorbeeld 2.1 surround speakers.
De behuizing van de telefoon vind ik wat minder van kwaliteit. Vingerafdrukken maken de telefoon best vettig, dus om de telefoon mooi glimmend te houden moet je redelijk vaak poetsen. Er is nameljk wel een poetsdoekje meegeleverd met de telefoon. De achterkant is niet krasbestendig, er staan snel krasjes op. Telefoon is wel dun, ligt fijn in de hand. Functie vingerafdruk is gemakkelijk te bereiken als je de telefoon in je hand hebt. Prijs en kwaliteit van de telefoon zijn zeker een pluspunt ook al heeft het toestel wat minpunten.
Het Android besturingssysteem is mij bekend en spreekt voor zich. Prettig dat je het systeem niet opnieuw hoeft te ontdekken. En deze Android heeft ook een optie om je data bundel te besparen. De besturing is lekker snel en reageert vlot op de dingen die je doet. De snel oplader werkt prima, doet er 2.5 uur over om van 0% naar 100% op te laden. Telefoon heeft een usb-c aansluiting wat van deze tijd is, erg praktisch. De telefoon heeft ook NFC ondersteuning, deze is gemakkelijk om een wifi code in te stellen of te betalen met pin. Wat ik echter wel mis aan deze telefoon is de 5GHz wifi.
En er is geen gebruiksaanwijzing mee geleverd, deze is wel online te downloaden.
Een software update uitvoeren of telefoon herstellen kan makkelijk via LGMobile Support Tool.
Op de telefoon kan je makkelijk een usb stick met type USB-C aansluiten om bestanden over te zetten of als extra opslag.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • mooi FDH + beeld
  • fijn in gebruik
  • mooie 13mp foto's
  • Het toestel is waterdicht, kan tegen een regenbui

Minpunten

• achterkant niet krasbestendig
  • er is geen gebruiksaanwijzing mee geleverd
  • • er zijn geen oordopjes/ headset mee geleverd
  • telefoon wordt best heet bij intensief gebruik

Jacob 10-09-2018

ik heb na mijn a7 een stapje terug moeten doen ivm financiën nu heb ik gekozen voor de lg q7 ik kan niet compenseren met mijn s7 ondersteund back-ups van de s7 ook niet ik denk dat ik beter meteen voor een sony had kunnen gaan in de prijs klasse alleen die is niet stof en water besteding maar wel mee ondersteuning voor bestanden ik lever deze ook in en ga voor de Sony xa2 (ivm problemen ontrent back-up en lezen van bestanden)

Pluspunten

• goed geluid
  • mooi beeld
  • fijn in gebruik
  • mooie 13mp foto's

Minpunten

• niet voor zware games (Word weer patience)
  • ondersteund te wijnig bestanden eronder JPEG niet
  • back-up terug zetten geeft problemen zie boven
  • met flits geeft het oude jaren 70 foto idee